Half-Life: Nihilanth
Aktualizacja:
Nihilanth
Czas na wielki finał. Twoim ostatnim celem w grze jest Nihilanth - gigantyczny stwór lewitujący w powietrzu, który nie zamierza tanio sprzedać swojej skóry. Jak na wieńczące zmagania starcie przystało, pojedynek będzie trudny, wymagający i miejscami wyjątkowo irytujący.
Arena
Zacznijmy od opisu miejsca, w którym stoczysz finałowy pojedynek. Bitwa odbędzie się w okrągłym pomieszczeniu, na którego dnie znajduje się brązowa breja. Ciecz, choć płytka, łagodzi upadki z każdej wysokości, dlatego nie musisz obawiać się, że wskutek nieuwagi przypadkowo roztrzaskasz się o ziemię.
W podłożu umieszczone są trzy skocznie [#691] , pozwalające wzbić się wysoko w powietrze. Platformy te należy wykorzystać, aby dostać się na występy skalne, położone w różnych miejscach planszy. Na każdym z tych występów zlokalizowany jest basen z życiodajną cieczą [#692] oraz kolejna trampolina. Jeśli będziesz w stanie uniknąć częstych i potężnych ataków stwora, w zbiornikach możesz odzyskać utraconą energię.
![]() | ![]() |
Warto cały czas pamiętać, że w pomieszczeniu rządzi zmniejszona grawitacja i każdy skok trwa niemiłosiernie długo. W trakcie lotu dysponujesz ograniczonym polem manewru, dzięki czemu stajesz się łatwym celem dla Nihilantha. Z tego właśnie względu lepiej jest trzymać się ziemi, a wyprawy do góry ograniczyć do niezbędnego minimum. Dobrze jest poćwiczyć same skoki. Jeśli wybijemy się zbyt wysoko, to spadając na występy skalne roztrzaskamy się o podłoże! Wysokość skoku można znacznie zmniejszyć, jeśli lecąc będziemy dotykać ściany.
Ostatnim elementem otoczenia są wystające z ziemi kolce. Pełnią one bardzo istotną rolę - za fragmentami skał można schować się przed wrogimi pociskami oraz zieloną kulą energii. W roli osłony najlepiej sprawdza się najszerszy głaz.
Ataki Nihilantha
Potwór będzie atakować Cię na trzy sposoby. Pierwszym i zdecydowanie najgroźniejszym są fioletowe pociski [#693] , które z dużą prędkością pędzą w kierunku ziemi. Kul można uniknąć wykonując długi skok w którąkolwiek stronę lub chowając się za większymi skałami. Siła tego ataku będzie słabnąć wraz z Nihilanthem. Na początku stwór będzie wypluwać kilkanaście pocisków, a pod koniec starcia tylko jeden.
![]() | ![]() |
Nihilanth będzie również posyłać w Twoim kierunku zieloną kulę energii [#694] . Atak ten nie zadaje obrażeń, ale robi coś zdecydowanie gorszego - w ułamku sekund przenosi Cię do innej części świata obcych, gdzie będziesz zmuszony odnaleźć portal powrotny. Co prawda wizyta w innych pomieszczeniach pozwala odzyskać część utraconej energii życiowej, a więc jest bardzo przydatna, ale nagła teleportacja w najmniej oczekiwanym momencie spotka się raczej z Twoją dezaprobatą, zwłaszcza jeśli stanie się tak piąty raz z rzędu. Zielona kula automatycznie naprowadza się na cel i potrafi dosięgnąć przeciwnika nawet wtedy, gdy ten przebywa w powietrzu. Jedynym skutecznym sposobem na uniknięcie teleportacji jest likwidacja kuli. Aby to zrobić, musisz ustawić się w taki sposób, aby pędzący w Twoim kierunku pocisk zatrzymał się na którymkolwiek z kolców.
Trzeci i ostatni atak to przyzwanie kompanów w akcie desperacji. Nihilanth wzywa do pomocy Voritgauntów i Alien Controllerów. Wszystkich przeciwników trzeba zniszczyć jak najszybciej, bo znacznie utrudniają oni wykonanie zadania.
Zielona kula
Zielona kula może teleportować Cię do trzech różnych lokacji - kolejność ich odwiedzania jest niezmienna. Jeśli zostaniesz dotknięty przez kulę cztery lub więcej razy, to zawsze wylądujesz w ostatniej komnacie, a Twoim głównym przeciwnikiem będzie Gargantua!
![]() | ![]() |
Zostało jeszcze 51% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie- Half-Life - poradnik do gry
- Half-Life: Poradnik do gry
- Half-Life: Przeciwnicy - cz. 1
- Half-Life: Przeciwnicy - cz. 2
- Half-Life: Porady ogólne do Solucja Half-Life
- Half-Life: Black Mesa Inbound
- Half-Life: Anomalous Materials
- Half-Life: Unforeseen Consequences - cz. 1
- Half-Life: Unforeseen Consequences - cz. 2
- Half-Life: Office Complex - cz. 1
- Half-Life: Office Complex - cz. 2
- Half-Life: We've Got Hostiles - cz. 1
- Half-Life: We've Got Hostiles - cz. 2
- Half-Life: Blast Pit - cz. 1
- Half-Life: Blast Pit - cz. 2
- Half-Life: Blast Pit - cz. 3
- Half-Life: Power Up - cz. 1
- Half-Life: Power Up - cz. 2
- Half-Life: On a Rail - cz. 1
- Half-Life: On a Rail - cz. 2
- Half-Life: On a Rail - cz. 3
- Half-Life: On a Rail - cz. 4
- Half-Life: Apprehension - cz. 1
- Half-Life: Apprehension - cz. 2
- Half-Life: Residue Processing - cz. 1
- Half-Life: Residue Processing - cz. 2
- Half-Life: Questionable Ethics - cz. 1
- Half-Life: Questionable Ethics - cz. 2
- Half-Life: Surface Tension - cz. 1
- Half-Life: Surface Tension - cz. 2
- Half-Life: Surface Tension - cz. 3
- Half-Life: Surface Tension - cz. 4
- Half-Life: Surface Tension - cz. 5
- Half-Life: Surface Tension - cz. 6
- Half-Life: Forget about Freeman! - cz. 1
- Half-Life: Forget about Freeman! - cz. 2
- Half-Life: Lambda Core - cz. 1
- Half-Life: Lambda Core - cz. 2
- Half-Life: Lambda Core - cz. 3
- Half-Life: Xen
- Half-Life: Gonarch's Lair
- Half-Life: Interloper - cz. 1
- Half-Life: Interloper - cz. 2
- Half-Life: Nihilanth
- Half-Life: Endgame
- Half-Life: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany7318 Junior
taki mały hint dla poziomu surface tension: helikopter można zestrzelić przy użyciu gauss guna :)
brawo za poradnik, miło tak powspominać :)
raziel88ck Legend
U.V. Impaler - niewierzylem ze zrobicie poradnik do starej gry :) Zaskoczyliscie mnie pozytywnie, czy mozna liczyc takze na inne tytuly? Jak to jest jak pracuje sie na GOLu przy poradnikach? Z gory ma sie ustalone gry, do ktorych trzeba sporzadzic poradnik? Oraz czy ma sie limit czasu na stworzenie go?
U.V. Impaler Legend
Half-Life to tytuł kultowy, wciąż jest sprzedawany w Steamie, cieszy się powodzeniem, więc nadrobiliśmy zaległości. Czy pojawią się poradniki do innych, starszych gier? Zobaczymy. A jeśli chodzi o pracę nad poradnikiem, to zależy już od samej gry. Czasem trudno jest porównać zaangażowanie, w końcu liniowa strzelanina to nie rozbudowana strategia, jak np. Empire: Total War. Mimo to Half-Life jest grą cięższą do zrobienia od innych strzelanin, zwłaszcza jeśli wziąć pod uwagę dzisiejsze standardy. A dlaczego? Bo przede wszystkim jest baaaardzo długa. :)
mari01986 Centurion
Co tu dużo mówić świetny poradnik :) właśnie przeszedłem grę ;P PS. nie wiem czy wiecie ale wyszła jakiś czas temu gra : half life source .. jest to ta sama jedynka ale na silniku source - o wiele ładniejsza graficznie. I właśnie w nią grałem była do kupienia na steamie w promocji za 1.99 euro.
zanonimizowany726601 Junior
Ja już dojechałem ^^ ale czekam i czekam i czekam chyba juz z godzinę i nadal on nie otwiera ^^ Help ! moje GG 20423950
zanonimizowany726601 Junior
próbowałem ale to nic nie daje ;/ ja mam Half Life Counter Scrike , ale to chyba nie ma nic do tego ??? jak będziecie coś wiedzieć proszę o napisanie do mnie na mój numer GG 20423950
zanonimizowany927280 Junior
Akurat obcieło ten fragment którego nie wiem
TEGO Z PALIWEM...
Bo nie wiem jak otworzyć te drzwi od PALIWOWNI.
zanonimizowany1001640 Junior
Nie da się :( Trzeba obejść i od tyłu wejść.
Zapalony graczek Centurion
Poradnik pomógł mi w kilku etapach gdzie utknąłem i nie wiedziałem co zrobić.
Bardzo dobry poradnik i oby więcej jak najwięcej takich poradników nie tylko do nowych gier ale też do tych starych.
Grałem w Half- Life 1 bez source ten oryginalny z ruskim dubbingiem ;)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
![1 - [Opis przejścia Half-Life] Nihilanth - Half-Life - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/882/1301392890.jpg)
![Warto cały czas pamiętać, że w pomieszczeniu rządzi zmniejszona grawitacja i każdy skok trwa niemiłosiernie długo - [Opis przejścia Half-Life] Nihilanth - Half-Life - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/882/1301392906.jpg)
![2 - [Opis przejścia Half-Life] Nihilanth - Half-Life - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/882/1301392921.jpg)
![Nihilanth będzie również posyłać w Twoim kierunku zieloną kulę energii [#694] - [Opis przejścia Half-Life] Nihilanth - Half-Life - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/882/1301392937.jpg)
![3 - [Opis przejścia Half-Life] Nihilanth - Half-Life - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/882/1301392953.jpg)
![Pierwsza komnata - wylądujesz na dnie okrągłego pomieszczenia [#695] - [Opis przejścia Half-Life] Nihilanth - Half-Life - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/882/1301392968.jpg)
