Resident Evil 4 2005: Village (1-2) - pierwszy handlarz
Aktualizacja:

![]() | ![]() |
Etap rozpoczyna się dalszą częścią filmiku, którego początek był jeszcze w poprzednim podrozdziale. Główny bohater będzie mieć bardzo realny sen, po którym się ocknie, będąc związanym z Luisem.
![]() | ![]() |
Po chwili do pomieszczenia wejdzie wieśniak i zaatakuje was. Będzie to interaktywny filmik, w którym jeśli nie zareagujesz, to zginiesz. Musisz wcisnąć odpowiednie guziki w momencie, w którym poprosi Cię gra. Jeśli Ci się uda, zostaniesz uwolniony, a napastnik zginie.
Po przejęciu kontroli nad bohaterem udaj się w kierunku wyjścia. Po drodze zobaczysz tajemniczą postać w oknie, nie obawiaj się, to handlarz. Przed wyjściem na zewnątrz zabierz amunicję z szafki i zapisz grę .
![]() | ![]() |
Na zewnątrz skieruj się za budynek, gdyż tam stoi sprzedawca. Na początku pozbądź się wszystkich wcześniej zebranych skarbów i klejnotów. Najlepiej jak kupisz snajperkę (za chwilę się przyda) i powiększysz sobie miejsce na ekwipunek. Nie kupuj mapy, gdyż ona pokazuje położenie skarbów, a te ja Ci wskażę.
Gdy zbliżysz się do muru odgradzającego to miejsce od reszty terenu, powinna załączyć się scenka, w której zobaczysz kanion, a na nim budynki z wrogami. Zanim rozpoczniesz eksterminację rozwal jedyną beczkę blisko Ciebie (pod ścianą budynku) i podnieś zioło .
![]() | ![]() |
Następnie podejdź do wyrwy w murze i używając snajperki rozpocznij zabijanie wszystkiego, co się rusza. Konieczne jest byś pozbył się trzech panów: jeden stoi na baszcie (mapa wskazuje jej położenie)...
![]() | ![]() |
...pozostali są na baraku i koło fragmentu "klucza", na prawo od wieżyczki. Celuj w okolicę głowy, by zabić za pierwszym strzałem.
![]() | ![]() |
Kiedy spostrzeżesz, iż biegną do Ciebie wrogowie, wyjmij pistolet i rozpocznij klasyczne uśmiercanie. Gdy przejdziesz przez bramę z pewnością zaatakują Cię panowie z dynamitem w ręku i to na nich uważaj najbardziej. Jeśli ich odpowiednio wykorzystasz, bardziej Ci pomogą, aniżeli przeszkodzą. Patrz, gdzie rzucają ładunek i wtedy uciekaj, bardzo często będą wysadzać swoich. Możesz ich przewracać strzelając w stopy, wtedy również będą eksplodować.
Bardzo wygodnym sposobem na zabijanie jest po prostu strzelanie w nogi na kładkach, przeciwnik wówczas traci równowagę i spada w przepaść.
![]() | Nie bawiąc się zbytnio, kieruj się ścieżką na górę, gdyż tam znajduje się pierwszy fragment, potrzebny do otwarcia bramy. |
![]() | ![]() |
Idąc tamtędy miniesz wybuchową beczkę, możesz ją wykorzystać, gdy zbliży się duża grupa wrogów. Jednak nie czekaj tam długo, otwórz leżącą tam skrzynię i zabierz z niej potrzebny przedmiot.
![]() | ![]() |
Następnie podejdź do drewnianego rusztowania i zeskocz na dół uciekając pogoni. Na dole pobiegnij przed siebie i wejdź po drabinie na barak (mapa). Jeśli wcześniej zabiłeś kogo trzeba ze snajperki, wówczas dach powinien być czysty.
![]() | ![]() |
Stąd wejdź na basztę, a tam poczekaj na oponentów. Zrób podobnie jak w stodole, kilka map wcześniej. Gdy przeciwnik będzie się wspinał, strącaj go i tak, aż do pozbycia się wszystkich.
Gdy zobaczysz, że w okolicy jest bezpiecznie, zejdź na dół i skieruj się na pierwszą kładkę (mapa).
![]() | ![]() |
Z niej wejdź do domu i podnieś tam leżącą amunicję , a następnie otwórz drzwi do drugiego pomieszczenia. Będą tam niedobitki, jeśli nie chcesz tracić dużo amunicji wywab ich na kładkę i postrącaj w przepaść strzelając w stopy.
![]() | ![]() |
Następnie wejdź po drabinie na dach domu (z drugiego pomieszczenia), a tam może się znajdować jeszcze jeden wróg (kiedy wszyscy zostaną zabici, muzyka się "uspokoi"). Drugi fragment przedmiotu potrzebnego do otwarcia bramy powinien być właśnie tam, w takiej samej skrzyni, jak ten poprzedni.
![]() | ![]() |
Kiedy wszyscy będą już na drugim świecie rozpocznij eksplorowanie otoczenia. Zajrzyj do każdego z pomieszczeń i oczyść każdą szafkę. Leży tam dość dużo amunicji i innych równie potrzebnych power-up'ów.
Gdy uznasz, że możesz już iść dalej, skieruj się do zamkniętej bramy (mapa).
![]() | Połącz obydwa fragmenty w jedną całość (w opcjach) i włóż je w odpowiednie miejsce na wrotach. Brama zostanie otwarta i uruchomi się loading. |
- Resident Evil 4 - PC - poradnik do gry
- Resident Evil 4: Poradnik do gry PC
- Resident Evil 4 2005: Sterowanie PC
- Resident Evil 4 2005: Village (1-1) - centrum
- Resident Evil 4 2005: Village (1-1) - początek
- Resident Evil 4 2005: Village (1-1) - początek medalionów
- Resident Evil 4 2005: Village (1-1) - Spotkanie Luisa
- Resident Evil 4 2005: Village (1-2) - pierwszy handlarz
- Resident Evil 4 2005: Village (1-2) - ryby w kanałach
- Resident Evil 4 2005: Village (1-2) - pierwsza łamigłówka
- Resident Evil 4 2005: Village (1-3) - normalny dom
- Resident Evil 4 2005: Village (1-3) - ponownie centrum
- Resident Evil 4 2005: Village (1-3) - podziemny tunel
- Resident Evil 4 2005: Village (1-3) - cmentarz
- Resident Evil 4 2005: Village (1-3) - arena bez walki
- Resident Evil 4 2005: Village (1-3) - moczary
- Resident Evil 4 2005: Village (1-3) - jezioro
- Resident Evil 4 2005: Village (2-1) - jezioro po walce
- Resident Evil 4 2005: Village (2-1) - wodospad
- Resident Evil 4 2005: Village (2-1) - przystań i boss
- Resident Evil 4 2005: Village (2-1) - kościół i spotkanie Ashley
- Resident Evil 4 2005: Village (2-2) - eskorta Ashley
- Resident Evil 4 2005: Village (2-2) - obrona domu
- Resident Evil 4 2005: Village (2-3) - rozdwojenie dróg
- Resident Evil 4 2005: Village (2-3) - arena
- Resident Evil 4 2005: Village (2-3) - kolejka górska
- Resident Evil 4 2005: Village (2-3) - walka z Chief'em
- Resident Evil 4 2005: Village (2-3) - droga do zamku
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-1) - początek zamku
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-1) - katapulty
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-1) - zamiana mieczy
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-1) - kolejne spotkanie Luisa
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-1) - ślepy więzień
- Resident Evil 4 2005: Castel (3-1) - Pomocna Ashley
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-1) - Ashley wpada w pułapkę
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-2) - kanały z wielkimi insektami
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-2) - ucieczka sprzed ołtarza
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-2) - działo maszynowe
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-2) - zewnętrzny balkon
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-2) - ogrodowy labirynt
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-3) - walka w klatce
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-3) - śmierć Luisa
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-4) - Oswobodzenie Ashley
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-4) - samodzielna Ashley
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-4) - rycerze
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-1) - mechaniczne smoki
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-1) - waleczni rycerze
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-1) - pułapki Salazara
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-1) - posągi królów
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-1) - porwanie Ashely
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-1) - ruchomy most
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-1) - próba zabicia Leona
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-1) - kanały przed Bossem
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-2) - kopalnia
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-2) - jaskinia
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-3) - ruiny zamkowe
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-3) - piaskowe katakumby
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-3) - podziemna kolejka
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-4) - ruchomy posąg Salazara
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-4) - wieża
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-4) - przystań
- Resident Evil 4 2005: Island (5-1) - laserowe przejście
- Resident Evil 4 2005: Island (5-1) - urwisko
- Resident Evil 4 2005: Island (5-1) - kuchnia i monitoring
- Resident Evil 4 2005: Island (5-1) - barykada
- Resident Evil 4 2005: Island (5-1) - laboratorium i lodówka
- Resident Evil 4 2005: Island (5-1) - Uwięziona Ashley
- Resident Evil 4 2005: Island (5-1) - uwolnienie Ashley
- Resident Evil 4 2005: Island (5-2) - zsyp
- Resident Evil 4 2005: Island (5-2) - zamurowane przejście
- Resident Evil 4 2005: Island (5-2) - zręcznościowe dźwignie
- Resident Evil 4 2005: Island (5-3) - przejażdżka buldożerem
- Resident Evil 4 2005: Island (5-3) - utrata Ashley
- Resident Evil 4 2005: Island (5-3) - pojedynek na noże
- Resident Evil 4 2005: Island (5-3) - przejście między laserami
- Resident Evil 4 2005: Island (5-3) - bezpieczna jaskinia
- Resident Evil 4 2005: Island (5-3) - klatki z IT
- Resident Evil 4 2005: Island (5-3) - wybuchowe urwisko
- Resident Evil 4 2005: Island (5-3) - ruiny z Krauserem
- Resident Evil 4 2005: Island (5-4) - wsparcie powietrzne
- Resident Evil 4 2005: Island (5-4) - zestrzelony helikopter
- Resident Evil 4 2005: Island (5-4) - więzienie
- Resident Evil 4 2005: Island (5-4) - wróg z kartą "klucz"
- Resident Evil 4 2005: Island (5-4) - wyleczenie
- Resident Evil 4 2005: Island (final chapter) - walka i ucieczka
- Resident Evil 4 2005: Boss (1-3) - Del Lago
- Resident Evil 4 2005: Boss (2-1) - El Gigante
- Resident Evil 4 2005: Boss (2-3) - El Gigante #2
- Resident Evil 4 2005: Boss (2-3) - Chief
- Resident Evil 4 2005: Boss (4-1) - Verdugo
- Resident Evil 4 2005: Boss (4-2) - Dos Gigantes
- Resident Evil 4 2005: Boss (4-4) - Salazar
- Resident Evil 4 2005: Boss (5-3) - It
- Resident Evil 4 2005: Boss (5-3) - Jack Krauser
- Resident Evil 4 2005: Boss (final chapter) - Saddler
- Resident Evil 4: Poradnik do gry PC
Komentarze czytelników
zanonimizowany622317 Junior
WYCZES I WYPAS PIKNIE WYKONANY
zanonimizowany562969 Legionista
POMILIłA CI śę KOLEJNOść 1 MISJA JEST 2 A 2 MISJA 1
zanonimizowany723519 Junior
opis na poziomie przedszkolaka
poza tym wierza pisze się ta wieża
i w rozdziale nie trza ładowac ze snajpy, latają goscie z dynamitem, tam gdzie zaraz wyjdziesz jest taka kładka która leci w dół
jak gosciu tam stanie bedzie rzucal to dynamit sie zatrzyma, rozwalą sami siebie
zanonimizowany810075 Junior
Witam mam problem i nie wiem czy to wina gry czy cos mianowicie poczatek gry goniacy kamien a na moim monitorze oprocz biegu nie pojawia sie zadna kombinajca cyfr i za kazdym razem gine jezeli ktos mial pododbna historie albo wie jak zaradzic to porsze o pomoc
zanonimizowany819087 Junior
koles utrudniasz im tylko zycie ten poradnik jest do dupy w gazecie CD-action ukazała sie gra resident evil 4 tam jest mod który wprowadza gre za pomoca myszki a ty im piszesz bzdety mod równiesz mozna sciagnoc z neta nazywa sie bio4_mauseaim polecam naprawde ułatwia zycie mod instalujecie w głownym katalogu gry
zanonimizowany944501 Junior
Mało korzystałem z tego poradnika ale były chwile w których naprawdę się przydawał.
zanonimizowany964948 Junior
Ej ale ja mam inny struj jak to jest ?
zanonimizowany1011706 Junior
Wszystko pieknie opisane ale wystompil blad zamiast ,, wejdz po schodach '' napisales ,, wejdz po chodach '' ale to jeden blendzik niewazne zajebiscie
Klaudio12 Legionista
Pamiętam jak patrzyłem jak mój wujek grał w tą grę i byłem posrany. Polecam, jak dla mnie jedna z najlepszych części z serii, jak nie najlepsza...
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.


























