Resident Evil 4 2005: Island (5-3) - klatki z IT
Aktualizacja:

![]() | ![]() |
Zanim udasz się drogą w prawo, nie zapomnij podnieś zioła we wnęce za zniszczoną siatką. Idąc dalej dotrzesz do rozległej przestrzeni, w której na samym początku kamera wskaże wiszące w powietrzu klatki.
![]() | ![]() |
Idąc parę kroków dalej ścieżką pod górę dotrzesz do miejsca, gdzie załączy się dłuższa scena. Leon znajdzie nadajnik, który wcześniej przyczepił do Ashley, a poza tym zostanie zaatakowany przez wielkiego potwora, przyszłego bossa. Po wyłączeniu się filmiku akcja przeniesie się do wcześniej pokazanych klatek.
![]() | "It" - przeciwnik, który będzie bardzo znacząco utrudniał Ci dalszą drogę, jest bossem, ale jego unicestwienie jest w tej chwili niemożliwe. Do ostatecznego starcia dojdzie dopiero za chwilę, a jego przebieg opisałem w osobnym dziale. |
Tymczasem, aby nie zginąć, wystarczy strzelać w niego ze strzelby. Po dwóch, trzech celnych atakach (w tors) przeciwnik ucieka na dach, by po chwili znów wrócić.
![]() | ![]() |
Gdy będzie na suficie, co jakiś czas spróbuje Cię zaatakować. Wystarczy zrobić unik, by nie otrzymać obrażeń (podobnie walczyłeś z Verdugo kilka podrozdziałów wcześniej). Jeśli jednak uda mu się schwytać Cię, szybko wykonuj wskazaną przez grę czynność (energicznie zmieniając kierunki), dzięki temu się wyswobodzisz i stracisz mniej życia.
To tyle na temat samej walki i unikania obrażeń, przejdźmy teraz do opisu przejścia lokacji. Bohater znajduje się w trzech, przyległych do siebie klatkach, po opuszczeniu której, ta spada w przepaść. Niestety wyjście z nich nie jest proste - oprócz przeszkadzającego potwora będziemy zmuszeni pootwierać zagradzające przejścia bramy, wciskać guziki i walczyć z czasem (po wciśnięciu ostatniego przycisku w danej klatce mamy 30 sek. na jej opuszczenie, nim ta zniknie w mroku).
Poniżej przedstawiłem położenie wszystkich bram, oraz guzików potrzebnych do otworzenia przejść końcowych. Dzięki temu nie powinieneś mieć problemów.

![]() | ![]() |
Po przejęciu kontroli nad bohaterem i odstraszeniu napastnika przejdź na wprost, skręć dwa razy w lewo i strzel w zieloną lampkę, by otworzyć pierwszą bramę. Tuż za nią znajduje się pierwszy, czerwony przełącznik - użyj go.
![]() | ![]() |
Następnie wróć się do miejsca, gdzie rozpocząłeś walkę w klatkach i otwórz kolejną bramę. Potem idąc otwartym przejściem miniesz czerwoną, wielką bramę - to do niej udaj się, gdy wszystkie czerwone guziki zostaną wciśnięte. Ostatni przełącznik znajduje się nieopodal końcowego przejścia.
![]() | Po jego wciśnięciu masz 30 sekund na ucieczkę. Podejdź do czerwonej bramy i zadziałaj na niej, a w ten sposób przejdziesz do kolejnej klatki. |
![]() | ![]() |
W klatce drugiej idąc na wprost dojdziesz do miejsca, w którym kamera pokaże zamakające się bramy i nastąpi atak potwora. Oddaj w niego kilka strzałów (w brzuch) i pozbądź się problemu, pamiętaj jednak by strzelać w sposób uniemożliwiający jego atak.
Pierwsza zielona lampka do zniszczenia jest bardzo blisko, lecz tym razem ulokowana została nieco wyżej i musisz strzelić, celując w górę. Przechodząc obok niej i skręcając w lewo dotrzesz do pierwszego przełącznika (przy ścianie, na której widnieć będzie "2"). Następnie wróć się do miejsca pierwszego ataku i tam, znów strzelając w lampę u góry (zdjęcie prawe), otworzysz ostatnią bramę. Przejdź pod nią, skręć w lewo i na końcu wciśnij guzik.
![]() | Następnie zawróć i skręcając w prawo dopiero na końcu drogi (nie w połowie) dotrzesz do bramy końcowej. |
![]() | ![]() |
Na samym początku trzeciej klatki skręć w prawo, a znajdziesz tam pierwszy przycisk. Wciśnięcie go spowoduje nie tylko otwarcie przejścia do rękawa dzielącego dwie strony pomieszczenia, ale także spowoduje zmutowanie napastnika (jeden celny strzał z magnum go odstrasza).
![]() | ![]() |
Przejdź przez otwarty rękaw. Idąc tamtędy dotrzesz do miejsca, w którym możliwe jest zniszczenie pierwszej i zarazem ostatniej zielonej lampki w tej klatce. Możesz to uczynić oddając strzał między kratą (zdjęcie prawe). Następnie wróć się z powrotem przez rękaw, skręć trzy razy w prawo i wciśnij ostatni przełącznik.
![]() | ![]() |
Aby dostać się do wyjścia (obok którego już przechodziłeś) znów przebiegnij przez rękaw. Nie powinieneś mieć problemu z trafieniem do czerwonej bramy, gdyż będzie zaraz przy wyjściu. Otwórz ją, podejdź na skraj podestu i wciśnij guzik "akcji". Spowoduje to, iż Leon skoczy na linę, a ostatnia klatka poleci w przepaść.
![]() | ![]() |
Gdy staniesz na równych nogach pozbieraj okoliczne przedmioty i udaj się przed siebie. Po pokonaniu dosłownie kilku kroków załączy się scenka, w której "It" znów nie da o sobie zapomnieć. Ostateczną walkę opisałem w osobnym dziale (Boss (5-3) - It).
![]() | ![]() |
Gdy zwyciężysz, przejdź przez otwartą kratę i skieruj się do małych drzwiczek w skale. Za nimi znajduje się wąski tunel, na końcu którego znów trafisz do rozleglejszej przestrzeni.
![]() | ![]() |
Wejdź po metalowych schodach na górę i w pierwszej kolejności skorzystaj z kolejki, by przejechać na drugą stronę urwiska (nieopodal wcześniej wiszących klatek). Podnieść tam będziesz mógł zioło . Następnie wróć z powrotem korzystając z transportu i ...
![]() | ... wejdź po drabinie, by zakończyć ten burzliwy etap. |
- Resident Evil 4 - PC - poradnik do gry
- Resident Evil 4: Poradnik do gry PC
- Resident Evil 4 2005: Sterowanie PC
- Resident Evil 4 2005: Village (1-1) - centrum
- Resident Evil 4 2005: Village (1-1) - początek
- Resident Evil 4 2005: Village (1-1) - początek medalionów
- Resident Evil 4 2005: Village (1-1) - Spotkanie Luisa
- Resident Evil 4 2005: Village (1-2) - pierwszy handlarz
- Resident Evil 4 2005: Village (1-2) - ryby w kanałach
- Resident Evil 4 2005: Village (1-2) - pierwsza łamigłówka
- Resident Evil 4 2005: Village (1-3) - normalny dom
- Resident Evil 4 2005: Village (1-3) - ponownie centrum
- Resident Evil 4 2005: Village (1-3) - podziemny tunel
- Resident Evil 4 2005: Village (1-3) - cmentarz
- Resident Evil 4 2005: Village (1-3) - arena bez walki
- Resident Evil 4 2005: Village (1-3) - moczary
- Resident Evil 4 2005: Village (1-3) - jezioro
- Resident Evil 4 2005: Village (2-1) - jezioro po walce
- Resident Evil 4 2005: Village (2-1) - wodospad
- Resident Evil 4 2005: Village (2-1) - przystań i boss
- Resident Evil 4 2005: Village (2-1) - kościół i spotkanie Ashley
- Resident Evil 4 2005: Village (2-2) - eskorta Ashley
- Resident Evil 4 2005: Village (2-2) - obrona domu
- Resident Evil 4 2005: Village (2-3) - rozdwojenie dróg
- Resident Evil 4 2005: Village (2-3) - arena
- Resident Evil 4 2005: Village (2-3) - kolejka górska
- Resident Evil 4 2005: Village (2-3) - walka z Chief'em
- Resident Evil 4 2005: Village (2-3) - droga do zamku
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-1) - początek zamku
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-1) - katapulty
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-1) - zamiana mieczy
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-1) - kolejne spotkanie Luisa
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-1) - ślepy więzień
- Resident Evil 4 2005: Castel (3-1) - Pomocna Ashley
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-1) - Ashley wpada w pułapkę
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-2) - kanały z wielkimi insektami
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-2) - ucieczka sprzed ołtarza
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-2) - działo maszynowe
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-2) - zewnętrzny balkon
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-2) - ogrodowy labirynt
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-3) - walka w klatce
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-3) - śmierć Luisa
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-4) - Oswobodzenie Ashley
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-4) - samodzielna Ashley
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-4) - rycerze
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-1) - mechaniczne smoki
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-1) - waleczni rycerze
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-1) - pułapki Salazara
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-1) - posągi królów
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-1) - porwanie Ashely
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-1) - ruchomy most
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-1) - próba zabicia Leona
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-1) - kanały przed Bossem
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-2) - kopalnia
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-2) - jaskinia
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-3) - ruiny zamkowe
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-3) - piaskowe katakumby
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-3) - podziemna kolejka
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-4) - ruchomy posąg Salazara
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-4) - wieża
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-4) - przystań
- Resident Evil 4 2005: Island (5-1) - laserowe przejście
- Resident Evil 4 2005: Island (5-1) - urwisko
- Resident Evil 4 2005: Island (5-1) - kuchnia i monitoring
- Resident Evil 4 2005: Island (5-1) - barykada
- Resident Evil 4 2005: Island (5-1) - laboratorium i lodówka
- Resident Evil 4 2005: Island (5-1) - Uwięziona Ashley
- Resident Evil 4 2005: Island (5-1) - uwolnienie Ashley
- Resident Evil 4 2005: Island (5-2) - zsyp
- Resident Evil 4 2005: Island (5-2) - zamurowane przejście
- Resident Evil 4 2005: Island (5-2) - zręcznościowe dźwignie
- Resident Evil 4 2005: Island (5-3) - przejażdżka buldożerem
- Resident Evil 4 2005: Island (5-3) - utrata Ashley
- Resident Evil 4 2005: Island (5-3) - pojedynek na noże
- Resident Evil 4 2005: Island (5-3) - przejście między laserami
- Resident Evil 4 2005: Island (5-3) - bezpieczna jaskinia
- Resident Evil 4 2005: Island (5-3) - klatki z IT
- Resident Evil 4 2005: Island (5-3) - wybuchowe urwisko
- Resident Evil 4 2005: Island (5-3) - ruiny z Krauserem
- Resident Evil 4 2005: Island (5-4) - wsparcie powietrzne
- Resident Evil 4 2005: Island (5-4) - zestrzelony helikopter
- Resident Evil 4 2005: Island (5-4) - więzienie
- Resident Evil 4 2005: Island (5-4) - wróg z kartą "klucz"
- Resident Evil 4 2005: Island (5-4) - wyleczenie
- Resident Evil 4 2005: Island (final chapter) - walka i ucieczka
- Resident Evil 4 2005: Boss (1-3) - Del Lago
- Resident Evil 4 2005: Boss (2-1) - El Gigante
- Resident Evil 4 2005: Boss (2-3) - El Gigante #2
- Resident Evil 4 2005: Boss (2-3) - Chief
- Resident Evil 4 2005: Boss (4-1) - Verdugo
- Resident Evil 4 2005: Boss (4-2) - Dos Gigantes
- Resident Evil 4 2005: Boss (4-4) - Salazar
- Resident Evil 4 2005: Boss (5-3) - It
- Resident Evil 4 2005: Boss (5-3) - Jack Krauser
- Resident Evil 4 2005: Boss (final chapter) - Saddler
- Resident Evil 4: Poradnik do gry PC
Komentarze czytelników
Pamiętam jak patrzyłem jak mój wujek grał w tą grę i byłem posrany. Polecam, jak dla mnie jedna z najlepszych części z serii, jak nie najlepsza...
Wszystko pieknie opisane ale wystompil blad zamiast ,, wejdz po schodach '' napisales ,, wejdz po chodach '' ale to jeden blendzik niewazne zajebiscie
Ej ale ja mam inny struj jak to jest ?
Mało korzystałem z tego poradnika ale były chwile w których naprawdę się przydawał.
koles utrudniasz im tylko zycie ten poradnik jest do dupy w gazecie CD-action ukazała sie gra resident evil 4 tam jest mod który wprowadza gre za pomoca myszki a ty im piszesz bzdety mod równiesz mozna sciagnoc z neta nazywa sie bio4_mauseaim polecam naprawde ułatwia zycie mod instalujecie w głownym katalogu gry
Witam mam problem i nie wiem czy to wina gry czy cos mianowicie poczatek gry goniacy kamien a na moim monitorze oprocz biegu nie pojawia sie zadna kombinajca cyfr i za kazdym razem gine jezeli ktos mial pododbna historie albo wie jak zaradzic to porsze o pomoc
masz zdjęcia z ps2 czy ty to przeszedłeś na pc
opis na poziomie przedszkolaka
poza tym wierza pisze się ta wieża
i w rozdziale nie trza ładowac ze snajpy, latają goscie z dynamitem, tam gdzie zaraz wyjdziesz jest taka kładka która leci w dół
jak gosciu tam stanie bedzie rzucal to dynamit sie zatrzyma, rozwalą sami siebie
POMILIłA CI śę KOLEJNOść 1 MISJA JEST 2 A 2 MISJA 1
WYCZES I WYPAS PIKNIE WYKONANY
OMG!! ja ten sam poradnik sciągałem z torrentów 4 godz. a tu prosze..
szkoda ze nie ma poradnika do the meceneries czy coś takiego
wyczesany poradnik :) GJ
Ładnie , piknie , jak zwykle.... Ale zauważyłem błąd. W "Kościół i spotkanie Ashley" atakują cię zmutowane psy.Napisałeś , że na Easy nigdy ich nie spotkasz.Ja gram na Easy i spotkałem. Co jets ?? Błąd w grze , czy w poradniku??
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.




























