Resident Evil 4 2005: Island (5-4) - wsparcie powietrzne
Aktualizacja:

Z uwagi na to, iż struktura mapy jest dość skomplikowana, zastosowałem numerki przy pewnych miejscach. Ich kolejność przedstawia ciąg działań. Poruszaj się w taki sposób, by z danego punktu trafić do następnego.
![]() | ![]() |
Etap rozpoczynasz nieopodal miejsca, w którym znajdziesz nie tylko zioło , ale również maszynę zapisującą stan gry , zrób więc z niej pożytek. Następnie udaj się w dalszą drogę ścieżką prowadzącą pod górę.
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Gdy dotrzesz do bazy załączy się dłuższy filmik, w którym otrzymasz wsparcie w postaci helikoptera. Jest on o tyle ważny, że podczas całego etapu będzie krążył nad mapą i pomagał Ci (bardzo skutecznie) w eksterminacji wrogów oraz wysadzał pewne konstrukcje.
![]() | Gdy przejmiesz kontrolę nad bohaterem podbiegnij kilka kroków naprzód i schowaj się za filarem po prawej, by uniknąć ataku z działa. Odczekaj tam chwilę, a helikopter go "uciszy". |
![]() | ![]() |
Idąc dalej udaj się w lewo, w pobliże bramy (nie schodź w dół drogą na wprost). Gdy się do niej zbliżysz kamera pokaże atak przeciwników, w tym osobnika z bazooką. Nie przejmuj się tym i jak najszybciej podbiegnij do nich. Stając pod bramą będziesz osłonięty od tych na górze, a wyeliminowanie nieprzyjaciela z wyrzutnią rakiet, to pryszcz. Potem poczekaj kilkanaście sekund, a...
![]() | ![]() |
...dalszą drogę utoruje nam przyjaciel z helikoptera (samo wysadzenie nie odbierze Ci życia). Podczas przejścia przez wysadzone miejsce i dotarcia na kładkę za nią zostaniesz zaatakowany przez żołnierza na wieży.
![]() | ![]() |
Taktyka jest identyczna jak przed momentem, podbiegnij do wieży i zdaj się na wsparcie, gdyż to zadziała bardzo skutecznie i szybko.
![]() | Wchodząc do pozostałości po budynku natrafisz na drzwi po lewej. Prowadzą one na dalszą cześć etapu, ale zanim się tam wybierzesz, dobrze jest dokładnie spenetrować dotychczasowy teren. |
![]() | ![]() |
W tym celu zejdź na niższe tereny (wcześniej je pominąłeś, gdyż kazałem Ci udać się pod bramę). Zejście po drabinie znajduje się od tyłu zniszczonej wieży (możesz natrafić na niedobitków, jednakże ich ilość będzie śladowa).
![]() | ![]() |
Następnie wróć się do drzwi, które pominąłeś i przejdź przez nie. Zostaniesz za nimi zaatakowany przez silniejszego wroga z karabinem oraz przez zwykłych pionków (tych ostatnich wykończ wracając się do budynku).
![]() | ![]() |
Przeciwnika z działem w ręku najlepiej osłabić strzelając z karabinu snajperskiego, chowając się w budce, w połowie schodów prowadzących na górze. Gdy napastnik przyjmie na siebie kilka kul, zaprzestań atak i udaj się w dalszą drogę schodami na szczyt.
![]() | ![]() |
Natkniesz się na zjeżdżalnię z drążkiem. Skorzystaj z niej, by dotrzeć do miejsca stacjonowania niebezpiecznego oponenta.
![]() | Stając obok niego dobij go kilkoma strzałami ze strzelby (dzięki temu, że go wcześniej osłabiłeś, nie będzie stawiał oporów). |
![]() | ![]() |
Nieopodal miejsca, w którym się aktualnie znajdujesz, umieszczona jest dźwignia, pociągnij więc za nią, by otworzyć bramę do ostatniej części mapy, a następnie przejdź przez nią.
![]() | ![]() |
Tuż za nią zostaniesz zaatakowany z dość dużą siłą, więc nie stawiaj oporu, tylko szybko się ukryj. W tym celu podbiegnij na wprost i dzięki miejscowemu działaniu, będziesz mógł kucnąć za szańcem. Z tego miejsca, w chwili najmniejszego ostrzału, udaj się do tunelu po lewej. Odczekaj tam kilka minut i rozpraw się ze zwykłymi oponentami. Będą schodzić się przez dłuższy czas, ale lepiej jest unicestwić ich tu, aniżeli na otwartej przestrzeni, gdzie na głowie masz również działa.
![]() | ![]() |
Drogę kontynuuj górą, dlatego wyjdź po drabinie i przejdź metalową kładką do jej końca (idąc nią jesteś w zasięgu ostrzału, więc się spiesz). Możliwe jest, że dotrzesz do miejsca, gdzie obsadzone jest działo, zabij więc nożem jego operatora i szybko uciekaj z tamtego miejsca na sam koniec "balkonu", ponieważ helikopter może wysadzić ten rejon (z uszczerbkiem dla Twojego zdrowia).
![]() | Na końcu znajdziesz pierwszy przycisk otwierający końcową bramę. |
![]() | ![]() |
Drugi znajduje się na przeciwległej kładce, dlatego wejdź na nią po drabinie. Użycie drugiego guzika sprawi, że bez przeszkód możesz zakończyć ten etap (pozbieraj wcześniej wszystkie przedmioty).
- Resident Evil 4 - PC - poradnik do gry
- Resident Evil 4: Poradnik do gry PC
- Resident Evil 4 2005: Sterowanie PC
- Resident Evil 4 2005: Village (1-1) - centrum
- Resident Evil 4 2005: Village (1-1) - początek
- Resident Evil 4 2005: Village (1-1) - początek medalionów
- Resident Evil 4 2005: Village (1-1) - Spotkanie Luisa
- Resident Evil 4 2005: Village (1-2) - pierwszy handlarz
- Resident Evil 4 2005: Village (1-2) - ryby w kanałach
- Resident Evil 4 2005: Village (1-2) - pierwsza łamigłówka
- Resident Evil 4 2005: Village (1-3) - normalny dom
- Resident Evil 4 2005: Village (1-3) - ponownie centrum
- Resident Evil 4 2005: Village (1-3) - podziemny tunel
- Resident Evil 4 2005: Village (1-3) - cmentarz
- Resident Evil 4 2005: Village (1-3) - arena bez walki
- Resident Evil 4 2005: Village (1-3) - moczary
- Resident Evil 4 2005: Village (1-3) - jezioro
- Resident Evil 4 2005: Village (2-1) - jezioro po walce
- Resident Evil 4 2005: Village (2-1) - wodospad
- Resident Evil 4 2005: Village (2-1) - przystań i boss
- Resident Evil 4 2005: Village (2-1) - kościół i spotkanie Ashley
- Resident Evil 4 2005: Village (2-2) - eskorta Ashley
- Resident Evil 4 2005: Village (2-2) - obrona domu
- Resident Evil 4 2005: Village (2-3) - rozdwojenie dróg
- Resident Evil 4 2005: Village (2-3) - arena
- Resident Evil 4 2005: Village (2-3) - kolejka górska
- Resident Evil 4 2005: Village (2-3) - walka z Chief'em
- Resident Evil 4 2005: Village (2-3) - droga do zamku
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-1) - początek zamku
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-1) - katapulty
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-1) - zamiana mieczy
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-1) - kolejne spotkanie Luisa
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-1) - ślepy więzień
- Resident Evil 4 2005: Castel (3-1) - Pomocna Ashley
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-1) - Ashley wpada w pułapkę
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-2) - kanały z wielkimi insektami
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-2) - ucieczka sprzed ołtarza
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-2) - działo maszynowe
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-2) - zewnętrzny balkon
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-2) - ogrodowy labirynt
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-3) - walka w klatce
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-3) - śmierć Luisa
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-4) - Oswobodzenie Ashley
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-4) - samodzielna Ashley
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-4) - rycerze
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-1) - mechaniczne smoki
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-1) - waleczni rycerze
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-1) - pułapki Salazara
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-1) - posągi królów
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-1) - porwanie Ashely
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-1) - ruchomy most
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-1) - próba zabicia Leona
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-1) - kanały przed Bossem
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-2) - kopalnia
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-2) - jaskinia
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-3) - ruiny zamkowe
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-3) - piaskowe katakumby
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-3) - podziemna kolejka
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-4) - ruchomy posąg Salazara
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-4) - wieża
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-4) - przystań
- Resident Evil 4 2005: Island (5-1) - laserowe przejście
- Resident Evil 4 2005: Island (5-1) - urwisko
- Resident Evil 4 2005: Island (5-1) - kuchnia i monitoring
- Resident Evil 4 2005: Island (5-1) - barykada
- Resident Evil 4 2005: Island (5-1) - laboratorium i lodówka
- Resident Evil 4 2005: Island (5-1) - Uwięziona Ashley
- Resident Evil 4 2005: Island (5-1) - uwolnienie Ashley
- Resident Evil 4 2005: Island (5-2) - zsyp
- Resident Evil 4 2005: Island (5-2) - zamurowane przejście
- Resident Evil 4 2005: Island (5-2) - zręcznościowe dźwignie
- Resident Evil 4 2005: Island (5-3) - przejażdżka buldożerem
- Resident Evil 4 2005: Island (5-3) - utrata Ashley
- Resident Evil 4 2005: Island (5-3) - pojedynek na noże
- Resident Evil 4 2005: Island (5-3) - przejście między laserami
- Resident Evil 4 2005: Island (5-3) - bezpieczna jaskinia
- Resident Evil 4 2005: Island (5-3) - klatki z IT
- Resident Evil 4 2005: Island (5-3) - wybuchowe urwisko
- Resident Evil 4 2005: Island (5-3) - ruiny z Krauserem
- Resident Evil 4 2005: Island (5-4) - wsparcie powietrzne
- Resident Evil 4 2005: Island (5-4) - zestrzelony helikopter
- Resident Evil 4 2005: Island (5-4) - więzienie
- Resident Evil 4 2005: Island (5-4) - wróg z kartą "klucz"
- Resident Evil 4 2005: Island (5-4) - wyleczenie
- Resident Evil 4 2005: Island (final chapter) - walka i ucieczka
- Resident Evil 4 2005: Boss (1-3) - Del Lago
- Resident Evil 4 2005: Boss (2-1) - El Gigante
- Resident Evil 4 2005: Boss (2-3) - El Gigante #2
- Resident Evil 4 2005: Boss (2-3) - Chief
- Resident Evil 4 2005: Boss (4-1) - Verdugo
- Resident Evil 4 2005: Boss (4-2) - Dos Gigantes
- Resident Evil 4 2005: Boss (4-4) - Salazar
- Resident Evil 4 2005: Boss (5-3) - It
- Resident Evil 4 2005: Boss (5-3) - Jack Krauser
- Resident Evil 4 2005: Boss (final chapter) - Saddler
- Resident Evil 4: Poradnik do gry PC
Komentarze czytelników
Pamiętam jak patrzyłem jak mój wujek grał w tą grę i byłem posrany. Polecam, jak dla mnie jedna z najlepszych części z serii, jak nie najlepsza...
Wszystko pieknie opisane ale wystompil blad zamiast ,, wejdz po schodach '' napisales ,, wejdz po chodach '' ale to jeden blendzik niewazne zajebiscie
Ej ale ja mam inny struj jak to jest ?
Mało korzystałem z tego poradnika ale były chwile w których naprawdę się przydawał.
koles utrudniasz im tylko zycie ten poradnik jest do dupy w gazecie CD-action ukazała sie gra resident evil 4 tam jest mod który wprowadza gre za pomoca myszki a ty im piszesz bzdety mod równiesz mozna sciagnoc z neta nazywa sie bio4_mauseaim polecam naprawde ułatwia zycie mod instalujecie w głownym katalogu gry
Witam mam problem i nie wiem czy to wina gry czy cos mianowicie poczatek gry goniacy kamien a na moim monitorze oprocz biegu nie pojawia sie zadna kombinajca cyfr i za kazdym razem gine jezeli ktos mial pododbna historie albo wie jak zaradzic to porsze o pomoc
masz zdjęcia z ps2 czy ty to przeszedłeś na pc
opis na poziomie przedszkolaka
poza tym wierza pisze się ta wieża
i w rozdziale nie trza ładowac ze snajpy, latają goscie z dynamitem, tam gdzie zaraz wyjdziesz jest taka kładka która leci w dół
jak gosciu tam stanie bedzie rzucal to dynamit sie zatrzyma, rozwalą sami siebie
POMILIłA CI śę KOLEJNOść 1 MISJA JEST 2 A 2 MISJA 1
WYCZES I WYPAS PIKNIE WYKONANY
OMG!! ja ten sam poradnik sciągałem z torrentów 4 godz. a tu prosze..
szkoda ze nie ma poradnika do the meceneries czy coś takiego
wyczesany poradnik :) GJ
Ładnie , piknie , jak zwykle.... Ale zauważyłem błąd. W "Kościół i spotkanie Ashley" atakują cię zmutowane psy.Napisałeś , że na Easy nigdy ich nie spotkasz.Ja gram na Easy i spotkałem. Co jets ?? Błąd w grze , czy w poradniku??
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
































