Island (5-3) - klatki z IT | Solucja Resident Evil 4
Aktualizacja:

![]() | ![]() |
Zanim udasz się drogą w prawo, nie zapomnij podnieś zioła we wnęce za zniszczoną siatką. Idąc dalej dotrzesz do rozległej przestrzeni, w której na samym początku kamera wskaże wiszące w powietrzu klatki.
![]() | ![]() |
Idąc parę kroków dalej ścieżką pod górę dotrzesz do miejsca, gdzie załączy się dłuższa scena. Leon znajdzie nadajnik, który wcześniej przyczepił do Ashley, a poza tym zostanie zaatakowany przez wielkiego potwora, przyszłego bossa. Po wyłączeniu się filmiku akcja przeniesie się do wcześniej pokazanych klatek.
![]() | "It" - przeciwnik, który będzie bardzo znacząco utrudniał Ci dalszą drogę, jest bossem, ale jego unicestwienie jest w tej chwili niemożliwe. Do ostatecznego starcia dojdzie dopiero za chwilę, a jego przebieg opisałem w osobnym dziale. |
Tymczasem, aby nie zginąć, wystarczy strzelać w niego ze strzelby. Po dwóch, trzech celnych atakach (w tors) przeciwnik ucieka na dach, by po chwili znów wrócić.
![]() | ![]() |
Gdy będzie na suficie, co jakiś czas spróbuje Cię zaatakować. Wystarczy zrobić unik, by nie otrzymać obrażeń (podobnie walczyłeś z Verdugo kilka podrozdziałów wcześniej). Jeśli jednak uda mu się schwytać Cię, szybko wykonuj wskazaną przez grę czynność (energicznie zmieniając kierunki), dzięki temu się wyswobodzisz i stracisz mniej życia.
To tyle na temat samej walki i unikania obrażeń, przejdźmy teraz do opisu przejścia lokacji. Bohater znajduje się w trzech, przyległych do siebie klatkach, po opuszczeniu której, ta spada w przepaść. Niestety wyjście z nich nie jest proste - oprócz przeszkadzającego potwora będziemy zmuszeni pootwierać zagradzające przejścia bramy, wciskać guziki i walczyć z czasem (po wciśnięciu ostatniego przycisku w danej klatce mamy 30 sek. na jej opuszczenie, nim ta zniknie w mroku).
Poniżej przedstawiłem położenie wszystkich bram, oraz guzików potrzebnych do otworzenia przejść końcowych. Dzięki temu nie powinieneś mieć problemów.

![]() | ![]() |
Po przejęciu kontroli nad bohaterem i odstraszeniu napastnika przejdź na wprost, skręć dwa razy w lewo i strzel w zieloną lampkę, by otworzyć pierwszą bramę. Tuż za nią znajduje się pierwszy, czerwony przełącznik - użyj go.
![]() | ![]() |
Następnie wróć się do miejsca, gdzie rozpocząłeś walkę w klatkach i otwórz kolejną bramę. Potem idąc otwartym przejściem miniesz czerwoną, wielką bramę - to do niej udaj się, gdy wszystkie czerwone guziki zostaną wciśnięte. Ostatni przełącznik znajduje się nieopodal końcowego przejścia.
![]() | Po jego wciśnięciu masz 30 sekund na ucieczkę. Podejdź do czerwonej bramy i zadziałaj na niej, a w ten sposób przejdziesz do kolejnej klatki. |
![]() | ![]() |
W klatce drugiej idąc na wprost dojdziesz do miejsca, w którym kamera pokaże zamakające się bramy i nastąpi atak potwora. Oddaj w niego kilka strzałów (w brzuch) i pozbądź się problemu, pamiętaj jednak by strzelać w sposób uniemożliwiający jego atak.
Pierwsza zielona lampka do zniszczenia jest bardzo blisko, lecz tym razem ulokowana została nieco wyżej i musisz strzelić, celując w górę. Przechodząc obok niej i skręcając w lewo dotrzesz do pierwszego przełącznika (przy ścianie, na której widnieć będzie "2"). Następnie wróć się do miejsca pierwszego ataku i tam, znów strzelając w lampę u góry (zdjęcie prawe), otworzysz ostatnią bramę. Przejdź pod nią, skręć w lewo i na końcu wciśnij guzik.
![]() | Następnie zawróć i skręcając w prawo dopiero na końcu drogi (nie w połowie) dotrzesz do bramy końcowej. |
![]() | ![]() |
Na samym początku trzeciej klatki skręć w prawo, a znajdziesz tam pierwszy przycisk. Wciśnięcie go spowoduje nie tylko otwarcie przejścia do rękawa dzielącego dwie strony pomieszczenia, ale także spowoduje zmutowanie napastnika (jeden celny strzał z magnum go odstrasza).
![]() | ![]() |
Przejdź przez otwarty rękaw. Idąc tamtędy dotrzesz do miejsca, w którym możliwe jest zniszczenie pierwszej i zarazem ostatniej zielonej lampki w tej klatce. Możesz to uczynić oddając strzał między kratą (zdjęcie prawe). Następnie wróć się z powrotem przez rękaw, skręć trzy razy w prawo i wciśnij ostatni przełącznik.
![]() | ![]() |
Aby dostać się do wyjścia (obok którego już przechodziłeś) znów przebiegnij przez rękaw. Nie powinieneś mieć problemu z trafieniem do czerwonej bramy, gdyż będzie zaraz przy wyjściu. Otwórz ją, podejdź na skraj podestu i wciśnij guzik "akcji". Spowoduje to, iż Leon skoczy na linę, a ostatnia klatka poleci w przepaść.
![]() | ![]() |
Gdy staniesz na równych nogach pozbieraj okoliczne przedmioty i udaj się przed siebie. Po pokonaniu dosłownie kilku kroków załączy się scenka, w której "It" znów nie da o sobie zapomnieć. Ostateczną walkę opisałem w osobnym dziale (Boss (5-3) - It).
![]() | ![]() |
Gdy zwyciężysz, przejdź przez otwartą kratę i skieruj się do małych drzwiczek w skale. Za nimi znajduje się wąski tunel, na końcu którego znów trafisz do rozleglejszej przestrzeni.
![]() | ![]() |
Wejdź po metalowych schodach na górę i w pierwszej kolejności skorzystaj z kolejki, by przejechać na drugą stronę urwiska (nieopodal wcześniej wiszących klatek). Podnieść tam będziesz mógł zioło . Następnie wróć z powrotem korzystając z transportu i ...
![]() | ... wejdź po drabinie, by zakończyć ten burzliwy etap. |
0
- Resident Evil 4 - PC - poradnik do gry
- Resident Evil 4 - PC - poradnik do gry
- Poradnik do gry - Sterowanie PC w Resident Evil 4
- Village (1-1) - centrum | Solucja Resident Evil 4
- Village (1-1) - początek | Solucja Resident Evil 4
- Village (1-1) - początek medalionów | Solucja Resident Evil 4
- Village (1-1) - Spotkanie Luisa | Solucja Resident Evil 4
- Village (1-2) - pierwszy handlarz | Solucja Resident Evil 4
- Village (1-2) - ryby w kanałach | Solucja Resident Evil 4
- Village (1-2) - pierwsza łamigłówka | Solucja Resident Evil 4
- Village (1-3) - normalny dom | Solucja Resident Evil 4
- Village (1-3) - ponownie centrum | Solucja Resident Evil 4
- Village (1-3) - podziemny tunel | Solucja Resident Evil 4
- Village (1-3) - cmentarz | Solucja Resident Evil 4
- Village (1-3) - arena bez walki | Solucja Resident Evil 4
- Village (1-3) - moczary | Solucja Resident Evil 4
- Village (1-3) - jezioro | Solucja Resident Evil 4
- Village (2-1) - jezioro po walce | Solucja Resident Evil 4
- Village (2-1) - wodospad | Solucja Resident Evil 4
- Village (2-1) - przystań i boss | Solucja Resident Evil 4
- Village (2-1) - kościół i spotkanie Ashley | Solucja Resident Evil 4
- Village (2-2) - eskorta Ashley | Solucja Resident Evil 4
- Village (2-2) - obrona domu | Solucja Resident Evil 4
- Village (2-3) - rozdwojenie dróg | Solucja Resident Evil 4
- Village (2-3) - arena | Solucja Resident Evil 4
- Village (2-3) - kolejka górska | Solucja Resident Evil 4
- Village (2-3) - walka z Chief'em | Solucja Resident Evil 4
- Village (2-3) - droga do zamku | Solucja Resident Evil 4
- Castle (3-1) - początek zamku | Solucja Resident Evil 4
- Castle (3-1) - katapulty | Solucja Resident Evil 4
- Castle (3-1) - zamiana mieczy | Solucja Resident Evil 4
- Castle (3-1) - kolejne spotkanie Luisa | Solucja Resident Evil 4
- Castle (3-1) - ślepy więzień | Solucja Resident Evil 4
- Castel (3-1) - Pomocna Ashley | Solucja Resident Evil 4
- Castle (3-1) - Ashley wpada w pułapkę | Solucja Resident Evil 4
- Castle (3-2) - kanały z wielkimi insektami | Solucja Resident Evil 4
- Castle (3-2) - ucieczka sprzed ołtarza | Solucja Resident Evil 4
- Castle (3-2) - działo maszynowe | Solucja Resident Evil 4
- Castle (3-2) - zewnętrzny balkon | Solucja Resident Evil 4
- Castle (3-2) - ogrodowy labirynt | Solucja Resident Evil 4
- Castle (3-3) - walka w klatce | Solucja Resident Evil 4
- Castle (3-3) - śmierć Luisa | Solucja Resident Evil 4
- Castle (3-4) - Oswobodzenie Ashley | Solucja Resident Evil 4
- Castle (3-4) - samodzielna Ashley | Solucja Resident Evil 4
- Castle (3-4) - rycerze | Solucja Resident Evil 4
- Castle (4-1) - mechaniczne smoki | Solucja Resident Evil 4
- Castle (4-1) - waleczni rycerze | Solucja Resident Evil 4
- Castle (4-1) - pułapki Salazara | Solucja Resident Evil 4
- Castle (4-1) - posągi królów | Solucja Resident Evil 4
- Castle (4-1) - porwanie Ashely | Solucja Resident Evil 4
- Castle (4-1) - ruchomy most | Solucja Resident Evil 4
- Castle (4-1) - próba zabicia Leona | Solucja Resident Evil 4
- Castle (4-1) - kanały przed Bossem | Solucja Resident Evil 4
- Castle (4-2) - kopalnia | Solucja Resident Evil 4
- Castle (4-2) - jaskinia | Solucja Resident Evil 4
- Castle (4-3) - ruiny zamkowe | Solucja Resident Evil 4
- Castle (4-3) - piaskowe katakumby | Solucja Resident Evil 4
- Castle (4-3) - podziemna kolejka | Solucja Resident Evil 4
- Castle (4-4) - ruchomy posąg Salazara | Solucja Resident Evil 4
- Castle (4-4) - wieża | Solucja Resident Evil 4
- Castle (4-4) - przystań | Solucja Resident Evil 4
- Island (5-1) - laserowe przejście | Solucja Resident Evil 4
- Island (5-1) - urwisko | Solucja Resident Evil 4
- Island (5-1) - kuchnia i monitoring | Solucja Resident Evil 4
- Island (5-1) - barykada | Solucja Resident Evil 4
- Island (5-1) - laboratorium i lodówka | Solucja Resident Evil 4
- Island (5-1) - Uwięziona Ashley | Solucja Resident Evil 4
- Island (5-1) - uwolnienie Ashley | Solucja Resident Evil 4
- Island (5-2) - zsyp | Solucja Resident Evil 4
- Island (5-2) - zamurowane przejście | Solucja Resident Evil 4
- Island (5-2) - zręcznościowe dźwignie | Solucja Resident Evil 4
- Island (5-3) - przejażdżka buldożerem | Solucja Resident Evil 4
- Island (5-3) - utrata Ashley | Solucja Resident Evil 4
- Island (5-3) - pojedynek na noże | Solucja Resident Evil 4
- Island (5-3) - przejście między laserami | Solucja Resident Evil 4
- Island (5-3) - bezpieczna jaskinia | Solucja Resident Evil 4
- Island (5-3) - klatki z IT | Solucja Resident Evil 4
- Island (5-3) - wybuchowe urwisko | Solucja Resident Evil 4
- Island (5-3) - ruiny z Krauserem | Solucja Resident Evil 4
- Island (5-4) - wsparcie powietrzne | Solucja Resident Evil 4
- Island (5-4) - zestrzelony helikopter | Solucja Resident Evil 4
- Island (5-4) - więzienie | Solucja Resident Evil 4
- Island (5-4) - wróg z kartą "klucz" | Solucja Resident Evil 4
- Island (5-4) - wyleczenie | Solucja Resident Evil 4
- Island (final chapter) - walka i ucieczka | Solucja Resident Evil 4
- Boss (1-3) - Del Lago | Solucja Resident Evil 4
- Boss (2-1) - El Gigante | Solucja Resident Evil 4
- Boss (2-3) - El Gigante #2 | Solucja Resident Evil 4
- Boss (2-3) - Chief | Solucja Resident Evil 4
- Boss (4-1) - Verdugo | Solucja Resident Evil 4
- Boss (4-2) - Dos Gigantes | Solucja Resident Evil 4
- Boss (4-4) - Salazar | Solucja Resident Evil 4
- Boss (5-3) - It | Solucja Resident Evil 4
- Boss (5-3) - Jack Krauser | Solucja Resident Evil 4
- Boss (final chapter) - Saddler | Solucja Resident Evil 4
- Resident Evil 4 - PC - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Klaudio12 Legionista

Pamiętam jak patrzyłem jak mój wujek grał w tą grę i byłem posrany. Polecam, jak dla mnie jedna z najlepszych części z serii, jak nie najlepsza...
zanonimizowany1011706 Junior
Wszystko pieknie opisane ale wystompil blad zamiast ,, wejdz po schodach '' napisales ,, wejdz po chodach '' ale to jeden blendzik niewazne zajebiscie
zanonimizowany964948 Junior
Ej ale ja mam inny struj jak to jest ?
zanonimizowany944501 Junior
Mało korzystałem z tego poradnika ale były chwile w których naprawdę się przydawał.
zanonimizowany819087 Junior
koles utrudniasz im tylko zycie ten poradnik jest do dupy w gazecie CD-action ukazała sie gra resident evil 4 tam jest mod który wprowadza gre za pomoca myszki a ty im piszesz bzdety mod równiesz mozna sciagnoc z neta nazywa sie bio4_mauseaim polecam naprawde ułatwia zycie mod instalujecie w głownym katalogu gry
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.