Blitzkrieg 2: Rozdział 3 - Misja Tooth and Nail
Aktualizacja:
Misja "Tooth and Nail"

Cele misji:
- *1 - Zniszcz artylerię dalekiego zasięgu wroga (a właściwie to wyeliminuj obsady dział),
- *2 - Zdobądź japońskie centrum dowodzenia.
Zaczynasz w dwóch miejscach na mapie - ^1 i ^2 . W punkcie ^1 masz początkowo dwóch snajperów, potem ląduje tam trochę piechoty szturmowej (assault infantry) z sekcjami p-panc (bazooki) i sekcją miotacza ognia oraz moździerze 81 mmm. W punkcie ^2 z kolei znajduje się twoja okopana piechota szturmowa, tuż za nią czołgi średnie a za nimi 3 wozy M7 Priest (samobieżna artyleria dalekiego zasięgu). W tym miejscu na razie przygotuj się tylko na odparcie ataków Japończyków - ich czołgów i piechoty (kierunki wskazane czerwonymi strzałkami ), nie ruszaj się stąd jeszcze. Piechota już jest okopana więc przełącz ją tylko w tryb obserwacji przez lornetkę terenu przed nią (na kierunkach z których uderzą skośnoocy). Czołgi okop i ustaw w tryb zasadzki, samobieżne haubice również możesz okopać. Nie otwieraj jeszcze ognia zaporowego ze swoich haubic do jakichkolwiek miejsc na planszy, w których mógłby się potencjalnie znajdować nieprzyjaciel ponieważ kiedy tylko zaczniesz z nich strzelać ogień do nich otworzy wroga artyleria dalekiego zasięgu w punkcie *1 , którą masz się zając w pierwszej kolejności. Wracamy do punktu ^1 , do snajperów. Włącz im kamuflaż (klawisz Z) a następnie podkradnij się nimi w pobliże lokacji *1 (ale nie podchodź zbyt blisko znajdujących się tam dział polowych) i wyeliminuj obsady japońskich armat 105 mm i jednego działa p-lot. Czołg zostaw dla podążającej w niewielkiej odległości za snajperami piechoty szturmowej. Kiedy piechota z nim skończy natychmiast "oddeleguj" jedną-dwie drużyny piechurów aby zajęli stanowiska przy pustych działach polowych, w szczególności przy armacie p-lot . (Wypełnisz w ten sposób sekretny cel misji - zdobycie tych armat.)
![]() | ![]() |
Armaty od razu zwróć w kierunku pobliskiego skrzyżowania !1 , okop i ustaw w zasadzkę zaś pozostałą piechotę umieść w budynkach za baterią artylerii. Wszystko to po to aby odeprzeć silny, nadchodzący (w kilku falach) kontratak Japończyków (piechota i czołgi lekkie i średnie) na te pozycje. Snajperów możesz w tym czasie (ale przed lub po kontrataku "żółtków" jeśli nie chcesz ich stracić !) przemieścić w okolicę skrzyżowania !1 i wykończyć nimi obsadę działa p-lot, które się tam znajduje. Po przejęciu bądź zniszczeniu japońskiej artylerii w punkcie *1 możesz wreszcie otworzyć ogień z Priestów (mobilne haubice) w punkcie ^2 i ostrzelać z nich pozycje japońskie w punktach oznaczonych czerwonymi wykrzyknikami ! a także w punkcie !2 (jeśli jest w zasięgu ognia). Podobnie, po odparciu skośnookich w lokacji *1 , możesz spróbować zniszczyć z pomocą artylerii, którą zdobyłeś na "żółtkach", czołg stojący na skrzyżowaniu !1 a potem ostrzelać bungalowy w lokacji *2 . Kiedy uważasz, że Priesty "ostrzeliwujące wykrzykniki" zadały nieprzyjacielowi tam już wystarczające straty możesz ruszyć swoje czołgi w kierunku tamtejszych pozycji wroga. Na wszelki wypadek wyślij po dwa czołgi na bunkier z zadaniem dobicia ich gdyby jeszcze były obsadzone a potem cierpliwie wykończ tankami piechotę w okopach. Kiedy tylko czołg otworzy ogień do piechurów zatrzymuj go (klawisz R) aby nie podjeżdżał do nich zbyt blisko narażając się na obrzucenie granatami. Potem zajmij swoją piechotą oczyszczone okopy. Teraz powinieneś przemieścić (zielone strzałki ) swoje jednostki drogą do skrzyżowania !1 a potem (razem z piechotą z lokacji *1 ) zaatakować japońską bazę (centrum dowodzenia - *2 ) przemieszczając się wzdłuż jedynej prowadzącej do niej od skrzyżowania !1 drogi.
![]() | ![]() |
Alternatywnie (zielone przerywane strzałki ) możesz też spróbować opanować pozycje japońskie w punkcie !2 (drewniane bunkry i jeden betonowy, okopana piechota, jakieś działa polowe). W tym wypadku staraj się wypatrzyć wroga z pomocą lornetek piechoty, podciągnij Priesty i ostrzelaj nieprzyjaciela z ich pomocą oraz zaatakuj go czołgami. Mniej więcej w tym samym momencie rusz drużyny piechoty z punktu *1 w stronę skrzyżowania !1 , kilku ludziom każ zając pozycje przy tamtejszej armacie p-lot a potem rusz drogą w kierunku lokacji *2 , którą masz opanować. Staraj się aby Twój atak na to miejsce obu połączonych sił (piechota i czołgi z początkowej lokacji ^2 i piechota z początkowej lokacji ^1 ) był maksymalnie skoordynowany a nieprzyjaciel nie będzie miał nic do powiedzenia.
- Blitzkrieg 2 - poradnik do gry
- Blitzkrieg 2: Blitzkrieg 2 - poradnik do gry
- Blitzkrieg 2: USA
- Blitzkrieg 2: Rozdział 1 - Misja wprowadzająca East Wind
- Blitzkrieg 2: Rozdział 1 - Misja Fish in a Barrel
- Blitzkrieg 2: Rozdział 1 - Misja The Pundak Salient
- Blitzkrieg 2: Rozdział 1 - Misja The Lengthening Shadow
- Blitzkrieg 2: Rozdział 1 - Misja The Battle of Bataan
- Blitzkrieg 2: Rozdział 2 - Misja Chokepoint Henderson Field
- Blitzkrieg 2: Rozdział 2 - Misja Cornered Rat
- Blitzkrieg 2: Rozdział 2 - Misja The Eagle's Talons
- Blitzkrieg 2: Rozdział 2 - Misja Diversion
- Blitzkrieg 2: Rozdział 2 - Misja No Man's Jungle
- Blitzkrieg 2: Rozdział 2 - Misja Roundup at Guadalcanal
- Blitzkrieg 2: Rozdział 3 - Misja Invasion Support
- Blitzkrieg 2: Rozdział 3 - Misja Tooth and Nail
- Blitzkrieg 2: Rozdział 3 - Misja Bloody Lagoon
- Blitzkrieg 2: Rozdział 3 - Misja Peterson's Charge
- Blitzkrieg 2: Rozdział 3 - Misja Sudden Death Overtime
- Blitzkrieg 2: Rozdział 3 - Misja Battle for Leyte
- Blitzkrieg 2: Rozdział 4 - Misja The King of the Hill
- Blitzkrieg 2: Rozdział 4 - Misja Showdown at the Bridge
- Blitzkrieg 2: Rozdział 4 - Misja Lost and found
- Blitzkrieg 2: Rozdział 4 - Misja Airborne Fury
- Blitzkrieg 2: Rozdział 4 - Misja Rail War
- Blitzkrieg 2: Rozdział 4 - Misja Ruhr Pocket
- Blitzkrieg 2: Medale amerykańskie
- Blitzkrieg 2: USA
- Blitzkrieg 2: Blitzkrieg 2 - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Stranger. Senator
Poradnik pierwsza klasa :) Niezle sie rozpisales ;)
zanonimizowany56818 Generał
Taaak, a ile razy robiąc go ząbkami zaryłem w ścianę i z banieczki stuknąłem klawiarkę ;-) ...
Poza tym nie przesadzajmy - mógłby być lepszy, że mucha nie siada ... ale musiałbym chyba wówczas ze 3 miechy przy nim harować ...
P.S.:
Shuck Was nacisnął aby podnieść mnie na duchu (bo mu często marudziłem majstrując przy tym poradniku) czy Wy tak sami od siebie ? ;-) Jeśli to drugie to Bóg Wam zapłać, dobrzy ludzie ;-) ....
zanonimizowany245132 Senator
To prawda, świetny poradnik, aż mi się grac zachciało.
zanonimizowany3733 Konsul
PaZur76 >> Nic takiego nie miało miejsca, ale pomysł jest godzien zapamiętania. :-)
wojtekdu Legionista
Do Paweł „PaZur76” Surowiec. Gratuluję poradnika - doskonały. Czy zamierzasz również wziąść się za instrukcję do edytora map?
zanonimizowany56818 Generał
Hmmm ... nie - przecież jest obszerny manual (instrukcja) do edytora na płycie z grą (przynajmniej w "angliku"). Może w pol. wer. jest przetłumaczony ? A jeśli nie jest to ja się nie będę za to zabierał bo to zwykłe tłumaczenie nie mające nic wspólnego z poradnikiem ... (Czyt. ---> to robota dla ekipy lokalizującej grę, oni powinni o to zadbać.)
P.S.:
Dzięki za docenienie mojego wysiłku włożonego w ten poradniczek, senior.
zanonimizowany794980 Junior
Mógł by ktoś podac linka na darmowym servie np chomikuj multiupload bo nie moge wysłac sms za poradnik porszę o link .
Geralt207 Junior
Nie wiem szczerze mówiąc jak ale może po pacz 1.5 zmienia piechotę w jakieś totalne łajzy. W moim przypadku misja "Król wzgórza" jest totalnie niewykonalna. Nie rozumiem jakim cudem ale szkopy a) mają większy zasięg od moich żołdaków; b) okopy w tym przypadku nic nie dają szfaby rozszarpują okopanych chłopaków w kilka chwil. Czy to wina patch'a? Nie wiem. Twój sposób opisany tutaj jest całkowicie bezużyteczny w moim przypadku. I przyznam szczerze jeszcze raz piechota jest useless poza komandosami ale oni sami zbyt nieliczni aby coś zdziałać. Pozdrawiam.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.




