Half-Life: Lambda Core - cz. 3
Aktualizacja:
![]() | ![]() |
Po zejściu na dół zobaczysz martwego naukowca leżącego na podłodze [#595] . Przyjrzyj się liczbie 247, którą uczony napisał własną krwią przed swoją śmiercią. Cyfry wskazują numery teleporterów, z usług których będziesz zmuszony korzystać już za chwilę. Zanim wrócisz się na poziom B, zwróć jeszcze uwagę na stertę skrzyń leżącą koło ogrodzenia [#596] . Wykorzystując pudła będziesz mógł przeskoczyć siatkę i zdobyć kilka cennych przedmiotów. Ze schowka wydostaniesz się za pomocą czerwonej drabiny.
![]() | ![]() |
Wróć się na poziom B i przejdź przez najbliższe drzwi [#597] , a trafisz do pomieszczenia z teleporterami [#598] . Na początek kilka słów komentarza. Konstrukcja którą widzisz przed sobą zawiera dziewięć teleporterów, które mogą przenieść Cię do różnych części kompleksu. Korzystanie ze wszystkich nie jest konieczne, choć w większości wypadków opłacalne, bo można znaleźć przydatne przedmioty. Istotne jest jednak to, że na jednym poziomie znajdują się tylko trzy portale. Aby dostać się wyższy poziom, trzeba wejść we właściwy teleporter, a następnie wylądować na jednej z obracających się dookoła platform.
Przed rozpoczęciem zabawy z teleportacją, dokładnie przyjrzyj się maszynerii i zapamiętaj położenie wszystkich przeszkód w postaci rur. Te ostatnie mogą zepchnąć Cię z obracających się platform, co skończy się poważnym ubytkiem energii życiowej, a nawet śmiercią.
Po przekroczeniu pierwszego portalu musisz wylądować na jednej z poruszających się platform. Poczekaj aż ta znajdzie się pod żółtą kulą energii i dopiero wtedy wkrocz w portal. Kiedy przeniesiesz się na drugą stronę, będziesz mógł skorzystać z następnych teleporterów, oznaczonych liczbami od 01 do 09. Oto ich krótka charakterystyka:
01 - Portal przeniesie Cię do pomieszczenia opanowanego przez Headcraby [#599] . Stwory będą nieustannie wpadać do środka za pośrednictwem kanałów wentylacyjnych, dlatego walka z nimi nie ma większego sensu. Na końcu sali znajduje się drabina. Jeśli wdrapiesz się po niej na górę, będziesz mógł zabrać granaty [#600] .
W trakcie wędrówki do drabiny należy zwrócić baczną uwagę na podłogę. Zawali się ona pod Twoim ciężarem, dlatego poruszaj się wyłącznie po stalowych elementach, które łączą stykające się ze sobą kratki. Upadek skończy się spotkaniem z radioaktywną substancją, co niekorzystnie wpłynie na żywotność Gordona!
![]() | ![]() |
02 - Kula przetransportuje Cię piętro wyżej, dzięki czemu uzyskasz dostęp do portalów nr 04, 05 i 06. Upewnij się, że wylądujesz na obracającej się platformie, zanim wkroczysz w pole energii!
03 - Teleporter [#601] przeniesie Cię do niewielkiego pomieszczenia ze zgromadzonymi zapasami [#602] . Warto tutaj zajrzeć ze względu na kilka przydatnych przedmiotów.
![]() | ![]() |
04 - Pole energii przetransportuje Cię na położone wyżej piętro, dzięki czemu uzyskasz dostęp do portalów nr 07, 08 i 09. Upewnij się, że wylądujesz na obracającej się platformie, zanim dotkniesz kuli!
05 - Zostaniesz przeniesiony do małej sali, w której przebywa trzech naukowców [#603] . Zbadaj dokładnie całe pomieszczenie [#604] , a znajdziesz półkę z kilkoma przedmiotami oraz drabinę, pozwalającą dotrzeć do innej części kompleksu (odwiedziłeś ją wcześniej, więc możesz odpuścić sobie wędrówkę w tym kierunku). Obok grupki uczonych zobaczysz również drzwi. Za nimi ukrytych jest kilka cennych przedmiotów - apteczki oraz baterie do kombinezonu. Warto tu zajrzeć, by odnowić energię.
![]() | ![]() |
06 - Teleporter wyrzuci Cię w pionowym szybie. Zaczniesz spadać w dół, rozwalając przy tym kolejne platformy. Nie ruszaj się i cierpliwie poczekaj, aż wpadniesz prosto do kuli energii i wrócisz do głównego pomieszczenia. Użycie tego portalu jest całkowicie bezcelowe.
07 - Najważniejszy spośród wszystkich teleporterów, gdyż pozwala ruszyć w dalszą drogę.
08 - Zostaniesz przeniesiony do niewielkiego pomieszczenia, gdzie znajduje się trochę amunicji radioaktywnej oraz aparat regenerujący energię w kombinezonie [#605] . Jeżeli potrzebujesz jednego i drugiego, koniecznie skorzystaj z tego portalu.
![]() | ![]() |
09 - Teleporter [#606] jest uszkodzony. Zetknięcie z kulą energii skończy się Twoją śmiercią. Ze zrozumiałych względów odpuść sobie ten portal.
Po przejściu przez teleporter numer 07, zostaniesz przetransportowany do następnej części kompleksu, gdzie zauważysz nowy wynalazek uczonych z laboratorium Lambda. W centralnej części pomieszczenia znajduje się portal [#607] , z usług którego będziesz zmuszony skorzystać. Problem polega na tym, że dostęp do niego jest w tym momencie zablokowany. Zanim użyjesz teleportera, musisz go wpierw otworzyć.
![]() | ![]() |
Przyjrzyj się dokładnie okrągłemu pomieszczeniu i prześledź uważnie ruch wszystkich platform, które krążą nad zbiornikiem wypełnionym radioaktywną substancją. Korzystając z ruchomych fragmentów podłogi, musisz zbliżyć się najpierw do pomarańczowego włazu oznaczonego liczbą 01 [#608] , a potem do wrót nr 02, umieszczonych dokładnie po drugiej stronie sali. Obie płyty zawierają czerwone przyciski. Jeśli uda Ci się je włączyć, bariera zostanie zlikwidowana, a Ty będziesz mógł wdrapać się do głównego teleportera metodą skok + kucnięcie.
![]() | ![]() |
Przejdź przez drzwi i ruszaj naprzód jedyną dostępną drogą. Na końcu korytarza zobaczysz niewielką wnękę [#609] , a w niej baterię do regeneracji kombinezonu. Odzyskawszy energię obróć się w prawo i wyjdź po drabinie [#610] na górę. Idź cały czas przed siebie, a już po chwili dotrzesz do przeszklonych drzwi [#611] . Przebywający za nimi naukowiec rozpozna Cię i wpuści do środka.
![]() | ![]() |
Wysłuchaj przemówienia wygłoszonego przez uczonego i pozbieraj wszystkie przedmioty z położonych nieopodal magazynów [#612] . Znajduje się tam mnóstwo amunicji, apteczek oraz inny, znany Ci doskonale asortyment. Uzbroiwszy się po zęby, podejdź do mieniącej się błękitną barwą komory [#613] i zabierz najnowszy wynalazek specjalistów z Black Mesa. Jest nim specjalny plecak, który umożliwia wykonywanie znacznie dłuższych niż zwykle skoków. Przedmiot ten jest niezwykle praktyczny, o czym już niedługo sam się przekonasz.
Aby oddać długi skok, musisz w trakcie w biegu przycisnąć klawisz odpowiedzialny za kucanie, a potem (niemal równocześnie) skoczyć. Ewolucja ta jest banalnie prosta do wykonania, ale nie można wykluczyć, że z początku będziesz mieć problemy z jej opanowaniem. Dobrym miejscem do ćwiczeń jest specjalny tor przeszkód (Hazard Course), który jest dostępny w menu głównym gry.
![]() | ![]() |
Gdy będziesz gotowy do działania, poproś strażnika o pomoc, a następnie udaj się wraz z naukowcem do sali [#614] , gdzie znajduje się olbrzymi teleporter. Uczony zajmie miejsce na swoim stanowisku i rozpocznie operację mającą na celu otworzenie bramy do świata obcych.
Otwieranie portalu potrwa kilkadziesiąt sekund - w tym czasie naukowiec będzie narażony na ataki ze strony Controllerów - niedużych, latających i bardzo irytujących stworków [#615] . Wyciągnij rewolwer i rozpocznij eksterminację obcych. W walce pomagać Ci będzie strażnik, którego wcześniej zachęciłeś do współpracy. Jeżeli zrobi się naprawdę gorąco, skorzystaj z zamontowanego na plecach urządzenia. Długi skok pozwoli szybko i skutecznie wymknąć się z obławy.
![]() | ![]() |
Przedłużające się oczekiwanie na otwarcie bramy, szybko zostanie wynagrodzone. Kiedy Twój kolega po fachu da wyraźny sygnał, że operacja zakończyła się sukcesem, wejdź do utworzonej na środku pomieszczenia kuli energii [#616] . Kilka sekund później wylądujesz w Xen.
- Half-Life - poradnik do gry
- Half-Life: Poradnik do gry
- Half-Life: Przeciwnicy - cz. 1
- Half-Life: Przeciwnicy - cz. 2
- Half-Life: Porady ogólne do Solucja Half-Life
- Half-Life: Black Mesa Inbound
- Half-Life: Anomalous Materials
- Half-Life: Unforeseen Consequences - cz. 1
- Half-Life: Unforeseen Consequences - cz. 2
- Half-Life: Office Complex - cz. 1
- Half-Life: Office Complex - cz. 2
- Half-Life: We've Got Hostiles - cz. 1
- Half-Life: We've Got Hostiles - cz. 2
- Half-Life: Blast Pit - cz. 1
- Half-Life: Blast Pit - cz. 2
- Half-Life: Blast Pit - cz. 3
- Half-Life: Power Up - cz. 1
- Half-Life: Power Up - cz. 2
- Half-Life: On a Rail - cz. 1
- Half-Life: On a Rail - cz. 2
- Half-Life: On a Rail - cz. 3
- Half-Life: On a Rail - cz. 4
- Half-Life: Apprehension - cz. 1
- Half-Life: Apprehension - cz. 2
- Half-Life: Residue Processing - cz. 1
- Half-Life: Residue Processing - cz. 2
- Half-Life: Questionable Ethics - cz. 1
- Half-Life: Questionable Ethics - cz. 2
- Half-Life: Surface Tension - cz. 1
- Half-Life: Surface Tension - cz. 2
- Half-Life: Surface Tension - cz. 3
- Half-Life: Surface Tension - cz. 4
- Half-Life: Surface Tension - cz. 5
- Half-Life: Surface Tension - cz. 6
- Half-Life: Forget about Freeman! - cz. 1
- Half-Life: Forget about Freeman! - cz. 2
- Half-Life: Lambda Core - cz. 1
- Half-Life: Lambda Core - cz. 2
- Half-Life: Lambda Core - cz. 3
- Half-Life: Xen
- Half-Life: Gonarch's Lair
- Half-Life: Interloper - cz. 1
- Half-Life: Interloper - cz. 2
- Half-Life: Nihilanth
- Half-Life: Endgame
- Half-Life: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany7318 Junior
taki mały hint dla poziomu surface tension: helikopter można zestrzelić przy użyciu gauss guna :)
brawo za poradnik, miło tak powspominać :)
raziel88ck Legend
U.V. Impaler - niewierzylem ze zrobicie poradnik do starej gry :) Zaskoczyliscie mnie pozytywnie, czy mozna liczyc takze na inne tytuly? Jak to jest jak pracuje sie na GOLu przy poradnikach? Z gory ma sie ustalone gry, do ktorych trzeba sporzadzic poradnik? Oraz czy ma sie limit czasu na stworzenie go?
U.V. Impaler Legend
Half-Life to tytuł kultowy, wciąż jest sprzedawany w Steamie, cieszy się powodzeniem, więc nadrobiliśmy zaległości. Czy pojawią się poradniki do innych, starszych gier? Zobaczymy. A jeśli chodzi o pracę nad poradnikiem, to zależy już od samej gry. Czasem trudno jest porównać zaangażowanie, w końcu liniowa strzelanina to nie rozbudowana strategia, jak np. Empire: Total War. Mimo to Half-Life jest grą cięższą do zrobienia od innych strzelanin, zwłaszcza jeśli wziąć pod uwagę dzisiejsze standardy. A dlaczego? Bo przede wszystkim jest baaaardzo długa. :)
mari01986 Centurion
Co tu dużo mówić świetny poradnik :) właśnie przeszedłem grę ;P PS. nie wiem czy wiecie ale wyszła jakiś czas temu gra : half life source .. jest to ta sama jedynka ale na silniku source - o wiele ładniejsza graficznie. I właśnie w nią grałem była do kupienia na steamie w promocji za 1.99 euro.
zanonimizowany726601 Junior
Ja już dojechałem ^^ ale czekam i czekam i czekam chyba juz z godzinę i nadal on nie otwiera ^^ Help ! moje GG 20423950
zanonimizowany726601 Junior
próbowałem ale to nic nie daje ;/ ja mam Half Life Counter Scrike , ale to chyba nie ma nic do tego ??? jak będziecie coś wiedzieć proszę o napisanie do mnie na mój numer GG 20423950
zanonimizowany927280 Junior
Akurat obcieło ten fragment którego nie wiem
TEGO Z PALIWEM...
Bo nie wiem jak otworzyć te drzwi od PALIWOWNI.
zanonimizowany1001640 Junior
Nie da się :( Trzeba obejść i od tyłu wejść.
Zapalony graczek Centurion
Poradnik pomógł mi w kilku etapach gdzie utknąłem i nie wiedziałem co zrobić.
Bardzo dobry poradnik i oby więcej jak najwięcej takich poradników nie tylko do nowych gier ale też do tych starych.
Grałem w Half- Life 1 bez source ten oryginalny z ruskim dubbingiem ;)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
![1 - [Opis przejścia Half-Life] Lambda Core - cz. 3 - Half-Life - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/882/1301163859.jpg)
![Po zejściu na dół zobaczysz martwego naukowca leżącego na podłodze [#595] - [Opis przejścia Half-Life] Lambda Core - cz. 3 - Half-Life - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/882/1301163875.jpg)
![2 - [Opis przejścia Half-Life] Lambda Core - cz. 3 - Half-Life - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/882/1301163890.jpg)
![Wróć się na poziom B i przejdź przez najbliższe drzwi [#597] , a trafisz do pomieszczenia z teleporterami [#598] - [Opis przejścia Half-Life] Lambda Core - cz. 3 - Half-Life - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/882/1301163906.jpg)
![3 - [Opis przejścia Half-Life] Lambda Core - cz. 3 - Half-Life - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/882/1301163921.jpg)
![02 - Kula przetransportuje Cię piętro wyżej, dzięki czemu uzyskasz dostęp do portalów nr 04, 05 i 06 - [Opis przejścia Half-Life] Lambda Core - cz. 3 - Half-Life - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/882/1301163937.jpg)
![4 - [Opis przejścia Half-Life] Lambda Core - cz. 3 - Half-Life - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/882/1301163953.jpg)
![04 - Pole energii przetransportuje Cię na położone wyżej piętro, dzięki czemu uzyskasz dostęp do portalów nr 07, 08 i 09 - [Opis przejścia Half-Life] Lambda Core - cz. 3 - Half-Life - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/882/1301163968.jpg)
![5 - [Opis przejścia Half-Life] Lambda Core - cz. 3 - Half-Life - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/882/1301163984.jpg)
![06 - Teleporter wyrzuci Cię w pionowym szybie - [Opis przejścia Half-Life] Lambda Core - cz. 3 - Half-Life - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/882/1301164000.jpg)
![6 - [Opis przejścia Half-Life] Lambda Core - cz. 3 - Half-Life - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/882/1301164015.jpg)
![09 - Teleporter [#606] jest uszkodzony - [Opis przejścia Half-Life] Lambda Core - cz. 3 - Half-Life - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/882/1301164031.jpg)
![7 - [Opis przejścia Half-Life] Lambda Core - cz. 3 - Half-Life - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/882/1301164046.jpg)
![Przyjrzyj się dokładnie okrągłemu pomieszczeniu i prześledź uważnie ruch wszystkich platform, które krążą nad zbiornikiem wypełnionym radioaktywną substancją - [Opis przejścia Half-Life] Lambda Core - cz. 3 - Half-Life - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/882/1301164062.jpg)
![8 - [Opis przejścia Half-Life] Lambda Core - cz. 3 - Half-Life - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/882/1301164078.jpg)
![Przejdź przez drzwi i ruszaj naprzód jedyną dostępną drogą - [Opis przejścia Half-Life] Lambda Core - cz. 3 - Half-Life - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/882/1301164093.jpg)
![9 - [Opis przejścia Half-Life] Lambda Core - cz. 3 - Half-Life - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/882/1301164109.jpg)
![Wysłuchaj przemówienia wygłoszonego przez uczonego i pozbieraj wszystkie przedmioty z położonych nieopodal magazynów [#612] - [Opis przejścia Half-Life] Lambda Core - cz. 3 - Half-Life - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/882/1301164125.jpg)
![10 - [Opis przejścia Half-Life] Lambda Core - cz. 3 - Half-Life - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/882/1301164140.jpg)
![Gdy będziesz gotowy do działania, poproś strażnika o pomoc, a następnie udaj się wraz z naukowcem do sali [#614] , gdzie znajduje się olbrzymi teleporter - [Opis przejścia Half-Life] Lambda Core - cz. 3 - Half-Life - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/882/1301164156.jpg)
![11 - [Opis przejścia Half-Life] Lambda Core - cz. 3 - Half-Life - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/882/1301164171.jpg)
![Przedłużające się oczekiwanie na otwarcie bramy, szybko zostanie wynagrodzone - [Opis przejścia Half-Life] Lambda Core - cz. 3 - Half-Life - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/882/1301164187.jpg)
