Poziom 7 - Ancient Chambers (Starożytne Komory) | Opis przejścia | Dragon Age II
Aktualizacja:
Poziom 7: Ancient Chambers (Starożytne Komory)

Ten poziom w porównaniu z poprzednim to wakacje. Przyjdzie Ci się tutaj zmierzyć z kilkoma wymagającymi przeciwnikami, ale na tym etapie gry nie są już oni tak straszni. Zagadki również są mniej frustrujące, ale ciekawe. Taka chwila oddechu po uwięzieniu na 6 poziomie.
![]() | Przygodę w Komorach zaczniesz w korytarzach, po których licznie kręcą Się Szlamy. W pierwszym pomieszczeniu (otwieranym pobliskim przyciskiem znajdziesz notkę od Tooruma, skrywającą się pod łachem leżącym na ziemi. Znajduje się tutaj również sekret, o którym poniżej (3). |
![]() | W tym pomieszczeniu znajdziesz więcej Szlamów oraz grzybek i ziele do alchemii. |
![]() | Aby otworzyć tę alkowę musisz wykonać bardzo prostą czynność, a mianowicie otworzyć w pomieszczeniach (1) i (2) wszystkie drzwi, poza południowymi drzwiami w punkcie (2). W alkowie znajdziesz Kolcze Nogawice, Noże do Rzucania oraz Topór Bojowy. |
![]() | Północna część tunelu jest zawalona, a zatem jedyna droga prowadzi przez drzwi do zachodniej komory. Znajduje się tutaj Labirynt Cieni - prosta łamigłówka ze sporą ilością fantów do zebrania. Aby przemierzyć ten labirynt musisz poruszać się tylko po nieoświetlonych kwadratach, omijając szerokim łukiem światło pochodni. Nie będę rozrysowywał trasy przemierzania labiryntu, ponieważ na tym etapie gry nie powinieneś mieć już problemu z tak prostą zagadką. Wystarczy, że zapamiętasz, że wejście na oświetlony obszar przenosi Cię z powrotem pod drzwi wejściowe. W dostępnych zaułkach tego labiryntu znajdziesz dwa Szlamowe Dzwonki (Slime Bells) do alchemii. |
![]() | Tutaj znajduje się Zwój Ciemności - jest to zaklęcie odwrotne do Światła. |
![]() | W pakamerce znajdującej się na tym filarze znajduje się Bransoleta z Twardego Kamienia (Hardstone Bracelet).Tuż obok, przy północnej ścianie znajdziesz również notkę od Tooruma dotyczącą tej części podziemia. |
![]() | W tym (pozornie) ślepym zaułku znajdziesz Drewnianą Skrzynię, a w niej spory zapas jedzenia. Znajduje się tutaj również ukryty przycisk, który pozwoli Ci dostać się do podwójnego sekretu. |
![]() | Wciśnij przycisk w ścianie w punkcie (7) a podniesie się ściana, dając Ci dostęp do portalu (zaznaczonego na zielono), a ten zabierze Cię do tajnego pomieszczenia, w którym grasują małe Herdery. Po ich zgładzeniu przeszukaj pomieszczenie w poszukiwaniu Toporków do Rzucania, Bełtów do kuszy i jedzenia. Na jednej ze ścian znajdziesz również kamień z wyrytą runą. Naciśnij go a podniesie się kolejna ściana - za nią znajdziesz kilka Lodowych Bomb. |
![]() | To pomieszczenie jest oficjalnym celem twojej podróży przez "cienie". Krata, kontrolowana pobliską dźwignią pozwoli Ci wykorzystać ten zaułek jako schronienie w razie potrzeby salwowania się ucieczką z kolejnych korytarzy. |
![]() | W tej okolicy roi się od Uggardianów, w dodatku jest tu dość ciasno i ciężko omijać ich ogniste kule. Najłatwiej jest wywabiać ich do punktu (9) i tam wykańczać ich pojedynczo. Wskocz do znajdującej się tutaj zapadni, a znajdziesz się w prostym sekrecie zawierającym Bransoletę Tirina. Znajdujący się obok portal zabierze Cię z powrotem na górę. |
![]() | Aby dostać się do pomieszczenia za drzwiami musisz najpierw stanąć na płycie dociskowej w sąsiedniej komnacie. Gdy tylko to zrobisz od razu wróć pod drzwi i rozwal znajdującego się tam Szlama. Zrób to możliwie szybko, ponieważ w komnacie z płytą otworzyły się ściany i wylało się zza nich znacznie więcej szlamów. Po zabiciu ich wszystkich zbierz znajdujący się za otwartymi drzwiami Żelazny Klucz oraz odszukaj w sąsiedniej komnacie Płaszcz Wróżbity. |
![]() | Użyj znalezionego Żelaznego Klucza na znajdującym się tutaj zamku, a zapadnia blokująca Ci drogę zamknie się, dając dostęp do kolejnej zagadki. |
![]() | W tym korytarzu oraz po drugiej stronie zapadni zobaczysz dwie demoniczne głowy, które jak się domyślasz "plują" świetlistymi pociskami. Obok kraty zobaczysz metalowy przycisk oraz "gniazdo" na ww. świetlne pociski. Drugie gniazdo znajduje się po drugiej stronie kraty. Znajduje się tam również otwarta zapadnia. Aby otworzyć kratę oraz zamknąć zapadnię musisz kolejno: wcisnąć metalowy przycisk, szybko zrobić miejsce dla nadlatującego pocisku podchodząc blisko zapadni (10), a kiedy otworzy się krata natychmiast uskoczyć z powrotem na kwadrat w którym znajduje się przycisk. W ten sposób drugi świetlny pocisk zamknie zapadnię. |
![]() | Tutaj czeka Cię znów przeprawa przez morze Szlamu. Obok kolumny znajdującej się w rogu pomieszczenia znajdziesz Toporek do Rzucania. |
![]() | Tutaj znajduje się Kryształ życia oraz interesujący fant leżący w pobliżu - Ognista Kolia (Fire Torc) |
![]() | W pierwszym pomieszczeniu będziesz musiał rozwiązać prostą łamigłówkę wykorzystującą demoniczną głowę, gniazdo oraz oczywiście świetlny pocisk. ![]() Znajdziesz tutaj dwie płyty dociskowe. Pierwsza otwiera kratę, druga wystrzeliwuje pocisk z demonicznej głowy. Stań na pierwszej płycie i poczekaj aż brama otworzy się całkowicie, szybko wejdź na płytę pod kratą i natychmiast wróć na poprzednią płytę. Kiedy pocisk wyląduje w gnieździe otworzą się dwa kolejne pomieszczenia i zaatakują Cię Uggardiany. W pomieszczeniu za kratą znajdziesz rarytas dla maga - Laskę Szamana oraz Zwój Niewidzialności leżący pod demoniczną głową. Drugie pomieszczenie skrywa kolejną notatkę Tooruma oraz dźwignię otwierającą drewniane drzwi, prowadzące na korytarz obok punktu (14). |
![]() | W pomieszczeniu z dwoma portalami i zapadniami wskocz do zapadni. Znajdziesz się w ciekawym, ale niebezpiecznym pomieszczeniu, którego posadzka niemal w całości wyłożona jest płytami dociskowymi. Każda płyta uwalnia trujący pocisk z demonicznej głowy znajdującej się po drugiej stronie pomieszczenia. Poruszaj się z wyczuciem po kolejnych płytach tak, aby nie dać się zabić nim sięgniesz przeciwnej strony pomieszczenia. Tam odnajdziesz Buty Waleczności (element zestawu). Obok demonicznych głów znajduje się dźwignia, która uwolni pająki oraz kraby, które czekają za kratami w miejscu, w którym początkowo wylądowałeś. Pokonaj stawonogi, przeszukaj alkowy, z których wylazły w poszukiwaniu jedzenia i użyj portalu by wrócić na górę. |
![]() | Portal, który przenosi Cię na drugą stronę pomieszczenia do punktu (19). |
![]() | Portal, który przenosi Cię do punktu (20). |
![]() | W alkowie na północnej ścianie tego pomieszczenia znajdziesz worek zawierający odrobinę składników alchemicznych. Użyj portalu, aby wrócić do punktu (19). |
![]() | Tutaj znajduje się dość prosty sekret. Na ścianach znajdziesz pięć dźwigni, a należy ustawić je w następujący sposób: 1 - w górę 2 - obojętne 3 - w dół 4 - obojętne 5 - w dół Potwierdzeniem właściwego ustawienia dźwigni 1, 3 i 5 jest kliknięcie. Po prawidłowym ustawieniu twoim oczom ukarze się sekretna pakamera, a w niej Sztylet Zabójcy (Assassin's Dagger) - wyśmienita broń dla łotrzyka. |
![]() | W tej komorze czeka na Ciebie zagadka prosta, ale wymagająca dobrego refleksu. Podłoga w tym miejscu w całości składa się z zapadni, które na przemian otwierają się i zamykają za sprawą demonicznej głowy plującej pociskami do gniazda po drugiej stronie. ![]() Aby przemierzyć to pomieszczenie i otworzyć drzwi po przeciwnej stronie musisz wejść na środek pomieszczenia w momencie gry zapadnie zamkną się i zablokować tym samym tor lotu pocisku. Zbliż się do gniazda świetlnych pocisków i patrząc w jego stronę w odpowiednim momencie przesuń się w lewo, naciśnij przycisk na ścianie i natychmiast przesuń się w prawo. Do pomieszczenia wlecą Uggardiany, dlatego najlepiej będzie jeśli wycofasz się teraz w okolicę sekretu w punkcie (21) i tam zabijesz ich, nie martwiąc się o zapadnie w podłodze. Gdy uporasz się z wrogami wróć do pomieszczenia z zapadniami i znów zablokuj własnym ciałem tor lotu pocisku. odwróć się w stronę korytarza którym tu przyszedłeś, a po lewej stronie od wejścia zauważysz nie do końca sekretny sekret - półkę, na której leży Naramiennik Hartu (Bracer of Fortitude). Stań obok gniazda pocisków patrząc w stronę znajdźki, w odpowiednim momencie podbiegnij by ja zebrać i natychmiast wróć. Jeśli chcesz możesz również spaść przez otwierające się zapadnie - na dole czeka na Ciebie ogr, który w chwili obecnej nie powinien już stanowić bardzo dużego problemu i zapewnić twojej drużynie zastrzyk doświadczenia. W tej piwniczne znajdziesz również Ciężką Tarczę, ziele Mleczna Trzcina oraz bełt to kuszy. Schodami wrócisz z powrotem na górę |
![]() | ![]() W tym miejscu znajdziesz bardzo dobrą, ciężką broń - Korbacz (Flail). Najpierw będziesz musiał jednak pokonać Mackę, która strzeże półki z bronią oraz Uggardiana. |
![]() | Niedaleko pomieszczenia z Korbaczem znajdziesz na ścianie kamień z wyrytym runicznym symbolem. Wciśnij go i szybko pobiegnij korytarzem na południe, a trafisz na pomieszczenie z klatką schodową. Prowadzi ona do tajnej części niższego poziomu - do Krypty Rozmontowywacza (Dismantler's Vault), w której znajduje się jedna z najpotężniejszych broni w grze. |
![]() | Na półeczce obok schodów szczerzy się do Ciebie czaszka, kolejna z pięciu możliwych do odnalezienia. Daj ją oczywiście swojemu Minotaurowi. |
![]() | Na koniec zostają jeszcze Żelazne Wrota, których otworzenie wymaga odrobiny refleksu i zręczności. ![]() Gdy tylko wejdziesz do pomieszczenia, demoniczne głowy po drugiej stronie zaczną wypluwać świetliste pociski. Jeżeli którykolwiek z nich dotrze do swojego gniazda, Ty natychmiast zostaniesz przeniesiony pod drzwi i będziesz musiał zaczynać od początku. Po prostu ustaw się twarzą w stronę demonicznych figur i blokuj ciałem nadlatujące pociski, które z stopniowo zaczną przyśpieszać. Kiedy głowy przestaną w Ciebie pluć, Żelazne Wrota otworzą się, a nagrodą za wysiłek będą Chitynowe Buty (ostatni element zestawu!) oraz Zwój Ognistego Umagiczniania Strzał (Scroll of Enchant Fire Arrow). |
![]() | Schody prowadzące na poziom 6. |
![]() | Schody prowadzące na poziom 8. |
![]() | Schody prowadzące do piwnicy pod komnatą w punkcie (22). |
![]() | Schody do tajnej części poziomu 8. |
0
- Legend of Grimrock - poradnik do gry
- Legend of Grimrock - poradnik do gry
- Opis przejścia
- Poziom 1 - Into The Dark (W Ciemność) | Opis przejścia | Dragon Age II
- Poziom 2 - Old Tunnels (Stare Tunele) | Opis przejścia | Dragon Age II
- Poziom 3 - Pillars of Light (Filary Światła) | Opis przejścia | Dragon Age II
- Poziom 4 - Archives (Archiwa) | Opis przejścia | Dragon Age II Dziedzictwo
- Poziom 5 - Hallways (Korytarze) | Opis przejścia | Dragon Age II Dziedzictwo
- Poziom 6 - Trapped (W Potrzasku) | Opis przejścia | Dragon Age II Dziedzictwo
- Poziom 7 - Ancient Chambers (Starożytne Komory) | Opis przejścia | Dragon Age II
- Poziom 8 - The Vault (Krypta) | Opis przejścia | Dragon Age II Dziedzictwo
- Poziom 9 - Goromorg Temple I (Świątynia Goromorga I) | Opis przejścia
- Poziom 10 - Goromorg Temple II (Świątynia Goromorga II) | Opis przejścia
- Poziomy 11-13: The Tomb (Grobowiec), The Prison (Więzienie), The Cementery (Cmentarzysko) | Opis przejścia
- Opis przejścia
- Legend of Grimrock - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany840080 Junior
ponawiam pytanie gdzie można obczaić jakie się ma osiągnięcia ??
zanonimizowany839390 Legionista
Osiągnięcia są na steamie, (shift + Tab) i pojawi ci się okienko steama i tam jest zakładka osiągnięć ;) a jak jest bez steama to kliknij w grze Esc, i tam są statystyki
zanonimizowany935094 Junior
Jak mogę zdobyć klucz do pokoju "25"?
bistrobob Legionista
Generalnie bardzo dobry i szczegółowy poradnik - gratuluję. Jednak znalazłem błąd na poziomie 4. Przy opisie sekretu w punkcie 17, po wciśnięciu guzika w niszy, zamykają się 2 zapadnie po lewej stronie w głównej sali ze zwojami. Biegniemy nimi do końca i na ścianie po lewej jest kolejny guzik i dopiero po jego wciśnięciu znika centralny portal i można zeskoczyć w dół. Dotąd na razie doszedłem. Jak znajdę coś więcej napiszę - pozdrawiam.
MrocznyWędrowiec Generał
Na poziomie 5 (Hallways) w punkcie 22 (Brace of Fortitude) jest w ścianie ukryty przycisk o którym nie wspomniałeś (na tej samej platformie co ten przedmiot) - robi on coś (co)?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.


































