Legend of Grimrock: Goromorg Temple II (Świątynia Goromorga II)
Aktualizacja:
Poziom 10: Goromorg Temple II (Świątynia Goromorga II)

Świątynia Goromorga II to więcej interesujących, ale nieszczególnie wymagających zagadek, za to nowi przeciwnycy jakich tutaj poznasz będą stanowili wystarczające wyzwanie. Goromorgi (bo o nich mowa) to magowie wyglądający jak bękarty Cthulhu i Tonberrego. Są to bardzo niebezpieczni przeciwnicy władający magią w każdej odmianie, których można jednak dość efektywnie "wpuszczać w maliny". Na tym poziomie wreszcie "spotkasz się" z Toorumem.
![]() | Na półce w zaułku znajdziesz pierwszy Okrągły Klucz potrzebny do rozwiązania zagadki w punkcie (6). Pasuje do okrągłego zamka w punkcie (2). |
![]() | Ze znajdującego się w tym pomieszczeniu filara zedrzyj baner i użyj Okrągłego Klucza na okrągłym zamku. Zachodnia ściana uniesie się wypuszczając jaszczury oraz "komary". Po walce zwróć uwagę na demoniczną głowę w nowo odkrytej części pomieszczenia. |
![]() | W tej komnacie znajduje się przejście do drugiego potrzebnego klucza. Obciąż czymś płytę dociskową znajdującą się na środku pomieszczenia, a otworzy się krata prowadząca do półki (1). Aby dostać się klucza w punkcie (4) musisz zedrzeć "kilimy" ze ścian - za nimi znajdziesz dwie półki a na jednej z nich Czerwony Klejnot. Przełóż kamień z jednej półki na drugą, a krata do kolejnego klucza otworzy się. |
![]() | Po zabraniu Okrągłego Klucza zajrzyj do południowej alkowy w poszukiwaniu notki Tooruma. Na północy znajduje się dźwignia otwierająca pomieszczenie (5) od tej strony. Kiedy pociągniesz za dźwignię, za Tobą uniosą się ściany, uwalniając trochę komarów i Uggardianów, ale co najważniejsze, dając również dostęp do alkowy, w której leżą Rękawice Waleczności. Skoro przejście do wszystkich pobliskich komnat jest już możliwe, wróć do punktu (3) po Czerwony Klejnot. |
![]() | Do tego pomieszczenia możesz przejść albo z punktu (4) albo z punktu (6). Polecam najpierw otworzyć bramę pomieszczenia przyciskiem znajdującym się w punkcie (6) i zabicie znajdującego się w środku "komara", a potem przejście korytarzem przez (4) i dostanie się do środka po pociągnięciu za dźwignię przy drzwiach. Podobnie jak w pomieszczeniu (2) zerwij ze ściany baner, użyj klucza i zabij wypuszczone zza podnoszącej się ściany potwory. Po tej stronie znajdziesz gniazdo na świetlne pociski wypluwane przez demoniczną głowę w pomieszczeniu (2). |
![]() | ![]() Sztuczka w tym punkcie polega na tym, aby wystrzelić świetlisty pocisk z Punktu (2) tak, aby doleciał do gniazda w punkcie (5). Pociski wystrzeliwuje przycisk ukryty pod banerem na południe od skrzyżowania. Problem w tym, że przycisk w północnym skrzydle(również ukryty pod banerem) otwiera jedne drzwi, jednocześnie zamykając drugie. Musisz tak wyczuć moment otwierania/zamykania, aby wystrzelony świetlisty pocisk nie rozbił się o zamknięte kraty. Kiedy już uda Ci się ta sztuka, otworzy się brama prowadząca do punktu (7). |
![]() | Po wejściu do tego korytarza kolejne bramy zaczną podnosić się, tworząc długi tunel. Na jego końcu znajdują się dwie demoniczne głowy z płyta dociskową pomiędzy nimi - nie wcisnaj jej, ponieważ statuy wypuszczą wtedy chmurę trucizny. ![]() Zaraz po uniesieniu kolejny bram uniosą się również ściany, zmieniając tunel w rozległą salę. Natychmiast wycofaj się do punktu 2 lub 5, inaczej zostaniesz szybko otoczony przez wspomnianych we wstępie Goromorgów. Goromorgi najłatwiej eliminować pojedynczo, wciągając każdego po kolei korytarzem do mniejszych pomieszczeń. ich magia jest potężna i walcząc z większą grupką można zobaczyć ekran GAME OVER po kilkunastu sekundach. Przedstawiona przeze mnie taktyka pozwoli Ci uniknąć śmierci w tym a także w kolejnych starciach z tymi potworami. Po walce zajrzyj do wschodniego pomieszczenia za kratą, gdzie znajdziesz bełty do kuszy. W razie potrzeby możesz się tutaj zamknąć i zdrzemnąć. W zachodnim pomieszczeniu znajdziesz toporki i jedzenie, a przede wszystkim dźwignię uruchamiającą teleport na środku dużej sali. Obok teleportu pojawi się jeszcze kilku Goromorgów. |
![]() | Po walce w punkcie (7) przejdź przez portal, by znaleźć się obok Kryształu życia. |
![]() | W tym miejscu trafisz na ostatnie w grze Żelazne Wrota. Otworzenie ich nie nastręczy Ci problemu, pod warunkiem że zabrałeś Czerwony Klejnot z punktu (3). Zedrzyj baner obok drzwi i połóż kamień na znajdującej się tam półce. Za drzwiami znajdziesz najpotężniejszą broń dystansową: Krzyworogi Długi Łuk (Crookhorn Longbow) oraz toporki. |
![]() | Tuż obok znajdują się schody na kolejny poziom, ale wciąż masz tu jeszcze dużo do zrobienia. Znajdującymi się tutaj drzwiami dostaniesz się do korytarzy pełnych komarów i Goromorgów. Będąc w korytarzach znajdziesz kilka odmian ziół, bomb i innych drobiazgów, które zaznaczyłem na mini-mapie czerwonymi kropkami. |
![]() | To miejsce będzie twoją "bezpieczną przystanią" w korytarzach, ponieważ możesz się tutaj zamknąć za ciężkimi drzwiami i odpocząć. Na półce w tym pomieszczeniu znajdziesz również Nogawice Waleczności - ostatni element tego potężnego zestawu ciężkiego pancerza. |
![]() | Wskocz do znajdującej się w tym miejscu zapadni, a znajdziesz się w niedużym podziemiu, zamieszkanym przez ogromne kraby. Po ich pokonaniu przeszukaj dokładnie każdy kąt w poszukiwaniu ziół oraz bomb. Wróć na górę znajdującymi się tutaj schodami (S3), a znajdziesz się po drugiej stronie zapadni, do której wskoczyłeś. Nagrodą za twój trud jest Tarcza Żywiołów (Shield of the Elements), dająca doskonałą ochronę przed... żywiołami oczywiście. |
![]() | Kolejny sekret znajduje się w tajnym pomieszczeniu za Kryształem Życia. Odszukaj przycisk na zaznaczonej ścianie i zbierz w nagrodę kolejną notatkę Tooruma, Ogniste Bełty oraz kilka ziół. Zyskujesz również dostęp do Kryształu Życia po tej stronie tuneli. Tuż obok sekretu znajdziesz również Pełny Hełm leżący w pobliżu na podłodze. |
![]() | Drzwi znajdujące się w tym tunelu otwierają się po obciążeniu płyty dociskowej. Niestety za każdym razem gdy staniesz na płycie z naprzeciwka zostanie wystrzelona błyskawica. Obejście tego problemu jest proste - połóż jakiś przedmiot na płycie i poczekaj aż błyskawica roztrzaska się o ścianę, a będziesz mógł spokojnie przejść korytarzem na północ. |
![]() | To skrzyżowanie to kolejna "bezpieczna przystań" przed czekającymi Cię wkrótce starciami. Znajdujące się tu wrota prowadzą do kluczy, które potrzebne są do otwarcia drzwi w punkcie (23). |
![]() | W tej rozległej komnacie zwanej "Kaplicą" początkowo nie spotkasz żadnych przeciwników, ale to się wkrótce zmieni. Na piedestale pod północną ścianą znajduje się pierwszy z dwóch Ozdrobnych Kluczy, których potrzebujesz. Podnieś klucz z piedestału i natychmiast wycofaj się w stronę wejścia, ponieważ pomieszczenie wypełni się Goromorgami, a z krat w posadzce zaczną Cię również atakować Macki. Goromorgi wykończ pojedynczo, wywabiając się to pomieszczenia (15), a potem spokojnie powycinaj wszystkie macki. Oczywiście jak to zwykle z piedestałami bywa, możesz całkowicie pominąć walkę podkładając w miejsce klucza jakiś inny przedmiot. |
![]() | "Jaskinie" to duży, otwarty teren zamieszkały przez Ogry i Padlinożerców. Walcząc z nimi uważaj aby nie wpaść przypadkiem do jednej z wielu znajdujących się tutaj zapadni - na to przyjdzie czas. Jeden z Ogrów upuści po śmierci worek pełen składników alchemicznych. W punckie, który zaznaczyłem czerwoną kropką znajdziesz kolejną notatkę Tooruma, a w okolicy wala się również trochę innego, drobnego śmiecia. |
![]() | Wszystkie zapadnie w "Jaskiniach" prowadzą do tego podziemia, jednak tylko jedna prowadzi do jego sekretnej części. ![]() Wskakując do zaznaczonej zapadni wylądujesz w punkcie (A), z którego krótki spacer na wschód zabierze Cię przed oblicze najpotężniejszej broni obuchowej w grze: Lodowego Młota (Icefall Hammer). Od razu po jego zebraniu okoliczne pomieszczenia wypełnią się krabami i wszelkiej maści Herderami, więc zrób dobry użytek ze świeżo znalezionej broni. Po walce będziesz mógł tutaj spokojnie odpocząć i przeszukać zakamarki w poszukiwaniu noży do rzucania i ziół. Drzwiami w pobliżu (A) przejdź do części (C), do której prowadzą również wszystkie inne zapadnie z Jaskiń. Po drodze zgarnij ostatnią Czaszkę dla minotaura, która leży w niszy dokładnie na południe od punktu (A). W tej części podziemia będziesz musiał przedrzeć się przez bandę Szlamów. W zakamarkach tej części piwnicy znajdziesz bomby, zioła oraz jedzenie. Schody (S4) zabiorą Cię z powrotem do Jaskiń. |
![]() | W tym pomieszczeniu znajdziesz kolejną notkę od Tooruma oraz kilka szczypawek. |
![]() | Nadeszła pora by spotkać się z samym Toorumem. Aby dostać się do tego pomieszczenia ciśnij przycisk znajdujący się na zaznaczonym filarze. ![]() Jak widać Toorum, twardziel, który sam przemierzył taki kawał Góry Grimrock (podczas gdy Ty męczysz się w cztery osoby) w końcu sam ustąpił tym bezlitosnym lochom. Znajdziesz tu tylko jego szczątki, ostatnie dwie strony zapisków, Hełm Falangowy Antyczny Topór - najpotężniejszą broń tego typu w grze. Dusza Tooruma jest wciąż uwięziona w jego szczątkach - użyj ich na Krysztale Życia, a uwolnisz duszę poległego bohatera. Ale to nie wszystko! Od tej chwili Toorum może żyć, a dokładnie Ty możesz się w niego wcielić. Więcej informacji na ten temat w rozdziale Tryby Rozgrywki. |
![]() | W tym pomieszczeniu spotkasz Lodowe Jaszczury (świetne źródło pożywienia) oraz znajdziesz kilka toporków. |
![]() | W tej komnacie znajduje się drugi Ozdobny Klucz, którego szukasz. Niestety dostępu do niego broni otwarta zapadnia. ![]() Aby zamknąć zapadnię ustaw w odpowiedni sposób pięć dźwigni znajdujących się na północnej ścianie (podpowiedzią do tego jest notatka Tooruma oraz ustawienie kolumn znajdujących się przed dźwigniami). Prawidłowe ustawienie (od lewej do prawej) to: dół, dół, góra, dół, góra. Po podniesieniu klucza będziesz musiał zmierzyć się z kolejnymi Goromorgami, które pojawiły się w rozmaitych częściach na tym poziomie. |
![]() | Użyj obu Ozdobnych Kluczy na znajdujących się obok drzwi zamkach. Portal znajdujący się po drugiej stronie drzwi zabierze Cię do punktu (25). |
![]() | Zanim wejdziesz do portalu w powyższym pomieszczeniu, przeszukaj zaznaczoną ścianę, a znajdziesz na niej przycisk, który wyłączy portal i otworzy zapadnię pod nim. ![]() Kiedy skoczysz w dół trafisz do małego podziemia, w którym znajdziesz Łuskowaty Płaszcz oraz worek z ziołami i jedzeniem. Nie podnoś jednak żadnego z tych przedmiotów dopóki nie zneutralizujesz spoglądającej w ich stronę demonicznej głowy, która obsypałaby Cię błyskawicami. Na ścianie naprzeciwko portalu powrotnego znajdziesz przycisk, który zamknie statuę za ścianą. |
![]() | W tym bogato zdobionym pokoju znajdziesz Klucz Więzienny, potrzebny w dalszej części rozgrywki. Po jego zebraniu udaj się na niższy poziom schodami (S2), ponieważ tutaj nie ma już nic do roboty. |
![]() | Schody na poziom 9. |
![]() | Schody na poziom 11 i 12. |
![]() | Schody do sekretnej piwniczki. |
![]() | Schody do piwnicy w punkcie (18). |
- Legend of Grimrock - poradnik do gry
- Legend of Grimrock: Legend of Grimrock - poradnik do gry
- Legend of Grimrock: Opis przejścia
- Legend of Grimrock: Into The Dark (W Ciemność)
- Legend of Grimrock: Old Tunnels (Stare Tunele)
- Legend of Grimrock: Pillars of Light (Filary Światła)
- Legend of Grimrock: Archives (Archiwa)
- Legend of Grimrock: Hallways (Korytarze)
- Legend of Grimrock: Trapped (W Potrzasku)
- Legend of Grimrock: Ancient Chambers (Starożytne Komory)
- Legend of Grimrock: The Vault (Krypta)
- Legend of Grimrock: Goromorg Temple I (Świątynia Goromorga I)
- Legend of Grimrock: Goromorg Temple II (Świątynia Goromorga II)
- Legend of Grimrock: Poziomy 11-13 The Tomb (Grobowiec), The Prison (Więzienie), The Cementery (Cmentarzysko)
- Legend of Grimrock: Opis przejścia
- Legend of Grimrock: Legend of Grimrock - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Na poziomie 5 (Hallways) w punkcie 22 (Brace of Fortitude) jest w ścianie ukryty przycisk o którym nie wspomniałeś (na tej samej platformie co ten przedmiot) - robi on coś (co)?
Generalnie bardzo dobry i szczegółowy poradnik - gratuluję. Jednak znalazłem błąd na poziomie 4. Przy opisie sekretu w punkcie 17, po wciśnięciu guzika w niszy, zamykają się 2 zapadnie po lewej stronie w głównej sali ze zwojami. Biegniemy nimi do końca i na ścianie po lewej jest kolejny guzik i dopiero po jego wciśnięciu znika centralny portal i można zeskoczyć w dół. Dotąd na razie doszedłem. Jak znajdę coś więcej napiszę - pozdrawiam.
Jak mogę zdobyć klucz do pokoju "25"?
Osiągnięcia są na steamie, (shift + Tab) i pojawi ci się okienko steama i tam jest zakładka osiągnięć ;) a jak jest bez steama to kliknij w grze Esc, i tam są statystyki
ponawiam pytanie gdzie można obczaić jakie się ma osiągnięcia ??
Dzięki Wielkie. Ale na poziomie normalnym nie ma jakiś wielkich wymagań wiec nie mam co się martwić, że nie dam rady w następnych etapach.
^ łapaj, za drugim razem, jakąś minutę to zajęło :p
Moment strasznie prosty, choć sporo osób ma tu problem. Jak się odbyło intensywny trening na ruskich igruszkach w stylu "łap jajka" czy też grając w Tetrisa/Klejnoty/Puzzle Questy to to jest barszcz
btw włącz sobie Vsync w opcjach, Grimrock jest o tyle zabawny że potrafi sfajczyć najpotężniejszy sprzęt > bo uwaga nie ma ogranicznika liczby klatek na sekundę, Lol > a przy 200fps to już nawet 580 wchodzi w max overload
btw 2 grasz na standardowej drużynie? Umm, to jest że tak powiem MOCNO nie polecane -.-'
A mam taki problem że gra śmiga tylko że gram na laptopie(nagrzewa się jak nie wiem od gier) i karta zintegrowana i po jakiś 2h już się tnie. Ten save to jest zagadka z końca 7 lvl.
http://www.sendspace.pl/file/53ad010472c28e223b66da9 wrzucam jeszcze raz.
Nie mam już sił żeby to przejść. Nawet próbowałem zdejmując cały ekwipunek i zmniejszyłem detale. Tam gdzie trzeba było znaleźć miecz nexa jeszcze dałem rade po 30min. Wiec niech ktoś mi przejdzie ten moment :D
Mała porada spróbuj zmniejszyć detale do najniższych, jak mówiłem mi też lekko muli na najwyższych, dlatego przy zagadkach wymagających prawdziwej precyzji wszystko robiłem na najniższe ;) Co do savea, bo pewnie to nam wysłałeś, (no chyba że jest tam jakiś paskudny trojan) to może jutro może pojutrze zobaczę, ale pewnie znajdą się osoby które zrobią to przede mną ;) no ale póki nie ma odpowiedzi to jak mówiłem zmniejsz detale do minimum, i wyłącz wszystkie bajery, to powinno śmigać, a jeśli nie to... cóż ty w ogóle uruchamiasz tą grę?
Mam prośbę mógłby mi ktoś przejść ten moment gdyż mój komputer się muli i nie mogę przejść bo opóźnia chód moich bohaterów. http://hostuje.net/finished_g7.php?upload_id=92f70dd50988d8a0a6c0d225792f02ae
Z góry dziękuję
Co do tego "Check room" czy jak to się zwie - nie wiedziałem co oznacza (check=warcaby?) taki pokój (pomieszczenie kontrolne?) i utknąłem. Dopiero ktoś w komentarzu gdzieś powiedziało związku z warcabami. Potem z górki.
SpecShadow, zgadzam się z tymi detalami, choć mój komputer spełnia z lekkim nadmiarem mocy wymagania zalecane, to jednak mam lekkie opóźnienie, co jest wręcz zabójcze w Dungeon Hero, lub gdy chcesz zdobyć miecz Nex bez spadania, różnica jest naprawdę wyczuwalna, jak zaczynałem grę to czułem że moja postać chodzi trochę ciężko, gdy zmniejszyłem detale poczułem jak by mojej drużynie ktoś odwiązał kule od nóg, no może przesadzam ;) poradnik spoko, ale jest jeden błąd, Otóż w pokoju w szachownicę, nie pamiętam który lvl pisze że jest 9 kratek i na czterech trzeba coś położyć, ale tak naprawdę jest 12 kratek i na 7 trzeba coś położyć ;/ taka mała poprawka ;)
Edycja się skończyła...
Opisy pojemników się zdublowały.
„Zarządzanie inwentarzem"? To w grze będziemy hodować zwierzęta? Farmville widocznie nie wystarcza.
Do tego warto w niektórych momentach obniżać detale, zwłaszcza gdzie liczy się czas i szybkość. Przyda się przy łapaniu kul w Dungeon Hero.
Tyle że poradnik na GameBanshee ma parę nieścisłości np. pewna zagadka (nieobowiązkowa co prawda) z dwoma przyciskami i dwoma dźwigniami. Niby opis ustawień miałem ale i tak kombinować musiałem samemu bo się nie zgadzał.
Prócz tego poradnika z GameBanshee dobry jest jeszcze ten kanał YT
http://www.youtube.com/user/dD3jviDb
szczególnie pomógł mi z Maze of Madness
Mi na razie zostało montowanie części na 12 poziomie. Teraz za bardzo jestem podjarany przejściem F:NV aby dokończyć grę.
[18]
czemu miałby się znaleźć? Zresztą tryb jest dostępny po przejściu gry wiec siłą rzeczy byłby on zbędny.
Taka dodatkowa informacja - Goromorgi mają pole siłowe, które chroni je przed atakami zarówno magicznymi jak i fizycznymi. Trzeba zwyczajnie kilka razy trzasnąć w nie (najlepiej bronią do walki w zwarciu, żeby nie marnować magii i amunicji) i pole się w końcu wyczerpie. A wtedy można je już siec. I padają dość łatwo :) BTW - bardzo dobry poradnik!
sorki małe sprostowanie (mój błąd) chodzi mi nie tylko o aczki ale ogólnie o osiągnięcia gdzie można te "osiągnięcia" znaleźć
przepraszam że pytam ale przeszedłem ten Legend of Grimrock a nie wiem gdzie znaleźć te "aczki" chodzi mi o to gdzie można obczaić ile z nich odkryłem (chodzi mi o te 40 aczków) gdzie to w ogóle można obczaić jakie mam itp
Nie ja wolę przeglądać poradnik w pdf niż szukać na you tube.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.



































