Poziom 8 - The Vault (Krypta) | Opis przejścia | Dragon Age II Dziedzictwo
Aktualizacja:
Poziom 8: The Vault (Krypta)

Krypta to całkowicie opcjonalny poziom, który możesz przejść w minutę, z jednych schodów prosto na drugie. Niemniej jednak skarby tu ukryte nie tylko zliczane są w statystykach końcowych (a przecież chcesz osiągnąć 100%, prawda?), ale również pomogą Ci w rozgrywce. Zwłaszcza wspomniany już wcześniej miecz: Rozmontowywacz, albo jak kto woli Demonter (Dismantler). Jest to bardzo potężna broń i choćby ze względu na nią warto poświęcić czas tej krypcie.
![]() | Na dobry początek czeka na Ciebie półka ze Zwojem Elektrycznej Bariery (Scroll of Shock Shield) oraz kilka roślinek do alchemii. |
![]() | Na ścianie w pierwszym pomieszczeniu znajdziesz ukryty przycisk, który otworzy Ci dostęp do bardzo wyjątkowej przekąski - kawałka ciasta. Jak widać w tej grze "the cake is not a lie" ;] Znajdziesz tu również ziółka oraz grzybka. |
![]() | Tuż za rogiem znajduje się Kryształ Życia. W zaznaczonym miejscu (za kratą) znajdziesz notkę Tooruma, podpowiadającą jak dostać się do sekretnej części poziomu. |
![]() | Tuż przy schodach na kolejny poziom zobaczysz Żelazne Wrota. Do ich otwarcia potrzebny Ci będzie Zębaty Klucz, który znajdziesz głębiej w krypcie, w punkcie (11). Za drzwiami znajdziesz Hełm Waleczności (kolejny element tego zestawu) i Lodowe Bełty. |
![]() | Do tej komnaty dostaniesz się tajnymi schodami w punkcie (24) na poprzednim poziomie. Na szczęście architekci tego miejsca pomyśleli o skrócie i na ścianie znajdziesz dźwignię, która otwiera przejście do Kryształu Życia. |
![]() | W tym miejscu znajduje się pułapka. Od razu po wejściu w ten korytarz zatrzymaj się obok posągu wojownika i zaczekaj aż podniosą się ściany, uwalniając Ogra i Uggardiana. Najpierw pokonaj tego drugiego, a potem zajmij się Ogrem, co dzięki specyfice tego korytarza nie powinno być trudne. Na nowo odsłoniętej ścianie znajdziesz metalowy przycisk, który otwiera kratę do następnego tunelu. |
![]() | Gdy tylko krata podniesie się, z końca korytarza w krótkich odstępach zaczną nadlatywać elektryczne pociski. ![]() Aby bezpiecznie przemierzyć ten korytarz musisz w przerwie miedzy pociskami podbiec do najbliższej kraty, pociągnąć za łańcuch, wrócić na początek korytarza unikając pocisku i wbiec przez otwartą już kratę do następnego korytarza zanim nadleci następny piorun. |
![]() | W tych pomieszczeniach kręcą się Uggardiany i pająki. Jeśli chcesz, możesz wywabiać je do korytarza, tak aby zabiły je elektryczne pociski, ale szkoda straconego doświadczenia. na kolumnie obok punku (9) znajduje się dźwignia otwierająca drewniane drzwi znajdujące się w korytarzu (7), otwierające przejście do (10) i uwalniając kolejne Uggardiany i pająka. |
![]() | Po wyczyszczeniu pomieszczeń przeszukaj okoliczne ściany w poszukiwaniu przycisków otwierających alkowy, w których znajdują się płyty dociskowe. Przytrzymaj czymś płyty a podniosą się ściany w zaznaczonym punkcie. Znajdziesz tam Płytowe Rękawice i Płytowe Buty. |
![]() | Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, zabij znajdujących się tu przeciwników i pociągnij za dźwignię, aby otworzyć jeszcze jedne drewniane drzwi w "elektrycznym korytarzu" prowadzące do punktu (12). |
![]() | Zanim opuścisz punkt (10) odszukaj ukryty w ścianie przycisk. Otwiera on tunel na końcu elektrycznego korytarza, tuż przy samej demonicznej głowie (obok niej znajdziesz elektryczne bomby). W środku przyjdzie Ci pokonać Ogra, a w nagrodę znajdziesz tam Rózgę Piorunów oraz Zębaty Klucz, otwierający Żelazne Wrota w punkcie (4). |
![]() | W tych korytarzach spotkasz więcej Uggardianów i Pająków. W pomieszczeniu we wschodniej odnodze znajdziesz Toporki do Rzucania, a w zachodniej notatkę Tooruma oraz Lodowe Strzały. |
![]() | Te korytarze są licznie zamieszkiwane przez Uggardiany i Ogry. Wykańczaj je pojedynczo, w razie potrzeby wywabiając je do kwadratowych pomieszczeń w punkcie (12). Znajdziesz tu również Smolne Koraliki, Chleb oraz Elektryczne Bomby. |
![]() | Cel twojej podróży przez ostatnie korytarze to teleport, który zabierze Cię do punktu 15. Zanim jednak wkroczysz do portalu odpocznij, zaopatrz się w Mikstury Leczenia, mikstury przeciw truciźnie (Antivenom) i w miarę możliwości rzuć na drużynę czar chroniący przed trucizną (Poison Shield). |
![]() | Po drugiej stronie portalu zostaniesz zaatakowany przez bandę wszelkiej maści Herderów. Dużo i szybko się poruszaj, w miarę możliwości staraj się używać broni i czarów dystansowych, co pomoże Ci uniknąć trujących oparów oraz otoczenia przez wrogów. Spokojnie - ta walka nie jest nawet w 1/4 tak trudna, jak ostatnie spotkanie w podobnych okolicznościach z Padlinożercami. Po walce przeczesz pomieszczenie w poszukiwaniu kolejnej Czaszki (zaznaczona na zielono) oraz dwóch Mosiężnych Kluczy. Jednym z kluczy otwórz kratę strzegącą portalu i udaj się do punktu (16), gdzie użyjesz drugiego klucza, aby otworzyć drewniane drzwi. |
![]() | W tym korytarzu znajdziesz cztery płyty dociskowe (zaznaczone czerwonymi kropkami), które musisz przytrzymać jakimiś przedmiotami. Na sam koniec zostać płytę tuż przy punkcie (16) - dzięki temu nie dasz się otoczyć wrogom, którzy zostaną wypuszczeniu na środku większego pomieszczenia. Po walce pociągnij za dźwignię znajdującą się na filarze, aby otworzyć przejście do kolejnego pomieszczenia. |
![]() | Tutaj znów czyha na Ciebie cała masa Uggardianów wespół z pająkami. Wykańczaj je po jednym, a gdy już tego dokonasz dobrze przeszukaj posadzkę, na której znajdziesz: dwa Shirukeny, Nóż, Chleb i kawałek Suszonego Kreta (brakuje tylko masła). |
![]() | Na zachodnim filarze oraz obok północnych drzwi w punkcie (17) znajdziesz ukryte przyciski - oba otwierają przejście, w którym znajdziesz Drewnianą Skrzynkę, a w niej Toporki i Bełty. |
![]() | To pomieszczenie wielokrotnie oglądałeś przez kraty obok Kryształu Życia i tajemnych schodów. Grasuje tutaj pająk, który swoim ciężarem uruchamia płyty dociskowe, a te z kolei powodują wystrzelenie w twoim kierunku elektrycznych pocisków. ![]() Na szczęście jest to bardzo proste zadanie. Zaopatrz swoją drużynę w bronie do rzucania i przygotuj czary dystansowe. Po prostu przesuwaj się w ślad za pająkiem i atakuj go z dystansu. Kiedy pająk padnie, odszukaj dźwignię obok kraty, która otwiera przejście do Kryształu Życia. Możesz też wskoczyć teraz do jednej z zapadni, gdzie trafisz na przekąskę w skorupie (ślimaka), Chleb oraz Toporki. Wróć portalem na górę i wciśnij dwa znajdujące się w zaznaczonych miejscach przyciski na ścianach. Otworzą one przejście do krypty oraz pozwolą Ci odzyskać swoje bronie miotane, którymi raczyłeś stawonoga. |
![]() | Wreszcie dotarłeś do upragnionej krypty. Wstrzymaj się jednak jeszcze chwilę zanim podniesiesz miecz i odszukaj kryty w rogu pomieszczenia przycisk. Otworzy on alkowę, w której znajdziesz kolejny ze Skarbów: Złotego Smoka. |
![]() | Pora na zgarnięcie upragnionego łupu, najlepszego miecza w grze - Dismantlera. ![]() Zwróć jednak uwagę na demoniczne głowy dookoła krypty - aby nie dać się im zabić postąp jak na prawdziwego poszukiwacza przygód przystało i zanim podniesiesz miecz połóż coś w jego miejsce. Teraz możesz bezpiecznie do zabrać i podreptać na poziom 9. |
![]() | Schody na poziom 7. |
![]() | Schody na poziom 9. |
![]() | Tajne schody na poziom 7. |
0
- Legend of Grimrock - poradnik do gry
- Legend of Grimrock - poradnik do gry
- Opis przejścia
- Poziom 1 - Into The Dark (W Ciemność) | Opis przejścia | Dragon Age II
- Poziom 2 - Old Tunnels (Stare Tunele) | Opis przejścia | Dragon Age II
- Poziom 3 - Pillars of Light (Filary Światła) | Opis przejścia | Dragon Age II
- Poziom 4 - Archives (Archiwa) | Opis przejścia | Dragon Age II Dziedzictwo
- Poziom 5 - Hallways (Korytarze) | Opis przejścia | Dragon Age II Dziedzictwo
- Poziom 6 - Trapped (W Potrzasku) | Opis przejścia | Dragon Age II Dziedzictwo
- Poziom 7 - Ancient Chambers (Starożytne Komory) | Opis przejścia | Dragon Age II
- Poziom 8 - The Vault (Krypta) | Opis przejścia | Dragon Age II Dziedzictwo
- Poziom 9 - Goromorg Temple I (Świątynia Goromorga I) | Opis przejścia
- Poziom 10 - Goromorg Temple II (Świątynia Goromorga II) | Opis przejścia
- Poziomy 11-13: The Tomb (Grobowiec), The Prison (Więzienie), The Cementery (Cmentarzysko) | Opis przejścia
- Opis przejścia
- Legend of Grimrock - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany840080 Junior
ponawiam pytanie gdzie można obczaić jakie się ma osiągnięcia ??
zanonimizowany839390 Legionista
Osiągnięcia są na steamie, (shift + Tab) i pojawi ci się okienko steama i tam jest zakładka osiągnięć ;) a jak jest bez steama to kliknij w grze Esc, i tam są statystyki
zanonimizowany935094 Junior
Jak mogę zdobyć klucz do pokoju "25"?
bistrobob Legionista
Generalnie bardzo dobry i szczegółowy poradnik - gratuluję. Jednak znalazłem błąd na poziomie 4. Przy opisie sekretu w punkcie 17, po wciśnięciu guzika w niszy, zamykają się 2 zapadnie po lewej stronie w głównej sali ze zwojami. Biegniemy nimi do końca i na ścianie po lewej jest kolejny guzik i dopiero po jego wciśnięciu znika centralny portal i można zeskoczyć w dół. Dotąd na razie doszedłem. Jak znajdę coś więcej napiszę - pozdrawiam.
MrocznyWędrowiec Generał
Na poziomie 5 (Hallways) w punkcie 22 (Brace of Fortitude) jest w ścianie ukryty przycisk o którym nie wspomniałeś (na tej samej platformie co ten przedmiot) - robi on coś (co)?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.



























