Expedition 33: Jak pokonać Lampmistrza?
Lampmistrz jest finałowym bossem pierwszego aktu Expedition 33, z którym zmierzycie się na kamiennych urwiskach. Na tej stronie poradnika wypisaliśmy jak go znaleźć, jak go pokonać i jakie są nagrody za jego pokonanie.
Aktualizacja:
Lampmistrz to czwarty obowiązkowy boss w Expedition 33 oraz finałowy boss pierwszego aktu gry. Jest to pierwsza walka w grze mająca dwie oddzielne fazy. Na tej stronie poradnika opisaliśmy gdzie znaleźć bossa, jakie są jego słabe punkty i na co jest podatny oraz jakie są nagrody za jego pokonanie.
- Gdzie jest Lampmistrz?
- Ataki Lampmistrza (pierwsza faza)
- Ataki Lampmistrza (druga faza)
- Jak pokonać Lampmistrza?
- Nagrody za pokonanie Lampmistrza
Gdzie jest Lampmistrz?
Lampmistrz znajduje się na końcu regionu kamienne urwiska (Stone Wave Cliffs). Czeka na was tuż po dotarciu do flagi Basalt Waves. Boss jest obowiązkowy i walka z nim jest wymagana do dokonania postępu w grze.
Ataki Lampmistrza (pierwsza faza)
- Zgaszenie lamp - Lampmistrz zawsze używa tego ataku na końcu swojej tury jeśli ma zapaloną choć jedną lampę. Z każdej zapalonej lampy wylatuje pocisk światła trafiający losowego członka drużyny. Obserwujcie lot pocisków i parujcie tuż po odgłosie ich wystrzału. Uważajcie, ponieważ pocisk z ostatniej lampy zawsze wystrzeliwany jest z drobnym opóźnieniem. Ponieważ atak ten łatwo sparować i składa się z wielu pocisków, służy jako dobre źródło AP i kontrataków.
- Zaburzenie celowania - Lampmistrz doskakuje do was i zadaje trzy ciosy. Najpierw nastaną dwa szybkie cięcia, potem jedno opóźnione. Ostatni cios przy trafieniu nakłada status oszołomienia. Nasłuchujcie wroga i róbcie uniki po tym, jak usłyszycie jego skrzek.
- Skok - Lampmistrz skacze wysoko w powietrze i zadaje pojedynczy cios z góry. Parujcie na wyczucie gdy na was spadnie.
- Mroczna eksplozja - Lampmistrz wykonuje niski skok i zadaje pojedynczy cios swoją świecącą ręką. Parujcie na wyczucie gdy na was spadnie.
- Moc lamp - Atak obszarowy, a także najgroźniejszy ruch bossa. Lampmistrz ładuje wszystkie zapalone lampy i tworzy potężną eksplozję. Uważnie nasłuchujcie bossa - gdy usłyszycie charakterystyczny metaliczny odgłos przypominający ostrzenie miecza, unikajcie lub parujcie. Atak jest tym silniejszy, im więcej lamp jest zapalonych.
Ataki Lampmistrza (druga faza)
- Ciosy rękami - Lampmistrz podlatuje do was i zadaje cztery ciosy. Zamiast obserwować bossa, nasłuchujcie go - tuż przed każdym ciosem usłyszycie dźwięk przecinanego powietrza. Uważajcie szczególnie na czwarty cios, który następuje natychmiastowo w chwili wspomnianego dźwięku i nakłada status wyczerpania.
- Kula światła - Lampmistrz tworzy kulę światła na ziemi i strzela falą uderzeniową, nad którą musicie przeskoczyć. Skaczcie w chwili pełnego pojawienia się symbolu skoku.
- Latające combo - Lampmistrz podlatuje do was i wykonuje kombinację czterech ciosów. Raz jeszcze nie obserwujcie bossa, tylko słuchajcie go - tuż przed każdym ciosem wyda z siebie skrzek, co pozwoli wam go sparować.
- Ogromny świetlisty miecz - jeśli pozwoliliście Lampmistrzowi wykonać ten atak, popełniliście błąd. Boss używa go tylko, jeśli nie zaliczyliście Próby Lamp, czyli centralnej mechaniki walki opisanej poniżej. Atak ten wydaje się niemożliwy do uniknięcia - musicie więc co turę mu zapobiegać.
Jak pokonać Lampmistrza?
Sukces w walce z Lampmistrzem wymaga dwóch rzeczy - dobrego słuchu i poznania unikatowych zasad walki. Ponieważ Lampmistrz składa się w całości z wijących się rąk, bardzo trudno jest wizualnie przewidzieć jego ruchy. Większości jego ciosów towarzyszą jednak charakterystyczne odgłosy dźwiękowe, a reagowanie na nie pozwoli wam uniknąć obrażeń.
Główną mechaniką pierwszej fazy walki są cztery latarnie wiszące wokół Lampmistrza. Im więcej latarni jest aktywnych, tym silniejsze są ataki gaszenia lamp i mocy map. Lampę zgasić możecie strzałem z broni, ale na końcu każdej tury bossa wszystkie lampy zapalą się na nowo. Polecamy gasić dwie lampy na turę - powinno to znacząco osłabić najsilniejszy atak bossa jednocześnie oszczędzając wasze AP.
Lampmistrz jest odporny na światło i neutralny na wszystko inne. Gdy zostanie mu malutki ułamek zdrowia przestanie otrzymywać on obrażenia - w jego następnej turze zacznie się druga faza walki. Gdy zauważycie, że wasze ataki przestały ranić bossa, zacznijcie leczyć waszych członków drużyny i używać przedmiotów by rozpocząć drugą fazę w pełni sił.
Unikatową mechaniką drugiej fazy walki jest Próba Lamp, do której dochodzi na końcu każdej tury bossa. Trzymane przez bossa lampy - lewa, prawa, górna i dolna - błyskają się na czerwono w określonej kolejności. Przed jego następną turą musicie strzelić we wszystkie cztery lampy w tej samej kolejności (lampy będą błyskać się na zielono przy każdym poprawnym wystrzale). Może zrobić to dowolna postać, albo nawet kilka postaci jedna po drugiej. Jeśli ukończycie próbę, anulujecie najpotężniejszy atak bossa i zadacie poważne obrażenia. W przeciwnym razie odniesiecie poważne rany od nieblokowalnego świetlistego miecza. Warto również wspomnieć, że podczas Próby Lamp każdy poprawny strzał zwróci wam wydane na strzał AP.
Nagrody za pokonanie Lampmistrza
Pokonanie Lampmistrza kończy pierwszy akt gry. Za zwycięstwo otrzymacie:
- 15,750 XP,
- 3,160 Chroma,
- Pikto - U progu śmierci - zadajesz o 50% obrażeń więcej gdy masz mniej niż 10% zdrowia,
- Shape of Life x1,
- Wytworny katalizator chromy x3.
- Nowa umiejętność Esquie - pływanie.
Zobacz także:
0
- Expedition 33 - poradnik do gry
- Expedition 33: Poradnik do gry
- Expedition 33: Bossowie
- Expedition 33: Główni
- Expedition 33: Jak pokonać Eveque?
- Expedition 33: Jak pokonać Goblu?
- Expedition 33: Jak pokonać Ostatecznego Sakapatate?
- Expedition 33: Jak pokonać Lampmistrza?
- Expedition 33: Jak pokonać Dualistę?
- Expedition 33: Jak pokonać Renoira (pierwsza walka)?
- Expedition 33: Jak pokonać pierwszego axona, Visages i władcę masek?
- Expedition 33: Jak pokonać Glissando?
- Expedition 33: Jak pokonać Sirene, drugiego axona?
- Expedition 33: Jak pokonać Renoira (druga walka)?
- Expedition 33: Jak pokonać Malarkę?
- Expedition 33: Jak pokonać Creation?
- Expedition 33: Jak pokonać finałowego bossa prawdziwego Renoira?
- Expedition 33: Główni
- Expedition 33: Bossowie
- Expedition 33: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
TobiAlex Legend
Jest coś, co można nazwać quick savem w praktycznie każdym momencie (oprócz walki oczywiście). Otóz gra jest zapisywana po jakiejkolwiek zmianie w ekwipunku, więc jak chcemy zapisać grę wystarczy wejść do ekwipunku i np. założyć inną broń (po zmianie od razu można założyć poprzednią, chodzi o to, aby gra wykryła zmianę w ekwipuku). I tyle. Po powrocie do gry zostanie zrobiony zapis gry.
Kiwi444 Junior
*W przeciwnym razie odniesiecie poważne rany od nieblokowalnego świetlistego miecza.*
Wy graliście w ogóle w te grę czy nie?
4 razy udało mi się zesparowac atak tego miecza. Trzeba to zrobić praktycznie pod koniec kiedy on tym mieczem już się zamachnie.
Qraś Junior
Brakuje tu wielu informacji, bardzo wielu opcjonalnych bossów, większość questów, nie wypominam opisu przejścia głównej historii, bo z jakiś niewyjaśnionych powodów dają "link" zewnętrznego podmiotu, nie wiem czy już się nie chce czy nie opłaca się w tych czasach robić takich opisów....nie wiem. Ale szkoda tu szukać pomocy, lepiej poszukać wśród innych portali które zajmują się publikacją poradników do gier. Po prostu szkoda pracy którzy zrobili tą obecną wybrakowana wersję "poradnika".... poprawcie się proszę.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.





