Expedition 33: Wszyscy przeciwnicy Expedition 33 poradnik, porady
Każda lokacja w Clair Obscur Expedition 33 wprowadza kilku nowych wrogów o różnych atakach i właściwościach. Na tej stronie poradnika wypisaliśmy wszystkich przeciwników w grze, ich umiejętności i podatności.
Ostatnia aktualizacja: 2 czerwca 2025
Clair Obscur Expedition 33 zawiera wielu różnych wrogów o różnych atakach i właściwościach. Każda nowa lokacja wprowadza do gry kilkoro nowych przeciwników. Na tej stronie poradnika wypisaliśmy wszystkich przeciwników w grze, ich umiejętności i słabości.
W naszym poradniku znajdziecie również opisy walk ze wszystkimi głównymi i pobocznymi bossami w grze.
- Mim
- Lancelier
- Portier
- Volester
- Abbest
- Luster
- Demineur
- Bruler
- Cruler
- Robust Sakapatate
- Ranger Sakapatate
- Catapult Sakapatate
- Gault
- Potier
- Kultystka z wielkim mieczem
- Kultysta żniwiarz
- Rocher
- Hexga
- Chalier
- Ramasseur
- Trubadur
- Pelerin
- Stalact
- Ceramiczna Chevaliere
- Stalowa Chevaliere
- Contorsionniste
- Chapelier
- Boucheclier
- Ballet
- Chorale
- Benisseur
- Clair
- Obscur
- Aberration
- Obywatel Lumiere
Mim
Mimowie są rzadkimi wrogami, znajdującymi się w najbardziej ukrytych zakamarkach mapy. Choć różnią się statystykami, każdy z nich walczy tak samo. Ich ataki to:
- Bariera - Mim zawsze rozpoczyna walkę otaczając się barierą, która drastycznie redukuje obrażenia. By ją zniszczyć, musicie uzupełnić pasek przełamania mima i ogłuszyć go.
- Combo wręcz - Mim doskakuje do was i zadaje trzy ciosy. Najpierw dwa szybkie ciosy rękami, potem opóźnione uderzenie głową.
- Dziwne combo - przeciwnik chwyta za niewidzialny młot i zadaje cztery ciosy. Dwa pierwsze ciosy następują jeden po drugim, trzeci i czwarty są delikatnie opóźnione.
Ataki mimów pozbawione są znaków szczególnych poprzedzających cios, więc będziecie musieli parować i unikać na wyczucie. W walce z Mimami skupiajcie się na ładowaniu ich paska przełamania pojedynczymi atakami, a gdy to zrobicie, użyjcie umiejętności przełamującej, np. Przeciążenie Gustave'a, by pozbyć się bariery.
Lancelier
Lancelier to najbardziej podstawowy przeciwnik w grze. Jest podatny na lód. W głowie ma słaby punkt, który możecie zniszczyć strzałem z broni, by zadać pokaźne obrażenia. Jego ataki to:
- Wolne pchnięcie - Lancelier doskakuje do was, kręci lancą i trzyma ją za plecami. Po sporym opóźnieniu wykonuje pchnięcie.
- Szybkie pchnięcie - wróg podchodzi do was, opuszcza lancę, delikatnie rusza biodrami i natychmiast wykonuje pchnięcie.
Choć oba ataki Lanceliera trzeba parować na wyczucie, jest to dość proste ponieważ oba to pojedyncze ciosy. Zazwyczaj możecie sobie ich zostawić na koniec starcia.
Portier
Portier to twardy, duży przeciwnik o znaczącej ilości zdrowia. Jest podatny na lód. W torsie ma słaby punkt, który możecie zniszczyć strzałem z broni by zadać pokaźne obrażenia. Jego ataki to:
- Fala uderzeniowa - atak obszarowy. Portier składa obie ręce przed sobą, unosi je w górę, po czym uderza całą drużynę. Parujcie, gdy wróg będzie trzymał ręce poziomo nad sobą.
- Skok - Portier skacze w powietrze, unosząc ręce, po czym uderza was jeden raz. Parujcie, gdy zacznie opuszczać ręce.
Portierzy z początku zdają się niebezpieczni, lecz ich ataki dość łatwo sparować. Największym zagrożeniem jest zatem ich długi pasek zdrowia.
Volester
Volester to pierwszy latający wróg w grze. Jest niewrażliwy na ataki wręcz i umiejętności - możecie zniszczyć go tylko strzałem z broni. Jest podatny na lód. W głowie ma słaby punkt, który możecie zniszczyć strzałem z broni. Jego ataki to:
- Laser - wróg świeci się na czerwono, unosi ręce, wyciąga je w waszym kierunku i strzela laserem. Parujcie gdy opuści ręce i wskaże was oburącz.
- Szybki laser - Volester świeci się na żółto, obraca się do was bokiem i robi pół-obrót z wymachem dłoni, strzelając laserem. Parujcie, gdy zamachnie się ręką w waszym kierunku. Nasłuchujcie wroga - tuż przed wystrzałem wyda z siebie nieco głośniejszy odgłos. To wasz znak by parować.
Przeciwnicy Ci giną po około trzech lub czterech strzałach.
Abbest
Mały, choć zaskakująco wytrzymały wróg. Jest podatny na lód. Strzelajcie w jego tors, gdzie ma słaby punkt. Jego ataki to:
- Cięcie - Abbest podchodzi do was, odchyla się w tył i zadaje pionowe cięcie laserowym ostrzem. Parujcie kiedy odchyli się całkowicie poziomo.
- Zaklęcie - z ziemi wystrzeliwują trzy kryształy. Dwa pierwsze kryształy nie trafiają w nic, dopiero trzeci was uderzy. Nasłuchujcie dźwięku kryształów - pojawiają się w równym rytmie, więc parujcie trzeci kryształ do rytmu.
Prawdopodobnie najsilniejsi przeciwnicy na wiosennych łąkach (Spring Meadows), choć nadal nie są przesadnie niebezpieczni.
Luster
Przeciwnik z dwoma ostrzami zamiast rąk. Jest podatny na elektryczność. Jego ataki to:
- Szybkie combo - Luster doskakuje do was i zadaje dwa ciosy. Najpierw trzyma prawe ostrze za plecami i wykonuje szybkie cięcie, po czym wycofuje się, skacze, robi salto i tnie raz jeszcze. Łatwiej jest unikać tego ataku - trzeba to robić na wyczucie.
- Furia - Luster rozkłada ostrza i wykonuje trzy szarże. Parujcie, gdy złączy ostrza przed sobą.
Jeden z najgroźniejszych przeciwników w obszarze latające wody (Flying Waters). Zabijajcie ich jak najszybciej.
Demineur
Latający przeciwnik trzymający minę jak balon. Jest niewrażliwy na ataki wręcz i umiejętności - możecie zniszczyć go tylko strzałem z broni. Jego mina to słaby punkt - strzelcie w nią, a wybuchnie, zadając obrażenia od ognia wszystkim wrogom. Jego ataki to:
- Piorun - Demineur ładuje dłoń elektrycznością i unosi ją. Następnie opuszcza dłoń i strzela w was błyskawicą. Parujcie dopiero gdy opuści dłoń. Nie dajcie się zmylić - elektryczność przestanie się ładować ułamek sekundy wcześniej.
Wrogowie Ci nie sprawiają szczególnego zagrożenia.
Bruler
Przeciwnik dzierżący kotwicę. Jest podatny na elektryczność. Celujcie w głowę, aby zadać mu sporo obrażeń - to tam mam słaby punkt. Jego ataki to:
- Cios kotwicą - Bruler doskakuje do was i zadaje dwa ciosy. Najpierw chwyta kotwicę oburącz, trzymając ją nad głową, i wykonuje zamach z dołu. Następnie wykonuje cios z góry. Lepiej go unikać - musicie robić to na wyczucie.
Dość prości przeciwnicy dysponujący tylko jednym ruchem.
Cruler
Ogromny przeciwnik dzierżący maczugę. Jest podatny na elektryczność. Zaczyna walkę z dwoma punktami pancerza. Słabe punkty okazjonalnie pojawiają się na różnych częściach jego ciała, więc wypatrujcie ich i strzelajcie, gdy się pojawią. Jego ataki to:
- Pancerz - Cruler daje wszystkim pozostałym wrogom dwa punkty pancerza. Używa tego ruchu tylko, jeśli w walce jest jeszcze jakiś inny wróg.
- Combo - Cruler doskakuje do was i wykonuje dwa ciosy. Najpierw lekko stuka maczugą w ziemię, zamachuje się i uderza was. Następnie zamachuje się ponownie, unosi maczugę nad głowę i ponownie uderza oburącz. Drugi cios tego combo ogłusza. Lepiej robić uniki - musicie działać na wyczucie.
- Uderzenie z wyskoku - Cruler skacze w powietrze i unosi maczugę, po czym uderza nią w ziemię. Ten atak musicie przeskoczyć - skoczcie w chwili, gdy symbol skoku zniknie z jego maczugi.
Bardzo niebezpieczni wrogowie. Priorytetyzujcie ich lub najpierw pozbądźcie się wszystkich pozostałych wrogów, by nie mogli nałożyć na nich pancerza.
Robust Sakapatate
Duży kostium gestrali dzierżący maczugę i dużą tarczę. Zaczyna walkę z trzema punktami pancerza. Jest podatny na ogień i odporny na elektryczność. Ma słaby punkt pod prawą pachą - strzelcie w niego pięć razy, a wybuchnie, zadając pokaźne obrażenia. Jego ataki to:
- Uderzenie tarczą - atak obszarowy. Sakapatate podchodzi do was, zamachuje się tarczą i uderza całą drużynę, nakładając Mark. Róbcie unik - musicie działać na wyczucie. Natychmiast po uderzeniu unosi tarczę, szykując się do kontrataku - jeśli go zaatakujecie, od razu otrzyma turę i ponownie uderzy tarczą.
- Śmierć - atak obszarowy. Gdy Sakapatate zginie, zacznie zataczać się w waszą stronę i w końcu przewróci się na drużynę. Bądźcie gotowi do uniku gdy odchyli głowę i usłyszycie charakterystyczny odgłos.
Bardzo niebezpieczni wrogowie, którzy otrzymują dodatkowe ataki, gdy ich atakujecie. Najłatwiej jest ich podpalić, co zadaje bardzo duże obrażenia dzięki ich słabości na ogień.
Ranger Sakapatate
Kostium gestrali dzierżący miecz i małą tarczę. Jest podatny na ogień i odporny na elektryczność. Ma słaby punkt na lewym ramieniu - strzelcie w niego pięć razy, a wybuchnie, zadając pokaźne obrażenia. Jego ataki to:
Zostało jeszcze 67% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie