Testament of Sherlock Holmes: Zbadaj wszystkie ślady w pokoju muzycznym markiza
Aktualizacja:
Ten rozdział stanowi samouczek, w którym gra pokazuje sposób sterowania bohaterem i możliwe interakcje z otoczeniem. By rozgrywka posuwała się naprzód, wypełniaj polecenia pojawiające się z prawej strony ekranu. Aby przywołać tryb "wskaż i kliknij", dwukrotnie wciśnij na klawiaturze klawisz R.
Zbadaj wszystkie ślady w pokoju muzycznym markiza

Przyjrzyj się (ikonka lupy) rozbitej gablotce (na lewo od kominka). Przejdź tam, klikając symbolem fajki w pożądanym kierunku albo na prowadzących tam śladach stóp.

Podejdź do okna (na prawo od kominka) i zauważ ślad na szybie, sprawdź też zamknięcie w dole okna.

Teraz zbliż się do kominka i weź (ikonka dłoni) leżące z jego lewej strony szkło powiększające. Przejrzyj zawartość ekwipunku, wcisnąwszy prawy przycisk myszki. W tej chwili oprócz lupy Sherlock ma w nim jeszcze zapałki i scyzoryk. Kliknij przegródkę z lupką, by aktywować ten przedmiot (ramki staną się niebieskie). Wciśnij PPM, by wyjść z ekwipunku.

Przejdź na przeciwległy kraniec pokoju (w pobliże drugiego okna) i kliknij dłonią na leżących obok fortepianu partyturach. Pamiętaj, że musisz mieć aktywne szkło powiększające w inwentarzu (w trakcie rozgrywki powinno być widoczne w prawym górnym rogu ekranu).

Pojawi się zbliżenie, w którym kliknij lupkę (po prawej) i uważnie obejrzyj przez nią partytury. Kiedy dostrzeżesz na nich ślad małej dłoni, kliknij na nim trzymanym szkłem powiększającym. Sherlock odpowiednio to skomentuje.
Naciśnij klawisz R, aby zmienić tryb na TPP. Teraz przemieszczaj postać za pomocą klawiszy W, S, A, D. Kiedy dołączysz do tego wciśnięty lewy Shift, bohater zacznie biec. Ponownie wciśnij klawisz R, by przywołać widok FPP. W nim przemieszczasz postać, trzymając wciśnięty LPM. Kolejny raz wciśnij klawisz R, by powrócić do trybu "wskaż i kliknij". W nim postać biegnie po dwukrotnym kliknięciu LPM.
Wcisnąwszy spację, uaktywnij tzw. szósty zmysł Sherlocka i ujawnij niezbadane jeszcze obiekty w pobliżu bohatera.

Wróć w okolice kominka i przyjrzyj się śladom stóp na umazanej sadzą podłodze z jego prawej strony.

Zwróć też uwagę na sznur dzwonka przy ścianie na prawo od kominka.

Obejrzyj także przewrócone przedmioty na kominku (po prawej) oraz jego wnętrze.

Rzuć też okiem na ozdobną metalową szafkę (sejf) w prawym rogu pokoju.

Wędruj teraz na środek i zauważ leżącą na dywanie świecę (w pobliżu stolika, a naprzeciwko akwarium).

Następnie zbadaj akwarium. Holmes zauważy śniętą rybę.


Przejdź w róg pokoju (na prawo od akwarium) i odsuń stojący tam parawan. Zbadaj podłogę za parawanem.

Wreszcie maszeruj pod drzwi wyjściowe (na wprost okien) i je również kliknij ikonką lupy, by detektyw dokonał kolejnego spostrzeżenia.
Ostatecznie Holmesowi uda się odzyskać naszyjnik, co zaowocuje pierwszym osiągnięciem: "To elementarne".
Komentarze czytelników
piel Junior
Bardzo dobry poradnik wyjaśniający wszystko, co należy zrobić. Z nim gracz nie zginie o ile się zatnie i będzie potrzebował pomocy przy pokonaniu zagadek w tej rewelacyjnej przygodówce. Dobra robota.
Kayleigh_ Centurion
Oooo... Dziękuję. :) Naprawdę miło zostać docenionym. Pozdrawiam. :)
Kayleigh_ Centurion
Dzięki. ;) Gra faktycznie świetna, a i poradnik - mam nadzieję - się przydaje.
Cainoor Legend
Przydał się kilka razy, dobra robota. A gra naprawdę fajna :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
