Blitzkrieg 2: Rozdział 2 - Misja No Man's Jungle
Aktualizacja:
Misja "No Man's Jungle"

Cele misji:
- *1a, *1b - Zniszcz artylerię dalekiego zasięgu wroga,
- *2 - Zniszcz stanowisko działa nabrzeżnego.
Startujesz w punkcie ^ . Masz tam kilka drużyn piechoty, czołgi lekkie Stuart i dwa czołgi średnie M3 Grant. Twoim zadaniem jest zniszczenie nieprzyjacielskiej artylerii dalekiego zasięgu umieszczone w punktach *1a i *1b oraz stanowiska działa nabrzeżnego (punkt *2 pomiędzy dwoma pierwszymi).
![]() | ![]() |
Szczerze powiedziawszy przejście tej misji bez własnej artylerii polowej dalekiego zasięgu to "hardcore", coś dla masochistów ;-). Nieprzyjacielska arty wali od samego początku w Twoją stronę (niezbyt celnie) a potem kiedy ruszysz do przodu i wejdziesz w pole widzenia jakichkolwiek jednostek wroga jej skuteczność dramatycznie rośnie przeobrażając Twój sprzęt i ludzi w dymiące wraki i gnijące truchła ;-) ... Postaraj się więc tą misję rozpocząć z własną artylerią dalekiego zasięgu dostępną z panelu posiłków. Natychmiast po starcie scenariusza na wszelki wypadek okop wszystkie swoje czołgi na ich wyjściowych pozycjach a piechocie każ przyjąć postawę defensywną (tzn. padnij). Od razu wezwij też swoją artylerię dalekiego zasięgu i ustaw ją na plaży koło pozostałych swoich jednostek (^1 ). Ale pamiętaj - ustaw działa dosyć szeroko ponieważ kiedy otworzysz z nich ogień wróg zaraz przeniesie na nie swój ogień a "zbite w kupkę" haubice szybko staną się łupem wroga. Poza tym i tak prawdopodobnie będziesz musiał skorzystać jeszcze przynajmniej raz z panelu posiłków ... Ciężarówkom holującym Twoją artylerię polową wydaj rozkaz zaopatrywania w amunicję haubic. Z drugiej strony wydaje mi się, że w zasadzie nie musisz się spieszyć z wzywaniem swojej artylerii polowej na początku gry - ostrzał wroga jest (o ile nie ruszasz jednostek w głąb jego terytorium) niecelny a z czasem działa npla cichną (prawdopodobnie kończy im się amunicja) ... Więc można by się chyba wstrzymać do tego momentu ... Skieruj swoją artylerię w stronę pozycji npla w punktach *1a i *2 (*1b chyba nie "łapiesz" w zasięg) i ostrzelaj je ogniem zaporowym (klawisz Z). Pozycji celów szukaj na obrazkach (większość dział jest na nich już zniszczona). Kiedy ogień wroga osłabnie lub zaniknie całkowicie ruszaj swoimi głównymi siłami do walki - najpierw zwiad walką czyli czołgi lekkie. Obok skrzyżowania w punkcie !1 spotkasz pewnie działo polowe przeciwnika - rozwal je. Uważaj na Japończyków zmierzających w tę stronę z kierunków pokazanych czerwonymi strzałkami na mapie. Kiedy uporasz się ze skośnookimi w tym rejonie skieruj czołgi średnie i piechotę do punktu *2 ale ze dwa Stuarty zostaw i okop tak by strzegły dróg prowadzących do skrzyżowania !1 od strony mostów (1 Stuart) i z przeciwległej, od strony punktu !2 (drugi Stuart).
![]() | ![]() |
Zmierz się z trzymającym w punkcie *2 pozycje nieprzyjacielem - okopaną piechotą i czołgiem średnim. Jeśli Twoja artyleria dalekiego zasięgu nie rozwaliła tamtejszego stanowiska działa nabrzeżnego zniszcz je swoimi Grantami. Po walce odeślij trochę piechoty (jedna drużyna powinna wystarczyć) do Stuarta, który strzeże drogi prowadzącej do punktu !2 a następnie rusz razem z nim (czołg przodem, piechota za nim w rozkazie "Podążaj za" i agresywnej postawie) do tejże lokacji. Możesz ją wcześniej ostrzelać swoimi haubicami z plaży na wszelki wypadek. Wprawdzie nie wiem czy jakiś nieprzyjaciel tam jest ale lepiej dmuchać na zimne ;-) ... Po zbadaniu tej okolicy Stuart z towarzyszącą piechotą rusza drogą do punktu *1a (piechota szturmuje po lewej stronie traktu). Jeśli jakieś działa npla w okolicy tej lokacji pozostały w jednym kawałku skończ z nimi z pomocą powyższych skromnych sił. Tutejsze chaty możesz w tym samym czasie ostrzeliwać artylerią z plaży. Pora wrócić do sił w punkcie *2 - skieruj czołgi z powrotem do skrzyżowania razem z częścią piechoty. Gdy tam dotrą sformuj z nich kolumnę (lekki czołg na przedzie jako zwiad, średnie za nim w rozkazie "Podążaj za"). Potem skieruj je przez betonowy most do wioski w punkcie *1b . Jeden oddział piechoty wyślij zaś do punktu !3 przez most drewniany (nieprzejezdny dla czołgu). Piechotę, którą pozostawiłeś w punkcie *2 (jedna drużyna wystarczy) skieruj przez mały drewniany mostek również do wioski w *1a i razem z czołgami zniszcz artylerię polową wroga w osadzie. Możesz też wcześniej, przed całą tą finałową akcją podciągnąć bliżej artylerię z plaży (z pomocą ciężarówek) i profilaktycznie ostrzelać nią wieś. Koniec misji.
- Blitzkrieg 2 - poradnik do gry
- Blitzkrieg 2: Blitzkrieg 2 - poradnik do gry
- Blitzkrieg 2: USA
- Blitzkrieg 2: Rozdział 1 - Misja wprowadzająca East Wind
- Blitzkrieg 2: Rozdział 1 - Misja Fish in a Barrel
- Blitzkrieg 2: Rozdział 1 - Misja The Pundak Salient
- Blitzkrieg 2: Rozdział 1 - Misja The Lengthening Shadow
- Blitzkrieg 2: Rozdział 1 - Misja The Battle of Bataan
- Blitzkrieg 2: Rozdział 2 - Misja Chokepoint Henderson Field
- Blitzkrieg 2: Rozdział 2 - Misja Cornered Rat
- Blitzkrieg 2: Rozdział 2 - Misja The Eagle's Talons
- Blitzkrieg 2: Rozdział 2 - Misja Diversion
- Blitzkrieg 2: Rozdział 2 - Misja No Man's Jungle
- Blitzkrieg 2: Rozdział 2 - Misja Roundup at Guadalcanal
- Blitzkrieg 2: Rozdział 3 - Misja Invasion Support
- Blitzkrieg 2: Rozdział 3 - Misja Tooth and Nail
- Blitzkrieg 2: Rozdział 3 - Misja Bloody Lagoon
- Blitzkrieg 2: Rozdział 3 - Misja Peterson's Charge
- Blitzkrieg 2: Rozdział 3 - Misja Sudden Death Overtime
- Blitzkrieg 2: Rozdział 3 - Misja Battle for Leyte
- Blitzkrieg 2: Rozdział 4 - Misja The King of the Hill
- Blitzkrieg 2: Rozdział 4 - Misja Showdown at the Bridge
- Blitzkrieg 2: Rozdział 4 - Misja Lost and found
- Blitzkrieg 2: Rozdział 4 - Misja Airborne Fury
- Blitzkrieg 2: Rozdział 4 - Misja Rail War
- Blitzkrieg 2: Rozdział 4 - Misja Ruhr Pocket
- Blitzkrieg 2: Medale amerykańskie
- Blitzkrieg 2: USA
- Blitzkrieg 2: Blitzkrieg 2 - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Stranger. Senator
Poradnik pierwsza klasa :) Niezle sie rozpisales ;)
zanonimizowany56818 Generał
Taaak, a ile razy robiąc go ząbkami zaryłem w ścianę i z banieczki stuknąłem klawiarkę ;-) ...
Poza tym nie przesadzajmy - mógłby być lepszy, że mucha nie siada ... ale musiałbym chyba wówczas ze 3 miechy przy nim harować ...
P.S.:
Shuck Was nacisnął aby podnieść mnie na duchu (bo mu często marudziłem majstrując przy tym poradniku) czy Wy tak sami od siebie ? ;-) Jeśli to drugie to Bóg Wam zapłać, dobrzy ludzie ;-) ....
zanonimizowany245132 Senator
To prawda, świetny poradnik, aż mi się grac zachciało.
zanonimizowany3733 Konsul
PaZur76 >> Nic takiego nie miało miejsca, ale pomysł jest godzien zapamiętania. :-)
wojtekdu Legionista
Do Paweł „PaZur76” Surowiec. Gratuluję poradnika - doskonały. Czy zamierzasz również wziąść się za instrukcję do edytora map?
zanonimizowany56818 Generał
Hmmm ... nie - przecież jest obszerny manual (instrukcja) do edytora na płycie z grą (przynajmniej w "angliku"). Może w pol. wer. jest przetłumaczony ? A jeśli nie jest to ja się nie będę za to zabierał bo to zwykłe tłumaczenie nie mające nic wspólnego z poradnikiem ... (Czyt. ---> to robota dla ekipy lokalizującej grę, oni powinni o to zadbać.)
P.S.:
Dzięki za docenienie mojego wysiłku włożonego w ten poradniczek, senior.
zanonimizowany794980 Junior
Mógł by ktoś podac linka na darmowym servie np chomikuj multiupload bo nie moge wysłac sms za poradnik porszę o link .
Geralt207 Junior
Nie wiem szczerze mówiąc jak ale może po pacz 1.5 zmienia piechotę w jakieś totalne łajzy. W moim przypadku misja "Król wzgórza" jest totalnie niewykonalna. Nie rozumiem jakim cudem ale szkopy a) mają większy zasięg od moich żołdaków; b) okopy w tym przypadku nic nie dają szfaby rozszarpują okopanych chłopaków w kilka chwil. Czy to wina patch'a? Nie wiem. Twój sposób opisany tutaj jest całkowicie bezużyteczny w moim przypadku. I przyznam szczerze jeszcze raz piechota jest useless poza komandosami ale oni sami zbyt nieliczni aby coś zdziałać. Pozdrawiam.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.




