Blitzkrieg 2: Rozdział 2 - Misja Diversion
Aktualizacja:
Misja "Diversion"

Cele misji:
- *1 - Opanuj (przejmij) stanowiska dział nabrzeżnych,
- - Przejmij japoński czołg lekki (sekretny cel),
- *2 - Zatop jednostki pływające wroga.
Zaczynasz w punkcie ^ gdzie zostają zrzucone na spadochronach Twoje dwa oddziały Rangersów. Kiedy tylko wylądują przełącz ich w postawę defensywną (czołganie się) i zakamufluj (klawisz Z). W ten sposób będą mogli skrycie podejść do nieprzyjaciela bardzo blisko. Tuż przy miejscu zrzutu jest bateria dział przeciwlotniczych (p-lot) strzeżona przez okopaną piechotę i bunkry skierowane w stronę morza (!1 ). Wprawdzie to nie jest cel tej nocnej misji ale skoro są tak blisko to ja postanowiłem owe "pukawki" przejąć licząc na jakiś medal za tą akcję ;-) albo, że chociaż okaże się iż był to ukryty cel. Przeliczyłem się jednak i wygląda na to, że działa są bez znaczenia ... Jednak jeśli również ulegniesz pokusie i postanowisz je zdobyć podaję sposób na wykonanie tego. Podkradasz się blisko stanowisk artylerii swoimi Rangerami i ... musisz poczekać aż okopana w pobliżu japońska piechota ruszy się ze swoich pozycji i uda na patrol w stronę morza aby zająć tamtejsze okopy. Wtedy możesz zdjąć obsady wrogich dział p-lot, potem kazać Rangerom je zająć i rozwalić z ich pomocą pobliskie bunkry (tzn. tą część z nich, która jest w zasięgu ognia). W dalszej kolejności otwórz ogień do nieprzyjacielskiej piechoty. Zapomniałem dodać, że tylko część dział jest obsadzona przez "skośnookich" (te tuż przy punkcie !1 ).
![]() | ![]() |
Teraz pora ruszyć w stronę punktu * . Prawdopodobnie z tych dwóch oddziałów piechoty nie zostało Ci już wielu ludzi (bo zajęli stanowiska przy artylerii) więc możesz ich już co najwyżej wykorzystać do zwiadu. Ruszaj nimi ostrożnie w stronę punktu * i eliminuj japońskich snajperów, których w tej misji jest całkiem sporo. Podczołguj się do nich zakamuflowany na odległość strzału i wtedy wykańczaj. Jeśli wśród swoich ludzi masz podoficera z lornetką wykorzystuj go do obserwacji terenu. Trzymaj się lewej strony drogi poruszając się wśród palm (zielone strzałki ) i kiedy droga skręca przed punktem * w lewo - też skręć (tzn. olej * , zajmą się nim inni ludzie). Zatrzymaj się dopiero na skraju palm przed japońską bazą w punkcie !2 . Wracamy teraz do * . Sposób postępowania jest prosty - wezwij samolot transportowy i zrzuć kolejnych Rangerów dokładnie na plac pomiędzy chatami. Kiedy wylądują otworzą ogień do jednej marnej drużyny skośnookich piechurów (zlikwidują ją) i przejmą stojący na placu japoński czołg lekki, wypełniając tym samym sekretny cel misji. Po tym udanym desancie pora ruszyć naszymi Rangerami (tymi którzy przed chwilą wylądowali) w stronę bazy (!2 ) - zielone strzałki . Czołg też rusz ale tylko kawałek drużką prowadzącą w stronę !2 (nie dojeżdżaj na razie do głównej drogi). Twoja "puszka" jest zbyt skromnie opancerzona by stawić czoła temu co znajduje się w bazie ... Używając kamuflażu i likwidując japońskich snajperów, którzy staną Ci na drodze podejdź (podkradnij się) piechurami pod wschodni skraj bazy (po palmy). Stamtąd postaraj się zlikwidować stanowiska ufortyfikowanych armat p-lot dużego kalibru (nie wszystkie są obsadzone), mniejszych działek szybkostrzelnych oraz szperaczy (mocne reflektory do przeszukiwania nieba). Jednocześnie Rangerzy na południowym skraju bazy (tych kilku, którzy zostali z oddziałów zdobywających na początku baterię p-lot) niech zlikwidują podobne stanowiska wroga w swoim zasięgu. Kiedy większość stanowisk artylerii p-lot wroga i szperaczów będzie zlikwidowana możesz ruszyć czołg (niech wjedzie "na bezczelniaka" do bazy wroga przez bramę) a także naszych dzielnych "spadaków". Możesz również teraz zrzucić pozostałych spadochroniarzy wprost na bazę wroga i wykończyć resztę "żółtków" w niej.
![]() | ![]() |
Kiedy dotrze do Ciebie informacja (ikona po lewej), że pierwszy cel misji (przejąć artylerię nabrzeżną) został wypełniony pod Twoją komendą znajdzie się kilka dział dużego kalibru na pobliskim wybrzeżu *1 . Ostrzelaj z ich pomocą (ogień zaporowy, klawisz Z) japońskie stateczki w zatoce i kiedy je zatopisz (ostatni cel scenariusza - *2 ) misja zakończy się.
- Blitzkrieg 2 - poradnik do gry
- Blitzkrieg 2: Blitzkrieg 2 - poradnik do gry
- Blitzkrieg 2: USA
- Blitzkrieg 2: Rozdział 1 - Misja wprowadzająca East Wind
- Blitzkrieg 2: Rozdział 1 - Misja Fish in a Barrel
- Blitzkrieg 2: Rozdział 1 - Misja The Pundak Salient
- Blitzkrieg 2: Rozdział 1 - Misja The Lengthening Shadow
- Blitzkrieg 2: Rozdział 1 - Misja The Battle of Bataan
- Blitzkrieg 2: Rozdział 2 - Misja Chokepoint Henderson Field
- Blitzkrieg 2: Rozdział 2 - Misja Cornered Rat
- Blitzkrieg 2: Rozdział 2 - Misja The Eagle's Talons
- Blitzkrieg 2: Rozdział 2 - Misja Diversion
- Blitzkrieg 2: Rozdział 2 - Misja No Man's Jungle
- Blitzkrieg 2: Rozdział 2 - Misja Roundup at Guadalcanal
- Blitzkrieg 2: Rozdział 3 - Misja Invasion Support
- Blitzkrieg 2: Rozdział 3 - Misja Tooth and Nail
- Blitzkrieg 2: Rozdział 3 - Misja Bloody Lagoon
- Blitzkrieg 2: Rozdział 3 - Misja Peterson's Charge
- Blitzkrieg 2: Rozdział 3 - Misja Sudden Death Overtime
- Blitzkrieg 2: Rozdział 3 - Misja Battle for Leyte
- Blitzkrieg 2: Rozdział 4 - Misja The King of the Hill
- Blitzkrieg 2: Rozdział 4 - Misja Showdown at the Bridge
- Blitzkrieg 2: Rozdział 4 - Misja Lost and found
- Blitzkrieg 2: Rozdział 4 - Misja Airborne Fury
- Blitzkrieg 2: Rozdział 4 - Misja Rail War
- Blitzkrieg 2: Rozdział 4 - Misja Ruhr Pocket
- Blitzkrieg 2: Medale amerykańskie
- Blitzkrieg 2: USA
- Blitzkrieg 2: Blitzkrieg 2 - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Stranger. Senator
Poradnik pierwsza klasa :) Niezle sie rozpisales ;)
zanonimizowany56818 Generał
Taaak, a ile razy robiąc go ząbkami zaryłem w ścianę i z banieczki stuknąłem klawiarkę ;-) ...
Poza tym nie przesadzajmy - mógłby być lepszy, że mucha nie siada ... ale musiałbym chyba wówczas ze 3 miechy przy nim harować ...
P.S.:
Shuck Was nacisnął aby podnieść mnie na duchu (bo mu często marudziłem majstrując przy tym poradniku) czy Wy tak sami od siebie ? ;-) Jeśli to drugie to Bóg Wam zapłać, dobrzy ludzie ;-) ....
zanonimizowany245132 Senator
To prawda, świetny poradnik, aż mi się grac zachciało.
zanonimizowany3733 Konsul
PaZur76 >> Nic takiego nie miało miejsca, ale pomysł jest godzien zapamiętania. :-)
wojtekdu Legionista
Do Paweł „PaZur76” Surowiec. Gratuluję poradnika - doskonały. Czy zamierzasz również wziąść się za instrukcję do edytora map?
zanonimizowany56818 Generał
Hmmm ... nie - przecież jest obszerny manual (instrukcja) do edytora na płycie z grą (przynajmniej w "angliku"). Może w pol. wer. jest przetłumaczony ? A jeśli nie jest to ja się nie będę za to zabierał bo to zwykłe tłumaczenie nie mające nic wspólnego z poradnikiem ... (Czyt. ---> to robota dla ekipy lokalizującej grę, oni powinni o to zadbać.)
P.S.:
Dzięki za docenienie mojego wysiłku włożonego w ten poradniczek, senior.
zanonimizowany794980 Junior
Mógł by ktoś podac linka na darmowym servie np chomikuj multiupload bo nie moge wysłac sms za poradnik porszę o link .
Geralt207 Junior
Nie wiem szczerze mówiąc jak ale może po pacz 1.5 zmienia piechotę w jakieś totalne łajzy. W moim przypadku misja "Król wzgórza" jest totalnie niewykonalna. Nie rozumiem jakim cudem ale szkopy a) mają większy zasięg od moich żołdaków; b) okopy w tym przypadku nic nie dają szfaby rozszarpują okopanych chłopaków w kilka chwil. Czy to wina patch'a? Nie wiem. Twój sposób opisany tutaj jest całkowicie bezużyteczny w moim przypadku. I przyznam szczerze jeszcze raz piechota jest useless poza komandosami ale oni sami zbyt nieliczni aby coś zdziałać. Pozdrawiam.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.




