Resident Evil 4 2005: Castle (4-1) - mechaniczne smoki
Aktualizacja:

![]() | ![]() |
Po przejęciu kontroli nad bohaterem nie kontynuuj przygody, tylko wróć się do miejsca, gdzie nie mogłeś dostać się do skarbu. Teraz, gdy jesteś z Ashley wejście do niego nie stanowi problemu.
Wracając zostaniesz zaatakowany przez kilku oponentów z kosami (rzucają nimi) w komnacie z klatką (walczyłeś tam z niewidomym przeciwnikiem). W momencie dotarcia na miejsce podsadź dziewczynę, by weszła przez okna do pomieszczenia i otworzyła drzwi od drugiej strony.
![]() | ![]() |
Wewnątrz znajduje się kilka skrzyneczek, w których znajdziesz sporo złota , czerwone zioło i przede wszystkim nową broń . Nie zapomnij również o skarbie .
Gdy pomieszczenie zostanie "opróżnione" wróć się do miejsca, gdzie zginą Luis.
![]() | ![]() |
Stamtąd udaj się w dalszą drogę przez jedyne nieużywane drzwi, na końcu korytarza. Za nimi znów zmuszony jesteś opuścić dziewczynę, lecz tym razem tylko na chwilę.
![]() | ![]() |
Skorzystaj z dziwnego urządzenia, by przedostać się na drugi koniec pomieszczenia. Następnie przejdź przez drzwi tam ulokowane.
![]() | ![]() |
Za nimi znajduje się większa przestrzeń, której spora część wypełniona jest lawą. Ona sama w sobie nie stanowi problemu, gdyż jest wyłącznie "biernym" otoczeniem. Źródłem zagrożenia są machiny przypominające smoki, którymi sterować będą przeciwnicy. Będąc w pobliżu któregoś z nich, zostaniesz zaatakowany podmuchem ognia.
Balkon, na którym obecnie się znajdujesz, jest częściowo bezpieczny. Częściowo, gdyż podjedzie tu jedna z machin. Stojąc odpowiednio daleko nie otrzymasz obrażenia - ogień nie dotrze do Ciebie. Smok ziać będzie z przerwami, które to wykorzystaj, by dostać się dalej.
![]() | ![]() |
Gdy spostrzeżesz, że zrobił przerwę szybko pobiegnij w jego kierunku i zejdź krętymi schodami na dół. Tam będziesz bezpieczny, ponieważ osłaniać Cię będzie ściana. By zagrożenie minęło musisz zabić operatora maszyny, który stoi za szyją smoka.
![]() | ![]() |
Problemem może być odpowiednie ustawienie się, gdyż oponent jest słabo lub w ogóle niewidoczny. Biegaj z jednego końca schodów, w pobliże obrotowej platformy tak, by machina nie mogła za Tobą nadążyć, dzięki temu będziesz mógł strzelić w operatora z boku. Gdy ten spłonie w lawie na arenie pojawi się skrzyneczka ze złotem , opróżnij ją.
![]() | ![]() |
Potem skieruj się do kolejnego przeciwnika. Droga prowadzi przez obracającą się platformę z kratą dookoła. Po drugiej stronie znów znajdziesz się w zasięgu ataku ogniem, lecz jest tam mała wieżyczka, która Cię osłoni. Ponadto pojawią się tam zwykli przeciwnicy.
![]() | Jeśli chciałbyś pokonać drugiego operatora maszyny biegając tak jak przed chwilą, będzie to częściowo niemożliwe, gdyż idąc w głąb lokacji uaktywni się kolejny "smok". |
![]() | ![]() |
Najwygodniej jest wrócić się na początkowy balkon i stamtąd przy pomocy karabinu snajperskiego strącić wroga (będzie widoczne jego prawe ramię i głowa). Gdy druga machina przejdzie do historii na arenie pojawi się skrzyneczka ze skarbem (mapa).
![]() | ![]() |
Trzeci, i jednocześnie ostatni, "potwór" jest stosunkowo łatwy. Będąc blisko niego osłaniać Cię będą dwie ściany. Biegaj między nimi do momentu, aż maszyna znajdować będzie się za inną ścianą.
![]() | ![]() |
Wówczas zestrzelenie nadjeżdżającego napastnika będzie jak najbardziej możliwe, a gdy oberwie kulkę wpadnie do lawy wraz z całą maszyną.
![]() | ![]() |
Wówczas wysuną się schody prowadzące do skrzyni z ostatnim ornamentem. Gdy ten będzie już w Twoim posiadaniu wróć się do Ashley...
![]() | ![]() |
... znów używając dziwnego urządzenia. Po połączeniu się zapisz stan gry i skieruj się po schodkach na dół ...
![]() | ![]() |
... do wózka. Ten przetransportuje Cię do początkowej części zamku. Przechodząc przez wcześniej zamknięte drzwi znajdziesz się w miejscu, gdzie po raz pierwszy spotkałeś Salazara.
![]() | ![]() |
Tam używając trzech zdobytych części ornamentu uzupełnij braki w płaskorzeźbie na ścianie.
![]() | ![]() |
Gdy wszystkie trafią na swoje miejsce otworzy się przejście, którym udaj się w dalszą drogę. Nieco dalej dojdziesz do pomieszczenia, gdzie wchodząc po kilku schodkach staniesz u żółtych drzwi. Za nim się do nich skierujesz skręć w prawo i wchodząc po dłuższych schodach dotrzesz do miejsca, gdzie znaleźć można za obrazem złoto i w wazie granat .
![]() | ![]() |
Dopiero wtedy przejdź przez wspomniane wcześniej drzwi i skorzystaj z kolejnego wagonika (wcześniej obszukując pomieszczenie - przeskocz niską barierkę).
![]() | Dojedziesz do kolejnej sali, którą szybko opuść, gdyż nic specjalnego w niej nie ma. |
- Resident Evil 4 - PC - poradnik do gry
- Resident Evil 4: Poradnik do gry PC
- Resident Evil 4 2005: Sterowanie PC
- Resident Evil 4 2005: Village (1-1) - centrum
- Resident Evil 4 2005: Village (1-1) - początek
- Resident Evil 4 2005: Village (1-1) - początek medalionów
- Resident Evil 4 2005: Village (1-1) - Spotkanie Luisa
- Resident Evil 4 2005: Village (1-2) - pierwszy handlarz
- Resident Evil 4 2005: Village (1-2) - ryby w kanałach
- Resident Evil 4 2005: Village (1-2) - pierwsza łamigłówka
- Resident Evil 4 2005: Village (1-3) - normalny dom
- Resident Evil 4 2005: Village (1-3) - ponownie centrum
- Resident Evil 4 2005: Village (1-3) - podziemny tunel
- Resident Evil 4 2005: Village (1-3) - cmentarz
- Resident Evil 4 2005: Village (1-3) - arena bez walki
- Resident Evil 4 2005: Village (1-3) - moczary
- Resident Evil 4 2005: Village (1-3) - jezioro
- Resident Evil 4 2005: Village (2-1) - jezioro po walce
- Resident Evil 4 2005: Village (2-1) - wodospad
- Resident Evil 4 2005: Village (2-1) - przystań i boss
- Resident Evil 4 2005: Village (2-1) - kościół i spotkanie Ashley
- Resident Evil 4 2005: Village (2-2) - eskorta Ashley
- Resident Evil 4 2005: Village (2-2) - obrona domu
- Resident Evil 4 2005: Village (2-3) - rozdwojenie dróg
- Resident Evil 4 2005: Village (2-3) - arena
- Resident Evil 4 2005: Village (2-3) - kolejka górska
- Resident Evil 4 2005: Village (2-3) - walka z Chief'em
- Resident Evil 4 2005: Village (2-3) - droga do zamku
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-1) - początek zamku
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-1) - katapulty
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-1) - zamiana mieczy
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-1) - kolejne spotkanie Luisa
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-1) - ślepy więzień
- Resident Evil 4 2005: Castel (3-1) - Pomocna Ashley
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-1) - Ashley wpada w pułapkę
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-2) - kanały z wielkimi insektami
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-2) - ucieczka sprzed ołtarza
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-2) - działo maszynowe
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-2) - zewnętrzny balkon
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-2) - ogrodowy labirynt
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-3) - walka w klatce
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-3) - śmierć Luisa
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-4) - Oswobodzenie Ashley
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-4) - samodzielna Ashley
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-4) - rycerze
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-1) - mechaniczne smoki
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-1) - waleczni rycerze
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-1) - pułapki Salazara
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-1) - posągi królów
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-1) - porwanie Ashely
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-1) - ruchomy most
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-1) - próba zabicia Leona
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-1) - kanały przed Bossem
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-2) - kopalnia
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-2) - jaskinia
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-3) - ruiny zamkowe
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-3) - piaskowe katakumby
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-3) - podziemna kolejka
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-4) - ruchomy posąg Salazara
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-4) - wieża
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-4) - przystań
- Resident Evil 4 2005: Island (5-1) - laserowe przejście
- Resident Evil 4 2005: Island (5-1) - urwisko
- Resident Evil 4 2005: Island (5-1) - kuchnia i monitoring
- Resident Evil 4 2005: Island (5-1) - barykada
- Resident Evil 4 2005: Island (5-1) - laboratorium i lodówka
- Resident Evil 4 2005: Island (5-1) - Uwięziona Ashley
- Resident Evil 4 2005: Island (5-1) - uwolnienie Ashley
- Resident Evil 4 2005: Island (5-2) - zsyp
- Resident Evil 4 2005: Island (5-2) - zamurowane przejście
- Resident Evil 4 2005: Island (5-2) - zręcznościowe dźwignie
- Resident Evil 4 2005: Island (5-3) - przejażdżka buldożerem
- Resident Evil 4 2005: Island (5-3) - utrata Ashley
- Resident Evil 4 2005: Island (5-3) - pojedynek na noże
- Resident Evil 4 2005: Island (5-3) - przejście między laserami
- Resident Evil 4 2005: Island (5-3) - bezpieczna jaskinia
- Resident Evil 4 2005: Island (5-3) - klatki z IT
- Resident Evil 4 2005: Island (5-3) - wybuchowe urwisko
- Resident Evil 4 2005: Island (5-3) - ruiny z Krauserem
- Resident Evil 4 2005: Island (5-4) - wsparcie powietrzne
- Resident Evil 4 2005: Island (5-4) - zestrzelony helikopter
- Resident Evil 4 2005: Island (5-4) - więzienie
- Resident Evil 4 2005: Island (5-4) - wróg z kartą "klucz"
- Resident Evil 4 2005: Island (5-4) - wyleczenie
- Resident Evil 4 2005: Island (final chapter) - walka i ucieczka
- Resident Evil 4 2005: Boss (1-3) - Del Lago
- Resident Evil 4 2005: Boss (2-1) - El Gigante
- Resident Evil 4 2005: Boss (2-3) - El Gigante #2
- Resident Evil 4 2005: Boss (2-3) - Chief
- Resident Evil 4 2005: Boss (4-1) - Verdugo
- Resident Evil 4 2005: Boss (4-2) - Dos Gigantes
- Resident Evil 4 2005: Boss (4-4) - Salazar
- Resident Evil 4 2005: Boss (5-3) - It
- Resident Evil 4 2005: Boss (5-3) - Jack Krauser
- Resident Evil 4 2005: Boss (final chapter) - Saddler
- Resident Evil 4: Poradnik do gry PC
Komentarze czytelników
Pamiętam jak patrzyłem jak mój wujek grał w tą grę i byłem posrany. Polecam, jak dla mnie jedna z najlepszych części z serii, jak nie najlepsza...
Wszystko pieknie opisane ale wystompil blad zamiast ,, wejdz po schodach '' napisales ,, wejdz po chodach '' ale to jeden blendzik niewazne zajebiscie
Ej ale ja mam inny struj jak to jest ?
Mało korzystałem z tego poradnika ale były chwile w których naprawdę się przydawał.
koles utrudniasz im tylko zycie ten poradnik jest do dupy w gazecie CD-action ukazała sie gra resident evil 4 tam jest mod który wprowadza gre za pomoca myszki a ty im piszesz bzdety mod równiesz mozna sciagnoc z neta nazywa sie bio4_mauseaim polecam naprawde ułatwia zycie mod instalujecie w głownym katalogu gry
Witam mam problem i nie wiem czy to wina gry czy cos mianowicie poczatek gry goniacy kamien a na moim monitorze oprocz biegu nie pojawia sie zadna kombinajca cyfr i za kazdym razem gine jezeli ktos mial pododbna historie albo wie jak zaradzic to porsze o pomoc
masz zdjęcia z ps2 czy ty to przeszedłeś na pc
opis na poziomie przedszkolaka
poza tym wierza pisze się ta wieża
i w rozdziale nie trza ładowac ze snajpy, latają goscie z dynamitem, tam gdzie zaraz wyjdziesz jest taka kładka która leci w dół
jak gosciu tam stanie bedzie rzucal to dynamit sie zatrzyma, rozwalą sami siebie
POMILIłA CI śę KOLEJNOść 1 MISJA JEST 2 A 2 MISJA 1
WYCZES I WYPAS PIKNIE WYKONANY
OMG!! ja ten sam poradnik sciągałem z torrentów 4 godz. a tu prosze..
szkoda ze nie ma poradnika do the meceneries czy coś takiego
wyczesany poradnik :) GJ
Ładnie , piknie , jak zwykle.... Ale zauważyłem błąd. W "Kościół i spotkanie Ashley" atakują cię zmutowane psy.Napisałeś , że na Easy nigdy ich nie spotkasz.Ja gram na Easy i spotkałem. Co jets ?? Błąd w grze , czy w poradniku??
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.




































