Metro Exodus: Pierwszy kontakt z tubylcami, Tajga - solucja
Aktualizacja:
Kolejnym regionem w grze Metro Exodus jest Tajga. Ten piękny region skrywa jednak sporo niebezpieczeństw dla Artema. Poniższy rozdział poradnika opisuje początki przygody w Tajdze.

Po scence i uratowaniu przez Olgę, idź przed siebie i przejdź ścieżką do domku. Artem zabierze z posągu kuszę, która będzie twoją podstawową bronią. Straciłeś bowiem cały ekwipunek z poprzednich etapów rozgrywki. Po zabraniu kuszy, idź do miejsca pokazanego na powyższej mapce. Znajdziesz tam bandytę - możesz go uwolnić, lub zabić. Decyzja ma wpływ na zakończenie rozdziału, więc zastanów się, gdyż będziesz miał wpływ na los Aloszy.

Przejdź teraz kłodą i idź w kierunku X. Po pewnym czasie natkniesz się na zniszczony most - po drugiej stronie zjawi się grupka okolicznych tubylców. Poczekaj, aż skończą dialog, a następnie skręć w lewo. Przejdź ruinami dalej, aż natkniesz się na linkę. Możesz z niej skorzystać, by przenieść się na drugą stronę.

Zrób to, a trafisz do starej konstrukcji, w której rezydują pionierzy (pioneer). Podobnie jak w poprzednich rozdziałach, twoje nastawienie do okolicznych tubylców wpływa na zakończenie rozdziału i los towarzysza. Jeśli chcesz zadbać o to, by Alosza był cały i zdrowy - musisz uniknąć walki i ostatecznie decydować się tylko na ogłuszanie wrogów.
Wariant ofensywny

Wrogowie są bardzo słabo uzbrojeni i praktycznie walczą jedynie z pomocą kuszy. Możesz więc to wykorzystać na własną korzyść - zabijaj wrogów nożem z bliska, a odległych przeciwników zabijaj z pomocy kuszy. W wolnych chwilach eksploruj inne budynki i zbieraj materiały.

Twoim zadaniem jest przebić się do dużej wieży. Musisz następnie skorzystać z linki, by opuścić wioskę pionierów. Artem przeleci na drugą stronę, gdzie w scence zobaczysz potężną bestię - zmutowanego niedźwiedzia.

Po drugiej stronie biegnij przed siebie. Niedaleko znajdziesz wieżę obserwacyjną - wejdź na nią, przejdź mostem zwodzonym, a następnie skorzystaj z linki, by zjechać do innego punktu mapy. W chatce spotkasz samotnego pirata, możesz go zabić lub ogłuszyć.

Podejdź teraz do drabinki na skałach i wejdź nią wyżej. Zabierz przedmioty z góry, a następnie zejdź na dół i wejdź do jaskini. Opuść drabinkę, a następnie przejdź przez jaskinie. Po drodze znajdziesz trochę materiałów. W końcu wyjdziesz po drugiej stronie jaskini, blisko jeziora.
Pierwsze spotkanie z tubylcami - wariant skradankowy

Zanim zabierzesz się do walki pamiętaj, że twoi wrogowie to nie dobrze uzbrojeni żołnierze. Te ludzie posiadający tylko kusze. Możesz, więc swobodnie do nich podchodzić i ich po cichu eliminować.

Pamiętaj, że jeśli nie masz na celu ogłuszania wrogów, a ich zabijanie masz do tego idealną broń. Kusza świetnie sprawdzi się do cichego zabijania wrogów.

Poruszaj się wzdłuż ogrodzeń, aby unikać większych grup przeciwników. W ten sposób po cichu dostaniesz się do wieży.

Wchodząc po schodach eliminuj każdego wroga, który stanie ci na drodze. Dzięki temu po cichu dostaniesz się na szczyt.
0
- Metro Exodus - poradnik do gry
- Metro Exodus: Opis przejścia
	- Metro Exodus: Tajga
		- Metro Exodus: Pierwszy kontakt z tubylcami, Tajga - solucja
- Metro Exodus: Pojmanie i wioska pionierów, Tajga - solucja
- Metro Exodus: Obozowisko bandytów i cmentarz, Tajga - solucja
- Metro Exodus: Kradzież łodzi i wizyta u Admirała, Tajga - solucja
- Metro Exodus: Droga na tamę i spotkanie z Aloszą, Tajga - solucja
 
 
- Metro Exodus: Tajga
		
 
- Metro Exodus: Opis przejścia
	
Komentarze czytelników
Subwoof Junior
Witam. Przez przypadek zdjąlem noktowizor i teraz nie mogę bgo znaleźć w ekwipunku, macie jakieś rady jak to założyć. PS w ekwipunku też bo nie widać.
ScorpionX18 Junior
Dla czego mam kolor niebieski w Metro Last Light Redux
slavatar Junior
Ratunku, pomocy!
Nie wiem jaki jest klawiaturowy odpowiednik przycisku R1 z kontrolera kiedy jestem w ekranie plecaka.
Nie potrafię bez kontrolera przejść do ulepszeń broni itp...
Tymo227 Junior
Cały czas myślałem że qrtem musi umrzeć informacja o tym że artem może przeżyć zmieniła moje życie o 180° i napewno przejdę ta gre jeszcze raz
ddani36867515ef Junior
Witam wszystkich .
Mam problem z misją morze kaspinskie forteca barona.
Według opisu Damir i Giul powinni na mnie czekać przy cysternie i zeczywiście tak jest ale jak do niech podchodzę nie ruszają się anie nie rozmawiają ze mną.
Zrobiłem już wszystkie misję poboczne zabrałem wszystko co się dało ale nadal nie mogę kontynuować tej misji.
Czy mam ktoś podobny problem podczas ogrywania na ps5 tej gry i czy jest na to jakiś sposób.
matmafan Senator
U mnie podobnie, zrobiłem misję poboczne na morzu kaspijskim w statku otworzyłem klatkę, moje z wodą i baronem robiłem po cichu tylko ogłaszałem wrogów a mimo to damir został. Kniaź też został w Wołdze, więc z automatu będzie źle zakończenie :(. Może jeszcze kiedyś raz się spróbuję przejść na spokojnie z dobrym zakończeniem.
michaeld Junior
Jestem poirytowany ponieważ po wydostaniu się z wołgi dowiedziałem się że Kniaza można było uratować. Wczytałem więc ostatni manualny zapis, musiałem nadrobić 2 zadania poboczne i ukraść drezyne jeszcze raz po to aby zrobić wszystko po cichu. Oczywiście uciekłem z obozu kultystów po cichu, po cichu ukradłem barke i po cichu dotarłem na platformę odblokowując przejaz, a mimo to kzniaz i tak nie przeżył.... ???? Dzięki czemu straciłem ponad godzinę życia. Pozdrawiam
Twister Junior
wiem że gra jest stara ale jest zapytanie jesli Nie zabiłem zadnego zwolenika oraz nie ogłuszyłem zadnego uratowałem kilku ludzi to dlaczego kinaż nie przeżył?
luigion Junior
W rozdziale Moskwa, wewnątrz bazy wroga. Jest inna, pewniejsza droga, niewymagająca dużych umiejętności. Po odbiciu Anny, wychodzimy na dwór. Schodzimy po schodach i idziemy w lewo. Gdy dojdziemy do płotu idziemy w prawo, aż do samego rogu. Przeskakujemy tam przez dziurę w płocie i słyszymy jak strażnik próbuje naprawić bezpieczniki. Na prawo od niego jest drabina. Czekamy na koniec dialogu i wchodzimy na górę. Przechodzimy po rusztowaniu do następnej wieżyczki i eliminujemy strażnika. Schodzimy potem z wieżyczki i trzymamy się prawej ściany. Przesuwamy się unikając wzroku strażników i na samym końcu jest dziura w ścianie z której można skorzystać.
Gdy jesteśmy w środku schodzimy do zajezdni i kierujmy się w prawo. Czekamy aż strażnik zejdzie po drabinie i idziemy za nim (gasząc światło). Skręcamy w lewo i eliminujemy strażnika przy lokomotywie. Przechodzimy na drugą stronę lokomotywy i idziemy wzdłuż ściany aż do usłyszenia komunikatu o ataku wartowników. Chwilkę czekamy i wchodzimy po drabinie uwolnić maszynistę.
Geralt25 Junior
Witam,
W rozdziale Wołga mimo zabijania kultystów z bronią(tylko tych co atakowali i ogłuszania poddających się) Kniaź przeżył.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
