Poziom 5 - Hallways (Korytarze) | Opis przejścia | Dragon Age II Dziedzictwo

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Poziom 5: Hallways (Korytarze)

Ten poziom jest dosyć zbalansowany pod względem ilości walki i zagadek, co nie znaczy że jest prosty - Poziom 5 - Hallways (Korytarze) | Opis przejścia | Dragon Age II Dziedzictwo - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Ten poziom jest dosyć zbalansowany pod względem ilości walki i zagadek, co nie znaczy że jest prosty. Pojawią się tutaj nowi przeciwnicy, którzy z pewnością napsują Ci trochę krwi i wytężą do maksimum nabyte przez Ciebie umiejętności. Poza tym sceneria zmieni się na nieco bardziej cywilizowaną.

Przygodę rozpoczniesz w korytarzu w którym czeka Cię pierwsza łamigłówka - Poziom 5 - Hallways (Korytarze) | Opis przejścia | Dragon Age II Dziedzictwo - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Przygodę rozpoczniesz w korytarzu w którym czeka Cię pierwsza łamigłówka. Wschodnia odnoga to ślepy zaułek, zawalony gruzem.

Najpierw odwiedź tę celę, a znajdziesz w niej kolejne dwa bełty do kuszy oraz zwój Ognistej Bariery (Fire Shield) - Poziom 5 - Hallways (Korytarze) | Opis przejścia | Dragon Age II Dziedzictwo - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Najpierw odwiedź tę celę, a znajdziesz w niej kolejne dwa bełty do kuszy oraz zwój Ognistej Bariery (Fire Shield).

W tym pozornie nie prowadzącym do nikąd pomieszczeniu odszukaj przycisk w ścianie, a otworzy się przejście do celi obok - Poziom 5 - Hallways (Korytarze) | Opis przejścia | Dragon Age II Dziedzictwo - Legend of Grimrock - poradnik do gry

W tym pozornie nie prowadzącym do nikąd pomieszczeniu odszukaj przycisk w ścianie, a otworzy się przejście do celi obok. W niej znajdziesz leżący na półce klucz do drzwi w punkcie (5) oraz Skrzynię. W skrzyni znajduje zapas jedzenia, trochę ziół alchemicznych oraz najważniejsze - Zwój Światła.

W przejściu między celami znajdziesz słabo ukryty przycisk w ścianie, który otworzy tajne pomieszczenie zawierające Łuskowaty Płaszcz (Scaled Cloak) - Poziom 5 - Hallways (Korytarze) | Opis przejścia | Dragon Age II Dziedzictwo - Legend of Grimrock - poradnik do gry

W przejściu między celami znajdziesz słabo ukryty przycisk w ścianie, który otworzy tajne pomieszczenie zawierające Łuskowaty Płaszcz (Scaled Cloak).

Aby otworzyć te drzwi użyj Żelaznego Klucza, który znalazłeś w celi - Poziom 5 - Hallways (Korytarze) | Opis przejścia | Dragon Age II Dziedzictwo - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Aby otworzyć te drzwi użyj Żelaznego Klucza, który znalazłeś w celi.

W tej komnacie znajduje się jeden z dwóch posągów przedstawiających smoki - Poziom 5 - Hallways (Korytarze) | Opis przejścia | Dragon Age II Dziedzictwo - Legend of Grimrock - poradnik do gry

W tej komnacie znajduje się jeden z dwóch posągów przedstawiających smoki. Ich ustawienie nie jest przypadkowe, ale do tego jeszcze wrócimy w punkcie (15). Zbierz ze znajdujących się tutaj półek dwa chleby oraz Shirukena z korytarza na południe. Korytarz prowadzący na zachód jest zawalony, więc do przejścia głąb podziemia potrzebny jest klucz.

W tej sali czeka Cię zagadka nieco podobna do jednego z wyzwań na poprzednim poziomie - Poziom 5 - Hallways (Korytarze) | Opis przejścia | Dragon Age II Dziedzictwo - Legend of Grimrock - poradnik do gry

W tej sali czeka Cię zagadka nieco podobna do jednego z wyzwań na poprzednim poziomie. Rozejrzyj się po ścianach, a zobaczysz trzy metalowe przyciski - dwa po twojej stronie zapadni oraz jeden po przeciwnej. Aby przejść bezpiecznie do alkowy znajdującej się po drugiej stronie musisz wcisnąć przyciski w odpowiedniej kolejności, dzięki czemu zapadnie utworzą pomost.

Przyciski po twojej stronie zapadni oznaczyłem cyframi 1 i 2 a przycisk po przeciwnej stronie cyfrą 3 - Poziom 5 - Hallways (Korytarze) | Opis przejścia | Dragon Age II Dziedzictwo - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Przyciski po twojej stronie zapadni oznaczyłem cyframi 1 i 2 a przycisk po przeciwnej stronie cyfrą 3. Prawidłowa kolejność ich wciśnięcia to 1 > 3 > 1 > 2 > 3. Naciśnięcie ostatniego przycisku odetnie Ci drogę powrotną po zapadniach, ale dostaniesz się do alkowy, w której znajdziesz Żelazny Klucz. Niestety, gdy tylko go podniesiesz, nad zapadniami otworzą się dwa małe pomieszczenia z których wylecą Crowern (bułka z masłem) raz Wywerna, która jest znacznie bardziej niebezpieczną odmianą tych latających gadów. Sytuacja jest o tyle trudna, że masz bardzo ograniczone pole do manewru. Musisz zwabić Wywernę jak najbliżej siebie, inaczej będzie Cię atakowała z daleka, a Ty jej nawet nie dosięgniesz.

Kiedy już uda Ci się pokonać oba gady, wciśnij jeszcze raz 3 i wróć na północną stronę zapadni. Zbierz zioła z pomieszczenia obok przycisków i wciśnij 1, aby zamknąć zapadnię nad drugim otwartym pomieszczeniem, gdzie znajdziesz notatkę Tooruma, dotyczącą sekretu znajdującego się w sąsiednim pomieszczeniu (9).

Zanim jednak wrócisz do korytarzy, zeskocz do jednej z zapadni - Poziom 5 - Hallways (Korytarze) | Opis przejścia | Dragon Age II Dziedzictwo - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Zanim jednak wrócisz do korytarzy, zeskocz do jednej z zapadni. Znajduje się tutaj sekret, ale najpierw odpocznij i zregeneruj siły, ponieważ czeka Cię walka z takim samym jak przed chwilą zestawem latających gadów - na szczęście tu jest znacznie więcej miejsca by unikać ataków Wywerny. Gdy już się zdrzemniesz odszukaj ukryty przycisk na prawej ścianie obok portalu. Za tobą otworzy się pomieszczenie z gadami oraz sekretem, w którym znajdziesz Bomby Elektryczne oraz Ogniste.

W pomieszczeniu obok zagadki z zapadniami zauważyłeś pewnie dźwignię oraz dwa przyciski - jeden obok kraty za którą znajdowała się zagadka oraz jeden przy drewnianych drzwiach - Poziom 5 - Hallways (Korytarze) | Opis przejścia | Dragon Age II Dziedzictwo - Legend of Grimrock - poradnik do gry

W pomieszczeniu obok zagadki z zapadniami zauważyłeś pewnie dźwignię oraz dwa przyciski - jeden obok kraty za którą znajdowała się zagadka oraz jeden przy drewnianych drzwiach. Aby otworzyć drewniane drzwi musisz wykonać następujące czynności: przesunąć dźwignię w dół, wcisnąć przycisk obok kraty, przesunąć dźwignię kilkakrotnie w dół i w górę (przesuwając ją na końcu do góry) i wcisnąć przycisk obok drewnianych drzwi. Ze środka wyjdą dwa Herdery - mały i dorosły, a więc oba silnie toksyczne. Wewnątrz sekretnego pomieszczenia czeka na Ciebie Czapka Iluzjonisty dla twojego czarodzieja oraz jedzenie.

Żelazny klucz z punktu (7) otwiera te drzwi - Poziom 5 - Hallways (Korytarze) | Opis przejścia | Dragon Age II Dziedzictwo - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Żelazny klucz z punktu (7) otwiera te drzwi. Od razu przygotuj się do walki z Crowernami i Wywernami. Jeśli tym razem część drużyny polegnie w boju, nie przejmuj się. Tuż obok znajduje się Kryształ Życia.

Zaraz za drzwiami znajdziesz przycisk ukryty na ścianie - Poziom 5 - Hallways (Korytarze) | Opis przejścia | Dragon Age II Dziedzictwo - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Zaraz za drzwiami znajdziesz przycisk ukryty na ścianie. Jego wciśniecie da Ci dostęp do alkowy, w której znajduje się doskonała broń dla łotrzyków: Sztylet na Pieść (Fist Dagger). Zwróć uwagę na ziółka rosnące tuż obok ukrytego przycisku.

Kryształ Życia - Poziom 5 - Hallways (Korytarze) | Opis przejścia | Dragon Age II Dziedzictwo - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Kryształ Życia. Wskocz do zapadni obok niego a znajdziesz tam kolejną notatkę Tooruma.

Po wejściu do tego korytarz czeka Cie pierwsze, niesympatyczne spotkanie z Olbrzymim Krabem - Poziom 5 - Hallways (Korytarze) | Opis przejścia | Dragon Age II Dziedzictwo - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Po wejściu do tego korytarz czeka Cie pierwsze, niesympatyczne spotkanie z Olbrzymim Krabem. Na całe szczęście Kryształ Życia jest w pobliżu. Po walce zajrzyj do północnej alkowy, gdzie wśród kości znajdziesz Kolcze Nogawice.

Tutaj znajduje się zejście na kolejny poziom, ale jest zamknięte przez dwie bramy, do których potrzebne są dwa Ozdobne Klucze - Poziom 5 - Hallways (Korytarze) | Opis przejścia | Dragon Age II Dziedzictwo - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Tutaj znajduje się zejście na kolejny poziom, ale jest zamknięte przez dwie bramy, do których potrzebne są dwa Ozdobne Klucze. Jeden z nich zdobędziesz udając się korytarzami na wschód, a drugi na zachodzie. Za beczkami obok drzwi do bocznych korytarzy znajdziesz notkę Tooruma, wyjaśniającą enigmatycznie jak otworzyć znajdujące się w tym pomieszczeniu Żelazne Wrota.

Aby dostać się do zawartości strzeżonej przez Żelazne wrota musisz odpocząć w miejscu zaznaczonym na mapie, obok punktu (13) - Poziom 5 - Hallways (Korytarze) | Opis przejścia | Dragon Age II Dziedzictwo - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Aby dostać się do zawartości strzeżonej przez Żelazne wrota musisz odpocząć w miejscu zaznaczonym na mapie, obok punktu (13). W tym punkcie krzyżują się spojrzenia dwóch smoczych posągów drugi dopiero napotkasz w punkcie (19)). Po krótkiej drzemce wrota otworzą się, a po drugiej stronie znajdziesz Kamizelkę Zakradacza (Lurker Vest).

Skieruj się do wschodnich korytarzy - Poziom 5 - Hallways (Korytarze) | Opis przejścia | Dragon Age II Dziedzictwo - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Skieruj się do wschodnich korytarzy. Czeka Cię tutaj zagadka czasowa. Przygotuj sobie kamień czy inną broń do rzucania i pociągnij za dźwignię obok kraty. Na końcu zachodniego korytarza jest płyta dociskowa - szybko rzuć na nią kamień i biegnij w stronę nowo otwartych wrót na wschodzie. Nie przejmuj się, jeśli na twojej mapie nie pojawi się alkowa znajdująca się obok płyty dociskowej, ponieważ otwiera się ona dopiero po kilku nieudanych próbach rozwiązania tej zagadki. W środku znajduje się jedynie podpowiedź.

Jako że droga powrotna do głównego korytarza jest chwilowo odcięta, to pomieszczenie będzie twoim najlepszym schronieniem - Poziom 5 - Hallways (Korytarze) | Opis przejścia | Dragon Age II Dziedzictwo - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Jako że droga powrotna do głównego korytarza jest chwilowo odcięta, to pomieszczenie będzie twoim najlepszym schronieniem. Zbierz znajdujące się w nim zapasy i zwróć uwagę, że możesz się w nim zamknąć od środka, a zatem bezpiecznie odpocząć.

Te korytarze początkowo będą wyglądały na twojej mapie zupełnie inaczej - Poziom 5 - Hallways (Korytarze) | Opis przejścia | Dragon Age II Dziedzictwo - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Te korytarze początkowo będą wyglądały na twojej mapie zupełnie inaczej. Kolejne części tych korytarzy będą się otwierać w miarę jak będziesz je zwiedzać. Jednak rób to bardzo ostrożnie. Za każdym razem gdy usłyszysz dźwięk otwierającej się ściany wycofaj się w pobliże punktu (17) gdzie masz dużo miejsca do walki oraz ewentualne schronienie. Każdy otwierający się tunel wypuści jakiegoś potwora, m.in. Ogromne Kraby oraz Dorosłe Herdery. Po każdej walce zamknij się w celi (17) i zregeneruj siły zanim wrócisz do zwiedzania. Kiedy otworzą się już wszystkie korytarze zbierz rosnące w zaułkach zioła, Bomby Ogniowe (tuż obok (17)) oraz Młot Bojowy znajdujący się na półce w zaznaczonym miejscu. Po przeczesaniu korytarzy udaj się do punktu (19).

W pomieszczeniu ze smoczym posągiem znajdziesz pierwszy Ozdobny Klucz - Poziom 5 - Hallways (Korytarze) | Opis przejścia | Dragon Age II Dziedzictwo - Legend of Grimrock - poradnik do gry

W pomieszczeniu ze smoczym posągiem znajdziesz pierwszy Ozdobny Klucz. Aby wrócić stąd do głównej części podziemia pociągnij za dźwignię na ścianie, szybko wbiegnij do znajomego korytarza (16) i pociągnij za znajdującą się tam dźwignię.

Po pociągnięciu za dźwignię w punkcie (16) natychmiast wróć się do pomieszczenia ze smokiem - Poziom 5 - Hallways (Korytarze) | Opis przejścia | Dragon Age II Dziedzictwo - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Po pociągnięciu za dźwignię w punkcie (16) natychmiast wróć się do pomieszczenia ze smokiem. Jeśli zdążysz zanim tykanie ucichnie, zastaniesz tam otwartą kratę, a w niej sekret zawierający pokaźny zapas strzał, jedzenie oraz Płaszcz Myśliwego.

W zachodniej części korytarzy czeka na Ciebie zadanie wymagające refleksu i odrobiny dobrej pamięci - Poziom 5 - Hallways (Korytarze) | Opis przejścia | Dragon Age II Dziedzictwo - Legend of Grimrock - poradnik do gry

W zachodniej części korytarzy czeka na Ciebie zadanie wymagające refleksu i odrobiny dobrej pamięci. Przycisk znajdujący się na ścianie po twojej prawej stronie uruchamia serię zapadni, które zamykają się i po chwili znów otwierają. Obok znajduje się również dźwignia, która odwraca ruch zapadni. Przestaw dźwignię i uruchom mechanizm.

Najpierw przyjrzyj się trasie, jaka powstaje dzięki zamykającym się zapadniom (trasa zaznaczona na mini-mapie), a następnie sam rusz w drogę po tym ruchomym pomoście - Poziom 5 - Hallways (Korytarze) | Opis przejścia | Dragon Age II Dziedzictwo - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Najpierw przyjrzyj się trasie, jaka powstaje dzięki zamykającym się zapadniom (trasa zaznaczona na mini-mapie), a następnie sam rusz w drogę po tym ruchomym "pomoście".

Po drodze na drugą stronę zapadni może zauważyłeś dość dobrze widoczny przycisk na ścianie - jeśli wciśniesz go krocząc po zapadniach uda Ci się dotrzeć do małej półeczki, gdzie znajdziesz Naramiennik Hartu - Poziom 5 - Hallways (Korytarze) | Opis przejścia | Dragon Age II Dziedzictwo - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Po drodze na drugą stronę zapadni może zauważyłeś dość dobrze widoczny przycisk na ścianie - jeśli wciśniesz go krocząc po zapadniach uda Ci się dotrzeć do małej półeczki, gdzie znajdziesz Naramiennik Hartu. Chwyć go szybko zanim spadniesz przez otwierającą się po chwili zapadnię. Na niższym piętrze przyjdzie Ci się zmierzyć kilkoma grupami różnego rodzaju Szkieletów. Po walce przeszukaj komnatę w poszukiwaniu rosnących tam ziół oraz jedzenia.

Po drodze schodami na górę (z komnaty pod zapadniami) znajdziesz jeszcze pieczonego żuka oraz kolejny łuk - Poziom 5 - Hallways (Korytarze) | Opis przejścia | Dragon Age II Dziedzictwo - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Po drodze schodami na górę (z komnaty pod zapadniami) znajdziesz jeszcze pieczonego żuka oraz kolejny łuk. Pociągnij za dźwignię, aby wrócić do punktu (21).

Tutaj znajduje się kolejny przycisk i dźwignia sterujące zapadniami - Poziom 5 - Hallways (Korytarze) | Opis przejścia | Dragon Age II Dziedzictwo - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Tutaj znajduje się kolejny przycisk i dźwignia sterujące zapadniami. Będą potrzebne w drodze powrotnej z (25).

Na dobry początek pokonaj znajdującego się tutaj Olbrzymiego Kraba i odpocznij - Poziom 5 - Hallways (Korytarze) | Opis przejścia | Dragon Age II Dziedzictwo - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Na dobry początek pokonaj znajdującego się tutaj Olbrzymiego Kraba i odpocznij. Komnata jest pusta, ale tylko pozornie. Za filarem z figurami znajdziesz drugi Ozdobny Klucz. Jeśli oglądałeś kiedykolwiek przygody Indiany Jonesa, to możesz domyślić się co się stanie gdy zabierzesz klucz z jego miejsca - pomieszczenie wypełni się wrogami, którzy wyjdą z nowo otwartych korytarzy. Możesz tego uniknąć równie przebiegle jak sam Indiana, kładąc najpierw jakiś przedmiot na półce i dopiero wtedy zabrać klucz. Niemniej jednak nie warto, ponieważ podczas walki zdobędziesz tu sporo doświadczenia, a w otwartych alkowach znajdziesz zioła oraz Bomby Elektryczne. Wróć do punktu (14). Po drodze na pewno zauważysz, że w korytarzach grasują różne grupki szkieletów - zniszcz je wszystkie dla dodatkowego doświadczenia i użyj obu kluczy, aby dostań się na niższy poziom.

Schody na poziom 4 - Poziom 5 - Hallways (Korytarze) | Opis przejścia | Dragon Age II Dziedzictwo - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Schody na poziom 4.

Schody na poziom 6 - Poziom 5 - Hallways (Korytarze) | Opis przejścia | Dragon Age II Dziedzictwo - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Schody na poziom 6.

Schody do komnaty pod zapadniami (poziom 6) - Poziom 5 - Hallways (Korytarze) | Opis przejścia | Dragon Age II Dziedzictwo - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Schody do komnaty pod zapadniami (poziom 6).

Podobało się?

0

Legend of Grimrock

11 kwietnia 2012

PC Mobile Nintendo
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2017-10-07
02:52

MrocznyWędrowiec Generał

MrocznyWędrowiec

Na poziomie 5 (Hallways) w punkcie 22 (Brace of Fortitude) jest w ścianie ukryty przycisk o którym nie wspomniałeś (na tej samej platformie co ten przedmiot) - robi on coś (co)?

Komentarz: MrocznyWędrowiec
2014-12-03
23:43

bistrobob Legionista

Generalnie bardzo dobry i szczegółowy poradnik - gratuluję. Jednak znalazłem błąd na poziomie 4. Przy opisie sekretu w punkcie 17, po wciśnięciu guzika w niszy, zamykają się 2 zapadnie po lewej stronie w głównej sali ze zwojami. Biegniemy nimi do końca i na ścianie po lewej jest kolejny guzik i dopiero po jego wciśnięciu znika centralny portal i można zeskoczyć w dół. Dotąd na razie doszedłem. Jak znajdę coś więcej napiszę - pozdrawiam.

Komentarz: bistrobob
2013-07-31
19:53

zanonimizowany935094 Junior

Jak mogę zdobyć klucz do pokoju "25"?

Komentarz: zanonimizowany935094
2012-05-10
16:47

zanonimizowany839390 Legionista

Osiągnięcia są na steamie, (shift + Tab) i pojawi ci się okienko steama i tam jest zakładka osiągnięć ;) a jak jest bez steama to kliknij w grze Esc, i tam są statystyki

Komentarz: zanonimizowany839390
2012-05-10
10:26

zanonimizowany840080 Junior

ponawiam pytanie gdzie można obczaić jakie się ma osiągnięcia ??

Komentarz: zanonimizowany840080

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl