Resident Evil 4 2005: Castle (3-4) - rycerze
Aktualizacja:

![]()  | ![]()  | 
Etap rozpoczynasz w pomieszczeniu podzielonym na kilka fragmentów, do których prowadzą przejścia początkowo zamknięte przez kraty. Na początku obróć się w lewo i przejdź pod stołem. Podchodząc do przeciwległej ściany wciśnij na niej guzik.
![]()  | ![]()  | 
Podniesie się pierwsza brama, pod którą przejdź. Znajdziesz się w pobliżu kominka, do którego włożona jest kamienna tabliczka niezbędna w późniejszej układance, podnieś ją.
![]()  | ![]()  | 
Następnie cofnij się do miejsca, w którym znajduje się przed momentem podniesiona krata i wciśnij tam kolejny przycisk. Spowoduje to podniesienie drugiej kraty. Przechodząc pod nią dotrzesz do miejsca, w którym rozpoczynałeś etap. W pobliżu stoi regał dający się przesunąć...
![]()  | ![]()  | 
... a za nim znajduje się ostatni, trzeci guzik. Jego użycie spowoduje zamknięcie jednej kraty i otworzenie ostatniej. Przechodząc przez otwarte przejścia trafisz do wyjścia z pomieszczenia, prowadzącego do mrocznych korytarzy.
![]()  | ![]()  | 
Będąc tam możesz niczego się nie obawiać i iść jedyną dostępną drogą, aż dotrzesz do większej komnaty. Po drodze mijać będziesz stojących nieruchomo rycerzy (zbroje). Ożyją dopiero przy powrocie.
![]()  | ![]()  | 
W większej komnacie, do której dotrzesz znajduje się łamigłówka, w której przesuwając klocki ułożyć musisz herb/obrazek. Podobne zabawki można kupić w kiosku, więc niektórzy mogą mieć wprawę w tego typu układankach, zaś dla tych, co nie zetknęli się z czymś podobnym, podaję rozwiązanie.

Istotną rzeczą jest, byś nie przestawił początkowego układu, gdyż wyjście z procesu układania i ponowne go uaktywnienie nie "zresetuje" go (dopiero powrót do poprzedniego etapu i ponowne załadowanie gry), a ręczne cofnięcie jest czasochłonne.
Powyżej ponumerowałem odpowiednie miejsca układanki (nie klocki), a ponadto w tle widać początkowe ułożenie obrazka. Najeżdżając kursorem na odpowiednie miejsca przesuwaj klocki w następującej kolejności: 6, 3, 2, 5, 4, 7, 8, 9, 6, 5, 2, 1, 4, 7, 8, 5, 6, 9.
Gdy rysunek zostanie prawidłowo ustawiony w brakujące miejsce wstaw znalezioną kamienną tabliczkę.
![]()  | ![]()  | 
Prawidłowo rozwiązana łamigłówka sprawi, że wcześniej zamknięte drzwi w pomieszczeniu, w którym aktualnie się znajdujesz, zostaną otwarte (wskaże je kamera). Wchodząc przez nie znajdziesz się w sąsiadującym pomieszczeniu. Odkryjesz w nim, w małej skrzyneczce pod ścianą, skarb .
![]()  | ![]()  | 
Na jego środku stoi wielki stół, a za moment wejdą tu rycerze i dzięki niemu ich wyminiesz. Na końcu pomieszczenia jest fragment zbroi, na którym znajduje się potrzebny, okrągły przedmiot, podnieś więc go.
![]()  | ![]()  | 
Sprawi to, iż fragment ściany się obróci i pojawi się skrzynia, a w jej wnętrzu znajdziesz kolejny fragment ornamentu. Gdy go podniesiesz rozpocznie się atak rycerzy. Tak, jak wcześniej powiedziałem, wymiń ich przechodząc obok stołu i rozpocznij ucieczkę tymi samymi korytarzami, którymi tu trafiłeś.
![]()  | ![]()  | 
Po drodze będziesz musiał przebiec obok dwóch stojących rycerzy, a gdy będziesz blisko nich Ci spróbują Cię trafić halabardą. Wykonuj odskok wciskając wskazane przez grę guziki - będą to na pewno dwa jednocześnie, lecz ich rodzaj jest losowo dobierany (lewy i prawy Shift, bądź Enter z Ctrl'em).
Ostatnia zbroja (trzecia) spróbuje Cię unicestwić przy drzwiach wyjściowych z pomieszczenia podzielonego trzema kratami. Pamiętaj również, że gonić Cię będą napastnicy z początku ucieczki, a ich dezaktywację załatwi dopiero przejście przez loading.
![]()  | ![]()  | 
Przechodząc przez drzwi wyjściowe trafisz do poprzedniego etapu. Skieruj się do wcześniej pominiętych drzwi. Znajdziesz w nim dokumenty i kilka przedmiotów (posprawdzaj szuflady).
![]()  | ![]()  | 
Znajduje się tam również mechanizm otwierający przejście do drabiny. Wcześniej nie działał, ale teraz mając przedmiot zdobyty w mrocznej komnacie możesz go uruchomić.
![]()  | ![]()  | 
Wejdź po odsłoniętej drabinie, przejdź długi korytarz i skorzystaj z drzwi na końcu. Za nimi załączy się krótka scenka i zakończy się rozdział.
0
- Resident Evil 4 - PC - poradnik do gry
- Resident Evil 4: Poradnik do gry PC
	
- Resident Evil 4 2005: Sterowanie PC
 - Resident Evil 4 2005: Village (1-1) - centrum
 - Resident Evil 4 2005: Village (1-1) - początek
 - Resident Evil 4 2005: Village (1-1) - początek medalionów
 - Resident Evil 4 2005: Village (1-1) - Spotkanie Luisa
 - Resident Evil 4 2005: Village (1-2) - pierwszy handlarz
 - Resident Evil 4 2005: Village (1-2) - ryby w kanałach
 - Resident Evil 4 2005: Village (1-2) - pierwsza łamigłówka
 - Resident Evil 4 2005: Village (1-3) - normalny dom
 - Resident Evil 4 2005: Village (1-3) - ponownie centrum
 - Resident Evil 4 2005: Village (1-3) - podziemny tunel
 - Resident Evil 4 2005: Village (1-3) - cmentarz
 - Resident Evil 4 2005: Village (1-3) - arena bez walki
 - Resident Evil 4 2005: Village (1-3) - moczary
 - Resident Evil 4 2005: Village (1-3) - jezioro
 - Resident Evil 4 2005: Village (2-1) - jezioro po walce
 - Resident Evil 4 2005: Village (2-1) - wodospad
 - Resident Evil 4 2005: Village (2-1) - przystań i boss
 - Resident Evil 4 2005: Village (2-1) - kościół i spotkanie Ashley
 - Resident Evil 4 2005: Village (2-2) - eskorta Ashley
 - Resident Evil 4 2005: Village (2-2) - obrona domu
 - Resident Evil 4 2005: Village (2-3) - rozdwojenie dróg
 - Resident Evil 4 2005: Village (2-3) - arena
 - Resident Evil 4 2005: Village (2-3) - kolejka górska
 - Resident Evil 4 2005: Village (2-3) - walka z Chief'em
 - Resident Evil 4 2005: Village (2-3) - droga do zamku
 - Resident Evil 4 2005: Castle (3-1) - początek zamku
 - Resident Evil 4 2005: Castle (3-1) - katapulty
 - Resident Evil 4 2005: Castle (3-1) - zamiana mieczy
 - Resident Evil 4 2005: Castle (3-1) - kolejne spotkanie Luisa
 - Resident Evil 4 2005: Castle (3-1) - ślepy więzień
 - Resident Evil 4 2005: Castel (3-1) - Pomocna Ashley
 - Resident Evil 4 2005: Castle (3-1) - Ashley wpada w pułapkę
 - Resident Evil 4 2005: Castle (3-2) - kanały z wielkimi insektami
 - Resident Evil 4 2005: Castle (3-2) - ucieczka sprzed ołtarza
 - Resident Evil 4 2005: Castle (3-2) - działo maszynowe
 - Resident Evil 4 2005: Castle (3-2) - zewnętrzny balkon
 - Resident Evil 4 2005: Castle (3-2) - ogrodowy labirynt
 - Resident Evil 4 2005: Castle (3-3) - walka w klatce
 - Resident Evil 4 2005: Castle (3-3) - śmierć Luisa
 - Resident Evil 4 2005: Castle (3-4) - Oswobodzenie Ashley
 - Resident Evil 4 2005: Castle (3-4) - samodzielna Ashley
 - Resident Evil 4 2005: Castle (3-4) - rycerze
 - Resident Evil 4 2005: Castle (4-1) - mechaniczne smoki
 - Resident Evil 4 2005: Castle (4-1) - waleczni rycerze
 - Resident Evil 4 2005: Castle (4-1) - pułapki Salazara
 - Resident Evil 4 2005: Castle (4-1) - posągi królów
 - Resident Evil 4 2005: Castle (4-1) - porwanie Ashely
 - Resident Evil 4 2005: Castle (4-1) - ruchomy most
 - Resident Evil 4 2005: Castle (4-1) - próba zabicia Leona
 - Resident Evil 4 2005: Castle (4-1) - kanały przed Bossem
 - Resident Evil 4 2005: Castle (4-2) - kopalnia
 - Resident Evil 4 2005: Castle (4-2) - jaskinia
 - Resident Evil 4 2005: Castle (4-3) - ruiny zamkowe
 - Resident Evil 4 2005: Castle (4-3) - piaskowe katakumby
 - Resident Evil 4 2005: Castle (4-3) - podziemna kolejka
 - Resident Evil 4 2005: Castle (4-4) - ruchomy posąg Salazara
 - Resident Evil 4 2005: Castle (4-4) - wieża
 - Resident Evil 4 2005: Castle (4-4) - przystań
 - Resident Evil 4 2005: Island (5-1) - laserowe przejście
 - Resident Evil 4 2005: Island (5-1) - urwisko
 - Resident Evil 4 2005: Island (5-1) - kuchnia i monitoring
 - Resident Evil 4 2005: Island (5-1) - barykada
 - Resident Evil 4 2005: Island (5-1) - laboratorium i lodówka
 - Resident Evil 4 2005: Island (5-1) - Uwięziona Ashley
 - Resident Evil 4 2005: Island (5-1) - uwolnienie Ashley
 - Resident Evil 4 2005: Island (5-2) - zsyp
 - Resident Evil 4 2005: Island (5-2) - zamurowane przejście
 - Resident Evil 4 2005: Island (5-2) - zręcznościowe dźwignie
 - Resident Evil 4 2005: Island (5-3) - przejażdżka buldożerem
 - Resident Evil 4 2005: Island (5-3) - utrata Ashley
 - Resident Evil 4 2005: Island (5-3) - pojedynek na noże
 - Resident Evil 4 2005: Island (5-3) - przejście między laserami
 - Resident Evil 4 2005: Island (5-3) - bezpieczna jaskinia
 - Resident Evil 4 2005: Island (5-3) - klatki z IT
 - Resident Evil 4 2005: Island (5-3) - wybuchowe urwisko
 - Resident Evil 4 2005: Island (5-3) - ruiny z Krauserem
 - Resident Evil 4 2005: Island (5-4) - wsparcie powietrzne
 - Resident Evil 4 2005: Island (5-4) - zestrzelony helikopter
 - Resident Evil 4 2005: Island (5-4) - więzienie
 - Resident Evil 4 2005: Island (5-4) - wróg z kartą "klucz"
 - Resident Evil 4 2005: Island (5-4) - wyleczenie
 - Resident Evil 4 2005: Island (final chapter) - walka i ucieczka
 - Resident Evil 4 2005: Boss (1-3) - Del Lago
 - Resident Evil 4 2005: Boss (2-1) - El Gigante
 - Resident Evil 4 2005: Boss (2-3) - El Gigante #2
 - Resident Evil 4 2005: Boss (2-3) - Chief
 - Resident Evil 4 2005: Boss (4-1) - Verdugo
 - Resident Evil 4 2005: Boss (4-2) - Dos Gigantes
 - Resident Evil 4 2005: Boss (4-4) - Salazar
 - Resident Evil 4 2005: Boss (5-3) - It
 - Resident Evil 4 2005: Boss (5-3) - Jack Krauser
 - Resident Evil 4 2005: Boss (final chapter) - Saddler
 
 
 - Resident Evil 4: Poradnik do gry PC
	
 
Komentarze czytelników
zanonimizowany622317 Junior
WYCZES I WYPAS PIKNIE WYKONANY
zanonimizowany562969 Legionista
POMILIłA CI śę KOLEJNOść 1 MISJA JEST 2 A 2 MISJA 1
zanonimizowany723519 Junior
opis na poziomie przedszkolaka
poza tym wierza pisze się ta wieża
i w rozdziale nie trza ładowac ze snajpy, latają goscie z dynamitem, tam gdzie zaraz wyjdziesz jest taka kładka która leci w dół
jak gosciu tam stanie bedzie rzucal to dynamit sie zatrzyma, rozwalą sami siebie
zanonimizowany810075 Junior
Witam mam problem i nie wiem czy to wina gry czy cos mianowicie poczatek gry goniacy kamien a na moim monitorze oprocz biegu nie pojawia sie zadna kombinajca cyfr i za kazdym razem gine jezeli ktos mial pododbna historie albo wie jak zaradzic to porsze o pomoc
zanonimizowany819087 Junior
koles utrudniasz im tylko zycie ten poradnik jest do dupy w gazecie CD-action ukazała sie gra resident evil 4 tam jest mod który wprowadza gre za pomoca myszki a ty im piszesz bzdety mod równiesz mozna sciagnoc z neta nazywa sie bio4_mauseaim polecam naprawde ułatwia zycie mod instalujecie w głownym katalogu gry
zanonimizowany944501 Junior
Mało korzystałem z tego poradnika ale były chwile w których naprawdę się przydawał.
zanonimizowany964948 Junior
Ej ale ja mam inny struj jak to jest ?
zanonimizowany1011706 Junior
Wszystko pieknie opisane ale wystompil blad zamiast ,, wejdz po schodach '' napisales ,, wejdz po chodach '' ale to jeden blendzik niewazne zajebiscie
Klaudio12 Legionista
Pamiętam jak patrzyłem jak mój wujek grał w tą grę i byłem posrany. Polecam, jak dla mnie jedna z najlepszych części z serii, jak nie najlepsza...
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.


























