Mauzoleum Przedmieścia | Solucja Mutant Year Zero Seed of Evil
Aktualizacja:
Na tej stronie atlasu świata do Mutant Year Zero znajduje się szczegółowy opis przejścia lokacji Mauzoleum Przedmieścia (Mausoleum of Suburbia). To pierwsza nowa mapa odwiedzana w ramach rozgrywania dodatku Seed of Evil. Można tu stoczyć aż trzy różne bitwy, jak również odnaleźć sporo większego i mniejszego lootu.
- Podstawowe informacje o lokacji Mauzoleum Przedmieścia
- Walki i unikalne miejsca na mapie Mauzoleum Przedmieścia
Podstawowe informacje o lokacji Mauzoleum Przedmieścia

Przeciwnicy - Pod Tank (poziom 65), Pod Burner (poziom 65), Pod Jumper (poziom 65), Pod Rooter (poziom 65), Pod Wolf (poziom 65).
Sugerowany poziom doświadczenia - 65.
Przejścia do innych lokacji - Arka (zawsze dostępne), Podnosiciele Wody (zawsze dostępne).
Unikalny loot w skrzyniach - Grogg Helm - Zwiększa on zasięg ruchu o 4 pola (doskonała propozycja dla członka drużyny, który dużo się przemieszcza) i uodparnia na trafienia krytyczne. Noatun - LP50 - To ciężki pistolet, który może niszczyć zasłony i odrzucać przeciwników (ze 100% szansą).
Pozostałe skarby - Notatka - WTF Daniel?. Unikalny artefakt - Hellraiser Grenade.
Walki i unikalne miejsca na mapie Mauzoleum Przedmieścia

Pomimo tego, że to zaledwie pierwsza lokacja dodatku, od razu powinieneś spodziewać się dość wymagających walk z wysokopoziomowymi przeciwnikami. Dwie potyczki można sklasyfikować jako obowiązkowe, zaś trzecią jako opcjonalną.
Do pierwszej bitwy może dojść niedługo po rozpoczęciu eksploracji mapy i zaliczeniu przemarszu w linii prostej. Do pokonania sa w niej przeciwnicy o nieznanych ci nazwach, ale obdarzeni dobrze znanymi umiejętnościami.
Jako że w tej bitwie do pokonania jest Pod Tank (odmiana doskonale znanego Tanka), wskazane jest podjęcie próby skorzystania z umiejętności Puppeteer. Kontroli umysłu możesz spróbować na samym początku bitwy, zakradając się jednym z członków drużyny w pobliże Pod Tanka lub dopiero po tym, jak ten silny przeciwnik wyruszy w stronę bohaterów. Dodatkowo radzimy jeszcze przed bitwą sprawdzić posiadane pancerze. Powinieneś dysponować co najmniej jedną zbroją pozwalającą uodpornić członka drużyny na szarżę Pod Tanka i powalenie na ziemię.

Sporym zagrożeniem w pierwszej bitwie są też przeciwnicy Pod Jumper, którzy podobnie jak roboty Enforcer z podstawowej kampanii mogą korzystać z plecaków odrzutowych i wykonywać dzięki nim dalekie skoki. Przejrzyj umiejętności bohaterów i ustaw co najmniej jednemu z nich zdolność Knee Shot, dzięki której zaatakowany Pod Jumper może zostać tymczasowo uziemiony. Pozwoli ci to go łatwiej zabić lub skupić się w tym czasie na innych celach.

W walkach wezmą też udział wrogowie Pod Burner. Najwolniej zbliżają się oni do członków drużyny, przy czym nie powinieneś ich lekceważyć. Korzystają oni z broni palnej z płonącymi pociskami, które mogą podpalić trafioną osobę na kilka tur. W trakcie walk z nimi staraj się korzystać z pełnych zasłon, dzięki czemu zmniejszy się ryzyko, że ich ataki będą udane.
Pomimo powyższej unikalnej cechy powinni oni być najmniej problematyczni. Proponujemy zostawić sobie ich na koniec, chyba że uda ci się jakiegoś zajść od flanki i oddać strzał z szansą trafienia 75% lub 100%.

Do drugiej bitwy dochodzi w dalszej części mapy, po dotarciu do miejsca, w którym stoi Elder. Warto zaznaczyć, że Elderowi nic nie grozi. Nie musisz obawiać się tego, że zginie, jeśli odpowiednio szybko nie pozbędziesz się rozstawionych wokół niego wrogów.
W tej bitwie po raz pierwszy pojawi się Pod Rooter. Potrafi on "wysyłać" korzenie, które mogą zatrzymać w miejscu zaatakowanego bohatera, czyli jest to odpowiednik znanej ci umiejętności Knee Shot. Atak ten ma niestety spory zasięg i ignoruje przeszkody. Licz się z tym, że co najmniej jeden bohater zostanie zatrzymany na kilka tur. Staraj się rozstawiać swoich podwładnych w miejscach, w których nawet nie mogąc się ruszać, nadal będą mogli skutecznie ostrzeliwać wrogów. Proponujemy zająć się w pierwszej kolejności parą Pod Jumperów i rozpocząć bitwę od użycia umiejętności Knee Shot na co najmniej jednym z nich.
Po wygranej bitwie nie spotykaj się od razu z Elderem, bo automatycznie zakończyłoby to eksplorację tej mapy. Warto się najpierw rozejrzeć po okolicy.

Opcjonalna trzecia bitwa może rozegrać się na prawym krańcu mapy (patrząc od strony miejsca startu). Mowa tu o obszarze, w którym przebywają zmutowane wilki Pod Wolf oraz jeden Pod Burner.
Taktyka walki jest bardzo podobna do konfrontacji ze zmutowanymi psami Zone Dog z głównej kampanii. Postaraj się zaatakować wilki z jak największej odległości i eliminować je po kolei. Ciekawym pomysłem może też być wycofanie się do pobliskiego zrujnowanego budynku. Możesz użyć drabiny lub skoku żeby przedostać się na piętro domu i z takiego miejsca ostrzeliwać dalej wilki.

W trakcie eksploracji tej mapy możesz natrafić na klucz do garażu (Garage Key) - będzie on leżał na ławce pokazanej na powyższym obrazku. W pobliżu jest też m.in. skrzynia z doskonałym Hełmem grogowym (Grogg Helm), który zwiększa o 4 zasięg ruchu i uodparnia bohatera na trafienia krytyczne.

Garaż znajduje się na przeciwległym końcu mapy i pokazuje go dołączony obrazek. Wewnątrz garażu znajdują się apteczka oraz skrzynia z unikalną bronią Noatun - LP50. To potężny pistolet, który może być używany do niszczenia zasłon oraz odrzucania wrogów (jest to gwarantowana akcja, nie procentowa szansa jej wykonania).
0
- Mutant Year Zero - poradnik do gry
- Seed of Evil DLC
- Atlas świata / Solucja
- Mauzoleum Przedmieścia | Solucja Mutant Year Zero Seed of Evil
- Obrzeża Arki (powrót) | Solucja Mutant Year Zero Seed of Evil
- Arka (powrót) | Solucja Mutant Year Zero Seed of Evil
- Podnosiciele Wody | Solucja Mutant Year Zero Seed of Evil
- Sala Elektrycznych Trumien | Solucja Mutant Year Zero Seed of Evil
- Podziemna Arka | Solucja Mutant Year Zero Seed of Evil
- Zamarznięte miasto | Solucja Mutant Year Zero Seed of Evil
- Dolina Stali | Solucja Mutant Year Zero Seed of Evil
- Ostatni Bastion | Solucja Mutant Year Zero Seed of Evil
- Ogród Jyko | Solucja Mutant Year Zero Seed of Evil
- Opcjonalne powroty do starych lokacji | Solucja Mutant Year Zero Seed of Evil
- Atlas świata / Solucja
- Seed of Evil DLC
Komentarze czytelników
Clash01 Centurion
Z tym powrotem do East Outpost dopiero na koniec gry z 55lvl to mocna przesada. na 25-30 na luzaku się da. Trzeba tylko wykorzystać drzewoluba Selmy i marionetkarza Magnusa. No i mieć przyzwoitą broń (ja miałem domyślny karabin Magnusa, strzelbę pukawkę u Bormina i "giwerę" u Selmy). Nawiasem mówiąc "giwerę", tj. całkiem przyzwoity karabin można zdobyć w lokacji Izza and Fala - nie zauwazyłem tego w poradniku więc może warto uzupełnić. Skrzynia jest pilnowana przez 3 psy lvl 45
e_rickson Centurion
Poradnik został uzupełniony o pełny opis zawartości dodatku Seeds of Evil :)
Necaro Junior
Mam mały problem z ta gra, mianowicie nie działa mi obracanie kamery w trybie swobodnym dziwna sprawa bo myszka po prostu nie reaguje klawisze dzialaja. Przekopalem cale google ale nigdzie nie znalazlem podobnego problemu. Ma ktos jakies sugenstie ?(Gra pobrana z epic games , reinstalowana).
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
