Resident Evil 4 2005: Castle (3-1) - ślepy więzień
Aktualizacja:

![]() | ![]() |
Etap rozpoczynasz w wielkim holu. Przechodząc nim kilka kroków załączy się scenka, w której po raz pierwszy spotkasz Salazara, jednego z większych wrogów (od razy powiem, że pokonanie go jest bardzo proste, ale do tego jeszcze długa droga).
![]() | ![]() |
Po wyłączeniu się filmiku jedna z dróg zostanie zagrodzona ścianą. Gdy przejmiesz kontrolę nad bohaterem podejdź do niej i zapisz grę na stojącej obok maszynie.
![]() | ![]() |
Nad przejściem, które przed momentem minąłeś, przyczepiony jest skarb . Strąć go strzelając i podnieś. Nie zapomnij również opróżnić pobliskiej wazy. Dalsza droga prowadzi przez drzwi na prawo od maszyny zapisującej grę.
![]() | ![]() |
W kolejnym holu, w którym się znalazłeś, wisi wybuchowa lampa - nie strącaj jej teraz, gdyż przyda się za chwilę (zgadnij do czego :)). Przejdź korytarzem do końca i przeczytaj wiszący tam dokument . Następnie skręć w lewo, do pomieszczenia z ziejącymi głowami koni.
![]() | ![]() |
W pokoju tym znajduje się mała wnęka (na prawo), wisi w niej obraz, a na nim przyczepiony jest klucz - podnieś go.
![]() | ![]() |
Teraz wróć się do miejsca obok wybuchowej lampy i opróżnij skrytkę ukrytą za obrazem (znajdziesz w niej złoto ). Kolejna niespodzianka to amunicja - aby ją dostać podejdź do barierki (zdjęcie prawe) i strzel w paczuszkę ukrytą na jednej z belek zawieszonych pod sufitem. Amunicja spadnie na podłogę, do miejsca gdzie udasz się w tej chwili.
![]() | ![]() |
Podejdź do drzwi więziennych (mapa) i otwórz je zdobytym kluczem. Schodząc na dół każ dziewczynie zostać (w połowie schodów).
![]() | Na dole, zanim cokolwiek zrobisz, pozbieraj przedmioty (przed momentem strąconą amunicję i zioło ). |
![]() | ![]() |
Teraz podejdź do jednej z celi i zniszcz kopniakiem kratę. Wchodząc do niej uwięziony tam nieprzyjaciel uwolni się automatycznie, a gdy to uczyni szybko wybiegnij na zewnątrz.
Pokonanie tego rzadkiego oponenta jest w gruncie rzeczy łatwe, ale należy wiedzieć w jaki sposób atakuje. Z uwagi na to, iż nie posiada oczu, jedynym zmysłem, który może zdradzić Twoje położenie jest dźwięk, więc jeśli się nie ruszasz, ten Cię nie zaatakuje (chyba, że będzie bardzo blisko - oddech?). Ważne jest byś nie wpadał w panikę i nie uciekał gdzie popadnie, nieprzyjaciel jest bardzo szybki i silny. Przez cały czas kontroluj jego zachowanie.
![]() | ![]() |
Na arenie, w której się znajdujesz umieszczone są dwa dzwony, dzięki nim walka jest o wiele łatwiejsza. Podejdź do jednego z nich (na odległość około 5m) i strzel weń. Dźwięk zwabi tam napastnika. Ślepiec atakując z rozbiegu w cel będący blisko ściany sprawi, że wbije się do niej (na kilka sekund). Wykorzystaj ten moment i z bliska strzel mu w plecy ze strzelby (jeśli wbije się do ściany daleko od Ciebie atakuj snajperką).
![]() | ![]() |
Jeśli użyjesz obydwa dzwony, a nieprzyjaciel nadal żyje stań obok ściany i strzel w niego, a gdy ten ruszy w Twoją stronę w ostatnim momencie odbiegnij w bok. Ślepiec z impetem zaklinuje długie pazury w murze, co pozwoli Ci z łatwością go załatwić.
Po zażegnaniu niebezpieczeństwa przesuń dźwignię z jego celi...
![]() | ![]() |
...dzięki temu wyłączysz ogień zagradzający Ci dalszą drogę. Teraz już możesz przywołać do siebie dziewczynę i wejść na górę.
![]() | ![]() |
Znajdując się znów w długim korytarzu zostaniesz zaatakowany przez zwykłych wrogów. Będą iść z pomieszczenia, gdzie przed momentem wisiała notatka Gdy znajdą się pod lampą, strąć ją na nich. Jeśli któryś przeżyje dobij z pistoletu.
![]() | ![]() |
W pomieszczeniu z głowami koni czekać będą na Ciebie dwaj kusznicy i jeden egzemplarz rzucający dynamitami (ten ostatni, jeśli nie zostanie szybko zabity, ucieknie do następnego pomieszczenia). Z uwagi na to, iż wrogowie są daleko, zabij ich karabinem - nie możesz się ociągać, bo ukryją się za posągami.
![]() | W następnym pomieszczeniu pozbądź się ostatnich niedobitków, podnieś amunicję z blatu i zakończ etap przechodząc przez wielkie drzwi. |
- Resident Evil 4 - PC - poradnik do gry
- Resident Evil 4: Poradnik do gry PC
- Resident Evil 4 2005: Sterowanie PC
- Resident Evil 4 2005: Village (1-1) - centrum
- Resident Evil 4 2005: Village (1-1) - początek
- Resident Evil 4 2005: Village (1-1) - początek medalionów
- Resident Evil 4 2005: Village (1-1) - Spotkanie Luisa
- Resident Evil 4 2005: Village (1-2) - pierwszy handlarz
- Resident Evil 4 2005: Village (1-2) - ryby w kanałach
- Resident Evil 4 2005: Village (1-2) - pierwsza łamigłówka
- Resident Evil 4 2005: Village (1-3) - normalny dom
- Resident Evil 4 2005: Village (1-3) - ponownie centrum
- Resident Evil 4 2005: Village (1-3) - podziemny tunel
- Resident Evil 4 2005: Village (1-3) - cmentarz
- Resident Evil 4 2005: Village (1-3) - arena bez walki
- Resident Evil 4 2005: Village (1-3) - moczary
- Resident Evil 4 2005: Village (1-3) - jezioro
- Resident Evil 4 2005: Village (2-1) - jezioro po walce
- Resident Evil 4 2005: Village (2-1) - wodospad
- Resident Evil 4 2005: Village (2-1) - przystań i boss
- Resident Evil 4 2005: Village (2-1) - kościół i spotkanie Ashley
- Resident Evil 4 2005: Village (2-2) - eskorta Ashley
- Resident Evil 4 2005: Village (2-2) - obrona domu
- Resident Evil 4 2005: Village (2-3) - rozdwojenie dróg
- Resident Evil 4 2005: Village (2-3) - arena
- Resident Evil 4 2005: Village (2-3) - kolejka górska
- Resident Evil 4 2005: Village (2-3) - walka z Chief'em
- Resident Evil 4 2005: Village (2-3) - droga do zamku
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-1) - początek zamku
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-1) - katapulty
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-1) - zamiana mieczy
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-1) - kolejne spotkanie Luisa
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-1) - ślepy więzień
- Resident Evil 4 2005: Castel (3-1) - Pomocna Ashley
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-1) - Ashley wpada w pułapkę
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-2) - kanały z wielkimi insektami
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-2) - ucieczka sprzed ołtarza
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-2) - działo maszynowe
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-2) - zewnętrzny balkon
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-2) - ogrodowy labirynt
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-3) - walka w klatce
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-3) - śmierć Luisa
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-4) - Oswobodzenie Ashley
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-4) - samodzielna Ashley
- Resident Evil 4 2005: Castle (3-4) - rycerze
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-1) - mechaniczne smoki
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-1) - waleczni rycerze
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-1) - pułapki Salazara
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-1) - posągi królów
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-1) - porwanie Ashely
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-1) - ruchomy most
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-1) - próba zabicia Leona
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-1) - kanały przed Bossem
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-2) - kopalnia
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-2) - jaskinia
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-3) - ruiny zamkowe
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-3) - piaskowe katakumby
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-3) - podziemna kolejka
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-4) - ruchomy posąg Salazara
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-4) - wieża
- Resident Evil 4 2005: Castle (4-4) - przystań
- Resident Evil 4 2005: Island (5-1) - laserowe przejście
- Resident Evil 4 2005: Island (5-1) - urwisko
- Resident Evil 4 2005: Island (5-1) - kuchnia i monitoring
- Resident Evil 4 2005: Island (5-1) - barykada
- Resident Evil 4 2005: Island (5-1) - laboratorium i lodówka
- Resident Evil 4 2005: Island (5-1) - Uwięziona Ashley
- Resident Evil 4 2005: Island (5-1) - uwolnienie Ashley
- Resident Evil 4 2005: Island (5-2) - zsyp
- Resident Evil 4 2005: Island (5-2) - zamurowane przejście
- Resident Evil 4 2005: Island (5-2) - zręcznościowe dźwignie
- Resident Evil 4 2005: Island (5-3) - przejażdżka buldożerem
- Resident Evil 4 2005: Island (5-3) - utrata Ashley
- Resident Evil 4 2005: Island (5-3) - pojedynek na noże
- Resident Evil 4 2005: Island (5-3) - przejście między laserami
- Resident Evil 4 2005: Island (5-3) - bezpieczna jaskinia
- Resident Evil 4 2005: Island (5-3) - klatki z IT
- Resident Evil 4 2005: Island (5-3) - wybuchowe urwisko
- Resident Evil 4 2005: Island (5-3) - ruiny z Krauserem
- Resident Evil 4 2005: Island (5-4) - wsparcie powietrzne
- Resident Evil 4 2005: Island (5-4) - zestrzelony helikopter
- Resident Evil 4 2005: Island (5-4) - więzienie
- Resident Evil 4 2005: Island (5-4) - wróg z kartą "klucz"
- Resident Evil 4 2005: Island (5-4) - wyleczenie
- Resident Evil 4 2005: Island (final chapter) - walka i ucieczka
- Resident Evil 4 2005: Boss (1-3) - Del Lago
- Resident Evil 4 2005: Boss (2-1) - El Gigante
- Resident Evil 4 2005: Boss (2-3) - El Gigante #2
- Resident Evil 4 2005: Boss (2-3) - Chief
- Resident Evil 4 2005: Boss (4-1) - Verdugo
- Resident Evil 4 2005: Boss (4-2) - Dos Gigantes
- Resident Evil 4 2005: Boss (4-4) - Salazar
- Resident Evil 4 2005: Boss (5-3) - It
- Resident Evil 4 2005: Boss (5-3) - Jack Krauser
- Resident Evil 4 2005: Boss (final chapter) - Saddler
- Resident Evil 4: Poradnik do gry PC
Komentarze czytelników
Pamiętam jak patrzyłem jak mój wujek grał w tą grę i byłem posrany. Polecam, jak dla mnie jedna z najlepszych części z serii, jak nie najlepsza...
Wszystko pieknie opisane ale wystompil blad zamiast ,, wejdz po schodach '' napisales ,, wejdz po chodach '' ale to jeden blendzik niewazne zajebiscie
Ej ale ja mam inny struj jak to jest ?
Mało korzystałem z tego poradnika ale były chwile w których naprawdę się przydawał.
koles utrudniasz im tylko zycie ten poradnik jest do dupy w gazecie CD-action ukazała sie gra resident evil 4 tam jest mod który wprowadza gre za pomoca myszki a ty im piszesz bzdety mod równiesz mozna sciagnoc z neta nazywa sie bio4_mauseaim polecam naprawde ułatwia zycie mod instalujecie w głownym katalogu gry
Witam mam problem i nie wiem czy to wina gry czy cos mianowicie poczatek gry goniacy kamien a na moim monitorze oprocz biegu nie pojawia sie zadna kombinajca cyfr i za kazdym razem gine jezeli ktos mial pododbna historie albo wie jak zaradzic to porsze o pomoc
masz zdjęcia z ps2 czy ty to przeszedłeś na pc
opis na poziomie przedszkolaka
poza tym wierza pisze się ta wieża
i w rozdziale nie trza ładowac ze snajpy, latają goscie z dynamitem, tam gdzie zaraz wyjdziesz jest taka kładka która leci w dół
jak gosciu tam stanie bedzie rzucal to dynamit sie zatrzyma, rozwalą sami siebie
POMILIłA CI śę KOLEJNOść 1 MISJA JEST 2 A 2 MISJA 1
WYCZES I WYPAS PIKNIE WYKONANY
OMG!! ja ten sam poradnik sciągałem z torrentów 4 godz. a tu prosze..
szkoda ze nie ma poradnika do the meceneries czy coś takiego
wyczesany poradnik :) GJ
Ładnie , piknie , jak zwykle.... Ale zauważyłem błąd. W "Kościół i spotkanie Ashley" atakują cię zmutowane psy.Napisałeś , że na Easy nigdy ich nie spotkasz.Ja gram na Easy i spotkałem. Co jets ?? Błąd w grze , czy w poradniku??
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.




























