Poziom 7 - Ancient Chambers (Starożytne Komory) | Opis przejścia | Dragon Age II

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Poziom 7: Ancient Chambers (Starożytne Komory)

Ten poziom w porównaniu z poprzednim to wakacje - Poziom 7 - Ancient Chambers (Starożytne Komory) | Opis przejścia | Dragon Age II - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Ten poziom w porównaniu z poprzednim to wakacje. Przyjdzie Ci się tutaj zmierzyć z kilkoma wymagającymi przeciwnikami, ale na tym etapie gry nie są już oni tak straszni. Zagadki również są mniej frustrujące, ale ciekawe. Taka chwila oddechu po uwięzieniu na 6 poziomie.

Przygodę w Komorach zaczniesz w korytarzach, po których licznie kręcą Się Szlamy - Poziom 7 - Ancient Chambers (Starożytne Komory) | Opis przejścia | Dragon Age II - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Przygodę w Komorach zaczniesz w korytarzach, po których licznie kręcą Się Szlamy. W pierwszym pomieszczeniu (otwieranym pobliskim przyciskiem znajdziesz notkę od Tooruma, skrywającą się pod łachem leżącym na ziemi. Znajduje się tutaj również sekret, o którym poniżej (3).

W tym pomieszczeniu znajdziesz więcej Szlamów oraz grzybek i ziele do alchemii - Poziom 7 - Ancient Chambers (Starożytne Komory) | Opis przejścia | Dragon Age II - Legend of Grimrock - poradnik do gry

W tym pomieszczeniu znajdziesz więcej Szlamów oraz grzybek i ziele do alchemii.

Aby otworzyć tę alkowę musisz wykonać bardzo prostą czynność, a mianowicie otworzyć w pomieszczeniach (1) i (2) wszystkie drzwi, poza południowymi drzwiami w punkcie (2) - Poziom 7 - Ancient Chambers (Starożytne Komory) | Opis przejścia | Dragon Age II - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Aby otworzyć tę alkowę musisz wykonać bardzo prostą czynność, a mianowicie otworzyć w pomieszczeniach (1) i (2) wszystkie drzwi, poza południowymi drzwiami w punkcie (2). W alkowie znajdziesz Kolcze Nogawice, Noże do Rzucania oraz Topór Bojowy.

Północna część tunelu jest zawalona, a zatem jedyna droga prowadzi przez drzwi do zachodniej komory - Poziom 7 - Ancient Chambers (Starożytne Komory) | Opis przejścia | Dragon Age II - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Północna część tunelu jest zawalona, a zatem jedyna droga prowadzi przez drzwi do zachodniej komory. Znajduje się tutaj Labirynt Cieni - prosta łamigłówka ze sporą ilością fantów do zebrania. Aby przemierzyć ten labirynt musisz poruszać się tylko po nieoświetlonych kwadratach, omijając szerokim łukiem światło pochodni. Nie będę rozrysowywał trasy przemierzania labiryntu, ponieważ na tym etapie gry nie powinieneś mieć już problemu z tak prostą zagadką. Wystarczy, że zapamiętasz, że wejście na oświetlony obszar przenosi Cię z powrotem pod drzwi wejściowe.

W dostępnych zaułkach tego labiryntu znajdziesz dwa Szlamowe Dzwonki (Slime Bells) do alchemii.

Tutaj znajduje się Zwój Ciemności - jest to zaklęcie odwrotne do Światła - Poziom 7 - Ancient Chambers (Starożytne Komory) | Opis przejścia | Dragon Age II - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Tutaj znajduje się Zwój Ciemności - jest to zaklęcie odwrotne do Światła.

W pakamerce znajdującej się na tym filarze znajduje się Bransoleta z Twardego Kamienia (Hardstone Bracelet) - Poziom 7 - Ancient Chambers (Starożytne Komory) | Opis przejścia | Dragon Age II - Legend of Grimrock - poradnik do gry

W pakamerce znajdującej się na tym filarze znajduje się Bransoleta z Twardego Kamienia (Hardstone Bracelet).Tuż obok, przy północnej ścianie znajdziesz również notkę od Tooruma dotyczącą tej części podziemia.

W tym (pozornie) ślepym zaułku znajdziesz Drewnianą Skrzynię, a w niej spory zapas jedzenia - Poziom 7 - Ancient Chambers (Starożytne Komory) | Opis przejścia | Dragon Age II - Legend of Grimrock - poradnik do gry

W tym (pozornie) ślepym zaułku znajdziesz Drewnianą Skrzynię, a w niej spory zapas jedzenia. Znajduje się tutaj również ukryty przycisk, który pozwoli Ci dostać się do podwójnego sekretu.

Wciśnij przycisk w ścianie w punkcie (7) a podniesie się ściana, dając Ci dostęp do portalu (zaznaczonego na zielono), a ten zabierze Cię do tajnego pomieszczenia, w którym grasują małe Herdery - Poziom 7 - Ancient Chambers (Starożytne Komory) | Opis przejścia | Dragon Age II - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Wciśnij przycisk w ścianie w punkcie (7) a podniesie się ściana, dając Ci dostęp do portalu (zaznaczonego na zielono), a ten zabierze Cię do tajnego pomieszczenia, w którym grasują małe Herdery. Po ich zgładzeniu przeszukaj pomieszczenie w poszukiwaniu Toporków do Rzucania, Bełtów do kuszy i jedzenia.

Na jednej ze ścian znajdziesz również kamień z wyrytą runą. Naciśnij go a podniesie się kolejna ściana - za nią znajdziesz kilka Lodowych Bomb.

To pomieszczenie jest oficjalnym celem twojej podróży przez cienie - Poziom 7 - Ancient Chambers (Starożytne Komory) | Opis przejścia | Dragon Age II - Legend of Grimrock - poradnik do gry

To pomieszczenie jest oficjalnym celem twojej podróży przez "cienie". Krata, kontrolowana pobliską dźwignią pozwoli Ci wykorzystać ten zaułek jako schronienie w razie potrzeby salwowania się ucieczką z kolejnych korytarzy.

W tej okolicy roi się od Uggardianów, w dodatku jest tu dość ciasno i ciężko omijać ich ogniste kule - Poziom 7 - Ancient Chambers (Starożytne Komory) | Opis przejścia | Dragon Age II - Legend of Grimrock - poradnik do gry

W tej okolicy roi się od Uggardianów, w dodatku jest tu dość ciasno i ciężko omijać ich ogniste kule. Najłatwiej jest wywabiać ich do punktu (9) i tam wykańczać ich pojedynczo. Wskocz do znajdującej się tutaj zapadni, a znajdziesz się w prostym sekrecie zawierającym Bransoletę Tirina. Znajdujący się obok portal zabierze Cię z powrotem na górę.

Aby dostać się do pomieszczenia za drzwiami musisz najpierw stanąć na płycie dociskowej w sąsiedniej komnacie - Poziom 7 - Ancient Chambers (Starożytne Komory) | Opis przejścia | Dragon Age II - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Aby dostać się do pomieszczenia za drzwiami musisz najpierw stanąć na płycie dociskowej w sąsiedniej komnacie. Gdy tylko to zrobisz od razu wróć pod drzwi i rozwal znajdującego się tam Szlama. Zrób to możliwie szybko, ponieważ w komnacie z płytą otworzyły się ściany i wylało się zza nich znacznie więcej szlamów. Po zabiciu ich wszystkich zbierz znajdujący się za otwartymi drzwiami Żelazny Klucz oraz odszukaj w sąsiedniej komnacie Płaszcz Wróżbity.

Użyj znalezionego Żelaznego Klucza na znajdującym się tutaj zamku, a zapadnia blokująca Ci drogę zamknie się, dając dostęp do kolejnej zagadki - Poziom 7 - Ancient Chambers (Starożytne Komory) | Opis przejścia | Dragon Age II - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Użyj znalezionego Żelaznego Klucza na znajdującym się tutaj zamku, a zapadnia blokująca Ci drogę zamknie się, dając dostęp do kolejnej zagadki.

W tym korytarzu oraz po drugiej stronie zapadni zobaczysz dwie demoniczne głowy, które jak się domyślasz plują świetlistymi pociskami - Poziom 7 - Ancient Chambers (Starożytne Komory) | Opis przejścia | Dragon Age II - Legend of Grimrock - poradnik do gry

W tym korytarzu oraz po drugiej stronie zapadni zobaczysz dwie demoniczne głowy, które jak się domyślasz "plują" świetlistymi pociskami. Obok kraty zobaczysz metalowy przycisk oraz "gniazdo" na ww. świetlne pociski. Drugie gniazdo znajduje się po drugiej stronie kraty. Znajduje się tam również otwarta zapadnia.

Aby otworzyć kratę oraz zamknąć zapadnię musisz kolejno: wcisnąć metalowy przycisk, szybko zrobić miejsce dla nadlatującego pocisku podchodząc blisko zapadni (10), a kiedy otworzy się krata natychmiast uskoczyć z powrotem na kwadrat w którym znajduje się przycisk. W ten sposób drugi świetlny pocisk zamknie zapadnię.

Tutaj czeka Cię znów przeprawa przez morze Szlamu - Poziom 7 - Ancient Chambers (Starożytne Komory) | Opis przejścia | Dragon Age II - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Tutaj czeka Cię znów przeprawa przez morze Szlamu. Obok kolumny znajdującej się w rogu pomieszczenia znajdziesz Toporek do Rzucania.

Tutaj znajduje się Kryształ życia oraz interesujący fant leżący w pobliżu - Ognista Kolia (Fire Torc) - Poziom 7 - Ancient Chambers (Starożytne Komory) | Opis przejścia | Dragon Age II - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Tutaj znajduje się Kryształ życia oraz interesujący fant leżący w pobliżu - Ognista Kolia (Fire Torc)

W pierwszym pomieszczeniu będziesz musiał rozwiązać prostą łamigłówkę wykorzystującą demoniczną głowę, gniazdo oraz oczywiście świetlny pocisk - Poziom 7 - Ancient Chambers (Starożytne Komory) | Opis przejścia | Dragon Age II - Legend of Grimrock - poradnik do gry

W pierwszym pomieszczeniu będziesz musiał rozwiązać prostą łamigłówkę wykorzystującą demoniczną głowę, gniazdo oraz oczywiście świetlny pocisk.

Znajdziesz tutaj dwie płyty dociskowe - Poziom 7 - Ancient Chambers (Starożytne Komory) | Opis przejścia | Dragon Age II - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Znajdziesz tutaj dwie płyty dociskowe. Pierwsza otwiera kratę, druga wystrzeliwuje pocisk z demonicznej głowy. Stań na pierwszej płycie i poczekaj aż brama otworzy się całkowicie, szybko wejdź na płytę pod kratą i natychmiast wróć na poprzednią płytę. Kiedy pocisk wyląduje w gnieździe otworzą się dwa kolejne pomieszczenia i zaatakują Cię Uggardiany.

W pomieszczeniu za kratą znajdziesz rarytas dla maga - Laskę Szamana oraz Zwój Niewidzialności leżący pod demoniczną głową. Drugie pomieszczenie skrywa kolejną notatkę Tooruma oraz dźwignię otwierającą drewniane drzwi, prowadzące na korytarz obok punktu (14).

W pomieszczeniu z dwoma portalami i zapadniami wskocz do zapadni - Poziom 7 - Ancient Chambers (Starożytne Komory) | Opis przejścia | Dragon Age II - Legend of Grimrock - poradnik do gry

W pomieszczeniu z dwoma portalami i zapadniami wskocz do zapadni. Znajdziesz się w ciekawym, ale niebezpiecznym pomieszczeniu, którego posadzka niemal w całości wyłożona jest płytami dociskowymi. Każda płyta uwalnia trujący pocisk z demonicznej głowy znajdującej się po drugiej stronie pomieszczenia. Poruszaj się z wyczuciem po kolejnych płytach tak, aby nie dać się zabić nim sięgniesz przeciwnej strony pomieszczenia. Tam odnajdziesz Buty Waleczności (element zestawu).

Obok demonicznych głów znajduje się dźwignia, która uwolni pająki oraz kraby, które czekają za kratami w miejscu, w którym początkowo wylądowałeś. Pokonaj stawonogi, przeszukaj alkowy, z których wylazły w poszukiwaniu jedzenia i użyj portalu by wrócić na górę.

Portal, który przenosi Cię na drugą stronę pomieszczenia do punktu (19) - Poziom 7 - Ancient Chambers (Starożytne Komory) | Opis przejścia | Dragon Age II - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Portal, który przenosi Cię na drugą stronę pomieszczenia do punktu (19).

Portal, który przenosi Cię do punktu (20) - Poziom 7 - Ancient Chambers (Starożytne Komory) | Opis przejścia | Dragon Age II - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Portal, który przenosi Cię do punktu (20).

W alkowie na północnej ścianie tego pomieszczenia znajdziesz worek zawierający odrobinę składników alchemicznych - Poziom 7 - Ancient Chambers (Starożytne Komory) | Opis przejścia | Dragon Age II - Legend of Grimrock - poradnik do gry

W alkowie na północnej ścianie tego pomieszczenia znajdziesz worek zawierający odrobinę składników alchemicznych. Użyj portalu, aby wrócić do punktu (19).

Tutaj znajduje się dość prosty sekret - Poziom 7 - Ancient Chambers (Starożytne Komory) | Opis przejścia | Dragon Age II - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Tutaj znajduje się dość prosty sekret. Na ścianach znajdziesz pięć dźwigni, a należy ustawić je w następujący sposób:

1 - w górę

2 - obojętne

3 - w dół

4 - obojętne

5 - w dół

Potwierdzeniem właściwego ustawienia dźwigni 1, 3 i 5 jest kliknięcie. Po prawidłowym ustawieniu twoim oczom ukarze się sekretna pakamera, a w niej Sztylet Zabójcy (Assassin's Dagger) - wyśmienita broń dla łotrzyka.

W tej komorze czeka na Ciebie zagadka prosta, ale wymagająca dobrego refleksu - Poziom 7 - Ancient Chambers (Starożytne Komory) | Opis przejścia | Dragon Age II - Legend of Grimrock - poradnik do gry

W tej komorze czeka na Ciebie zagadka prosta, ale wymagająca dobrego refleksu. Podłoga w tym miejscu w całości składa się z zapadni, które na przemian otwierają się i zamykają za sprawą demonicznej głowy plującej pociskami do gniazda po drugiej stronie.

Aby przemierzyć to pomieszczenie i otworzyć drzwi po przeciwnej stronie musisz wejść na środek pomieszczenia w momencie gry zapadnie zamkną się i zablokować tym samym tor lotu pocisku - Poziom 7 - Ancient Chambers (Starożytne Komory) | Opis przejścia | Dragon Age II - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Aby przemierzyć to pomieszczenie i otworzyć drzwi po przeciwnej stronie musisz wejść na środek pomieszczenia w momencie gry zapadnie zamkną się i zablokować tym samym tor lotu pocisku. Zbliż się do gniazda świetlnych pocisków i patrząc w jego stronę w odpowiednim momencie przesuń się w lewo, naciśnij przycisk na ścianie i natychmiast przesuń się w prawo. Do pomieszczenia wlecą Uggardiany, dlatego najlepiej będzie jeśli wycofasz się teraz w okolicę sekretu w punkcie (21) i tam zabijesz ich, nie martwiąc się o zapadnie w podłodze.

Gdy uporasz się z wrogami wróć do pomieszczenia z zapadniami i znów zablokuj własnym ciałem tor lotu pocisku. odwróć się w stronę korytarza którym tu przyszedłeś, a po lewej stronie od wejścia zauważysz nie do końca sekretny sekret - półkę, na której leży Naramiennik Hartu (Bracer of Fortitude). Stań obok gniazda pocisków patrząc w stronę znajdźki, w odpowiednim momencie podbiegnij by ja zebrać i natychmiast wróć.

Jeśli chcesz możesz również spaść przez otwierające się zapadnie - na dole czeka na Ciebie ogr, który w chwili obecnej nie powinien już stanowić bardzo dużego problemu i zapewnić twojej drużynie zastrzyk doświadczenia. W tej piwniczne znajdziesz również Ciężką Tarczę, ziele Mleczna Trzcina oraz bełt to kuszy. Schodami wrócisz z powrotem na górę

1 - Poziom 7 - Ancient Chambers (Starożytne Komory) | Opis przejścia | Dragon Age II - Legend of Grimrock - poradnik do gry
W tym miejscu znajdziesz bardzo dobrą, ciężką broń - Korbacz (Flail) - Poziom 7 - Ancient Chambers (Starożytne Komory) | Opis przejścia | Dragon Age II - Legend of Grimrock - poradnik do gry

W tym miejscu znajdziesz bardzo dobrą, ciężką broń - Korbacz (Flail). Najpierw będziesz musiał jednak pokonać Mackę, która strzeże półki z bronią oraz Uggardiana.

Niedaleko pomieszczenia z Korbaczem znajdziesz na ścianie kamień z wyrytym runicznym symbolem - Poziom 7 - Ancient Chambers (Starożytne Komory) | Opis przejścia | Dragon Age II - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Niedaleko pomieszczenia z Korbaczem znajdziesz na ścianie kamień z wyrytym runicznym symbolem. Wciśnij go i szybko pobiegnij korytarzem na południe, a trafisz na pomieszczenie z klatką schodową. Prowadzi ona do tajnej części niższego poziomu - do Krypty Rozmontowywacza (Dismantler's Vault), w której znajduje się jedna z najpotężniejszych broni w grze.

Na półeczce obok schodów szczerzy się do Ciebie czaszka, kolejna z pięciu możliwych do odnalezienia - Poziom 7 - Ancient Chambers (Starożytne Komory) | Opis przejścia | Dragon Age II - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Na półeczce obok schodów szczerzy się do Ciebie czaszka, kolejna z pięciu możliwych do odnalezienia. Daj ją oczywiście swojemu Minotaurowi.

Na koniec zostają jeszcze Żelazne Wrota, których otworzenie wymaga odrobiny refleksu i zręczności - Poziom 7 - Ancient Chambers (Starożytne Komory) | Opis przejścia | Dragon Age II - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Na koniec zostają jeszcze Żelazne Wrota, których otworzenie wymaga odrobiny refleksu i zręczności.

Gdy tylko wejdziesz do pomieszczenia, demoniczne głowy po drugiej stronie zaczną wypluwać świetliste pociski - Poziom 7 - Ancient Chambers (Starożytne Komory) | Opis przejścia | Dragon Age II - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Gdy tylko wejdziesz do pomieszczenia, demoniczne głowy po drugiej stronie zaczną wypluwać świetliste pociski. Jeżeli którykolwiek z nich dotrze do swojego gniazda, Ty natychmiast zostaniesz przeniesiony pod drzwi i będziesz musiał zaczynać od początku. Po prostu ustaw się twarzą w stronę demonicznych figur i blokuj ciałem nadlatujące pociski, które z stopniowo zaczną przyśpieszać. Kiedy głowy przestaną w Ciebie pluć, Żelazne Wrota otworzą się, a nagrodą za wysiłek będą Chitynowe Buty (ostatni element zestawu!) oraz Zwój Ognistego Umagiczniania Strzał (Scroll of Enchant Fire Arrow).

Schody prowadzące na poziom 6 - Poziom 7 - Ancient Chambers (Starożytne Komory) | Opis przejścia | Dragon Age II - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Schody prowadzące na poziom 6.

Schody prowadzące na poziom 8 - Poziom 7 - Ancient Chambers (Starożytne Komory) | Opis przejścia | Dragon Age II - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Schody prowadzące na poziom 8.

Schody prowadzące do piwnicy pod komnatą w punkcie (22) - Poziom 7 - Ancient Chambers (Starożytne Komory) | Opis przejścia | Dragon Age II - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Schody prowadzące do piwnicy pod komnatą w punkcie (22).

Schody do tajnej części poziomu 8 - Poziom 7 - Ancient Chambers (Starożytne Komory) | Opis przejścia | Dragon Age II - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Schody do tajnej części poziomu 8.

Podobało się?

0

Legend of Grimrock

11 kwietnia 2012

PC Mobile Nintendo
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2012-05-10
10:26

zanonimizowany840080 Junior

ponawiam pytanie gdzie można obczaić jakie się ma osiągnięcia ??

Komentarz: zanonimizowany840080
2012-05-10
16:47

zanonimizowany839390 Legionista

Osiągnięcia są na steamie, (shift + Tab) i pojawi ci się okienko steama i tam jest zakładka osiągnięć ;) a jak jest bez steama to kliknij w grze Esc, i tam są statystyki

Komentarz: zanonimizowany839390
2013-07-31
19:53

zanonimizowany935094 Junior

Jak mogę zdobyć klucz do pokoju "25"?

Komentarz: zanonimizowany935094
2014-12-03
23:43

bistrobob Legionista

Generalnie bardzo dobry i szczegółowy poradnik - gratuluję. Jednak znalazłem błąd na poziomie 4. Przy opisie sekretu w punkcie 17, po wciśnięciu guzika w niszy, zamykają się 2 zapadnie po lewej stronie w głównej sali ze zwojami. Biegniemy nimi do końca i na ścianie po lewej jest kolejny guzik i dopiero po jego wciśnięciu znika centralny portal i można zeskoczyć w dół. Dotąd na razie doszedłem. Jak znajdę coś więcej napiszę - pozdrawiam.

Komentarz: bistrobob
2017-10-07
02:52

MrocznyWędrowiec Generał

MrocznyWędrowiec

Na poziomie 5 (Hallways) w punkcie 22 (Brace of Fortitude) jest w ścianie ukryty przycisk o którym nie wspomniałeś (na tej samej platformie co ten przedmiot) - robi on coś (co)?

Komentarz: MrocznyWędrowiec

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl