Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Expedition 33 - poradnik do gry

Expedition 33 - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Expedition 33: Jak pokonać Sirene, drugiego axona? Expedition 33 poradnik, porady

Sirene jest obowiązkowym bossem w Expedition 33 i drugim axonem, z jakim się zmierzycie. Na tej stronie poradnika wypisaliśmy jak ją znaleźć, jak ją pokonać i jakie są nagrody za jej pokonanie.

Ostatnia aktualizacja: 7 maja 2025

Sirene to dziewiąty obowiązkowy boss w Expedition 33. Jest ona drugim, potężniejszym axonem i waszą ostatnią przeszkodą na drodze do Monolitu. Na tej stronie poradnika opisaliśmy gdzie znaleźć bossa, jakie są jego słabe punkty i na co jest podatny oraz jakie są nagrody za jego pokonanie.

Gdzie jest Sirene?

Sirene czeka na was na końcu regionu o tej samej nazwie. Znajdziecie ją po dotarciu do flagi Dancing Arena. Boss jest obowiązkowy i walka z nim jest wymagana do dokonania postępu w grze.

Ataki Sirene

  1. Zauroczenie wdowy - jedna z tancerek podlatuje do was i rzuca urokliwe zaklęcie. Zaklęcie jest bardzo opóźnione i składa się z trzech rytmicznych wybuchów. Dopiero trzeci wybuch was trafi, więc nasłuchujcie dwóch pierwszych wybuchów i sparujcie trzeci do rytmu. Czasami może rzucić urok dwukrotnie - drugi urok odbijecie dokładnie tak samo, jak pierwszy.
  2. Taniec z Glissandami - Sirene rzuca w waszą drużynę dwoma Glissandami. Bądźcie gotowi do dwukrotnego parowania chwilę po tym, jak lewitujące czerwie odsuną się do tyłu.
  3. Uwiedzenie - Sirene próbuje zauroczyć pojedynczego członka drużyny. Wykonajcie pojedynczą kontrę gradientową gdy tylko świat zmieni kolor.
  4. Trzęsienie ziemi Glissandów - Sirene przywołuje dwa Glissandy, które wywołują obszarowe wstrząsy. Musicie trzykrotnie przeskoczyć ich trzęsienia ziemi.
  5. Wściekłe uderzenie w ziemię - Sirene, po kilkusekundowym opóźnieniu, wykonuje trzy obszarowe ciosy pięściami. Tu najlepiej będzie robić uniki na wyczucie - ciosy pozbawione są charakterystycznych odgłosów oraz sygnałów wizualnych.
  6. Wielki Balet - Sirene przywołuje pięć tancerek, które pięciokrotnie atakują całą drużynę. Tancerki najpierw zatrzymują się po prawej stronie ekranu, po czym przelatują przez ekspedycję. Okienko parowania jest tu lekko złudnicze - parujcie dopiero ułamek sekundy po tym, jak tancerki zatrzymają się w prawym dolnym rogu ekranu. Ostatnia tancerka ruszy się z opóźnieniem.
  7. Ostatni Akt - Sirene wykonuje siedem obszarowych ciosów. Najpierw trzęsienie ziemi, nad którym musicie przeskoczyć, po czym przelot tancerki do sparowania w chwili zakończenia charakterystycznego dźwięku. Wykonuje te ataki trzykrotnie, na zmianę. Na końcu rzuca w was ogromnym filarem - zróbcie unik na wyczucie.

Jak pokonać Sirene?

Boss jest podatny na mrok i odporny na światło. W walce z Sirene może przydać się wam lumina Antyurok zdobyta przez pokonanie Tisseura. Choć uroku dość łatwo uniknąć, Sirene rzuca je bardzo często, więc drobne potknięcie może was zgubić - warto się zabezpieczyć. Celujcie w fioletową zjawę na brzegu klifu, nie w olbrzymią Sirene w tle.

Podczas walki Sirene staje się coraz bardziej agresywna i atakuje coraz częściej - z czasem będziecie zmuszeni do unikania i parowania wielu ciosów pod rząd. Pod koniec starcia, po rozpoczęciu Ostatniego Aktu, arenę pokryje mrok, a wasza drużyna zostanie przeklęta - będziecie mieli cztery tury na dobicie bossa. Starajcie się parować jak najwięcej ataków pod koniec walki by wykonywać częste kontrataki.

Nagrody za pokonanie Sirene

Za pokonanie Sirene otrzymacie:

  1. 108,120 XP,
  2. 7,050 Chroma,
  3. Tisseron - broń dla Sciel,
  4. Pikto - Pobudzająca tura - otrzymujecie o jeden punkt akcji więcej na początku tury,
  5. Wspaniały katalizator chromy x3.

Zobacz także:

  1. Poradnik do gry
  2. Wszyscy bossowie
  3. Wszyscy przeciwnicy