The Castle of Light - Atlas świata Mutant Year Zero
Aktualizacja:
Na tej stronie atlasu świata do gry Mutant Year Zero: Road to Eden znajduje się szczegółowy opis lokacji The Castle of Light. Jest to pierwotnie bezpieczny obszar, ale w wyniku podjętych decyzji może tu później dojść do ogromnej bitwy. Nasz poradnik informuje jacy mutanci mogą zaatakować drużynę w The Castle of Light oraz jakie skarby czekają tam na odkrycie.
Podstawowe informacje o lokacji The Castle of Light

Przeciwnicy - Lux (poziom 35), Sect Pyro (poziom 35), Marauder (poziom 35), Butcher (poziom 35), Hunter (poziom 35), Tank (poziom 35). Do walk dojdzie tylko jeśli użyłeś klucza z lokacji The Unenlightened do otwarcia drzwi do piwnicy.
Sugerowany poziom doświadczenia - 35
Przejścia do innych lokacji - Metal Fields (zawsze dostepne), The Unenlightened (zawsze dostępne), Grave of the Ancients (musisz najpierw uwolnić Hammona w lokacji The World Ender).
Unikalny loot w skrzyni - Lucia Armour - To zbroja i żeby ją zdobyć musisz zaliczyć poboczny quest Luksa (zdobyć klucz w sasiedniej lokacji) lub odnaleźć skrzynię po wygranej bitwie z Luksem i jego ludźmi. Pancerz dodaje 3 punkty zdrowia i pancerza, a także uodparnia na obrażenia od elektryczności.
Pozostałe skarby - Artefakt - Lux's Lights - możesz go zdobyć tylko jeśli użyjesz klucza do otwarcia drzwi do piwnicy.
Walki i unikalne miejsca w The Castle of Light

The Castle of Light to bardzo nietypowa lokacja, bo domyślnie nie spotkasz tu żadnych przeciwników. Przy pierwszej wizycie w zamku drużyna spotka przyjaźnie nastawionego Luxa, który poprosi bohaterów o odzyskanie skradzionego przez bandytów klucza. Musisz w tej sprawie udać się do sąsiedniej lokacji The Unenlightened.
Po zdobyciu klucza możesz powrócić do obszaru The Castle of Light i wejść na teren ogrodzonego kompleksu.

Opcjonalne zadanie otrzymane od Luxa można zaliczyć na dwa sposoby, które wzajemnie się wykluczają. Jeśli nie chcesz problemów to możesz odnaleźć Luxa na piętrze budynku i zwrócić mu klucz. Otrzymasz od niego nagrodę, która jest w znajdującej się obok niego skrzyni.
Alternatywny wariant zachowania to dotarcie do pokazanych na obrazku zamkniętych drzwi na tyłach bazy. Drużyna może użyć klucza i otworzyć je, a następnie zejść do piwnicy ze sługami. Ten wariant to jedyny sposób na zdobycie artefaktu Lux's Lights, ale po wyjściu z piwnicy drużynę zaatakują wtedy Lux i jego podwładni.

Jeżeli zdecydowałeś się na splądrowanie piwnicy to walka z Luxem automatycznie załączy się niedługo po tym jak drużyna wyjdzie z budynku. Warto szybko rozstawić swoich ludzi, bo jest szansa, że będziesz mógł wtedy aktywować bitwę i przejąć inicjatywę w pierwszej turze. W przeciwnym razie to wrogowie wykonają swoje ruchy jako pierwsi.
Luks to zdecydowanie najsilniejszy i najbardziej problematyczny przeciwnik - posiada on zdolność kontroli umysłu i może zwracać pojedynczych bohaterów przeciwko reszcie drużyny (działa to identycznie jak zdolność Puppeteer Magnusa). Zabezpieczaj się lepiej przed tym rozstawiając swoich ludzi w większej odległości od siebie. Dodatkowo próbuj polegać na zdolnościach mogących zatrzymać lub spowolnić członka drużyny, który padł ofiarą kontroli umysłu, dzięki czemu nie straci punktów zdrowia w wyniku standardowych ataków.
W miarę możliwości atakuj Luksa więcej niż jednym bohaterem w każdej nowej turze, bo dysponuje on również pasywną zdolnością, która daje mu niewielkie szanse na zatrzymanie pocisków w locie i uniknięcie odniesienia obrażeń. Jeśli będziesz go atakował tylko jeden bohater to cała walka może się bardzo przeciągnąć.

Oprócz Luxa musisz też uważać na innych przeciwników. Najbardziej kłopotliwi wrogowie to Pyro i Tank. W przypadku Pyro tradycyjnie dbaj o to żeby członkowie drużyny nie stali blisko siebie, bo może wtedy zostać podpalona więcej niż jedna osoba. Tank rozpoczyna bitwę na przeciwległym końcu bazy i powinno ci to pozwolić na osłabienie lub zabicie innych wrogów zanim się pojawi. Tak samo jak w innych bitwach z tymi mutantami spróbuj na nim zdolności Puppetter żeby przejąć nad nim kontrolę.
Po zakończonych walkach przeszukaj oczywiście bazę. Możesz wyjąć unikalny skarb z tej samej skrzyni co w przypadku wariantu dostarczenia klucza Luxowi. Oprócz tego przeszukaj ciała wrogów żeby zdobyć drobny loot.

Do obszaru The Castle of Light musisz powrócić po tym jak dostatecznie awansujesz w głównym wątku fabularnym gry. Koniecznie jest mianowicie uwolnienie Hammona więzionego w bunkrze atomowym w lokacji The World Ender - jest to południowo-wschodni narożnik mapy świata. Z rozmowy z uratowanym Hammonem dowiesz się o konieczności odwiedzenia Zakazanego Miasta.
Po tym jak powrócisz do The Castle of Light odszukaj przejście do nowo odblokowanej lokacji Grave of the Ancients - jest ono słabo widoczne i pokazuje je powyższy obrazek.
0
- Mutant Year Zero - poradnik do gry
- Przewodnik po grze
- Atlas świata
- The Metal Bird - Atlas świata Mutant Year Zero
- East Outpost - Atlas świata Mutant Year Zero
- The Ark Outskirts - Atlas świata Mutant Year Zero
- The Ark - Atlas świata Mutant Year Zero
- Hammon's Cabin - Atlas świata Mutant Year Zero
- The High Road - Atlas świata Mutant Year Zero
- The Fallen Angel - Atlas świata Mutant Year Zero
- Cave of Fear - Atlas świata Mutant Year Zero
- The Sea Titans - Atlas świata Mutant Year Zero
- House of Bones - Atlas świata Mutant Year Zero
- Izza and Fala - Atlas świata Mutant Year Zero
- The Iron Serpent - Atlas świata Mutant Year Zero
- Scraplands - Atlas świata Mutant Year Zero
- Metal Fields - Atlas świata Mutant Year Zero
- The Castle of Light - Atlas świata Mutant Year Zero
- The Unenlightened - Atlas świata Mutant Year Zero
- The Rot Warren - Atlas świata Mutant Year Zero
- Lair of the Horned Devil - Atlas świata Mutant Year Zero
- Cultlands - Atlas świata Mutant Year Zero
- The Grogg Den - Atlas świata Mutant Year Zero
- Spear of Heaven - Atlas świata Mutant Year Zero
- The World Ender - Atlas świata Mutant Year Zero
- Grave of the Ancients - Atlas świata Mutant Year Zero
- The Forbidden City - Atlas świata Mutant Year Zero
- The Sealed Gate - Atlas świata Mutant Year Zero
- Eden - Atlas świata Mutant Year Zero
- Atlas świata
- Przewodnik po grze
Komentarze czytelników
Clash01 Centurion
Z tym powrotem do East Outpost dopiero na koniec gry z 55lvl to mocna przesada. na 25-30 na luzaku się da. Trzeba tylko wykorzystać drzewoluba Selmy i marionetkarza Magnusa. No i mieć przyzwoitą broń (ja miałem domyślny karabin Magnusa, strzelbę pukawkę u Bormina i "giwerę" u Selmy). Nawiasem mówiąc "giwerę", tj. całkiem przyzwoity karabin można zdobyć w lokacji Izza and Fala - nie zauwazyłem tego w poradniku więc może warto uzupełnić. Skrzynia jest pilnowana przez 3 psy lvl 45
e_rickson Centurion
Poradnik został uzupełniony o pełny opis zawartości dodatku Seeds of Evil :)
Necaro Junior
Mam mały problem z ta gra, mianowicie nie działa mi obracanie kamery w trybie swobodnym dziwna sprawa bo myszka po prostu nie reaguje klawisze dzialaja. Przekopalem cale google ale nigdzie nie znalazlem podobnego problemu. Ma ktos jakies sugenstie ?(Gra pobrana z epic games , reinstalowana).
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
