Expedition 33: Jak pokonać Malarkę? Expedition 33 poradnik, porady
Na końcu drugiego aktu Expedition 33 w końcu zmierzycie się z Malarką, zmorą Lumiere. Na tej stronie poradnika wypisaliśmy jak ją znaleźć, jak ją pokonać i jakie są nagrody za jej pokonanie.
Ostatnia aktualizacja: 16 maja 2025
Malarka jest największą zmorą świata Expedition 33 i głównym celem waszej wyprawy. W końcu stawicie jej czoła na końcu aktu drugiego, jako jedenastemu głównemu bossowi w grze. Na tej stronie poradnika opisaliśmy gdzie znaleźć bossa, jakie są jej słabe punkty, na co jest podatna oraz jakie są nagrody za jej pokonanie.
- Gdzie jest Malarka?
- Ataki Malarki (pierwsza faza)
- Ataki Malarki (druga faza)
- Jak pokonać Malarkę?
- Nagrody za pokonanie Malarki
Gdzie jest Malarka?
Malarka jest końcowym bossem drugiego aktu gry. Czeka ona na was na samym szczycie Monolitu, a dotrzecie do niej tuż po ostatecznym zgładzeniu Renoira. Boss jest obowiązkowy i walka z nim jest wymagana do dokonania postępu w grze.
Ataki Malarki (pierwsza faza)
- Meteory otchłani - Malarka tworzy siedem małych meteorów, które lewitują nad jej głową. Każdy meteor po kolei błyska, po czym niezwykle szybko wlatuje w członka drużyny. Atak ten może was ogłuszyć. Polecamy robić uniki - okienko parowania jest niewielkie i mylące. Róbcie unik ułamek sekundy po zobaczeniu błysku.
- Atak gradientowy - Malarka podlatuje do członka drużyny i wykonuje atak gradientowy. Wykonajcie kontrę gradientową z bardzo drobnym opóźnieniem po tym, jak świat zmieni kolor.
- Fale chromy - Malarka tworzy cztery obszarowe eksplozje. Wykonajcie dwa bardzo szybkie parowania, gdy zacznie machać paletą, a trzecie i czwarte z bardzo drobnym opóźnieniem. Możecie również parować w dokładnej chwili usłyszenia bardzo charakterystycznego dźwięku.
- Rozrzucenie chromy - Malarka tworzy nad sobą czarną kulę energii i wywołuje pięć rytmicznych, obszarowych eksplozji. Przed każdą eksplozją okoliczna chroma zbiera się w kuli - parujcie w chwili, gdy cała chroma zniknie wewnątrz kuli.
- Rzut kamieniami z Monolitu - Malarka lewituje trzy duże kamienie i rzuca nimi w ekspedycję. Tuż przed rzutem kamienie lekko odchylają się w tył - parujcie wtedy.
Ataki Malarki (druga faza)
- Świetlisty pędzel - Malarka zadaje trzy ciosy obszarowe świetlistym pędzlem. Dwa pierwsze ciosy to zwykłe zamachy, na które możecie zareagować parowaniem, zaś trzeci zamach jest lekko opóźniony. Trafienie odbiera członkom drużyny 1 PA.
- Ataki dystansowe - Malarka strzela czterema pociskami. Nad pierwszym musicie przeskoczyć gdy symbol skoku zacznie zanikać. Następne dwa pociski wystrzeli machając pędzlem. Ostatni pocisk jest opóźniony i poprzedza go charakterystyczny odgłos. Jeśli Malarka was trafi, uleczy się.
- Wzlot w powietrze - Malarka wzlatuje wysoko w powietrze i wykonuje pięć szarż. Dwa pierwsze ciosy są od siebie oddzielone, trzeci i czwarty następują niemal natychmiastowo, a piąty poprzedza charakterystyczny odgłos.
- Rozdarcie rzeczywistości - olbrzymia Malarka w tle tworzy ogromną wyrwę w przestrzeni, z której wylatuje pięć ogromnych, obszarowych pocisków. Pociski lecą po łuku - parujcie lub unikajcie, gdy zmienią kierunek lotu.
- Grad ciosów - Malarka podlatuje do was i zadaje osiem ciosów. Ostatni cios jest obszarowy. Przed rozpoczęciem serii jest bardzo długie opóźnienie, Malarka zaczyna atakować dopiero, gdy naelektryzuje pędzel. Trzy pierwsze ciosy są bardzo szybkie, potem jest chwila opóźnienia, natychmiastowe dwa ciosy, opóźnione pchnięcie, opóźnione cięcie, i bardzo opóźniony cios obszarowy, przed którym wyda charakterystyczny odgłos.
Jak pokonać Malarkę?
Malarka jest neutralna na wszystkie rodzaje obrażeń. W pierwszej fazie walki nie zetkniecie się z żadnymi unikatowymi mechanikami. Problematyczne okazać może się za to parowanie ataków bossa. Prawie wszystkie ataki Malarki podczas pierwszej fazy są złudnicze - towarzyszące im okienko parowania znajduje się ułamek sekundy później, niż można by się tego spodziewać. Z tego względu uniki mogą okazać się bezpieczniejsze od parowania, przynajmniej dopóki nie przyzwyczaicie się do niecodziennych okienek parowania. Gdy po raz pierwszy zabijecie Malarkę, rozpocznie się faza druga.
Ignorujcie ogromną Malarkę w tle - waszym celem nadal jest humanoidalna postać z fazy pierwszej. W fazie drugiej ataki malarki są nieco bardziej intuicyjne, mniej mylące i łatwiejsze do sparowania. Pamiętajcie, że jeśli zginiecie, będziecie musieli zacząć walkę od samego początku. Większość starcia dalej jest mechanicznie prosta, lecz bądźcie gotowi na bardzo przykrą niespodziankę, gdy bossowi zostanie około 1/3 zdrowia.
Malarka zaleje waszą drużynę spaczoną chromą. Nałoży na siebie tym samym dziewięć jednostek pancerza, a wasza drużyna zostanie osłabiona i przeklęta. Każdemu z bohaterów zostaną trzy tury życia. Po każdym ataku Malarki pojawią się nad nią dwie lewitujące kule, funkcjonujące jako słabe punkty. Zestrzelenie słabego punktu da bohaterowi dodatkową turę życia. Kul jest jednak mniej niż bohaterów, więc uważajcie na to, kto zestrzeli kulę - niech zrobi to bohater będący najbliżej śmierci. Starajcie się nie niszczyć więcej niż jedną kulę na turę. Niektóre umiejętności oraz wszystkie ataki gradientowe natychmiast dają wam dodatkową turę - uważajcie z ich używaniem, ponieważ będą one szybciej wyczerpywać limit tur. Wskrzeszenie bohatera również zresetuje liczbę tur do jego ponownej śmierci.
Trzecia faza walki to czysta formalność, podczas której Malarka jest kompletnie bezbronna. Dobijcie ją by zakończyć walkę oraz akt drugi.
Nagrody za pokonanie Malarki
Za pokonanie Malarki otrzymacie:
- 144,780 XP,
- 8,520 Chroma,
- Pikto - Malowana moc - możecie teraz zadawać więcej niż 9,999 obrażeń na cios.
- Wspaniały katalizator chromy x3,
- Przemalowanie x1.
- Umiejętność Esquie - Esquie może teraz latać.
Zobacz także: