Metro Exodus: Wewnątrz wrogiej bazy, Moskwa - solucja
Aktualizacja:
W tym rozdziale poradnika do Metro Exodus, przeczytasz solucję, jak odbić Annę i co zrobić, by w końcu przywrócić łączność Moskwy z resztą świata.

Wyjdź po drabince wyżej, a po krótkim marszu trafisz na Yermaka. Wyjdź z mężczyzną na zewnątrz, a następnie podejdź do panelu po prawej strony i wyłącz go. Następnie idź do swojego towarzysza - staraj się nie biegnąć, by nie sprowokować wrogów dookoła. Przekradnij się do drabiny i wyjdź nią do góry.

Przeczołgaj się dalej, a trafisz na wroga odwróconego do ciebie plecami. Ogłusz go, a następnie otwórz drzwi i idź dalej. Poczekaj, aż wróg nie będzie patrzył w twoją stronę (światło latarki padające na ścianę) - podnieś leżącą nieopodal puszkę, a następnie rzuć podniesiony przedmiot przed siebie.

Po chwili trafisz do pokoju z Anną i jej oprawcą. W wyniku scenki dowiesz się, że cała Moskwa była odcięta od całego świata - żaden sygnał, ani komunikat nie mógł dotrzeć do miasta. Szybko okaże się, że na świecie jest mnóstwo ludzi, którzy próbują się skontaktować z resztą świata. Po wstawkach, idź na zewnątrz - nie używaj latarki, by wrogowie nie dostrzegli cię. W krótkim czasie natkniesz się na sporą liczbę przeciwników - jeśli chcesz, możesz skradać się i ogłuszać wrogów, choć równie dobrze możesz zabijać innych. W tym momencie gry nie przełoży się to na żadne konsekwencje w jej późniejszych etapach.
Wariant ofensywny

Strzelaj/ogłuszaj kolejnych wrogów, aż dotrzesz do czerwonych drzwi. Przejdź nimi dalej do środka - przeszukaj pokój, a następnie idź dalej, a dotrzesz do pokoju z silnikiem. Podobnie jak wcześniej, możesz zabijać lub ogłuszać kolejnych wrogów. Gdy unieszkodliwisz zagrożenie, pojawi się Yermak i Anna. Idź z kobietą na górę i pokonaj kolejnych przeciwników.

Skorzystaj z przełącznika na górze, a następnie broń się przed atakami wrogów. Po chwili, będzie miał miejsce potężny wybuch i wraz z Anną spadniecie na dół. Idź przed siebie, strzelaj do żołnierzy, aż dotrzesz do dużego pokrętła - użyj go, by zwolnić pociąg i przygotować go do jazdy. Czeka cię teraz krótka scenka - do pociągu wkroczy grupka twoich towarzyszy.
Wariant skradankowy
Aby uciec z rąk wroga musisz przedostać się do lokacji, w której znajduje się pociąg. Jeśli natrafisz pod drodze na przeciwników uruchomią oni alarm. Aby po cichu przedostać się do pociągu musisz być bardzo uważny i cierpliwy.

Na samym początku pozbądź się dwóch przeciwników. Poczekaj za skrzynią, aż dojdą do schodów. Po cichu się do nich zakradnij i jak najszybciej ogłusz obu przeciwników.

Twoim kolejnym zadaniem jest ciche wejście po schodach pokazanych na screenie powyżej.


Tam ogłusz przeciwnika i wyłącz wszystkie światła.

Po wyłączeniu świateł udaj się w lewą stronę. Tam, pod schodami, będzie rozglądał się przeciwnik. Cicho zeskocz na ziemię i wyeliminuj go. To oczyści ci drogę do kolejnej lokacji.
Zdobycie Aurory - wariant składankowy

Aby zdobyć Aurorę po cichu musisz działać bardzo ostrożnie. Pamiętaj, żeby wyłączać wszystkie światła obok których się znajdujesz.
Twoim pierwszym zadaniem będzie udanie się w prawą stronę, wyłączenie pierwszego światła, ciche podejście do przeciwnika (zaznaczonego niebieskim kolorem na screenie powyżej) wyeliminowanie go i szybkie wyłącznie znajdującego się koło niego światła. Jeśli tego nie zrobisz pozostali przeciwnicy szybko cię wykryją.

Schowaj się za półkami i poczekaj, aż drugi przeciwnik się odwróci. Może to zająć kilkadziesiąt sekund, wykaż się jednak cierpliwością i nie wykonuj żadnych ruchów.
Jeśli spróbujesz odciągnąć jego uwagę poprzez rzucanie puszką przywołasz również innych wrogów.

Gdy pozbędziesz się wrogów zejdź po drabinie na niższe piętro.

Gdy zejdziesz niżej udaj się w lewą stronę. Tam po cichu wyeliminuj przeciwnika i szybko wyłącz lampę.

Idź wzdłuż ściany, aż do kolejnej drabiny.

Przy wejściu do Aurory stoi strażnik. Odwróć jego uwagę za pomocą puszki, a potem wyeliminuj go. W ten sposób bezpiecznie dostaniesz się do pociągu.
0
Komentarze czytelników
matmafan Senator

U mnie podobnie, zrobiłem misję poboczne na morzu kaspijskim w statku otworzyłem klatkę, moje z wodą i baronem robiłem po cichu tylko ogłaszałem wrogów a mimo to damir został. Kniaź też został w Wołdze, więc z automatu będzie źle zakończenie :(. Może jeszcze kiedyś raz się spróbuję przejść na spokojnie z dobrym zakończeniem.
michaeld Junior
Jestem poirytowany ponieważ po wydostaniu się z wołgi dowiedziałem się że Kniaza można było uratować. Wczytałem więc ostatni manualny zapis, musiałem nadrobić 2 zadania poboczne i ukraść drezyne jeszcze raz po to aby zrobić wszystko po cichu. Oczywiście uciekłem z obozu kultystów po cichu, po cichu ukradłem barke i po cichu dotarłem na platformę odblokowując przejaz, a mimo to kzniaz i tak nie przeżył.... ???? Dzięki czemu straciłem ponad godzinę życia. Pozdrawiam
Twister Junior
wiem że gra jest stara ale jest zapytanie jesli Nie zabiłem zadnego zwolenika oraz nie ogłuszyłem zadnego uratowałem kilku ludzi to dlaczego kinaż nie przeżył?
luigion Junior
W rozdziale Moskwa, wewnątrz bazy wroga. Jest inna, pewniejsza droga, niewymagająca dużych umiejętności. Po odbiciu Anny, wychodzimy na dwór. Schodzimy po schodach i idziemy w lewo. Gdy dojdziemy do płotu idziemy w prawo, aż do samego rogu. Przeskakujemy tam przez dziurę w płocie i słyszymy jak strażnik próbuje naprawić bezpieczniki. Na prawo od niego jest drabina. Czekamy na koniec dialogu i wchodzimy na górę. Przechodzimy po rusztowaniu do następnej wieżyczki i eliminujemy strażnika. Schodzimy potem z wieżyczki i trzymamy się prawej ściany. Przesuwamy się unikając wzroku strażników i na samym końcu jest dziura w ścianie z której można skorzystać.
Gdy jesteśmy w środku schodzimy do zajezdni i kierujmy się w prawo. Czekamy aż strażnik zejdzie po drabinie i idziemy za nim (gasząc światło). Skręcamy w lewo i eliminujemy strażnika przy lokomotywie. Przechodzimy na drugą stronę lokomotywy i idziemy wzdłuż ściany aż do usłyszenia komunikatu o ataku wartowników. Chwilkę czekamy i wchodzimy po drabinie uwolnić maszynistę.
Geralt25 Junior
Witam,
W rozdziale Wołga mimo zabijania kultystów z bronią(tylko tych co atakowali i ogłuszania poddających się) Kniaź przeżył.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.