[Opis przejścia Half-Life] Nihilanth
Aktualizacja:
Nihilanth
Czas na wielki finał. Twoim ostatnim celem w grze jest Nihilanth - gigantyczny stwór lewitujący w powietrzu, który nie zamierza tanio sprzedać swojej skóry. Jak na wieńczące zmagania starcie przystało, pojedynek będzie trudny, wymagający i miejscami wyjątkowo irytujący.
Arena
Zacznijmy od opisu miejsca, w którym stoczysz finałowy pojedynek. Bitwa odbędzie się w okrągłym pomieszczeniu, na którego dnie znajduje się brązowa breja. Ciecz, choć płytka, łagodzi upadki z każdej wysokości, dlatego nie musisz obawiać się, że wskutek nieuwagi przypadkowo roztrzaskasz się o ziemię.
W podłożu umieszczone są trzy skocznie [#691] , pozwalające wzbić się wysoko w powietrze. Platformy te należy wykorzystać, aby dostać się na występy skalne, położone w różnych miejscach planszy. Na każdym z tych występów zlokalizowany jest basen z życiodajną cieczą [#692] oraz kolejna trampolina. Jeśli będziesz w stanie uniknąć częstych i potężnych ataków stwora, w zbiornikach możesz odzyskać utraconą energię.
![]() | ![]() |
Warto cały czas pamiętać, że w pomieszczeniu rządzi zmniejszona grawitacja i każdy skok trwa niemiłosiernie długo. W trakcie lotu dysponujesz ograniczonym polem manewru, dzięki czemu stajesz się łatwym celem dla Nihilantha. Z tego właśnie względu lepiej jest trzymać się ziemi, a wyprawy do góry ograniczyć do niezbędnego minimum. Dobrze jest poćwiczyć same skoki. Jeśli wybijemy się zbyt wysoko, to spadając na występy skalne roztrzaskamy się o podłoże! Wysokość skoku można znacznie zmniejszyć, jeśli lecąc będziemy dotykać ściany.
Ostatnim elementem otoczenia są wystające z ziemi kolce. Pełnią one bardzo istotną rolę - za fragmentami skał można schować się przed wrogimi pociskami oraz zieloną kulą energii. W roli osłony najlepiej sprawdza się najszerszy głaz.
Ataki Nihilantha
Potwór będzie atakować Cię na trzy sposoby. Pierwszym i zdecydowanie najgroźniejszym są fioletowe pociski [#693] , które z dużą prędkością pędzą w kierunku ziemi. Kul można uniknąć wykonując długi skok w którąkolwiek stronę lub chowając się za większymi skałami. Siła tego ataku będzie słabnąć wraz z Nihilanthem. Na początku stwór będzie wypluwać kilkanaście pocisków, a pod koniec starcia tylko jeden.
![]() | ![]() |
Nihilanth będzie również posyłać w Twoim kierunku zieloną kulę energii [#694] . Atak ten nie zadaje obrażeń, ale robi coś zdecydowanie gorszego - w ułamku sekund przenosi Cię do innej części świata obcych, gdzie będziesz zmuszony odnaleźć portal powrotny. Co prawda wizyta w innych pomieszczeniach pozwala odzyskać część utraconej energii życiowej, a więc jest bardzo przydatna, ale nagła teleportacja w najmniej oczekiwanym momencie spotka się raczej z Twoją dezaprobatą, zwłaszcza jeśli stanie się tak piąty raz z rzędu. Zielona kula automatycznie naprowadza się na cel i potrafi dosięgnąć przeciwnika nawet wtedy, gdy ten przebywa w powietrzu. Jedynym skutecznym sposobem na uniknięcie teleportacji jest likwidacja kuli. Aby to zrobić, musisz ustawić się w taki sposób, aby pędzący w Twoim kierunku pocisk zatrzymał się na którymkolwiek z kolców.
Trzeci i ostatni atak to przyzwanie kompanów w akcie desperacji. Nihilanth wzywa do pomocy Voritgauntów i Alien Controllerów. Wszystkich przeciwników trzeba zniszczyć jak najszybciej, bo znacznie utrudniają oni wykonanie zadania.
Zielona kula
Zielona kula może teleportować Cię do trzech różnych lokacji - kolejność ich odwiedzania jest niezmienna. Jeśli zostaniesz dotknięty przez kulę cztery lub więcej razy, to zawsze wylądujesz w ostatniej komnacie, a Twoim głównym przeciwnikiem będzie Gargantua!
![]() | ![]() |
Pierwsza komnata - wylądujesz na dnie okrągłego pomieszczenia [#695] . Portal powrotny przyczepiony jest do sufitu [#696] . Aby się do niego dostać, będziesz zmuszony skakać po wystających ze ścian półkach (momentami trudno je dojrzeć ze względu na specyficzną teksturę). Po drodze można zebrać amunicję, apteczki oraz baterie do kombinezonu. Obiekt chroniony jest przez latające stwory (Alien Controller), dlatego miej oczy dookoła głowy.
![]() | ![]() |
Druga komnata - spadniesz na dno niewielkiego pomieszczenia, w którym roi się od latających stworów [#697] . Wyeliminuj szybko przeciwników, a potem pozbieraj leżące w pobliżu przedmioty. Do teleportera można dostać się tylko w jeden sposób. Wejdź na którekolwiek z wypluwanych z sufitu jaj [#698] i poczekaj aż wzniesiesz się do góry. Kiedy znajdziesz się wystarczająco blisko portalu, wskocz do niego.
![]() | ![]() |
Trzecia komnata - trafisz do wielkiej groty [#699] , w której znajduje się zbiornik z wodą. Warto zanurzyć się w brudnej cieczy i zabrać leżące na dnie przedmioty, ale podczas nurkowania należy uważać na pływającego w pobliżu Ichtiozaura. W sali zlokalizowane są dwie trampoliny. Pierwsza z nich pozwala dostać się na występ skalny, gdzie znajduje się kilka przydatnych przedmiotów oraz basen regenerujący energię [#700] . Druga skocznia pozwala dostać się do teleportera, który tradycyjnie podwieszony jest pod sufitem.
Walka
Pojedynek rozpocznij od rozwalenia trzech żółtych kryształów [#701] wystających ze ścian. Wszystkie cele można bez trudu dosięgnąć z ziemi i zniszczyć je np. za pomocą broni energetycznej. Likwidując obiekty pamiętaj, aby cały czas chować się za największym z kolców, dzięki czemu unikniesz pocisków wypluwanych przez wroga, jak również zielonej kuli.
![]() | ![]() |
Wyeliminowawszy kryształy, możesz zabrać się za ostrzeliwanie stwora. Nie zabijesz go co prawda w ten sposób, ale pozbawisz cennej energii, którą Nihilanth regenerował wcześniej za pomocą żółtych kryształów. Korzystając z osłony w postaci skał, ładuj w cielsko obcego tyle pocisków, ile fabryka dała. Atak przerwij dopiero w chwili, kiedy nad głową Twojego przeciwnika nie będzie lewitować ani jedna kulka energii [#702] . Będzie to znak, że Nihilanthowi można już zadać ostateczny cios.
Koniecznie zapisz stan gry, a potem spróbuj wyskoczyć do góry za pomocą położonej w ziemi trampoliny, udając się w kierunku najwyżej położonego występu skalnego. Jeśli nie chcesz stracić energii podczas lądowania na półce, w ostatniej fazie lotu zbliż się do ściany. Skok jest trudny i wymaga dużej precyzji, dlatego istnieje spore prawdopodobieństwo, że nie uda Ci się go poprawnie wykonać za pierwszym razem.
![]() | ![]() |
Kiedy znajdziesz się na najwyżej położonej półce skalnej, użyj znajdującej się na niej trampoliny, by wybić się wysoko w górę [#703] . Czaszka stwora otworzy się, ukazując Ci mieniący się żółto-czerwoną poświatą kryształ. Zacznij atakować obiekt bronią siejącą możliwie największe spustoszenie (np. działem energetycznym) i swobodnie opadnij na ziemię. W trakcie lotu z pewnością uda Ci się wyeliminować stwora, co potwierdzą wydostające się z jego cielska błyskawice [#704] .
0
- Half-Life - poradnik do gry
- Half-Life - poradnik do gry
- Poradnik do gry - Przeciwnicy - cz. 1 | Solucja Half-Life
- Przeciwnicy - cz. 2 | Solucja Half-Life
- Porady ogólne do Solucja Half-Life
- [Opis przejścia Half-Life] Black Mesa Inbound
- [Opis przejścia Half-Life] Anomalous Materials
- [Opis przejścia Half-Life] Unforeseen Consequences - cz. 1
- [Opis przejścia Half-Life] Unforeseen Consequences - cz. 2
- [Opis przejścia Half-Life] Office Complex - cz. 1
- [Opis przejścia Half-Life] Office Complex - cz. 2
- [Opis przejścia Half-Life] "We've Got Hostiles" - cz. 1
- [Opis przejścia Half-Life] "We've Got Hostiles" - cz. 2
- [Opis przejścia Half-Life] Blast Pit - cz. 1
- [Opis przejścia Half-Life] Blast Pit - cz. 2
- [Opis przejścia Half-Life] Blast Pit - cz. 3
- [Opis przejścia Half-Life] Power Up - cz. 1
- [Opis przejścia Half-Life] Power Up - cz. 2
- [Opis przejścia Half-Life] On a Rail - cz. 1
- [Opis przejścia Half-Life] On a Rail - cz. 2
- [Opis przejścia Half-Life] On a Rail - cz. 3
- [Opis przejścia Half-Life] On a Rail - cz. 4
- [Opis przejścia Half-Life] Apprehension - cz. 1
- [Opis przejścia Half-Life] Apprehension - cz. 2
- [Opis przejścia Half-Life] Residue Processing - cz. 1
- [Opis przejścia Half-Life] Residue Processing - cz. 2
- [Opis przejścia Half-Life] Questionable Ethics - cz. 1
- [Opis przejścia Half-Life] Questionable Ethics - cz. 2
- [Opis przejścia Half-Life] Surface Tension - cz. 1
- [Opis przejścia Half-Life] Surface Tension - cz. 2
- [Opis przejścia Half-Life] Surface Tension - cz. 3
- [Opis przejścia Half-Life] Surface Tension - cz. 4
- [Opis przejścia Half-Life] Surface Tension - cz. 5
- [Opis przejścia Half-Life] Surface Tension - cz. 6
- [Opis przejścia Half-Life] "Forget about Freeman!" - cz. 1
- [Opis przejścia Half-Life] "Forget about Freeman!" - cz. 2
- [Opis przejścia Half-Life] Lambda Core - cz. 1
- [Opis przejścia Half-Life] Lambda Core - cz. 2
- [Opis przejścia Half-Life] Lambda Core - cz. 3
- [Opis przejścia Half-Life] Xen
- [Opis przejścia Half-Life] Gonarch's Lair
- [Opis przejścia Half-Life] Interloper - cz. 1
- [Opis przejścia Half-Life] Interloper - cz. 2
- [Opis przejścia Half-Life] Nihilanth
- [Opis przejścia Half-Life] Endgame
- Half-Life - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Zapalony graczek Centurion

Poradnik pomógł mi w kilku etapach gdzie utknąłem i nie wiedziałem co zrobić.
Bardzo dobry poradnik i oby więcej jak najwięcej takich poradników nie tylko do nowych gier ale też do tych starych.
Grałem w Half- Life 1 bez source ten oryginalny z ruskim dubbingiem ;)
zanonimizowany1001640 Junior
Nie da się :( Trzeba obejść i od tyłu wejść.
zanonimizowany927280 Junior
Akurat obcieło ten fragment którego nie wiem
TEGO Z PALIWEM...
Bo nie wiem jak otworzyć te drzwi od PALIWOWNI.
zanonimizowany726601 Junior
próbowałem ale to nic nie daje ;/ ja mam Half Life Counter Scrike , ale to chyba nie ma nic do tego ??? jak będziecie coś wiedzieć proszę o napisanie do mnie na mój numer GG 20423950
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.