Metro Exodus: Halucynacje i ślepe bestie, Martwe Miasto - solucja
Aktualizacja:
Poziom radiacji w głębszych poziomach metra jest ponad skalę. Artem coraz częściej ma halucynacje i napotyka przedziwne potwory. Kolejny rozdział poradnika opisuje jeden z ostatnich fragmentów rozgrywki w Metro Exodus.

Idź przed siebie, a będziesz świadkiem coraz większej ilości anomalii i dziwnych wizji. Idź kolejnymi korytarzami, aż dotrzesz na zewnątrz. Po drodze będziesz widział różne sceny, w tym wydarzenia, które doprowadziły do zniszczenia miasta.

Droga jest prosta i bez odnóg, więc szybko trafisz do instytutu. Przejdź przez niego (warto spokojnie przejrzeć wszystkie pokoje) i idź na górę. Przejdź wąskim przejściem dalej, a następnie wejdź drabiną do góry. Natkniesz się na pierwszą ślepą bestię.

Ślepe bestie, to tzw. bibliotekarze, wielkie zmutowane goryle. Wrogowie cię nie widzą, jednak całkiem nieźle słyszą i próbują cię wytropić, macając wszystko dookoła łapami. W tym momencie rozgrywki musisz się zdecydować - czy chcesz walczyć z tymi wrogami i je zabijać, czy próbować zdobyć osiągnięcie i przejść ten etap gry bez zabijania ani jednego wroga.

Za pierwszą małpą znajdziesz uchylone drzwi. Wejdź do środka i zejdź na sam dół. Następnie podejdź do skrzynki i użyj jej. Musisz teraz pędzić na górę (pewnie spotkasz po drodze bibliotekarza, staraj się go wyminąć) i wejść na górę, przez odblokowane drzwi.

Na górze po halucynacjach zobaczysz kolejną wielką małpę, tym razem w pokoju pełnym stołów. Trzymaj się obrzeż pokoju, wymiń małpę i biegnij do przejścia. Idź dalej, a następnie biegnij schodami do góry.

Przejdź przez wnękę w ścianie i przejdź do kolejnego budynku. Trzymaj się prawej strony i przejdź przez drzwi na dół. Dotrzesz do pokoju pełnego zwłok - przeczołgaj się przez przejście.

Po drugiej stronie natkniesz się na kilku bibliotekarzy. Najpierw biegnij przed siebie, szybko skręć w prawo i przywróć zasilanie w pierwszej skrzynce. Następnie szybko biegnij do głównego holu, skorzystaj z przejścia po lewej stronie i biegnij na górę (uważaj, bo ślepe bestie się wspinają) i przejdź do kolejnej skrzynki na zasilanie.

Możesz teraz dotrzeć do odblokowanego przejścia. Biegnij schodami do góry i zostaw bestię daleko za sobą. Idź dalej przed siebie, a po krótkich scenkach w końcu dotrzesz do lekarstwa.

Niestety, w kulminacyjnym momencie pojaw się bibliotekarz, który cię zaatakuje. Na zakończenie gry czeka cię sekwencja quick time event - jeśli ci się powiedzie, bestia zginie i przystąpisz do finału Metro Exodus.

Ostatnie sekwencje gry to nic innego jak epilog dla Artema. Zależnie od tego, ilu towarzyszy dotrwało z tobą do końca przygód (chodzi o Kniazia, Damira i Aloszę), to zobaczysz inne zakończenie gry. Jeśli przynajmniej dwóch ze wspomnianych towarzyszy jest z tobą na pokładzie Aurory i jest w pełni sił, to zobaczysz dobre zakończenie. Artem przeżyje przygodę i zostanie przywódcą Zakonu. W innym przypadku, Artem zginie i w zaświatach spotka trochę postaci z przeszłości...
Gratulację! Ukończyłeś grę Metro Exodus!
- Metro Exodus - poradnik do gry
- Metro Exodus: Opis przejścia
- Metro Exodus: Martwe Miasto
- Metro Exodus: Droga do metro - Solucja Metro Exodus
- Metro Exodus: Wędrówka po metrze i odnalezienie chłopca, Martwe Miasto - solucja
- Metro Exodus: Kryjówka Kirilla i wyprawa po lekarstwo, Martwe Miasto - solucja
- Metro Exodus: Przeprawa łódką, Martwe Miasto - solucja
- Metro Exodus: Halucynacje i ślepe bestie, Martwe Miasto - solucja
- Metro Exodus: Martwe Miasto
- Metro Exodus: Opis przejścia
Komentarze czytelników
Witam,
W rozdziale Wołga mimo zabijania kultystów z bronią(tylko tych co atakowali i ogłuszania poddających się) Kniaź przeżył.
W rozdziale Moskwa, wewnątrz bazy wroga. Jest inna, pewniejsza droga, niewymagająca dużych umiejętności. Po odbiciu Anny, wychodzimy na dwór. Schodzimy po schodach i idziemy w lewo. Gdy dojdziemy do płotu idziemy w prawo, aż do samego rogu. Przeskakujemy tam przez dziurę w płocie i słyszymy jak strażnik próbuje naprawić bezpieczniki. Na prawo od niego jest drabina. Czekamy na koniec dialogu i wchodzimy na górę. Przechodzimy po rusztowaniu do następnej wieżyczki i eliminujemy strażnika. Schodzimy potem z wieżyczki i trzymamy się prawej ściany. Przesuwamy się unikając wzroku strażników i na samym końcu jest dziura w ścianie z której można skorzystać.
Gdy jesteśmy w środku schodzimy do zajezdni i kierujmy się w prawo. Czekamy aż strażnik zejdzie po drabinie i idziemy za nim (gasząc światło). Skręcamy w lewo i eliminujemy strażnika przy lokomotywie. Przechodzimy na drugą stronę lokomotywy i idziemy wzdłuż ściany aż do usłyszenia komunikatu o ataku wartowników. Chwilkę czekamy i wchodzimy po drabinie uwolnić maszynistę.
wiem że gra jest stara ale jest zapytanie jesli Nie zabiłem zadnego zwolenika oraz nie ogłuszyłem zadnego uratowałem kilku ludzi to dlaczego kinaż nie przeżył?
Jestem poirytowany ponieważ po wydostaniu się z wołgi dowiedziałem się że Kniaza można było uratować. Wczytałem więc ostatni manualny zapis, musiałem nadrobić 2 zadania poboczne i ukraść drezyne jeszcze raz po to aby zrobić wszystko po cichu. Oczywiście uciekłem z obozu kultystów po cichu, po cichu ukradłem barke i po cichu dotarłem na platformę odblokowując przejaz, a mimo to kzniaz i tak nie przeżył.... ???? Dzięki czemu straciłem ponad godzinę życia. Pozdrawiam
U mnie podobnie, zrobiłem misję poboczne na morzu kaspijskim w statku otworzyłem klatkę, moje z wodą i baronem robiłem po cichu tylko ogłaszałem wrogów a mimo to damir został. Kniaź też został w Wołdze, więc z automatu będzie źle zakończenie :(. Może jeszcze kiedyś raz się spróbuję przejść na spokojnie z dobrym zakończeniem.
Witam wszystkich .
Mam problem z misją morze kaspinskie forteca barona.
Według opisu Damir i Giul powinni na mnie czekać przy cysternie i zeczywiście tak jest ale jak do niech podchodzę nie ruszają się anie nie rozmawiają ze mną.
Zrobiłem już wszystkie misję poboczne zabrałem wszystko co się dało ale nadal nie mogę kontynuować tej misji.
Czy mam ktoś podobny problem podczas ogrywania na ps5 tej gry i czy jest na to jakiś sposób.
Znany błąd( https://www.reddit.com/r/metro_exodus/comments/pbldtw/bug_with_guil_and_damir_at_the_barons_fortress/) . Zobacz na filmiku rozwiązanie https://www.youtube.com/watch?v=pOUhk6eO5Ic
Cały czas myślałem że qrtem musi umrzeć informacja o tym że artem może przeżyć zmieniła moje życie o 180° i napewno przejdę ta gre jeszcze raz
Ratunku, pomocy!
Nie wiem jaki jest klawiaturowy odpowiednik przycisku R1 z kontrolera kiedy jestem w ekranie plecaka.
Nie potrafię bez kontrolera przejść do ulepszeń broni itp...
Dla czego mam kolor niebieski w Metro Last Light Redux
Witam. Przez przypadek zdjąlem noktowizor i teraz nie mogę bgo znaleźć w ekwipunku, macie jakieś rady jak to założyć. PS w ekwipunku też bo nie widać.
Witam mam podobny problem po rozpoczęciu tajgi nie mam noktowizora miał ktoś może taki problem?
W Jamantau nie mam notatki nr 2 tej gdzie trzeba się przeczołgać i leży na pojemniku na wodę. Jest tylko czarna obwódką tak jak by w środku pojemnika była i w żaden sposób nie idzie zebrać jej i nie umie skończyć trofki „bibliotekarz" no masakra jakaś
tam gdzie strzelnica trzeba zapalić światło https://www.youtube.com/watch?v=lapYjAWpG1o
Pomyślnie zorganizuj projekcję filmu dokumentalnego (Kinomaniak) :
https://youtu.be/rF0rn6fPcNk
Pomyślnie rozstaw 5 pułapek (Traper):
https://youtu.be/zvdQkMQPi7g
Wszystkie melodie na harmonijkę (Meloman):
https://youtu.be/Qpw0yIhyheA
Trofea w dodatku Sam's Story:
Wszystkie tajne skrytki Nocnych Łowców (Wielka sowa)
https://youtu.be/b-azwEo9kPA
Kurczę miał bym wszystkie ale jedną zostawiłem w początkowej lokacji, jestem teraz pod siedzibą straży, czy w grze będziemy wracać do pierwszej częsci mapy?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
