Legend of Grimrock: Bestiariusz
Aktualizacja:
![]() | Giand Snail
Najsłabszy przeciwnik, jakiego przyjdzie Ci spotkać w czeluściach Góry Grimrock. Nieruchliwy, zadaje małe obrażenia i jest podatny na każdy rodzaj magii. Po śmierci zostają po nim niemal najbardziej sycące kąski mięsa. Odradzają się w jednym z pomieszczeń na poziomie 6, a więc można wykorzystać to do uzupełniania zapasów pożywienia. |
![]() | Herder
najpopularniejsza odmiana Herdera. W pojedynke stanowi łatwy cel z powodu swojej nieruchawości, dzięki czemu można tańczyć wokół niego wywijając bronią. |
![]() | Young Herder
Małe Herdery potrafią być irytujące, zwłaszcza, kiedy występują jako pomagierzy innych potworów. Są szybcy i ciskają trucizną na spore odległości. Na szczęście szybko padają. W większych grupach "grzybów" one powinny stanowić Twój pierwszy cel. |
![]() | Adult Herder
Najwięksi bracia grzybiarze. Poruszają się mozolnie, ale za to atakują trującą chmurą (Poison Cloud), więc nie można walczyć z nimi w zwarciu, inaczej ich trucizna może być zabójcza. Zalecane zaopatrzenie w mikstury antivenom. |
![]() | Skeleton Warrior
Szkielet to pierwszy twardszy przeciwnik, z jakim przyjdzie Ci się zmierzyć. Atakowanie go od przodu znacznie wydłuża walkę, ponieważ za sprawą tarczy uniknie większości ciosów. Dzięki temu, że dość mozolnie się odwraca, dość łatwo zaatakować go od boku, a nawet zaatakować jego plecy. Jako nieumarły jest absolutnie odporny na wszelkie formy trucizn. |
![]() | Skeleton Warrior Formation
Szyk szkieletów działa identycznie jak twoja własna drużyna - poruszają się razem po jednym kwadracie, a każda z jednostek otrzymuje i zadaje obrażenia niezależnie od pozostałych. Taktyka walki z czterema szkieletami jest identyczna jak z jednym: zajść od boku lub od tyłu. Sprawę ułatwia nieco fakt, że ich skoordynowane ruchy są znacznie wolniejsze niż pojedynczych szkieletów, dlatego "taniec" wokół nich jest znacznie łatwiejszy. |
![]() | Skeleton Archer
W bezpośrednim starciu do bardzo ruchliwi, ale też bardzo słabi przeciwnicy. Zawsze staraj się podejść blisko nich i nadążać za ich odskokami na boki. |
![]() | Crowern
Crowerny pojawiają się bardzo wcześnie w Grimrokcu i można je spotkać niemal do końca gry. W pojedynkę nie stanowią zbyt wielkiego zagrożenia, ale lubią polować w grupach. Unikanie ich ataków jest dość proste, kiedy już nauczysz się ich animacji i masz dostatecznie dużo miejsca. Jako, że są to potwory latające, przepaści i zapadnie nie stanowią dla nich problemu, więc mogą dopaść Cię na każdym otwartym terenie. |
![]() | Wyvern
To ptaszysko nie dość że szybko lata to jeszcze potrafi atakować nal każdą odległość, a pioruny którymi miota zadają duże obrażenia całej twojej drużynie. O ile przestrzeń na to pozwala, najlepiej rozmiękczać je z dystansu, unikając ich pocisków. W zwarciu trzeba je ciągle okrążać. Mogą stanowić spory problem, jeśli w okolicy jest więcej niż jedna sztuka. |
![]() | Green Slime
Szlamy pojawiają się dość rzadko, ale zawsze w dużych grupach. Najlepiej wywabiać je pojedynczo i wybijać sztuka po sztuce. Zaraza, którą roznoszą powoduje, że na jakiś czas zahamowana zostaje naturalna regeneracja zdrowia zakażonego członka drużyny, więc przed walką z nimi warto zaopatrzyć się w Antidotum. |
![]() | Giant Spider
Pająki potrafią być zmorą, zwłaszcza na trzecim poziomie. Bardzo lubią cichcem zachodzić przeciwnika od tyłu i często zatruwają swoim ugryzieniem, co jest bardzo niebezpieczne. Należy za wszelką cenę unikać konfrontacji z większą ilością tych stawonogów. Pamiętaj o zaopatrzeniu się w mikstury neutralizujące ich jad. |
![]() | Cave Crab
kraby są powolne, ale nadrabiają to możliwością zmylenia Cię swoimi ruchami. W przeciwieństwie do większości potworów nie muszą iść w kierunku w którym są odwrócone, co utrudnia przewidzenie ich następnego ruchu. Zadają ogromne obrażenia a ich pancerze pozwalają im również wiele znieść. Koniecznie staraj się odizolować pojedyncze jednostki z większych grup - jeśli Cię otoczą to już po Tobie. |
![]() | Tentacles
Macki nie są szczególnie groźne, jeśli odpowiednio podejdziesz do walki. Solo nie stanowią żadnego problemu, ale mogą uprzykrzyć życie jeśli stanowią wsparcie dla innych potworów, ponieważ trafiona przez nich postać przez jakiś czas ma spowolnione ataki. Walcząc z nimi najlepiej podchodzić, szybko zaatakować i odskakiwać do tyłu. |
![]() | Ogre
Pierwsze spotkanie z tym przeciwnikiem będzie jak walka z bossem. Okrążanie go podczas walki sprawdza się, ale tylko jeśli wystarczająco szybko unikniesz jego ataków na boki. Jedna z całkiem dobrych taktyk polega na zmuszeniu go do szarży (musisz znajdować się co najmniej dwa kwadraty od niego) i zaatakowaniu jego boku gdy będzie Cię mijał (tak tak, w ruchu) oraz kiedy zatrzyma się na ścianie, odsłaniając plecy. Potrafi wybić całą drużynę kilkoma ciosami. |
![]() | Uggardian
Ci płonący strażnicy będą częstym widokiem w drugiej połowie gry, więc warto nauczyć się skutecznie z nimi walczyć. Ich ogniste kule zadają duże obrażenia, a oni sami potrafią oczywiście przelatywać nad przepaściami. Jednak za sprawą nieco topornego AI ich dystansowe ataki oraz latanie na boki można wykorzystać na swoją korzyść. Wystarczy, że będziesz się wychylał zza przeszkody, szybko oddawał kilka strzałów i natychmiast chował się z powrotem za przeszkodę, a w większości przypadków Uggardian nawet się do Ciebie nie zbliży. W walce z nimi bardzo pomaga zamrażanie. |
![]() | Scavenger
Te przerośnięte szczypawki są bardzo wrażliwe i zadają znikome obrażenia, ale nadrabiają to występowaniem w bardzo licznych grupach. Jeśli zostaniesz przez nie otoczony mogą skutecznie "zadrapać" Cię na śmierć. Zdarza się również, że występują w szyku po dwie sztuki na jednym kwadracie. |
![]() | Ice Lizzard
Jaszczurki występują najczęściej w większych grupach i razem polują, co czyni z nich bardzo niebezpiecznych przeciwników. Jeśli dasz im się otoczyć to "game over man, game over". Najlepiej wywabiać je pojedynczo i walczyć szybko okrążając. Mięso, które po nich zostaje to najbardziej sycący posiłek w całej grze (ale również ciężki). Odradzają się w korytarzach na poziomie 9, a więc można wykorzystać to do uzupełniania zapasów pożywienia oraz do nabijania doświadczenia. |
![]() | Shrakk Torr
Komar(r) to jeden z najsłabszych przeciwników pojawiających się pod koniec gry. Ich ataki nie zadają dużych obrażeń, ale hamują regenerację (Zaraza). Padają po kilku ciosach, ale są nadzwyczaj szybkie, co może być utrudnieniem podczas finałowej walki, gdzie pełnią rolę "przeszkadzajek". |
![]() | Goromorg
Goromorgi to czarownicy pojawiający się pod sam koniec gry i być może najtrudniejsi przeciwnicy w całym Grimrocku. Dysponują magią ze wszystkich szkół, ale na szczęście nie potrafią zamrażać. każdy z rzucanych przez nich pocisków jest prawdopodobnie wersją ulepszoną, zadającą znaczące obrażenia. Nigdy nie pozwól im się otoczyć, inaczej twoja drużyna padnie zanim zdążysz wypić miksturę leczenia. Na szczęście można ich łatwo wywabiać i wybijać pojedynczo. Dodatkowo możesz wykorzystać tę samą taktykę walko na dystans co w przypadku Uggardianów i Wyvernów. Podobnie do Uggardianów potrafią poruszać się do przodu oraz na boki, ale nie potrafią przelatywać nad zapadniami. |
![]() | Warden
Poza wyglądem i zadawanymi obrażeniami, Strażnicy są niemal identyczni jak Ogry. Zachowują się tak samo, atakują tak samo i są tak samo durni. Spotkasz ich tylko czterech pod sam koniec gry. Nie daj się trafić, okrążaj ich i zmuszaj ich do szarży, a łatwo sobie z nimi poradzisz - pod warunkiem, że będziesz walczył tylko z jednym na raz. |
![]() | The Undying
Walka z Nieśmiertelnym składa się z dwóch etapów: 1. Rozmontowywanie (przy pomocy Broni Mocy) 2. Klasyczne zneutralizowanie. Więcej szczegółów w opisie przejścia poziomów 11, 12 i 13. |
Komentarze czytelników
Na poziomie 5 (Hallways) w punkcie 22 (Brace of Fortitude) jest w ścianie ukryty przycisk o którym nie wspomniałeś (na tej samej platformie co ten przedmiot) - robi on coś (co)?
Generalnie bardzo dobry i szczegółowy poradnik - gratuluję. Jednak znalazłem błąd na poziomie 4. Przy opisie sekretu w punkcie 17, po wciśnięciu guzika w niszy, zamykają się 2 zapadnie po lewej stronie w głównej sali ze zwojami. Biegniemy nimi do końca i na ścianie po lewej jest kolejny guzik i dopiero po jego wciśnięciu znika centralny portal i można zeskoczyć w dół. Dotąd na razie doszedłem. Jak znajdę coś więcej napiszę - pozdrawiam.
Jak mogę zdobyć klucz do pokoju "25"?
Osiągnięcia są na steamie, (shift + Tab) i pojawi ci się okienko steama i tam jest zakładka osiągnięć ;) a jak jest bez steama to kliknij w grze Esc, i tam są statystyki
ponawiam pytanie gdzie można obczaić jakie się ma osiągnięcia ??
Dzięki Wielkie. Ale na poziomie normalnym nie ma jakiś wielkich wymagań wiec nie mam co się martwić, że nie dam rady w następnych etapach.
^ łapaj, za drugim razem, jakąś minutę to zajęło :p
Moment strasznie prosty, choć sporo osób ma tu problem. Jak się odbyło intensywny trening na ruskich igruszkach w stylu "łap jajka" czy też grając w Tetrisa/Klejnoty/Puzzle Questy to to jest barszcz
btw włącz sobie Vsync w opcjach, Grimrock jest o tyle zabawny że potrafi sfajczyć najpotężniejszy sprzęt > bo uwaga nie ma ogranicznika liczby klatek na sekundę, Lol > a przy 200fps to już nawet 580 wchodzi w max overload
btw 2 grasz na standardowej drużynie? Umm, to jest że tak powiem MOCNO nie polecane -.-'
A mam taki problem że gra śmiga tylko że gram na laptopie(nagrzewa się jak nie wiem od gier) i karta zintegrowana i po jakiś 2h już się tnie. Ten save to jest zagadka z końca 7 lvl.
http://www.sendspace.pl/file/53ad010472c28e223b66da9 wrzucam jeszcze raz.
Nie mam już sił żeby to przejść. Nawet próbowałem zdejmując cały ekwipunek i zmniejszyłem detale. Tam gdzie trzeba było znaleźć miecz nexa jeszcze dałem rade po 30min. Wiec niech ktoś mi przejdzie ten moment :D
Mała porada spróbuj zmniejszyć detale do najniższych, jak mówiłem mi też lekko muli na najwyższych, dlatego przy zagadkach wymagających prawdziwej precyzji wszystko robiłem na najniższe ;) Co do savea, bo pewnie to nam wysłałeś, (no chyba że jest tam jakiś paskudny trojan) to może jutro może pojutrze zobaczę, ale pewnie znajdą się osoby które zrobią to przede mną ;) no ale póki nie ma odpowiedzi to jak mówiłem zmniejsz detale do minimum, i wyłącz wszystkie bajery, to powinno śmigać, a jeśli nie to... cóż ty w ogóle uruchamiasz tą grę?
Mam prośbę mógłby mi ktoś przejść ten moment gdyż mój komputer się muli i nie mogę przejść bo opóźnia chód moich bohaterów. http://hostuje.net/finished_g7.php?upload_id=92f70dd50988d8a0a6c0d225792f02ae
Z góry dziękuję
Co do tego "Check room" czy jak to się zwie - nie wiedziałem co oznacza (check=warcaby?) taki pokój (pomieszczenie kontrolne?) i utknąłem. Dopiero ktoś w komentarzu gdzieś powiedziało związku z warcabami. Potem z górki.
SpecShadow, zgadzam się z tymi detalami, choć mój komputer spełnia z lekkim nadmiarem mocy wymagania zalecane, to jednak mam lekkie opóźnienie, co jest wręcz zabójcze w Dungeon Hero, lub gdy chcesz zdobyć miecz Nex bez spadania, różnica jest naprawdę wyczuwalna, jak zaczynałem grę to czułem że moja postać chodzi trochę ciężko, gdy zmniejszyłem detale poczułem jak by mojej drużynie ktoś odwiązał kule od nóg, no może przesadzam ;) poradnik spoko, ale jest jeden błąd, Otóż w pokoju w szachownicę, nie pamiętam który lvl pisze że jest 9 kratek i na czterech trzeba coś położyć, ale tak naprawdę jest 12 kratek i na 7 trzeba coś położyć ;/ taka mała poprawka ;)
Edycja się skończyła...
Opisy pojemników się zdublowały.
„Zarządzanie inwentarzem"? To w grze będziemy hodować zwierzęta? Farmville widocznie nie wystarcza.
Do tego warto w niektórych momentach obniżać detale, zwłaszcza gdzie liczy się czas i szybkość. Przyda się przy łapaniu kul w Dungeon Hero.
Tyle że poradnik na GameBanshee ma parę nieścisłości np. pewna zagadka (nieobowiązkowa co prawda) z dwoma przyciskami i dwoma dźwigniami. Niby opis ustawień miałem ale i tak kombinować musiałem samemu bo się nie zgadzał.
Prócz tego poradnika z GameBanshee dobry jest jeszcze ten kanał YT
http://www.youtube.com/user/dD3jviDb
szczególnie pomógł mi z Maze of Madness
Mi na razie zostało montowanie części na 12 poziomie. Teraz za bardzo jestem podjarany przejściem F:NV aby dokończyć grę.
[18]
czemu miałby się znaleźć? Zresztą tryb jest dostępny po przejściu gry wiec siłą rzeczy byłby on zbędny.
Taka dodatkowa informacja - Goromorgi mają pole siłowe, które chroni je przed atakami zarówno magicznymi jak i fizycznymi. Trzeba zwyczajnie kilka razy trzasnąć w nie (najlepiej bronią do walki w zwarciu, żeby nie marnować magii i amunicji) i pole się w końcu wyczerpie. A wtedy można je już siec. I padają dość łatwo :) BTW - bardzo dobry poradnik!
sorki małe sprostowanie (mój błąd) chodzi mi nie tylko o aczki ale ogólnie o osiągnięcia gdzie można te "osiągnięcia" znaleźć
przepraszam że pytam ale przeszedłem ten Legend of Grimrock a nie wiem gdzie znaleźć te "aczki" chodzi mi o to gdzie można obczaić ile z nich odkryłem (chodzi mi o te 40 aczków) gdzie to w ogóle można obczaić jakie mam itp
Nie ja wolę przeglądać poradnik w pdf niż szukać na you tube.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.





















