Jak radzić sobie z wrogimi robotami w Mutant Year Zero?
Aktualizacja:
Spotkania z robotami to dość częsty widok w grze Mutant Year Zero: Road to Eden. Eliminowanie ich może być bardziej problematyczne od ghuli. Na tej stronie poradnika podpowiadamy jak niszczyć roboty oraz jakimi unikalnymi umiejętnościami mogą dysponować.
Rodzaje robotów w grze

Jako pierwsze zaczniesz napotykać roboty medyczne. Med-Boty są "zainteresowane" przede wszystkim pomaganiem pokonanym wrogom, tzn. tym, który utracili wszystkie punkty energii życiowej. Leczenie poległego przeciwnika trwa jedną turę i jeśli zakończy się sukcesem to zostanie on wskrzeszony z połową paska zdrowia. To bardzo niekorzystne rozwiązanie i zawsze powinieneś rozpoczynać bitwę od niszczenia/uszkadzania botów medycznych lub w ostateczności próbować powstrzymywać je po tym jak rozpoczną leczenie. Warto się też pilnować w dużych lokacjach z kilkoma grupami przeciwników. Nieprzypilnowany robot medyczny może wyruszyć w stronę tej grupy, z którą wcześniej się uporałeś!
Jeżeli robot medyczny nie ma żadnych osób do wyleczenia to może zwrócić się przeciw bohaterom. Boty te dążą wtedy do walki wręcz i dobrze jest je zniszczyć lub sparaliżować zanim zbliżą się do kogoś z drużyny.

Roboty wojskowe mogą już atakować członków drużyny korzystając z broni energetycznych. Warto zaznaczyć, że pojawiają się w dwóch odmianach. Roboty Enforcer mają dodatkowo plecaki odrzutowe i mogą przeskakiwać w inne miejsca na planszy. Sprawia to niestety, że taki robot może łatwo znaleźć się np. nad członkiem drużyny albo za jego plecami. Z problemem tym możesz walczyć rozstawiając w miarę możliwości swoich ludzi wewnątrz budynków, wagonów itp.

Mechy pojawiają się zdecydowanie najpóźniej, ale i stanowią najpoważniejsze zagrożenie. Używają silnych broni (miotacz ognia w przykładzie z obrazka) oraz mają mnóstwo punktów energii i pancerza. W trakcie walk z nimi koniecznie dąż do tego żeby na jak najdłużej je sparaliżować. Pozwoli ci to na spokojnie zająć się ich osłabianiem i zniszczeniem, które siłą rzeczy nie będzie proste.
Przedmioty i zdolności pomocne w niszczeniu robotów

Zdecydowanie najlepszy przedmiot do walk z botami to granat EMP. Może on wyłączyć całkowicie na kilka tur zaatakowanego robota. Wroga maszyna zaprzestanie wtedy wykonywania jakichkolwiek czynności. Możesz przeznaczyć ten czas na atakowanie pozostałych przeciwników lub wykorzystać to, że robot nie może się bronić i postarać się pozbawić go jak największej liczby punktów energii.
Granaty EMP możesz odnajdywać w świecie gry lub kupować u Iridii za 88 sztuk złomu (uwzględniając 20-procentowy rabat). To spory wydatek, tak więc nie zużywaj ich jeśli nie jest to potrzebne, tzn. jeśli drużyna nie jest w sporym niebezpieczeństwie.

W trakcie walk z robotami mogą także przydawać się umiejętności bohaterów. Zdecydowanie najważniejsza zdolność to Circuit Breaker, której działanie polega na wyłączeniu robota na jedną turę. Jest to słabszy efekt niż w przypadku granatu EMP, ale mutację możesz łatwo odnowić i "za darmo" ponownie odpalić. Umiejętność Circuit Breaker możesz zakupić Duxowi i Farrow.

Bar Prippsa na Arce oferuje dwa permanentne ulepszenia pomocne w walkach z robotami. Możesz je odblokować w zamian za poświęcenie odnalezionych artefaktów:
- Technophobe - Ulepszenie to zwiększa o 10% szanse zadawania krytycznych obrażeń robotom.
- Zapper - Ulepszenie to wydłuża czas działania granatu EMP o 1 turę. To zdecydowanie ważniejsza pozycja.

W dalszej fazie gry możesz dodatkowo rozglądać się za ulepszeniami broni, które zawierają premie dotyczące walk z robotami. W szczególności przydatne są te ulepszenia, które zapewniają wysoką procentową szansę ogłuszenia robota po udanym ataku (aż 50% w przypadku ulepszenia z obrazku). Instaluj na bieżąco takie ulepszenia na broniach wykorzystywanych przez aktywnych członków drużyny.
0
- Mutant Year Zero - poradnik do gry
- Przewodnik po grze
- FAQ
- Jak leczyć członków drużyny w Mutant Year Zero?
- Czy można sprzedawać niepotrzebne rzeczy w Mutant Year Zero?
- Dlaczego zdolności nie odnawiają się w Mutant Year Zero?
- Jak zmienić broń w Mutant Year Zero?
- Czy wszystkie zdolności są zawsze aktywne w Mutant Year Zero?
- Jak zdobywać ciche bronie w Mutant Year Zero?
- Jak ugasić ogień w Mutant Year Zero?
- Jak radzić sobie z wrogimi robotami w Mutant Year Zero?
- FAQ
- Przewodnik po grze
Komentarze czytelników
Clash01 Centurion
Z tym powrotem do East Outpost dopiero na koniec gry z 55lvl to mocna przesada. na 25-30 na luzaku się da. Trzeba tylko wykorzystać drzewoluba Selmy i marionetkarza Magnusa. No i mieć przyzwoitą broń (ja miałem domyślny karabin Magnusa, strzelbę pukawkę u Bormina i "giwerę" u Selmy). Nawiasem mówiąc "giwerę", tj. całkiem przyzwoity karabin można zdobyć w lokacji Izza and Fala - nie zauwazyłem tego w poradniku więc może warto uzupełnić. Skrzynia jest pilnowana przez 3 psy lvl 45
e_rickson Centurion
Poradnik został uzupełniony o pełny opis zawartości dodatku Seeds of Evil :)
Necaro Junior
Mam mały problem z ta gra, mianowicie nie działa mi obracanie kamery w trybie swobodnym dziwna sprawa bo myszka po prostu nie reaguje klawisze dzialaja. Przekopalem cale google ale nigdzie nie znalazlem podobnego problemu. Ma ktos jakies sugenstie ?(Gra pobrana z epic games , reinstalowana).
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
