Legend of Grimrock: Hallways (Korytarze)
Aktualizacja:
Poziom 5: Hallways (Korytarze)

Ten poziom jest dosyć zbalansowany pod względem ilości walki i zagadek, co nie znaczy że jest prosty. Pojawią się tutaj nowi przeciwnicy, którzy z pewnością napsują Ci trochę krwi i wytężą do maksimum nabyte przez Ciebie umiejętności. Poza tym sceneria zmieni się na nieco bardziej cywilizowaną.
![]() | Przygodę rozpoczniesz w korytarzu w którym czeka Cię pierwsza łamigłówka. Wschodnia odnoga to ślepy zaułek, zawalony gruzem. |
![]() | Najpierw odwiedź tę celę, a znajdziesz w niej kolejne dwa bełty do kuszy oraz zwój Ognistej Bariery (Fire Shield). |
![]() | W tym pozornie nie prowadzącym do nikąd pomieszczeniu odszukaj przycisk w ścianie, a otworzy się przejście do celi obok. W niej znajdziesz leżący na półce klucz do drzwi w punkcie (5) oraz Skrzynię. W skrzyni znajduje zapas jedzenia, trochę ziół alchemicznych oraz najważniejsze - Zwój Światła. |
![]() | W przejściu między celami znajdziesz słabo ukryty przycisk w ścianie, który otworzy tajne pomieszczenie zawierające Łuskowaty Płaszcz (Scaled Cloak). |
![]() | Aby otworzyć te drzwi użyj Żelaznego Klucza, który znalazłeś w celi. |
![]() | W tej komnacie znajduje się jeden z dwóch posągów przedstawiających smoki. Ich ustawienie nie jest przypadkowe, ale do tego jeszcze wrócimy w punkcie (15). Zbierz ze znajdujących się tutaj półek dwa chleby oraz Shirukena z korytarza na południe. Korytarz prowadzący na zachód jest zawalony, więc do przejścia głąb podziemia potrzebny jest klucz. |
![]() | W tej sali czeka Cię zagadka nieco podobna do jednego z wyzwań na poprzednim poziomie. Rozejrzyj się po ścianach, a zobaczysz trzy metalowe przyciski - dwa po twojej stronie zapadni oraz jeden po przeciwnej. Aby przejść bezpiecznie do alkowy znajdującej się po drugiej stronie musisz wcisnąć przyciski w odpowiedniej kolejności, dzięki czemu zapadnie utworzą pomost. ![]() Przyciski po twojej stronie zapadni oznaczyłem cyframi 1 i 2 a przycisk po przeciwnej stronie cyfrą 3. Prawidłowa kolejność ich wciśnięcia to 1 > 3 > 1 > 2 > 3. Naciśnięcie ostatniego przycisku odetnie Ci drogę powrotną po zapadniach, ale dostaniesz się do alkowy, w której znajdziesz Żelazny Klucz. Niestety, gdy tylko go podniesiesz, nad zapadniami otworzą się dwa małe pomieszczenia z których wylecą Crowern (bułka z masłem) raz Wywerna, która jest znacznie bardziej niebezpieczną odmianą tych latających gadów. Sytuacja jest o tyle trudna, że masz bardzo ograniczone pole do manewru. Musisz zwabić Wywernę jak najbliżej siebie, inaczej będzie Cię atakowała z daleka, a Ty jej nawet nie dosięgniesz. Kiedy już uda Ci się pokonać oba gady, wciśnij jeszcze raz 3 i wróć na północną stronę zapadni. Zbierz zioła z pomieszczenia obok przycisków i wciśnij 1, aby zamknąć zapadnię nad drugim otwartym pomieszczeniem, gdzie znajdziesz notatkę Tooruma, dotyczącą sekretu znajdującego się w sąsiednim pomieszczeniu (9). |
![]() | Zanim jednak wrócisz do korytarzy, zeskocz do jednej z zapadni. Znajduje się tutaj sekret, ale najpierw odpocznij i zregeneruj siły, ponieważ czeka Cię walka z takim samym jak przed chwilą zestawem latających gadów - na szczęście tu jest znacznie więcej miejsca by unikać ataków Wywerny. Gdy już się zdrzemniesz odszukaj ukryty przycisk na prawej ścianie obok portalu. Za tobą otworzy się pomieszczenie z gadami oraz sekretem, w którym znajdziesz Bomby Elektryczne oraz Ogniste. |
Zostało jeszcze 67% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie- Legend of Grimrock - poradnik do gry
- Legend of Grimrock: Legend of Grimrock - poradnik do gry
- Legend of Grimrock: Opis przejścia
- Legend of Grimrock: Into The Dark (W Ciemność)
- Legend of Grimrock: Old Tunnels (Stare Tunele)
- Legend of Grimrock: Pillars of Light (Filary Światła)
- Legend of Grimrock: Archives (Archiwa)
- Legend of Grimrock: Hallways (Korytarze)
- Legend of Grimrock: Trapped (W Potrzasku)
- Legend of Grimrock: Ancient Chambers (Starożytne Komory)
- Legend of Grimrock: The Vault (Krypta)
- Legend of Grimrock: Goromorg Temple I (Świątynia Goromorga I)
- Legend of Grimrock: Goromorg Temple II (Świątynia Goromorga II)
- Legend of Grimrock: Poziomy 11-13 The Tomb (Grobowiec), The Prison (Więzienie), The Cementery (Cmentarzysko)
- Legend of Grimrock: Opis przejścia
- Legend of Grimrock: Legend of Grimrock - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Na poziomie 5 (Hallways) w punkcie 22 (Brace of Fortitude) jest w ścianie ukryty przycisk o którym nie wspomniałeś (na tej samej platformie co ten przedmiot) - robi on coś (co)?
Generalnie bardzo dobry i szczegółowy poradnik - gratuluję. Jednak znalazłem błąd na poziomie 4. Przy opisie sekretu w punkcie 17, po wciśnięciu guzika w niszy, zamykają się 2 zapadnie po lewej stronie w głównej sali ze zwojami. Biegniemy nimi do końca i na ścianie po lewej jest kolejny guzik i dopiero po jego wciśnięciu znika centralny portal i można zeskoczyć w dół. Dotąd na razie doszedłem. Jak znajdę coś więcej napiszę - pozdrawiam.
Jak mogę zdobyć klucz do pokoju "25"?
Osiągnięcia są na steamie, (shift + Tab) i pojawi ci się okienko steama i tam jest zakładka osiągnięć ;) a jak jest bez steama to kliknij w grze Esc, i tam są statystyki
ponawiam pytanie gdzie można obczaić jakie się ma osiągnięcia ??
Dzięki Wielkie. Ale na poziomie normalnym nie ma jakiś wielkich wymagań wiec nie mam co się martwić, że nie dam rady w następnych etapach.
^ łapaj, za drugim razem, jakąś minutę to zajęło :p
Moment strasznie prosty, choć sporo osób ma tu problem. Jak się odbyło intensywny trening na ruskich igruszkach w stylu "łap jajka" czy też grając w Tetrisa/Klejnoty/Puzzle Questy to to jest barszcz
btw włącz sobie Vsync w opcjach, Grimrock jest o tyle zabawny że potrafi sfajczyć najpotężniejszy sprzęt > bo uwaga nie ma ogranicznika liczby klatek na sekundę, Lol > a przy 200fps to już nawet 580 wchodzi w max overload
btw 2 grasz na standardowej drużynie? Umm, to jest że tak powiem MOCNO nie polecane -.-'
A mam taki problem że gra śmiga tylko że gram na laptopie(nagrzewa się jak nie wiem od gier) i karta zintegrowana i po jakiś 2h już się tnie. Ten save to jest zagadka z końca 7 lvl.
http://www.sendspace.pl/file/53ad010472c28e223b66da9 wrzucam jeszcze raz.
Nie mam już sił żeby to przejść. Nawet próbowałem zdejmując cały ekwipunek i zmniejszyłem detale. Tam gdzie trzeba było znaleźć miecz nexa jeszcze dałem rade po 30min. Wiec niech ktoś mi przejdzie ten moment :D
Mała porada spróbuj zmniejszyć detale do najniższych, jak mówiłem mi też lekko muli na najwyższych, dlatego przy zagadkach wymagających prawdziwej precyzji wszystko robiłem na najniższe ;) Co do savea, bo pewnie to nam wysłałeś, (no chyba że jest tam jakiś paskudny trojan) to może jutro może pojutrze zobaczę, ale pewnie znajdą się osoby które zrobią to przede mną ;) no ale póki nie ma odpowiedzi to jak mówiłem zmniejsz detale do minimum, i wyłącz wszystkie bajery, to powinno śmigać, a jeśli nie to... cóż ty w ogóle uruchamiasz tą grę?
Mam prośbę mógłby mi ktoś przejść ten moment gdyż mój komputer się muli i nie mogę przejść bo opóźnia chód moich bohaterów. http://hostuje.net/finished_g7.php?upload_id=92f70dd50988d8a0a6c0d225792f02ae
Z góry dziękuję
Co do tego "Check room" czy jak to się zwie - nie wiedziałem co oznacza (check=warcaby?) taki pokój (pomieszczenie kontrolne?) i utknąłem. Dopiero ktoś w komentarzu gdzieś powiedziało związku z warcabami. Potem z górki.
SpecShadow, zgadzam się z tymi detalami, choć mój komputer spełnia z lekkim nadmiarem mocy wymagania zalecane, to jednak mam lekkie opóźnienie, co jest wręcz zabójcze w Dungeon Hero, lub gdy chcesz zdobyć miecz Nex bez spadania, różnica jest naprawdę wyczuwalna, jak zaczynałem grę to czułem że moja postać chodzi trochę ciężko, gdy zmniejszyłem detale poczułem jak by mojej drużynie ktoś odwiązał kule od nóg, no może przesadzam ;) poradnik spoko, ale jest jeden błąd, Otóż w pokoju w szachownicę, nie pamiętam który lvl pisze że jest 9 kratek i na czterech trzeba coś położyć, ale tak naprawdę jest 12 kratek i na 7 trzeba coś położyć ;/ taka mała poprawka ;)
Edycja się skończyła...
Opisy pojemników się zdublowały.
„Zarządzanie inwentarzem"? To w grze będziemy hodować zwierzęta? Farmville widocznie nie wystarcza.
Do tego warto w niektórych momentach obniżać detale, zwłaszcza gdzie liczy się czas i szybkość. Przyda się przy łapaniu kul w Dungeon Hero.
Tyle że poradnik na GameBanshee ma parę nieścisłości np. pewna zagadka (nieobowiązkowa co prawda) z dwoma przyciskami i dwoma dźwigniami. Niby opis ustawień miałem ale i tak kombinować musiałem samemu bo się nie zgadzał.
Prócz tego poradnika z GameBanshee dobry jest jeszcze ten kanał YT
http://www.youtube.com/user/dD3jviDb
szczególnie pomógł mi z Maze of Madness
Mi na razie zostało montowanie części na 12 poziomie. Teraz za bardzo jestem podjarany przejściem F:NV aby dokończyć grę.
[18]
czemu miałby się znaleźć? Zresztą tryb jest dostępny po przejściu gry wiec siłą rzeczy byłby on zbędny.
Taka dodatkowa informacja - Goromorgi mają pole siłowe, które chroni je przed atakami zarówno magicznymi jak i fizycznymi. Trzeba zwyczajnie kilka razy trzasnąć w nie (najlepiej bronią do walki w zwarciu, żeby nie marnować magii i amunicji) i pole się w końcu wyczerpie. A wtedy można je już siec. I padają dość łatwo :) BTW - bardzo dobry poradnik!
sorki małe sprostowanie (mój błąd) chodzi mi nie tylko o aczki ale ogólnie o osiągnięcia gdzie można te "osiągnięcia" znaleźć
przepraszam że pytam ale przeszedłem ten Legend of Grimrock a nie wiem gdzie znaleźć te "aczki" chodzi mi o to gdzie można obczaić ile z nich odkryłem (chodzi mi o te 40 aczków) gdzie to w ogóle można obczaić jakie mam itp
Nie ja wolę przeglądać poradnik w pdf niż szukać na you tube.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.









