Fallout: Cieniste Piaski
Aktualizacja:
Cieniste Piaski
Po wyjściu z Krypty 13 - na mapie świata kliknij na zakładkę Krypta 15 . Po drodze natrafisz na lokację, do której jednak zawitaj najpierw. Są to Cieniste Piaski .

Po wejściu do wioski od razu skieruj się do pobliskiej chatki na prawo od bramy głównej. Spotkasz tam Iana. Dobrze jest go zwerbować na samym początku. Im szybciej będzie Ci on towarzyszył w przygodach i rozwijał się razem z Tobą - tym lepiej. Za przyłączenie się do Ciebie Ian zażyczy sobie 100 Kapsli (obowiązująca waluta w świecie gry Fallout) lub jeśli umiejętnie poprowadzisz rozmowę - zrobi to za darmo. Jesteśmy dobrymi mówcami, więc wybieramy drugą opcję, zaoszczędzając tym samym kasę. Rozmowę prowadzimy następująco:
Co tu robisz? / Przykro mi słyszeć o twojej ranie / Czy mógłbyś mi odrobinę pomóc? Przydałoby mi się twoje doświadczenie / A może być zamiast tego udział w zyskach?
Nie przejmuj się. Żadnego udziału w zyskach nie będzie. Wypytujemy go jeszcze o dokładne położenie miast Hub i Złomowo oraz prosimy go by trzymał się blisko. Na koniec używamy na nim umiejętności Kradzież. Zabieramy mu kapsle, przekazując nóż i pozostawiając pistolet, amunicję i 2 Stimpaki. Prosimy go jeszcze by przy okazji następnej walki używał swojej najlepszej broni (Pistolet). Gdy skończy mu się amunicja - chwyci za nóż. W posługiwaniu się nim jest bardzo dobry, także zyskaliśmy bardzo wartościowego sojusznika oraz za werbunek Iana otrzymaliśmy właśnie 100 PD.
Idziemy dalej. Podchodzimy do bramy wejściowej (musimy mieć schowaną broń!). W rozmowie z Katriną - wypytujemy ją o wszystko. Zyskujemy w ten sposób kolejne 250 PD. Na koniec okradamy ją z 2 Stimpaków i 35 kapsli (każdorazowa, udana kradzież nagradzana jest 10 PD).
Następnie podchodzimy do Setha - strażnika bramy. Przyjmujemy zlecenie oczyszczenia pobliskiej jaskini z Radskorpionów i prosimy go by nas do niej zaprowadził. Okradamy go jeszcze z Liny i 42 kapsli.
Wewnątrz samej jaskini wyjmujemy gnata i zabieramy się do sprzątania. Radskorpiony nie są łatwymi przeciwnikami, więc uważaj. Strzelaj z bezpiecznej odległości, a jak podejdą bliżej uciekaj i znów strzelaj. Ian dorzuci tutaj również swoje trzy grosze. W jaskini znajduje się dokładnie 9 Radskorpionów - za każdego ubitego dostaniesz po 110 PD, czyli w sumie 990 PD + 500 PD za wykonanie misji. Podnieś wszystkie Ogony Radskorpionów, zostawiając sobie jeden (przyda Ci się w następnej misji). Są one bardzo ciężkie, więc niech dźwiga je Ian. Dokładnie penetruj również to co leży na ziemi. Wśród kości znajdziesz 2 paczki amunicji 10mm oraz Stimpaka.
Zdaj relację Sethowi, a zyskasz trochę reputacji (KARMY). Podczas zagłady Radskorpionów powinieneś wskoczyć na 2 poziom doświadczenia. Punkty rozdziel na Ręczną broń palną byś miał jej 75%, na Otwieranie zamków (63%) i na Retorykę (75%).
Z regału w chatce po lewej stronie od bramy głównej - zabieramy Poradnik harcerza. Czytamy go, a nasza umiejętność Sztuki przetrwania powiększa się o 7 procent.
Kierujemy się do chatki na południu. Spotykamy w niej Razla i prosimy go o przygotowanie Antidotum z Ogona radskorpiona, którego zdobyliśmy w jaskiniach. Lekarstwa używamy na leżącym, chorym Jarwisie w pomieszczeniu obok (za zasłoną). Zdobędziemy w ten sposób 400 PD i wskoczymy na poziom 3. Jako pierwszy profit wybieramy - Pojętnego Ucznia. Dzięki niemu będziemy dostawać za każdego zabitego przeciwnika o 5% więcej punktów doświadczenia. Pozwoli nam to rozwijać się szybciej. Im więcej zabijemy przeciwników nie wychodząc z trybu walki - tym więcej zyskamy PD. Punkty umiejętności przekazujemy ponownie na Ręczną broń palną (85%), Retorykę (85%) i Otwieranie zamków (75%).
We wschodniej części osady (Ogród ) znajdziesz rolnika Curtisa. O tutaj:

Opowiedz mu o nowym sposobie nawadniania pól. Zyskasz w ten sposób 500 PD oraz trochę reputacji. W tym rejonie w północnej chatce znajdziesz kolejny Poradnik harcerza (po jego przeczytaniu znów zyskamy 7 procent do sztuki przetrwania) oraz (w stodole na południu) leżący na ziemi Młot (który przekazujemy Ianowi) i Linę.
Przed wyruszeniem do Krypty 15 - przeszukaj jeszcze wszystkie możliwe regały książkowe w okolicy. Znajdziesz w nich m.in. amunicję 5,56mm FMJ oraz Śrut do wiatrówki (20 sztuk).
0
- Fallout - poradnik do gry
- Fallout: Poradnik do gry
- Fallout: Opis przejścia
- Fallout: Legenda
- Fallout: Krypta 13
- Fallout: Cieniste Piaski
- Fallout: Krypta 15, Cieniste Piaski (ponownie)
- Fallout: Obóz Chanów
- Fallout: Złomowo
- Fallout: Hub (1)
- Fallout: Hub (2)
- Fallout: Nekropolis (1)
- Fallout: Nekropolis (2)
- Fallout: Krypta 15
- Fallout: Blask (1)
- Fallout: Blask (2)
- Fallout: Bractwo Stali
- Fallout: Gruzy (1)
- Fallout: Gruzy (2)
- Fallout: Baza Wojskowa (1)
- Fallout: Baza Wojskowa (2)
- Fallout: Katedra
- Fallout: Opis przejścia
- Fallout: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany596977 Pretorianin
Posiadam sagę Fallout. "Poradnik" ogranicza się do porad ogólnych i o wiele bardziej przypomina instrukcję.
zanonimizowany622469 Junior
Mam wielki problem z misją Neal'a w złomowie (z ta urną) mianowicie gdy robimy z Larsem zasadzkę na Czachy to Neal zawsze strzela do mnie że niby mam jego urnę a ja ją przekazuję Vinniemu i wtedy Strażnicy zamiast lać Czachy leją Neal'a . Proszę o pomoc moje gg to 15802442
zanonimizowany699497 Konsul
land6r mam rację!
to co jest po [ Opis przejścia ] Nekropolis (2) powinno się nazywać [ Opis przejścia ] Krypta 13 a nie 15
zanonimizowany444630 Senator
Właśnie po raz któryś zaczynam swoją przygodę z Falloutem (zawsze coś mi uniemożliwiało rozpoczęcie na dobre gry). Teraz mam nadzieję przejść całą grę i mam w pogotowiu dwójkę. Tylko, że zacząłem grę, udałem się do
Te wszystkie nowe gry nauczyły mnie zupełnie innego myślenia, już się odzwyczaiłem od tego, że trzeba się było kiedyś natrudzić i napocić w grze. Krócej mówiąc, zacząłem
Co te nowe gry robią z myśleniem? W ogóle na to nie wpadłem... No cóż, teraz przynajmniej wiem, ile muszę "włożyć" od siebie do gry. ;)
EDIT: O, pyknął mi level na GOLu - powolutku się rehabilituję. :D
ROJO. Senator
hehe, no czasami poradnik się przydaje, chociaż fakt, do współczesnych gier rzadziej są potrzebne :P
zanonimizowany966682 Junior
Dzięki Patryk rojo za ten poradnik
zanonimizowany476174 Junior
Mam pewien problem. Posiadam Fallout 1 ze strony GOG.COM w wersji 1.2. Statystyki bohatera ustawiłem identycznie jak to jest pokazane w poradniku jednak po awansie do 2 poziomu nie mam możliwości ustawienia punktów Ręcznej broni palnej na 75%, Otwierania zamków na 63% a Retoryki na 75%. Po prosu brakuje mi punktów. Jest to błąd poradnika czy robię coś źle?
Wiatr1000 Centurion
@Brylanteiro
Dawno grałem i właśnie przechodzę. Też miałem problem bo nie pamiętałem. Musisz w barze poczekać do północy i nic nie robić. Będzie tam facetka i gościu z czach. Z 3 osób z czach będzie 2. Bo jak będzie 3 to tego 3 nie pytaj bo wyjmie strzelbę i rozstrzela wszystkich. Poczekaj stojąc po prostu a zobacz jak gościu z czach ręką uderza kelnerkę. Po akcji zagadujesz barmana: więcej informacji i co to za typy. Idziesz do przywódcy czach i pytasz o przyłączenie i potem mówisz żeby poczekał. Lecisz do strażnika za bramą (nie przy bramie) na początku złomowa i mówisz mu co i jak i organizujecie zasadzkę.
Tego nigdy nie miałem. Ale może ty w tej zasadzce nie trafiłeś kogoś z czach a barmana. Wczytaj poprzedni zapis. Fallouty stare by grać trzeba mieć po kilka savów z różnych przedziałów czasowych i lokalizacji. Nie wiadomo który się przyda gdy coś spartolimy.
C odo poradnika to miałem z clicka wersje i poradnik do dupy tam był w wordzie czy notatniku. Wiele zadań ominąłem itd. Stare gry mają to do siebie że trzeba było pisać na kartce itd. Bo nie było za rączkę ale i też informację w rozmowach była konkretniejsze itd. Dlatego człowiek czytał wszystkie rozmowy i wiedział o świecie gry.
A teraz? Parę zdań osoby i to jest rozmowa z npc`ami :P
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
