Bard's Tale 4: Pieśń Dziewicy
Aktualizacja:
Na stronie znajduje się opis przejścia głównego zadania Pieśń Dziewicy w grze The Bard's Tale IV: Barrows Deep. To ostatnia misja w grze. Czeka cię powtórka z poprzednich łamigłówek i walka z bossem.
Zagadki
Wejdź do kanałów Skara Brae, które znajdują się na końcu świątyni. Zastaniesz łamigłówkę z kamieniami do popchnięcia według lustrzanego odbicia.
Otwórz wszystkie wejścia wytrychem, ułatwią ci one dopchnięcie kamieni do celu w razie, gdy te znajdą się przy ścianie.
Kamienie ze znakiem przypominającym literę "F" i "N", popchnij tak:

Następnie pójdź do wejścia, które jest za kamieniem i popchnij go raz.

Dopchnij kamienie na piedestały.
Kamienie ze znakiem przypominającym literę "M" są nieco trudniejsze do popchnięcia na piedestały. Pamiętaj, że głazy muszą znaleźć się na takim samym poziomie, aby dopchnąć je na platformy w tym samym czasie. Gdy jeden z kamieni blokuje się, wykorzystaj to by dopchnąć drugi kamień na taki sam poziom.
Otworzy się przejście. Zaczep bosak, aby zejść na dół.

Zastaniesz kolejną taką zagadkę. Nie martw się, jest o wiele łatwiejsza. Piedestały znajdują się przy ścianach, przez co nie musisz martwić się o to, że kamienie nie poruszają się po tej samej linii.
Otworzy się przejście do Kurhanu Dziewicy.

Są tam przeciwnicy. Mimo wielkiego poziomu trudności, pokonasz ich z łatwością.

Klucz do bramy wcześniej, znajduje się w miejscu przeciwnika.

Czekają tam kolejni wrogowie. Pamiętaj, aby rozprawić się ze szkieletami na końcu.
Zejdź na dół, tam znajdziesz trzy małe koła zębate i jedno ogromne. Trzy małe koła zębate obsługują to duże.
Powinno być ustawione w następujący sposób:

Aby tego dokonać małe koła zębate powinny być ustawione w ten sposób (od lewego):



Otworzy się portal. Za portalem znajdują się łamigłówki związane ze światłami na podłodze (pamiętaj, nie możesz stanąć na jednej lampce dwa razy).
Poruszaj się zygzakiem, gdy dwie linie proste świateł są koło siebie. Otworzy się portal z guzikiem dezaktywującym.
Wróć się na drugie schody, tam znajdziesz portal do zagadki z głazami i dźwigniami. Przesuń kamień tak, aby otworzyć sobie przejście do guzika:

Przesuń kamienie tak, aby otworzyć sobie drogę, do kolejnego guzika.

Teraz przesuń kamienie tak aby dostać się do guzika odblokowującego trzeci kamień.

Gdy uwolnisz wszystkie kamienie ustaw je najpierw w taki sposób

Wejdź na najbliższy kamień i pociągnij za dźwignię, odjedziesz na nim i otworzysz przejście na drugą stronę.
Po lewej znajdziesz totem zapisu i kolejny przycisk dezaktywujący. Wróć teraz na drugą stronę kamieniami przy pomocy dźwigni.
Gdy wrócisz ustaw kamienie w taki sposób:

Po prawej stronie jest guzik otwierający skrytkę ze skrzynką. Przejdź na drugą stronę i zbierz jej zawartość. Teraz wróć na stronę początkową i idź schodami do góry.
Udaj się w to miejsce na mapie poruszając się schodami za mechanizmem koła zębatego.

Czeka tam kolejna zagadka ze światłami.

Gdy rozwiążesz zagadkę otworzą się drzwi kryjące dezaktywator. Użyj go.

Idź dalej schodami w dół, po drodze znajdują się przeciwnicy, których można ominąć, używając niewidzialności łotra. Trafisz na kolejną zagadkę ze światełkami.
Gdy dotrzesz do drzwi z zielonym totemem, ułóż go tak:

Zejdź na sam dół. Ustaw tam koła zębate w taki sposób:




Na ostatnim ze złotych mostów znajdują się koła zębate.

Muszą one być ustawione tak:



Walka z Yadisem
Dalej, czeka cię dwufalowa walka z ostatnim bossem. Pierwsza fala to cztery umarlaki, a druga to boss. Uwaga, ma 630 punktów życia.
W tej walce kluczowy będzie dobry pancerz i tarcza.


Pamiętaj, zabijaj przywołańców Yadisa w momencie gdy mają poniżej 100 punktów życia. Inaczej, po jednej turze przemieniają się w stwory o 500 punktach życia. Nie pozwól na taką sytuację:


Zabijaj przywołańców w takim momencie:

Pozwoli to szybko przebrnąć przez walkę. Po niej, spotkasz Fionę i Rabbiego. Musisz wybrać kogoś, kto poświęci się w zamian za uratowanie świata.
Gratuluję, główna fabuła gry została ukończona.
- The Bard's Tale 4 - poradnik do gry
- Bard's Tale 4: Opis przejścia
- Bard's Tale 4: Zadania główne
- Bard's Tale 4: Ciężkie czasy w Skara Brae
- Bard's Tale 4: Dom w mroku
- Bard's Tale 4: Zła reputacja
- Bard's Tale 4: Sobowtór
- Bard's Tale 4: Elfie wabiki
- Bard's Tale 4: Ukryta ręka i Najlepsi z nas
- Bard's Tale 4: Niscy przyjaciele w niskich miejscach
- Bard's Tale 4: Strażnik starych dróg
- Bard's Tale 4: Ruszam w mrok...
- Bard's Tale 4: Nie szukajcie świętych miejsc
- Bard's Tale 4: Głos Mangara!
- Bard's Tale 4: Tajemnica Cialhmar
- Bard's Tale 4: Kości we mgle
- Bard's Tale 4: Wyruszajmy na wyspy Stennish
- Bard's Tale 4: No nie, coś mnie rozstroiło
- Bard's Tale 4: Krew Królów
- Bard's Tale 4: Użyj miecza głodu Atakuj czarną dziurę
- Bard's Tale 4: Śmierć Szalonemu Bogowi i Błogosławiona Pani
- Bard's Tale 4: Pieśń Dziewicy
- Bard's Tale 4: Zadania główne
- Bard's Tale 4: Opis przejścia
Komentarze czytelników
A.l.e.X Legend
pierwszy raz liczę na poradnik, o ile questy główne idą nieźle o tyle pobocznych niektórych nie dam rady wykonać i nie wiem czy to bug w grze czy może coś źle robię, wkurza mnie to trochę bo lubię kończyć takie gry na 100%. Panowie szybciej, bo chce zweryfikować swoje dokonania :)
A.l.e.X Legend
zrobiłem już ten quest pływająca tortuga, jedna nie jest to takie proste jak się wydaje (w sumie jest ale trzeba trochę pochodzić po mapach) -> jednak nie ma bugów w tej grze na ten moment ;)
A.l.e.X Legend
cyfrowy code wheel abyście nie musieli kręcić na papierze ;)
Ragnarok77 Junior
Poradnik beznadziejny. Mało szczegółowy i mało precyzyjny, brak wielu misji pobocznych i głównych. Na zasadzie odwalonej na siłę "pracy domowej"
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
