6. Dym i pozostałe moce w inFamous Second Son
Aktualizacja:
Dym (Smoke) to pierwsza spośród czterech głównych kategorii mocy (trzy pozostałe to Neon, Video i Beton - Concrete) i to właśnie z niej będziesz korzystał w początkowych godzinach rozgrywki. W skład mocy powiązanych z dymem wchodzą zarówno umiejętności typowo ofensywne (np. wystrzeliwanie dymnych pocisków czy odpalanie rakiet zadających obrażenia od ognia), jak i takie, które są pomocne w eksploracji otoczenia, jak np. zamiana w dym, unoszenie się w powietrzu czy przelot przez szyb wentylacyjny (temat eksploracji dokładniej opisany został w Kroku 1).

O ile czynności powiązane z eksploracją otoczenia nie zużywają energii Delsina, o tyle odpalanie ataków ofensywnych wymaga dysponowania zgromadzonym wcześniej dymem, który pełni w grze rolę swego rodzaju surowca. Aktualne zapasy energii wyświetlane są na pasku w lewym dolnym rogu ekranu i po ich wyczerpaniu Delsin pozostawiony jedynie zostanie z podstawowymi atakami (np. łańcuchem), którymi w większości przypadków niewiele zdziała. Bardzo ważne jest w rezultacie to żeby na bieżąco obserwować aktualne zapasy energii i odpowiednio reagować gdy tylko zacznie ich brakować. Zależność ta dotyczy również kategorii Neon i Video, które wymagają manualnej regeneracji. Jedynie moc Betonu (Concrete), która odblokowywana jest po zaliczeniu głównego wątku fabularnego gry, potrafi się samoczynnie odnawiać.
W świecie gry znajduje się wiele różnych źródeł dymu, aczkolwiek z racji tego, że akcja Second Son rozgrywa się w mieście najczęściej moim zdaniem będziesz pozyskiwał go z wraków samochodów. Warto w tym miejscu dodać praktyczną wskazówkę - nie musisz rozglądac się za wrakami, bo równie dobrze możesz niszczyć odnajdywane auta, dzięki czemu zacznie się z nich wydobywać pożądany dym.

Wraki samochodów to oczywiście nie jedyna z możliwości. Innym dobrym sposobem na regenerowanie zapasów dymu jest docieranie na dachy budynków (najlepiej z wykorzystaniem czerwonych szybów). Na większości dachów odnajdziesz mianowicie kominy i z wielu z nich wydobywa się właśnie dym (przykład na powyższym obrazku), który możesz sobie "przywłaszczyć". Za docieraniem do kominów przemawia też to, iż wielu wrogów nie będzie wtedy w stanie dosięgnąć swoimi atakami Delsina. Oprócz uzupełnienia zapasów możesz więc w tym samym czasie zagwarantować sobie odnowienie energii życiowej i na pole bitwy powrócić w pełni sił.

W dalszej fazie gry Delsin wchodzi w posiadanie trzech kolejnych kategorii mocy i szerzej opisane one zostały w rozdziale Umiejętności Delsina w głównym poradniku do gry inFamous: Second Son. Gwoli przypomnienia, są to moce Neon (jest ona odblokowywana w piątej głównej misji kampanii), Video (jest ona odblokowywana w dwunastej głównej misji kampanii) i Concrete - Beton (jest ona odblokowywana w trakcie pojedynku z finałowym bossem). Każda z tych kategorii ma dość zbliżony zestaw umiejętności do dymu - możesz liczyć na usprawnienia przemieszczania się oraz na kilka rodzajów ataków dystansowych (słaby i szybki, powolny, wymagający dysponowania ciężką amunicją itd.).
0
- inFamous: Second Son - poradnik do gry
- inFamous: Second Son w 10 prostych krokach
- 10 prostych kroków - inFamous - Second Son w 10 prostych krokach
- 1. Eksploracja w inFamous Second Son
- 2. Walka w inFamous Second Son
- 3. Przeciwnicy i ich typy w inFamous Second Son
- 4. Główne i poboczne zadania w inFamous Second Son
- 5. Karma w inFamous Second Son
- 6. Dym i pozostałe moce w inFamous Second Son
- 7. Rozwój umiejętności Delsina w inFamous Second Son
- 8. Dodatkowe aktywności w inFamous Second Son
- 9. Przejmowanie dzielnic w inFamous Second Son
- 10. Śmierć bohatera w inFamous Second Son
- inFamous: Second Son w 10 prostych krokach
Komentarze czytelników
maciejm2 Junior
Naczytałem się recenzji pełnych zachwytów recenzji i kupiłem tego gniota. Nie znam równie durnej gry! Zmarnowana kasa!
Ozibad Junior
Gierka jest naprawdę zajebista. Wystarczy, że ktonuś się podobają założenia (I mean supermoce, otwarte miasto etc.) I powinna mu się spodobać(
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
