Poziom 1 - Into The Dark (W Ciemność) | Opis przejścia | Dragon Age II
Aktualizacja:
Poziom 1: Into The Dark (W Ciemność)

Pierwszy poziom Grimrock jest właściwie wprowadzeniem, mającym na celu zaznajomić Cię z mechaniką gry i przedstawić niektóre niuanse. Właściwie jest to gra w pigułce, ponieważ znajdują się tutaj wszystkie odmiany elementów wykorzystywanych w późniejszych łamigłówkach. Spotkasz tutaj kilku wrogów, ale niczego szczególnie strasznego czy trudnego.
![]() | Już na dobry początek rozgrywki postawiony zostaniesz tuż obok pierwszego sekretu. Aby się do niego dostać odwróć się za siebie, a na lewej ścianie znajdziesz pęknięty kamień, którego mniejsza część jest przyciskiem. Wciśnij go a otworzy się ściana, za którą znajduje się Shuriken (gwiazdka ninja) oraz buty (Lurker Boots). Obie rzeczy bardzo przydatne dla łotrzyka w twojej drużynie. Jeżeli w panującym tu mroku trudno odnaleźć Ci ukryty przycisk, wtedy najpierw udaj się do punktu (2). |
![]() | Z uchwytu znajdującego się przy kracie wyciągnij pochodnię i włóż ją do ręki jednego z członków drużyny. Pochodnie z czasem się wypalają, więc zbieraj zapas po drodze przez podziemia. Wyciągnięcie pochodni z uchwytu spowoduje również otwarcie się kraty. |
![]() | Aby otworzyć napotkaną tutaj kratę wystarczy pociągnąć za łańcuch z uchwytem znajdujący się po prawej stronie. |
![]() | W tym miejscu znajdziesz elementy wyposażenia odpowiednie dla twojego wojownika. Po pierwsze dwa elementy odzieży (słabiutka zbroja, ale zawsze) w odgałęzieniu korytarza, a po drugie maczugę w niszy na wschodniej ścianie. Kolejną zamkniętą kratę otwiera się bardzo rzucającą się w oczy dźwignią. |
![]() | W tym miejscu poznasz jeden z najbardziej podstawowych elementów łamigłówek w Grimrocku. Zamknięta krata przed Tobą otwiera się w momencie gdy staniesz na płycie dociskowej na podłodze, ale zamyka się od razu gdy z niej zejdziesz. Aby temu zapobiec wystarczy, że położysz na niej jakiś obiekt - obojętnie jaki. Gra od razu zasugeruje Ci leżący w pobliżu kamień, ale że kamienie są w tej grze jednocześnie bronią, warto zastąpić go zebraną pochodnią, a kamień zachować i dać do miotania łotrzykowi. |
| W tym miejscu znajdziesz Mosiężny klucz do bramy, przed którą wkrótce staniesz. |
![]() | Użyj klucza na znajdującej się w tym korytarzu bramie (przeciągnij go z inwentarza i puść na zamku), ale zanim przejdziesz upewnij się, że podniosłeś leżący obok filaru kamień. |
![]() | W tym miejscu trafisz na prostą zagadkę z podpowiedzią w postaci znajdujących się na ścianie run. Po ich kliknięciu pojawi się napis "loose rock" - obluzowany kamień. W zakamarku z pochodnią łatwo zlokalizujesz pęknięty kamień (taki sam jak w punkcie 1 - wszystkie tak wyglądają). Po jego wciśnięciu otworzy się ściana, za którą znajdziesz Żelazny klucz, niezbędny do pokonania punktu (9). |
![]() | Oto właśnie brama, którą otwiera Żelazny klucz. Użyj klucza na zamku znajdującym się na ścianie obok kraty. |
![]() | Tutaj czeka Cię pierwsza, prosta walka z Gigantycznym Ślimakiem. Jeden z twoich wojowników powinien mieć już w ręku maczugę, a łotrzyk jedną gwiazdkę i dwa kamienie. Twój mag również nie jest bezbronny. Jego pierwsze zaklęcie - Fireburst - jest już gotowe do użycia. Po zabiciu ślimaka zbierz znajdujące się w tym pomieszczeniu przedmioty (Leather Boots, Leather Pants, Knife) oraz pochodnię. |
![]() | Aby otworzyć tę kratę wystarczy pociągnąć za znajdującą się na prawej ścianie dźwignię. |
![]() | W alkowie znajdującej się tym pomieszczeniu znajdziesz Nóż do rzucania dla swojego łotrzyka. |
![]() | Po drodze do tego pomieszczenia zmierzysz się z dwoma kolejnymi ślimakami (po ich pokonaniu pamiętaj o zebraniu pozostałego po nich mięsa). W samym pomieszczeniu znajdziesz Przepaskę biodrową, sandały, kamień oraz pieczonego robala na patyku. |
![]() | W tym zaułku czeka na Ciebie kamień oraz bochenek chleba. |
![]() | Otwórz bramę i podejdź do znajdującej się w tym miejscu klapy w podłodze. Jak widzisz jest ona otwarta, co uniemożliwia przejście na drugą stronę. Aby temu zaradzić wystarczy przerzucić ja drugą stronę otworu jakikolwiek przedmiot miotany (gwiazdka, nóż do rzucania, kamień). Gdy ten upadnie na płytę dociskową po drugiej stronie, klapa w podłodze zamknie się umożliwiając przejście na drugą stronę. Znajdziesz tam Żelazny klucz do bramy. Aby odzyskać przedmiot którym rzuciłeś, podnieś go i nie przejmuuj się że wpadniesz to otworu w podłodze, ponieważ na jego dnie znajduje się portal, który zabierze Cię na drugą stronę otworu. Utrata zdrowia jaka towarzyszy upadkowi jest marginalna i nie ma w tej chwili znaczenia. |
![]() | Właśnie do tej bramy pasuje Żelazny klucz, który przed chwilą odnalazłeś. |
![]() | Tutaj trafisz na pierwszą z bardziej złożonych łamigłówek. Podpowiedź na ścianie naprzeciwko drzwi sugeruje, aby przywrócić wzrok rzeźbie wiszącej obok drzwi. Aby to zrobić będziesz musiał najpierw znaleźć "oczy" rzeźby. ![]() Po umieszczeniu klejnotów w oczodołach rzeźby (po powrocie z punktu 23), brama otworzy się i natychmiast zostaniesz zaatakowany przez najsilniejszego to tej pory przeciwnika - Szkieleta z włócznią. Po jego zabiciu możesz z powrotem wyjąć rzeźbie oczy. Jeden z klejnotów będzie potrzebny do odkrycia sekretu na końcu gry. |
![]() | Po otworzeniu kraty nie wchodź do znajdującego się tutaj pomieszczenia, ponieważ możesz zostać przygwożdżony przez cztery znajdujące się w środku Herdery. Zostań po swojej stronie bramy i eliminuj każdego z nich po kolei. W razie potrzeby regeneracji po prostu zamknij kratę i zdrzemnij się chwilę, po czym powtórz czynność. Po wyeliminowaniu wszystkich wrogów przeszukaj pomieszczenie w poszukiwaniu dwóch grzybków, kamienia, oraz ziela zwanego Smolny Koralik (Tar Bead), potrzebnego w alchemii (do której dotrzemy). |
![]() | W zamkniętej celi znajduje się pierwsze "'oko" rzeźby - Niebieski Klejnot. Aby otworzyć celę użyj dźwigni znajdującej się w północnym zakamarku. Zbierz klejnot i zwróć uwagę na prostokątny przycisk znajdujący się na ścianie po prawej. |
![]() | Przycisk w celi (19) otwiera właśnie to sekretne pomieszczenie, w którym znajdziesz sztylet, Tar Bead oraz dwie Jaskiniowe Pokrzywy (Cave Nettle) - kolejny składnik alchemiczny. Sztylet jest oczywistym następcą tępego noża, którego do tej pory używała jedna z twoich postaci. |
![]() | Przez pomieszczenie z rzeźbą przejdź korytarzem do znajdującej się w nim zapadni. Aby ją zamknąć wystarczy pociągnąć za znajdującą się na samym rogu korytarza dźwignię. Możesz (ale nie musisz) wskoczyć do otworu w podłodze, gdzie po walce ze ślimakiem znajdziesz Czapkę Wieśniaka oraz kamień. Portalem wrócisz z powrotem na górę. Jeśli nie chcesz wskakiwać już teraz po te przedmioty, będziesz miał okazję zebrać je na samym początku drugiego poziomu. Po drugiej stronie zapadni wędruje sobie jeden ślimak. Zabij go i udaj się do punktu 22. |
![]() | W tym miejscu zabij kolejnego ślimaka i zbierz znajdujące się w pomieszczeniu przedmioty: kolejną Przepaskę Biodrową, Podarty Płaszcz, Kamień oraz zwój Fireburst. |
![]() | Wróć do płyt dociskowych znajdujących się po obu stronach kraty. Gdy staniesz na płycie znajdującej się po twojej stronie, krata się otworzy i będziesz musiał zabić kolejne dwa ślimaki. Po drugiej stronie znajdziesz kolejny Niebieski Klejnot. Jest jednak jeden problem. Próba opuszczenia celi zakończy się zamknięciem kraty. Aby z powrotem ją otworzyć masz dwie możliwości. ![]() Pierwsza z nich to umieszczenie jakiegokolwiek przedmiotu (np. wypalonej pochodni) na płycie wewnątrz celi oraz wciśnięcie przycisku ukrytego na ścianie w celi. ![]() Duga metoda polega na przełożeniu przedmiotu przez zamkniętą kratę i położenie go na płycie po drugiej stronie, jednocześnie stojąc na płycie w celi. Druga metoda pozwoli na odzyskanie przedmiotu użytego jako obciążnika. Teraz możesz wrócić do punktu (17) i umieścić oba znalezione klejnoty w oczodołach rzeźby. |
![]() | Jeżeli straciłeś jakiegoś członka drużyny podczas walki ze szkieletem nie przejmuj się i zajmij się Żelaznymi Wrotami, które znajdują się przed Tobą. ![]() Żelazne Wrota są jednocześnie sekretem oraz znajdźką samą w sobie, ponieważ liczą się do statystyk końcowych. W alkowie po lewej stronie drzwi znajdziesz enigmatyczną podpowiedź jak je otworzyć. Aby to zrobić musisz odnaleźć dwa ukryte przyciski na ścianach komnaty - jeden po prawej stronie drzwi, a drugi po lewej od alkowy ze zwojem. Po drugiej stronie Wrót odnajdziesz Różdżkę z Białodrzewiu (Whitewood Wand) dla swojego maga oraz zwój z jej opisem. |
![]() | W tym miejscu odnajdziesz jedną z być może najważniejszych rzeczy w grze - Kryształ Życia. ![]() Kliknięcie kryształu przywraca pełnię zdrowia i mocy każdemu z członków drużyny, jak również wskrzesza poległych. W alkowie obok kryształu znajduje się zwój z jego krótkim opisem. |
![]() | Te schody prowadzą w dół na kolejny poziom Góry Grimrock. Zanim jednak zejdziesz na dół zbierz ze znajdującej się w pobliżu alkowy zwój Trującej Chmury (Poison Cloud). |
0
- Legend of Grimrock - poradnik do gry
- Legend of Grimrock - poradnik do gry
- Opis przejścia
- Poziom 1 - Into The Dark (W Ciemność) | Opis przejścia | Dragon Age II
- Poziom 2 - Old Tunnels (Stare Tunele) | Opis przejścia | Dragon Age II
- Poziom 3 - Pillars of Light (Filary Światła) | Opis przejścia | Dragon Age II
- Poziom 4 - Archives (Archiwa) | Opis przejścia | Dragon Age II Dziedzictwo
- Poziom 5 - Hallways (Korytarze) | Opis przejścia | Dragon Age II Dziedzictwo
- Poziom 6 - Trapped (W Potrzasku) | Opis przejścia | Dragon Age II Dziedzictwo
- Poziom 7 - Ancient Chambers (Starożytne Komory) | Opis przejścia | Dragon Age II
- Poziom 8 - The Vault (Krypta) | Opis przejścia | Dragon Age II Dziedzictwo
- Poziom 9 - Goromorg Temple I (Świątynia Goromorga I) | Opis przejścia
- Poziom 10 - Goromorg Temple II (Świątynia Goromorga II) | Opis przejścia
- Poziomy 11-13: The Tomb (Grobowiec), The Prison (Więzienie), The Cementery (Cmentarzysko) | Opis przejścia
- Opis przejścia
- Legend of Grimrock - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany840080 Junior
ponawiam pytanie gdzie można obczaić jakie się ma osiągnięcia ??
zanonimizowany839390 Legionista
Osiągnięcia są na steamie, (shift + Tab) i pojawi ci się okienko steama i tam jest zakładka osiągnięć ;) a jak jest bez steama to kliknij w grze Esc, i tam są statystyki
zanonimizowany935094 Junior
Jak mogę zdobyć klucz do pokoju "25"?
bistrobob Legionista
Generalnie bardzo dobry i szczegółowy poradnik - gratuluję. Jednak znalazłem błąd na poziomie 4. Przy opisie sekretu w punkcie 17, po wciśnięciu guzika w niszy, zamykają się 2 zapadnie po lewej stronie w głównej sali ze zwojami. Biegniemy nimi do końca i na ścianie po lewej jest kolejny guzik i dopiero po jego wciśnięciu znika centralny portal i można zeskoczyć w dół. Dotąd na razie doszedłem. Jak znajdę coś więcej napiszę - pozdrawiam.
MrocznyWędrowiec Generał
Na poziomie 5 (Hallways) w punkcie 22 (Brace of Fortitude) jest w ścianie ukryty przycisk o którym nie wspomniałeś (na tej samej platformie co ten przedmiot) - robi on coś (co)?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.































