Resident Evil 4 2005: Boss (final chapter) - Saddler
Aktualizacja:

![]()  | Tuż przed samą walką winda, którą dostałeś się na platformę, zostanie unieruchomiona i ponowne z niej skorzystanie będzie możliwe dopiero po unicestwieniu oponenta.  | 
Nim przejdę do opisu, jak pokonać Saddler'a, przedstawię pokrótce jak wygląda arena walki i co się na niej znajduje.
![]()  | ![]()  | 
Pierwszą bardzo ważną rzeczą są dwie, równolegle do siebie ustawione (oddalone o kilka metrów) kładki, które co kilka sekund będą opuszczane i podnoszone. O stanie w jakim się znajdują, na chwilę przed zmianą informują nas lampki obok (czerwone/zielone - chyba nie muszę tłumaczyć co oznaczają). Gdy będziesz w trakcie pokonywania którejś z nich, gdy ta zostanie opuszczona szybko wciśnij wskazane przez grę guziki (lewy + prawy Shift). Dzięki temu Leon wykona skok i uchroni się przed upadkiem w przepaść (trzymając się krawędzi wklepuj jak najszybciej guzik akcji, by wdrapał się na platformę).
![]()  | Na arenie znajdują się również dwie wybuchowe beczki, są one niezwykle przydatne, gdyż prawidłowe ich wykorzystanie (wysadzenie, gdy przeciwnik jest obok) sprawi, że będziesz mógł zaatakować najczulszy punkt oponenta.  | 
![]()  | ![]()  | 
Na platformie porozrzucane są różne elementy otoczenia (słupy). W chwili, gdy Saddler stoi obok nich, a Ty jesteś daleko (szczególnie podczas przebywania po przeciwległej kładce) zostaniesz nimi zaatakowany. Będziesz mieć ułamek sekundy na unik, który wykonaj wciskając odpowiednie przyciski (lewy + prawy Shift, bądź Enter z prawym Ctrl'em - losowo).
![]()  | ![]()  | 
Kolejną, niezwykle przydatną atrakcją są dźwigi ze swoimi ładunkami. Teren, na którym toczy się walka posiada takie dwa, a sterować możesz nimi na podwyższeniach obok zwodzonych kładek.
![]()  | ![]()  | 
Ich użycie jest bardzo proste (i podobne do zapadni podczas walki z bossem "Dos Gigantes"). Pierwsze zadziałanie na dźwigni sterującej maszyną sprawi, że ulegnie zmianie wyłącznie kamera, na taką, dzięki której widzieć będziesz poczynania oponenta (gdy jest bardzo daleko nie trzymaj jej tak, bo gdy ciśnie w Twoim kierunku jakimś przedmiotem nie będziesz mógł wykonać uniku). W chwili, gdy nieprzyjaciel jest bardzo blisko zadziałaj na dźwigni ponownie, a ładunek metali z wielkim impetem walnie go od boku powalając na kilka sekund.
![]()  | Wykorzystaj ten czas, aby go jeszcze bardziej osłabić (strzelaj w główne oko, bądź wskocz na nie - nieco niżej wytłumaczyłem jak to uczynić).  | 
![]()  | ![]()  | 
Na patykowatych nogach napastnika znajdują się oczy (po jednym na każdej). Będzie ono chwilowo odsłaniane zza pancerza i zaatakowanie go w takiej chwili sprawi, że Saddler upadnie (podobny efekt, co z dźwigiem). Będziesz mieć krótką chwilę na zadanie obrażeń strzelając w największe, "środkowe" oko. Pamiętaj jednak, że słabe punkty na nogach możesz wykorzystać tylko dwukrotnie, gdyż później znikną. Postaraj się ich nie marnować, biorąc dodatkowo pod uwagę, że tylne oczy ciężko jest trafić.
![]()  | ![]()  | 
Niezwykle korzystnym wykorzystaniem chwilowego osłabienia jest podejście do nieruchomo leżącego głównego oka i zadziałanie na nim. Efekt będzie taki, że Leon wskoczy na odwłok i w sam środek gałki wbije nóż. Odbiera to znacznie więcej życia, jak oddanie strzału, dlatego postaraj się w ten sposób wykańczać oponenta.
![]()  | ![]()  | 
Saddler atakować Cię będzie głównie na dwa sposoby: z bliska i daleka, z czego ten pierwszy tylko w niektórych przypadkach. Gdy dystans między Tobą a nim jest mały, czyli gdy plączesz się mu między nogami przez dłuższą chwilę zostaniesz dźgnięty przez kolce odwłoku z głównym okiem. Wystarczy unikać bliskich spotkań (wykorzystuj do tego zwodzone kładki), a nie narazisz się na atak. Jest jednak jeszcze jedna możliwość, która wydaje się być najgroźniejszą - daleki skok napastnika. Gdy zobaczysz, że ten wzbija się w powietrze szybko wpraw bohatera w ruch, gdyż jeśli tego nie uczynisz zostaniesz przebity jedną z nóg.
![]()  | ![]()  | 
Gdy przeciwnik przyjmie na siebie odpowiednią liczbę obrażeń do akcji przyłączy się Ada Wong. Rzuci w Twoim kierunku specjalną, czerwoną bazookę (tylko, gdy znajdziesz się za zwodzonymi kładkami).
![]()  | ![]()  | 
Wystarczy ją podnieść, włożyć do ekwipunku (robiąc w nim uprzednio miejsce - wyrzuć cokolwiek, ponieważ to już koniec walk), a następnie dobyć. Użyj celownika i bum. Oponent porusza się wolno, więc problemów z trafieniem nie przewiduję.
![]()  | Po odpaleniu rakiety załączy się scenka, w której zobaczysz jak Saddler obrywa i ginie. W ten sposób unicestwiasz ostatniego bossa i już tylko krok dzieli Cię od ukończenia gry (dalszy opis w osobnym dziale "Island (final chapter) - walka i ucieczka".  | 
0
- Resident Evil 4 - PC - poradnik do gry
- Resident Evil 4: Poradnik do gry PC
	
- Resident Evil 4 2005: Sterowanie PC
 - Resident Evil 4 2005: Village (1-1) - centrum
 - Resident Evil 4 2005: Village (1-1) - początek
 - Resident Evil 4 2005: Village (1-1) - początek medalionów
 - Resident Evil 4 2005: Village (1-1) - Spotkanie Luisa
 - Resident Evil 4 2005: Village (1-2) - pierwszy handlarz
 - Resident Evil 4 2005: Village (1-2) - ryby w kanałach
 - Resident Evil 4 2005: Village (1-2) - pierwsza łamigłówka
 - Resident Evil 4 2005: Village (1-3) - normalny dom
 - Resident Evil 4 2005: Village (1-3) - ponownie centrum
 - Resident Evil 4 2005: Village (1-3) - podziemny tunel
 - Resident Evil 4 2005: Village (1-3) - cmentarz
 - Resident Evil 4 2005: Village (1-3) - arena bez walki
 - Resident Evil 4 2005: Village (1-3) - moczary
 - Resident Evil 4 2005: Village (1-3) - jezioro
 - Resident Evil 4 2005: Village (2-1) - jezioro po walce
 - Resident Evil 4 2005: Village (2-1) - wodospad
 - Resident Evil 4 2005: Village (2-1) - przystań i boss
 - Resident Evil 4 2005: Village (2-1) - kościół i spotkanie Ashley
 - Resident Evil 4 2005: Village (2-2) - eskorta Ashley
 - Resident Evil 4 2005: Village (2-2) - obrona domu
 - Resident Evil 4 2005: Village (2-3) - rozdwojenie dróg
 - Resident Evil 4 2005: Village (2-3) - arena
 - Resident Evil 4 2005: Village (2-3) - kolejka górska
 - Resident Evil 4 2005: Village (2-3) - walka z Chief'em
 - Resident Evil 4 2005: Village (2-3) - droga do zamku
 - Resident Evil 4 2005: Castle (3-1) - początek zamku
 - Resident Evil 4 2005: Castle (3-1) - katapulty
 - Resident Evil 4 2005: Castle (3-1) - zamiana mieczy
 - Resident Evil 4 2005: Castle (3-1) - kolejne spotkanie Luisa
 - Resident Evil 4 2005: Castle (3-1) - ślepy więzień
 - Resident Evil 4 2005: Castel (3-1) - Pomocna Ashley
 - Resident Evil 4 2005: Castle (3-1) - Ashley wpada w pułapkę
 - Resident Evil 4 2005: Castle (3-2) - kanały z wielkimi insektami
 - Resident Evil 4 2005: Castle (3-2) - ucieczka sprzed ołtarza
 - Resident Evil 4 2005: Castle (3-2) - działo maszynowe
 - Resident Evil 4 2005: Castle (3-2) - zewnętrzny balkon
 - Resident Evil 4 2005: Castle (3-2) - ogrodowy labirynt
 - Resident Evil 4 2005: Castle (3-3) - walka w klatce
 - Resident Evil 4 2005: Castle (3-3) - śmierć Luisa
 - Resident Evil 4 2005: Castle (3-4) - Oswobodzenie Ashley
 - Resident Evil 4 2005: Castle (3-4) - samodzielna Ashley
 - Resident Evil 4 2005: Castle (3-4) - rycerze
 - Resident Evil 4 2005: Castle (4-1) - mechaniczne smoki
 - Resident Evil 4 2005: Castle (4-1) - waleczni rycerze
 - Resident Evil 4 2005: Castle (4-1) - pułapki Salazara
 - Resident Evil 4 2005: Castle (4-1) - posągi królów
 - Resident Evil 4 2005: Castle (4-1) - porwanie Ashely
 - Resident Evil 4 2005: Castle (4-1) - ruchomy most
 - Resident Evil 4 2005: Castle (4-1) - próba zabicia Leona
 - Resident Evil 4 2005: Castle (4-1) - kanały przed Bossem
 - Resident Evil 4 2005: Castle (4-2) - kopalnia
 - Resident Evil 4 2005: Castle (4-2) - jaskinia
 - Resident Evil 4 2005: Castle (4-3) - ruiny zamkowe
 - Resident Evil 4 2005: Castle (4-3) - piaskowe katakumby
 - Resident Evil 4 2005: Castle (4-3) - podziemna kolejka
 - Resident Evil 4 2005: Castle (4-4) - ruchomy posąg Salazara
 - Resident Evil 4 2005: Castle (4-4) - wieża
 - Resident Evil 4 2005: Castle (4-4) - przystań
 - Resident Evil 4 2005: Island (5-1) - laserowe przejście
 - Resident Evil 4 2005: Island (5-1) - urwisko
 - Resident Evil 4 2005: Island (5-1) - kuchnia i monitoring
 - Resident Evil 4 2005: Island (5-1) - barykada
 - Resident Evil 4 2005: Island (5-1) - laboratorium i lodówka
 - Resident Evil 4 2005: Island (5-1) - Uwięziona Ashley
 - Resident Evil 4 2005: Island (5-1) - uwolnienie Ashley
 - Resident Evil 4 2005: Island (5-2) - zsyp
 - Resident Evil 4 2005: Island (5-2) - zamurowane przejście
 - Resident Evil 4 2005: Island (5-2) - zręcznościowe dźwignie
 - Resident Evil 4 2005: Island (5-3) - przejażdżka buldożerem
 - Resident Evil 4 2005: Island (5-3) - utrata Ashley
 - Resident Evil 4 2005: Island (5-3) - pojedynek na noże
 - Resident Evil 4 2005: Island (5-3) - przejście między laserami
 - Resident Evil 4 2005: Island (5-3) - bezpieczna jaskinia
 - Resident Evil 4 2005: Island (5-3) - klatki z IT
 - Resident Evil 4 2005: Island (5-3) - wybuchowe urwisko
 - Resident Evil 4 2005: Island (5-3) - ruiny z Krauserem
 - Resident Evil 4 2005: Island (5-4) - wsparcie powietrzne
 - Resident Evil 4 2005: Island (5-4) - zestrzelony helikopter
 - Resident Evil 4 2005: Island (5-4) - więzienie
 - Resident Evil 4 2005: Island (5-4) - wróg z kartą "klucz"
 - Resident Evil 4 2005: Island (5-4) - wyleczenie
 - Resident Evil 4 2005: Island (final chapter) - walka i ucieczka
 - Resident Evil 4 2005: Boss (1-3) - Del Lago
 - Resident Evil 4 2005: Boss (2-1) - El Gigante
 - Resident Evil 4 2005: Boss (2-3) - El Gigante #2
 - Resident Evil 4 2005: Boss (2-3) - Chief
 - Resident Evil 4 2005: Boss (4-1) - Verdugo
 - Resident Evil 4 2005: Boss (4-2) - Dos Gigantes
 - Resident Evil 4 2005: Boss (4-4) - Salazar
 - Resident Evil 4 2005: Boss (5-3) - It
 - Resident Evil 4 2005: Boss (5-3) - Jack Krauser
 - Resident Evil 4 2005: Boss (final chapter) - Saddler
 
 
 - Resident Evil 4: Poradnik do gry PC
	
 
Komentarze czytelników
zanonimizowany622317 Junior
WYCZES I WYPAS PIKNIE WYKONANY
zanonimizowany562969 Legionista
POMILIłA CI śę KOLEJNOść 1 MISJA JEST 2 A 2 MISJA 1
zanonimizowany723519 Junior
opis na poziomie przedszkolaka
poza tym wierza pisze się ta wieża
i w rozdziale nie trza ładowac ze snajpy, latają goscie z dynamitem, tam gdzie zaraz wyjdziesz jest taka kładka która leci w dół
jak gosciu tam stanie bedzie rzucal to dynamit sie zatrzyma, rozwalą sami siebie
zanonimizowany810075 Junior
Witam mam problem i nie wiem czy to wina gry czy cos mianowicie poczatek gry goniacy kamien a na moim monitorze oprocz biegu nie pojawia sie zadna kombinajca cyfr i za kazdym razem gine jezeli ktos mial pododbna historie albo wie jak zaradzic to porsze o pomoc
zanonimizowany819087 Junior
koles utrudniasz im tylko zycie ten poradnik jest do dupy w gazecie CD-action ukazała sie gra resident evil 4 tam jest mod który wprowadza gre za pomoca myszki a ty im piszesz bzdety mod równiesz mozna sciagnoc z neta nazywa sie bio4_mauseaim polecam naprawde ułatwia zycie mod instalujecie w głownym katalogu gry
zanonimizowany944501 Junior
Mało korzystałem z tego poradnika ale były chwile w których naprawdę się przydawał.
zanonimizowany964948 Junior
Ej ale ja mam inny struj jak to jest ?
zanonimizowany1011706 Junior
Wszystko pieknie opisane ale wystompil blad zamiast ,, wejdz po schodach '' napisales ,, wejdz po chodach '' ale to jeden blendzik niewazne zajebiscie
Klaudio12 Legionista
Pamiętam jak patrzyłem jak mój wujek grał w tą grę i byłem posrany. Polecam, jak dla mnie jedna z najlepszych części z serii, jak nie najlepsza...
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.






















