Resident Evil 4 2005: Island (5-3) - ruiny z Krauserem
Aktualizacja:

![]() | Idź przed siebie do momentu, w którym będziesz musiał zeskoczyć na teren położony nieco niżej. |
![]() | ![]() |
Zrób to, a staniesz pomiędzy ruinami starego miasta/kompleksu świątyń(?). Przechodząc pomiędzy szeroko rozstawionymi ścianami ...
![]() | ![]() |
... dotrzesz do miejsca, w którym załączy się scenka z udziałem Jacka Krausera. Jeśli masz już go dość to wiedz, że za chwilę będziesz mieć okazję, by definitywnie unicestwić go. Na razie jednak dojdzie do serii pomniejszych starć, w których za zadanie masz nie tylko obronić siebie, ale zadać większą lub mniejszą ilość obrażeń napastnikowi.
![]() | ![]() |
Pierwsza walka odbędzie się na odległość. Komandos, biegając i chowając się za murkiem oddalonym o kilka metrów (po prawej), atakować Cię będzie trzema rodzajami broni: granatami (unik wciskając wskazane przez grę guziki - lewy + prawy Shift), eksplodującymi strzałkami wbijającymi się do ścian (gdy spostrzeżesz, że któraś jest blisko Ciebie, uciekaj) oraz karabinem (podczas oddawania serii schowaj się za jakimś elementem otoczenia). Ty zaś, podczas tej potyczki, atakuj go za pomocą karabinu snajperskiego z lunetą wykrywającą temperaturę, dzięki temu będziesz bardzo wyraźnie widział jego kryjówkę.
Po każdym ataku komandos zmienia pozycję przebiegając skulonym, tak byś miał problemy ze zlokalizowaniem jego położenia. Najlepiej jest zadawać mu obrażenia na chwilę przed tym, jak sam Cię zaatakuje.
![]() | ![]() |
Jeśli uda Ci się odebrać mu określoną liczbę punktów życia (kilka strzałów ze snajperki), ten przybiegnie do Ciebie i nastąpi pierwsze starcie z bliska. Jest ono diametralnie inne, a podstawową czynnością, którą wykonaj, to zmiana broni. Karabin snajperski w walce "oko w oko" będzie co najmniej nieudolny - strzelba wydaje się być idealna.
Krauser jest diabelnie szybki, będzie odskakiwał na boki i dodatkowo chował się za elementami otoczenia. Atakuj go wyłącznie podczas biegu w Twoim kierunku, w chwili gdy jest blisko, w ten sposób odepchniesz go i przerwiesz mu atak. Jeśli jednak dotrze do Ciebie będą dwie możliwości: albo zwyczajnie Cię ciachnie nożem (by uniknąć obrażeń musisz "ręcznie" się odsunąć), albo kamera zmieni ułożenie i będziesz mieć możliwość uników, wciskając wskazane przez grę guziki (dwa razy, jeden po drugim).
![]() | ![]() |
Po "wygranym" starciu napastnik rzuci granatem oślepiającym, co spowoduje pojawienie się białego ekranu i jego zniknięcie. W dalszą drogę udaj się do pomieszczenia za krótkim odcinkiem schodów.
![]() | ![]() |
Wewnątrz możesz wejść po drabinie na górę (pozbieraj wszystkie przedmioty) oraz wyjść przez kratę z niewielkim niebieskim światełkiem. Gdy to uczynisz dojdzie do kolejnego pomniejszego starcia z komandosem. Atakuj go podobnie jak przez momentem, nie dopuszczając, by udało mu się dotrzeć blisko Ciebie.
Po walce zejdź na dół po schodach i skręć w prawo (w lewo dotrzesz do drzwi końcowych, ale nie mając trzech fragmentów ornamentu, nic z nimi nie zrobisz).
![]() | Na następnej prostej dojdzie do kolejnego starcia na odległość. Wróg będzie na dachu budynku oddalonego kilkanaście metrów na wprost. Po pokonaniu go (karabinem snajperskim) udaj się w tamto miejsce. |
![]() | ![]() |
Wejdź do pomieszczenia i podnieś leżącą tam apteczkę (możesz wejść po drabinie na górę). Następnie wyjdź na zewnątrz i obejdź budynek. Przy zamkniętej bramie, za rogiem budynku, widać będzie Cień stojącej postaci (zgadnij, kto to? :). Uważaj na granaty, gdyż tymi początkowo Cię zasypie. W miejscu tym starcie nie będzie długie, wystarczą dwa, trzy strzały i po wszystkim.
![]() | Dalsza droga prowadzi po schodach na górny poziom (idąc tam miniesz zioło , nie omieszkaj go podnieść). |
![]() | ![]() |
Na górze załączy się filmik, w którym Leon zdobędzie pierwszy ornament. Dojdzie również do kolejnego spotkania z Krauserem i walki. Początkowo będzie biegał na podwyższeniu rzucając w Twoim kierunku granaty - unikaj ich, bądź zaatakuj napastnika i przerwij mu jego akcję. Po chwili ten zeskoczy na dół i dojdzie do normalnej potyczki, takiej samej jak przed momentem.
![]() | ![]() |
Po walce, obok miejsca, w którym się znajdujesz, pojawi się figura. Musisz ją tak przesunąć, by znalazła się na kwadratowym guziku w ziemi, dzięki temu odsłonisz sobie dźwignie otwierające kraty i będziesz mógł kontynuować przygodę.
![]() | ![]() |
Wróć się do przejścia przy którym wcześniej komandos atakował Cię rzucając zza rogu ściany granatami. Teraz możesz otworzyć pobliską kratę i zejść na dół. Będąc tam napotkasz nowych przeciwników - malutkie roboty, do których pod żadnym pozorem się nie zbliżaj, a gdy Cię zauważą i zaczną podążać w Twoim kierunku, uciekaj. Ich wyeliminowanie jest banalnie proste, wystarczy nawet jeden strzał z najsłabszej broni, by eksplodowały.
![]() | ![]() |
Przejdź przez korytarz, w którym stacjonują dwa roboty. U jego wyjścia załączy się scenka z Jackiem, lecz nie dojdzie do kolejnej walki z nim, a jedynie z maszynami. Tak więc wycofaj się i poczekaj, aż te wejdą na Twój celownik i pozbądź się ich.
![]() | ![]() |
Następnie wejdź do wieży (zamknie się za Tobą) i idąc po schodach dotrzesz na jej pierwszy poziom. Stamtąd, korzystając z drabiny, wejdź na szczyt.
![]() | ![]() |
Jest to arena ostatecznej walki z bossem - Jackiem Krauserem. W okolicy znajdują się trzy przedmioty: amunicja , zioło i drugi ornament. Ten ostatni podnieś na końcu, bowiem w chwili, gdy to uczynisz ...
![]() | ![]() |
... załączy się filmik i rozpocznie walka (opis jej jest w osobnym dziale "Boss (5-3) - Jack Krauser"). Po zwycięstwie szybko uciekaj, nim ładunki eksplodują. Nie wystarczy, że zejdziesz na dół, aby przeżyć musisz całkowicie opuścić tę lokację.
![]() | ![]() |
Zeskocz na pierwszy poziom wieży. Tam, skręcając w bok, wejdź na drewniany podest. Przejdź do jego końca i zeskocz na ziemię. Dzięki temu w bardzo szybki sposób dotarłeś do drzwi końcowych.
![]() | ![]() |
Powkładaj zebrane części ornamentu w należyte miejsca, by otworzyć przejście. Następnie szybko podejdź do nich i zadziałaj. Kończąc ten etap, doprowadzasz również do końca podrozdział "5-3", co pozwoli Ci na zapisanie gry - nie czyń jednak tego, ponieważ na samym początku kolejnej rundy jest maszyna zapisująca.
- Resident Evil 4 - PC - poradnik do gry
- Resident Evil 4: Poradnik do gry PC
- Resident Evil 4 2005: Sterowanie PC
- Resident Evil 4 2005: Village (1-1) - centrum
- Resident Evil 4 2005: Village (1-1) - początek
- Resident Evil 4 2005: Village (1-1) - początek medalionów
- Resident Evil 4 2005: Village (1-1) - Spotkanie Luisa
- Resident Evil 4 2005: Village (1-2) - pierwszy handlarz
- Resident Evil 4 2005: Village (1-2) - ryby w kanałach
- Resident Evil 4 2005: Village (1-2) - pierwsza łamigłówka
- Resident Evil 4 2005: Village (1-3) - normalny dom
- Resident Evil 4 2005: Village (1-3) - ponownie centrum
- Resident Evil 4 2005: Village (1-3) - podziemny tunel
- Resident Evil 4 2005: Village (1-3) - cmentarz
- Resident Evil 4 2005: Village (1-3) - arena bez walki
- Resident Evil 4 2005: Village (1-3) - moczary
- Resident Evil 4 2005: Village (1-3) - jezioro
- Resident Evil 4 2005: Village (2-1) - jezioro po walce
- Resident Evil 4 2005: Village (2-1) - wodospad
- Resident Evil 4 2005: Village (2-1) - przystań i boss
- Resident Evil 4 2005: Village (2-1) - kościół i spotkanie Ashley
- Resident Evil 4 2005: Village (2-2) - eskorta Ashley
- Resident Evil 4 2005: Village (2-2) - obrona domu
- Resident Evil 4 2005: Village (2-3) - rozdwojenie dróg
- Resident Evil 4 2005: Village (2-3) - arena
- Resident Evil 4 2005: Village (2-3) - kolejka górska
- Resident Evil 4 2005: Village (2-3) - walka z Chief'em
- Resident Evil 4 2005: Village (2-3) - droga do zamku
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-1) - początek zamku
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-1) - katapulty
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-1) - zamiana mieczy
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-1) - kolejne spotkanie Luisa
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-1) - ślepy więzień
- Resident Evil 4 2005: Castel (3-1) - Pomocna Ashley
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-1) - Ashley wpada w pułapkę
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-2) - kanały z wielkimi insektami
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-2) - ucieczka sprzed ołtarza
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-2) - działo maszynowe
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-2) - zewnętrzny balkon
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-2) - ogrodowy labirynt
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-3) - walka w klatce
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-3) - śmierć Luisa
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-4) - Oswobodzenie Ashley
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-4) - samodzielna Ashley
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-4) - rycerze
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-1) - mechaniczne smoki
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-1) - waleczni rycerze
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-1) - pułapki Salazara
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-1) - posągi królów
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-1) - porwanie Ashely
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-1) - ruchomy most
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-1) - próba zabicia Leona
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-1) - kanały przed Bossem
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-2) - kopalnia
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-2) - jaskinia
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-3) - ruiny zamkowe
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-3) - piaskowe katakumby
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-3) - podziemna kolejka
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-4) - ruchomy posąg Salazara
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-4) - wieża
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-4) - przystań
- Resident Evil 4 2005: Island (5-1) - laserowe przejście
- Resident Evil 4 2005: Island (5-1) - urwisko
- Resident Evil 4 2005: Island (5-1) - kuchnia i monitoring
- Resident Evil 4 2005: Island (5-1) - barykada
- Resident Evil 4 2005: Island (5-1) - laboratorium i lodówka
- Resident Evil 4 2005: Island (5-1) - Uwięziona Ashley
- Resident Evil 4 2005: Island (5-1) - uwolnienie Ashley
- Resident Evil 4 2005: Island (5-2) - zsyp
- Resident Evil 4 2005: Island (5-2) - zamurowane przejście
- Resident Evil 4 2005: Island (5-2) - zręcznościowe dźwignie
- Resident Evil 4 2005: Island (5-3) - przejażdżka buldożerem
- Resident Evil 4 2005: Island (5-3) - utrata Ashley
- Resident Evil 4 2005: Island (5-3) - pojedynek na noże
- Resident Evil 4 2005: Island (5-3) - przejście między laserami
- Resident Evil 4 2005: Island (5-3) - bezpieczna jaskinia
- Resident Evil 4 2005: Island (5-3) - klatki z IT
- Resident Evil 4 2005: Island (5-3) - wybuchowe urwisko
- Resident Evil 4 2005: Island (5-3) - ruiny z Krauserem
- Resident Evil 4 2005: Island (5-4) - wsparcie powietrzne
- Resident Evil 4 2005: Island (5-4) - zestrzelony helikopter
- Resident Evil 4 2005: Island (5-4) - więzienie
- Resident Evil 4 2005: Island (5-4) - wróg z kartą "klucz"
- Resident Evil 4 2005: Island (5-4) - wyleczenie
- Resident Evil 4 2005: Island (final chapter) - walka i ucieczka
- Resident Evil 4 2005: Boss (1-3) - Del Lago
- Resident Evil 4 2005: Boss (2-1) - El Gigante
- Resident Evil 4 2005: Boss (2-3) - El Gigante #2
- Resident Evil 4 2005: Boss (2-3) - Chief
- Resident Evil 4 2005: Boss (4-1) - Verdugo
- Resident Evil 4 2005: Boss (4-2) - Dos Gigantes
- Resident Evil 4 2005: Boss (4-4) - Salazar
- Resident Evil 4 2005: Boss (5-3) - It
- Resident Evil 4 2005: Boss (5-3) - Jack Krauser
- Resident Evil 4 2005: Boss (final chapter) - Saddler
- Resident Evil 4: Poradnik do gry PC
Komentarze czytelników
Pamiętam jak patrzyłem jak mój wujek grał w tą grę i byłem posrany. Polecam, jak dla mnie jedna z najlepszych części z serii, jak nie najlepsza...
Wszystko pieknie opisane ale wystompil blad zamiast ,, wejdz po schodach '' napisales ,, wejdz po chodach '' ale to jeden blendzik niewazne zajebiscie
Ej ale ja mam inny struj jak to jest ?
Mało korzystałem z tego poradnika ale były chwile w których naprawdę się przydawał.
koles utrudniasz im tylko zycie ten poradnik jest do dupy w gazecie CD-action ukazała sie gra resident evil 4 tam jest mod który wprowadza gre za pomoca myszki a ty im piszesz bzdety mod równiesz mozna sciagnoc z neta nazywa sie bio4_mauseaim polecam naprawde ułatwia zycie mod instalujecie w głownym katalogu gry
Witam mam problem i nie wiem czy to wina gry czy cos mianowicie poczatek gry goniacy kamien a na moim monitorze oprocz biegu nie pojawia sie zadna kombinajca cyfr i za kazdym razem gine jezeli ktos mial pododbna historie albo wie jak zaradzic to porsze o pomoc
masz zdjęcia z ps2 czy ty to przeszedłeś na pc
opis na poziomie przedszkolaka
poza tym wierza pisze się ta wieża
i w rozdziale nie trza ładowac ze snajpy, latają goscie z dynamitem, tam gdzie zaraz wyjdziesz jest taka kładka która leci w dół
jak gosciu tam stanie bedzie rzucal to dynamit sie zatrzyma, rozwalą sami siebie
POMILIłA CI śę KOLEJNOść 1 MISJA JEST 2 A 2 MISJA 1
WYCZES I WYPAS PIKNIE WYKONANY
OMG!! ja ten sam poradnik sciągałem z torrentów 4 godz. a tu prosze..
szkoda ze nie ma poradnika do the meceneries czy coś takiego
wyczesany poradnik :) GJ
Ładnie , piknie , jak zwykle.... Ale zauważyłem błąd. W "Kościół i spotkanie Ashley" atakują cię zmutowane psy.Napisałeś , że na Easy nigdy ich nie spotkasz.Ja gram na Easy i spotkałem. Co jets ?? Błąd w grze , czy w poradniku??
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.



































