Expedition 33: Jak pokonać finałowego bossa prawdziwego Renoira? Expedition 33 poradnik, porady
Prawdziwy Renoir Dessendre, znany także jako Kustosz, jest finałowym bossem Expedition 33. Na tej stronie poradnika wypisaliśmy jak go znaleźć, jak go pokonać i jakie są nagrody za jego pokonanie.
Ostatnia aktualizacja: 14 maja 2025
Renoir Dessendre, znany także jako Kustosz, jest finałowym bossem Expedition 33. Renoir, z którym walczyliście już kilkukrotnie, był malowaną kopią - dopiero teraz stawiacie czoła waszemu prawdziwemu adwersarzowi. Na tej stronie poradnika opisaliśmy gdzie znaleźć bossa, jakie są jego słabe punkty i na co jest podatny oraz jakie są nagrody za jego pokonanie.
- Gdzie jest Renoir?
- Ataki Renoira (faza pierwsza)
- Ataki Renoira (faza druga)
- Jak pokonać Renoira?
- Nagrody za pokonanie Renoira
Gdzie jest Renoir?
Renoir czeka na was na końcu ostatniej lokacji gry, czyli Lumiere w akcie trzecim. Znajdziecie go u stóp krzywej wieży Eiffle'a w centrum miasta. Jest on finałowym bossem głównej fabuły - po jego pokonaniu pozostanie wam jedynie zakończenie gry.
Ataki Renoira (faza pierwsza)
- Atak podstawowy - Renoir delikatnie macha pędzlem i tworzy dwie obszarowe eksplozje. Przeskoczcie pierwszą gdy symbol skoku zniknie i sparujcie drugą, ułamek sekundy zanim pędzel Renoira dotknie ziemi.
- Kombinacja ciosów - Renoir zadaje pięć ciosów. Najpierw dwukrotnie macha pędzlem, po czym podlatuje do was, zadaje dwa szybkie ciosy mieczem i ostatni cios ze znacznym opóźnieniem. Pierwsze trzy ciosy poprzedza krótki okrzyk ze strony Renoira.
- Czarna dziura - Renoir tworzy nad sobą czarną dziurę, która wybucha, zadając ogromne obrażenia obszarowe. Parujcie ułamek sekundy po usłyszeniu głośnego, metalicznego odgłosu.
- Krzyż otchłani - Renoir wycina dwie smugi w przestrzeni, które po chwili wybuchają, zadając ogromne obrażenia jednej postaci. Zróbcie unik ułamek sekundy po tym, jak smugi znikną.
- Rzut budynkiem - jeden z axonów w tle rzuca w was budynkiem. Kamera będzie pokazywać przestrzeń za plecami bohaterów - zróbcie unik ułamek sekundy po tym, jak budynek wyłoni się zza horyzontu.
Ataki Renoira (faza druga)
- Szybkie combo - Renoir zadaje sześć ciosów pędzlem. Pierwszy cios nastaje chwilę po piruecie, drugi chwilę później, drobne opóźnienie przed trzecim, natychmiastowy czwarty, bardzo delikatnie opóźniony piąty i mocno opóźniony szósty.
- Szaleńcze combo - Renoir podlatuje do was i zadaje osiem ciosów mieczem. Pierwszy cios nastaje chwilę po zakręceniu ostrzem w dłoni, drugi chwilę później. Trzeci następuje po opóźnieniu, czwarty i piąty natychmiastowo, szósty po mikroskopijnym opóźnieniu, siódmy po nieco dłuższym opóźnieniu. Ósmy cios to atak gradientowy - odczekajcie krótką chwilę przed wykonaniem kontry gradientowej.
- Kałuża ciemności - Renoir wznosi się w powietrze, po czym tworzy trzy eksplozje. Nasłuchujcie go - tuż przed każdą eksplozją usłyszycie charakterystyczny odgłos. Parujcie tuż zanim uderzy w ziemię, i gdy ujrzycie zbierającą się wobec niego energię.
- Meteory otchłani - Renoir przyzywa pięć meteorów i rzuca nimi w drużynę. Pierwszy meteor uderza w ziemię z lekkim opóźnieniem, reszta uderza w stałym, szybkim rytmie.
- Wyzwolenie mocy - ostateczny atak Renoira, którego używa gdy pozostanie mu połowa zdrowia. Renoir oblatuje całą arenę na skrzydłach, po czym zadaje cztery potężne, obszarowe ciosy. Nasłuchujcie ostrego, metalicznego odgłosu i róbcie unik chwilę po jego usłyszeniu.
Jak pokonać Renoira?
Renoir jest neutralny na wszystkie żywioły. Jak przystało na ostatnią walkę, nie ma tu żadnych unikatowych mechanik - jest to jedynie test wszystkich zdobytych przez was umiejętności, a zwłaszcza parowania. W pierwszej fazie strzeżcie się zwłaszcza czarnej dziury i krzyża otchłani - są to jego najbardziej niszczycielskie ataki. Renoir ma ogromną ilość zdrowia, więc Maelle ze swoimi nowo zdobytymi umiejętnościami Malarki jest tu niezbędna - wyposażenie ją w luminę Malowana moc, zdobytą za pokonanie Malarki, i korzystanie z umiejętności Stendahl w postawie wirtuozerskiej skutkować będzie olbrzymimi obrażeniami.
W połowie fazy pierwszej Renoir przyzwie na pomoc axony. Nie biorą one bezpośredniego udziału w walce, ale mogą nakładać na niego osłony, wzmocnienia lub rzucać w was budynkami. Pod koniec fazy Sirene uleczy Renoira do pełna, co rozpocznie drugą fazę walki.
Renoir na początku fazy wejdzie do płótna rodziny Dessendre, co da mu permanentną Potęgę, Skorupę oraz Przyspieszenie. Możecie pozbyć się tych wzmocnień nakładając na niego odpowiadające im debuffy. Macie na to wiele sposobów w zależności od swojego builda i wyposażonych umiejętności, lecz najbardziej wydajnym jest drugi atak gradientowy Sciel - nałoży on na Renoira wszystkie debuffy naraz.
W drugiej fazie walki Renoir nie ma już żadnych dodatkowych sztuczek, a Malarka w tle będzie powstrzymywać jego axony. Gdy spadnie do połowy zdrowia, skorzysta ze swojego najpotężniejszego ataku, wyzwalając swoją moc. Spróbuje zrobić to jeszcze raz, gdy spadnie do krytycznego poziomu zdrowia, lecz Maelle powstrzyma go w oskryptowanej cutscence, kończąc walkę.
Nagrody za pokonanie Renoira
Za pokonanie Renoira otrzymacie:
- 183,000 XP,
- 9,800 Chroma.
Zobacz także: