Nie szukajcie świętych miejsc - zadanie w The Bard's Tale 4 - solucja
Aktualizacja:
Na stronie znajduje się opis przejścia głównego zadania Nie szukajcie świętych miejsc w grze The Bard's Tale IV: Barrows Deep. W tej misji czeka cię wiele zagadek z wróżkami i zielonymi totemami. Poznasz także nowe zagadki, takie jak geody i kamienie z glifami.
Odnajdź polanę Mathan
Porozmawiaj z Lioslaith Mocną, która znajduje się obok przywódcy. Po rozmowie dołączy do twojej drużyny.
Udaj się w to miejsce na mapie.

Gdy dotrzesz tam, Lioslaith nauczy cię nowej pieśni "Dziadek niebo". <br>Usuwa ona pnącza z twojej drogi. Za nimi są przeciwnicy.

Większość przeciwników w lesie ma poziom pancerza od 5 do 14 i ogromną ilość punktów życia. Lioslaith ma umiejętność zbijania pancerza. Jest to przydatna umiejętność - gdy pancerz jest zbity, łotr może zadać śmiertelne obrażenia przeciwnikom.
Po pokonaniu wrogów czekają cie dwie zagadki z wróżką. Ułóż totemy w taki sposób:




Koło mostu znajduje się zagadka z zielonym totemem, musisz ułożyć go tak, aby most się opuścił.

Ten most jest skrótem do wioski w lesie. Kolejną zagadką jest ustawienie kamieni z glifami na odpowiednie piedestały.


Kolejną zagadką jest zagadka z wróżką. Pierwszy totem ustaw tak:

Drugi totem na początku tak:

Trzeci w ten sposób:

Gdy wróżka doleci do trzeciego totemu, przekręć drugi tak:

Pociągnij za dźwignię aby otworzyć kolejne drzwi. Totem pod mostem powinien być ustawiony tak:

Skręć w prawo i wejdź do wnętrza Skyhenge. Pokonaj przeciwników. Znajdziesz tam szkielet. Użyj pieśni "Co odbiera rzeka". Idź dalej. Trafisz do komnaty z nową zagadką.

Rozwiązaniem tej zagadki jest pociągnięcie za dźwignie po lewej stronie w następujący sposób: lewo, dół, prawo, dół, lewo, dół, prawo, dół, lewo, dół, prawo, prawo.
Wejdź drabiną na górę. Podnieś klucz i książkę. Zepchnij pobliskie drabiny i zejdź spowrotem do lasu. Zapal kryształy na geodzie w ten sposób, aby otworzyć portal do polany Mathana:

Znajdziesz kolejną zagadkę, ustaw kamienie z glifami na odpowiednie piedestały. Rozwiązaniem tej zagadki jest ułożenie kamieni w ten sposób:

Dbaj o to by kamienie nie stykały się ze sobą. Cierpliwie je układaj, zastanów się zanim użyjesz pieśni Cruxa, ponieważ w tej zagadce zawsze znajdziesz jakieś wyjście. Po kolei układaj kamienie na piedestałach.
Idź dalej. Na platformie nad sobą użyj bosaka.

Znajdziesz kolejną platformę, zaczep bosak. Wejdź na górę, zastasz tam pnącza. Zagraj nowopoznaną pieśń.

Porozmawiaj z kapłanką Alise. Poprosi cię ona o znalezienie kapłanki Nuny.

Oczyść Polanę Mathana
Nuna, z którą musisz pomówić znajduję się zaraz po zejściu ze schodów.
Poprosi cię o przejęcie czterech punktów kontrolnych. Nie będzie problemem zabicie przeciwników wokół trzech miejsc kontrolnych. Grupa przeciwników obok punktu kontrolnego na prawo od Nuny jest jednak bardzo trudna (176 poziom trudności grupy).

Choć twoje postaci zgodnie podpowiadają, że walka z tym wrogiem doprowadzi jedynie do śmierci, zaryzykuj (zapisz przed tym grę!). Najważniejszy w tej walce będzie dla ciebie obrońca (wojownik z tarczą, jednoręczną bronią i umiejętnościami pod pancerz). Jeżeli ten ma wysoki poziom pancerza i zaaktualizowany ekwipunek, podołasz walce. Osobiście pobiłam dwóch przeciwników jedną postacią z jednym punktem życia.

Bryana, zwycięzcę mojego pojedynku, znajdziesz tutaj, w Baedyjskich nizinach:

Jeżeli grasz z postacią domyślną - bardem Melody, możesz zamienić drugiego barda (Fionę lub Melody) na kolejnego wojownika. W drużynie wystarczy jedna postać wspomagająca.
Kiedy masz w drużynie wojownika Fichti i Bryana, pasywne umiejętności tych członków drużyny zwiększają twoje szanse na wygraną. Pasywna umiejętność Fichti sprawia, że twoja drużyna, raz na pojedynek, nie otrzyma obrażeń śmiertelnych. Pasywna umiejętność Bryana sprawia, że gdy dostanie on śmiertelne obrażenie, odrodzi się z jednym punktem życia. Oprócz tego, Bryan krytycznie potrafi obronić obrażenie tarczą. Masz szansę, że z każdą turą nie otrzyma on żadnego obrażenia! Wykorzystaj to.
Po walce i przejętym punkcie kontrolnym, porozmawiaj z Nuną i pójdź drogą za nią, by otrzymać błogosławieństwo niedźwiedzia.

Wróć do Nainy, dowódcy Fichti przez Skyhenge. Rozmowa z nią kończy zadanie. Dostaniesz od niej klucz do skrzynki obok.
0
- The Bard's Tale 4 - poradnik do gry
- Opis przejścia
- Zadania główne
- Ciężkie czasy w Skara Brae - zadanie w The Bard's Tale 4 - solucja
- Dom w mroku - zadanie w The Bard's Tale 4 - solucja
- Zła reputacja - zadanie w The Bard's Tale 4 - solucja
- Sobowtór - zadanie w The Bard's Tale 4 - solucja
- Elfie wabiki - zadanie w The Bard's Tale 4 - solucja
- Ukryta ręka i Najlepsi z nas - zadania w The Bard's Tale 4 - solucja
- Niscy przyjaciele w niskich miejscach - zadanie w The Bard's Tale 4 - solucja
- Strażnik starych dróg - zadanie w The Bard's Tale 4 - solucja
- Ruszam w mrok... - zadanie w The Bard's Tale 4 - solucja
- Nie szukajcie świętych miejsc - zadanie w The Bard's Tale 4 - solucja
- Głos Mangara! - zadanie w The Bard's Tale 4 - solucja
- Tajemnica Cialhmar - zadanie w The Bard's Tale 4 - solucja
- Kości we mgle - zadanie w The Bard's Tale 4 - solucja
- Wyruszajmy na wyspy Stennish - zadanie w The Bard's Tale 4 - solucja
- No nie, coś mnie rozstroiło - zadanie w The Bard's Tale 4 - solucja
- Krew Królów - zadanie w The Bard's Tale 4 - solucja
- Użyj miecza głodu! Atakuj czarną dziurę! - Solucja Bard's Tale 4
- Śmierć Szalonemu Bogowi i Błogosławiona Pani - Solucja Bard's Tale 4
- Pieśń Dziewicy - Solucja Bard's Tale 4
- Zadania główne
- Opis przejścia
Komentarze czytelników
A.l.e.X Legend

zrobiłem już ten quest pływająca tortuga, jedna nie jest to takie proste jak się wydaje (w sumie jest ale trzeba trochę pochodzić po mapach) -> jednak nie ma bugów w tej grze na ten moment ;)
A.l.e.X Legend

cyfrowy code wheel abyście nie musieli kręcić na papierze ;)
Ragnarok77 Junior
Poradnik beznadziejny. Mało szczegółowy i mało precyzyjny, brak wielu misji pobocznych i głównych. Na zasadzie odwalonej na siłę "pracy domowej"
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.