Eksploracja w Bard's Tale 4
Aktualizacja:
Chociaż Bard's Tale IV posiada liniowy scenariusz, to same mapy skrywają wiele miejsc, których eksploracja może dostarczyć si wielu korzyści. Poniżej znajdziesz opis wszystkich ważnych aspektów, na które musisz zwrócić uwagę w tym czasie.
Drzwi, kraty i inne przeszkody
Na swojej drodze natrafisz na szereg różnego rodzaju drzwi i krat. Ich pokonanie będzie wymagać spełnienia określonych warunków. W przypadku drzwi, zazwyczaj wymagany jest klucz. Zazwyczaj możesz go znaleźć leżącego gdzieś w okolicy. Może on znajdować się także w posiadaniu różnego rodzaju przeciwników, których to pokonanie umożliwi ci jego przejęcie. Część drzwi można także otworzyć za pomocą wytrychu, potrzebny jest w drużynie łotr.

W przypadku krat natomiast zazwyczaj występują trzy typy zamknięć. Pierwszym z nich jest krasnoludzka zagadka. Polega ona na tym, że musisz wprawić w ruch wszystkie złote zębatki. Zębatki innego koloru muszą natomiast pozostać nieruchomo. Kolejnym możliwym zamknięciem jest magia. Część krat jest zamknięta za pomocą różnego rodzaju uroków. Dopiero ich zdjęcie pozwala na otworzenie kraty. Zazwyczaj uroki te mają formę zagadki, której rozwiązanie spowoduje, jego dezaktywację. Ostatnim elementem, który pozwala na otworzenie krat są dźwignie. Zazwyczaj znajdują się one tylko po jednej stronie kraty. Każdy z podanych mechanizmów otwierania krat jest jednostronny. Oznacza to, że kratę możesz otworzyć tylko będąc po właściwej jej stronie.
Oprócz tego natrafisz także na inne przeszkody, takie jak pnącza czy mury. Ich pokonanie umożliwią ci odpowiednie pieśni lub wyposażenie. O tym co jest niezbędne do pokonania danej przeszkody zostaniesz poinformowany, jak tylko się do niej zbliżysz.
Pieśni
Bardzo ważnym elementem, który ułatwia eksplorację są pieśni. Będziesz odblokowywał je kolejno na kolejnych etapach fabularnych. Każda pieśń ma określone funkcje. Z każdą z nich zapoznasz się w momencie, w którym twoja drużyna będzie się ich uczyć.

Oczywiście pieśni nie działają wszędzie. Możesz je aktywować tylko w określonych miejscach. Są one odpowiednio oznaczone, symbolami konkretnej pieśni, której możesz użyć w danym miejscu. Pieśni mogą także posłużyć do kontaktów z postaciami niezależnymi. Mogą one wymagać odegrania konkretnej pieśni, byś mógł z nimi porozmawiać.
Ołtarze
W każdej lokacji, którą odwiedzisz znajduje się przynajmniej jeden ołtarz. Jest to potężna kamienna konstrukcja, którą możesz aktywować za pomocą pieśni pt. Melodia Pustkowi. O momentu aktywacji, będzie ona pełnić rolę punktu szybkiej podróży. Jeśli przy aktywnym ołtarzu odegrasz ponownie Melodię Pustkowi, to otworzy się mapa, która pozwoli ci na przemieszczanie się między aktywnymi ołtarzami.
0
Komentarze czytelników
A.l.e.X Legend

zrobiłem już ten quest pływająca tortuga, jedna nie jest to takie proste jak się wydaje (w sumie jest ale trzeba trochę pochodzić po mapach) -> jednak nie ma bugów w tej grze na ten moment ;)
A.l.e.X Legend

cyfrowy code wheel abyście nie musieli kręcić na papierze ;)
Ragnarok77 Junior
Poradnik beznadziejny. Mało szczegółowy i mało precyzyjny, brak wielu misji pobocznych i głównych. Na zasadzie odwalonej na siłę "pracy domowej"
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.