Blitzkrieg 2: Rozdział 4 - Misja Dodgeball
Aktualizacja:
Misja "Dodgeball"

Cele misji:
- *1 - Zdobądź miasto na zachodzie,
- *2 - Zdobądź miasto na północy,
- *3 - Nawiąż kontakt z Amerykanami i rozwiąż problem ich bombardowań z powietrza twoich wojsk,
- *4 - Zdobądź miasto na północnym wschodzie.
Zaczynasz scenariusz przy skrzyżowaniu dróg w punkcie ^ z plutonem czołgów średnich T-34/85, dwoma ciężkimi IS-2, kilkoma drużynami piechoty szturmowej i dwiema ciężarówkami (jedna amunicyjna, druga Saperów). Zostaw tu część sił (mniejszą) np. 2 drużyny piechoty i dwa czołgi średnie i przygotuj ją na obronę tego miejsca przed atakiem niemieckich czołgów (czerwona strzałka ). Resztą wojska ruszaj w kierunku pierwszego celu misji - miasteczka *1 .
![]() | ![]() |
Piechota przed czołgami. Zaraz też pomogą Ci Amerykanie robiąc nalot na to miasteczko. Ty tylko posprzątaj po bombowcach (m.in. zniszcz artylerię wroga w punkcie A , która mogła przetrwać bombardowanie). Potem przygotuj się na odparcie kontrataków niemieckich czołgów z kierunków oznaczonych czerwonymi strzałkami . Po opanowaniu tej lokacji dostaniesz posiłki (dwa wozy artylerii rakietowej - popularne "katiusze" i kolejnych parę ciężarówek), które pojawią się na drodze w punkcie A . Po odparciu kontrataków wroga na miasteczko pryskaj stąd tak szybko jak się da bo jak się wkrótce przekonasz Amerykanie bombardują co się tylko nawinie w celowniki - głównie Ciebie. Część sił (m.in. jedną "katiuszę") wyślij z powrotem na skrzyżowanie dróg ^ na którym zaczynałeś grę i razem z obecnymi tam Twoimi jednostkami zaatakuj punkt !1 uprzednio ostrzelawszy bliższy skraj tej wioski (po obu stronach drogi) rakietami w celu zniszczenia ustawionych tam trzech armat p-panc. Resztą wojska z miasteczka *1 ruszaj na północ w kierunku położonego na uboczu kościoła koło !3 . W kościele chyba nic nie ma ale nie mam 100 %-ej pewności bo wcześniej zrównałem go z ziemią ogniem zaporowym. Za to w !3 na pewno są okopy z piechotą (i sekcją p-panc), drewniany bunkier i armata p-panc więc uważaj. Po drodze do tego miejsca odbij w prawo do lokacji *3 . Uważaj na dwa niemieckie Tygrysy w punkcie !2 , staraj się nie wjechać w zasięg ich ognia. W lokacji *3 znajdują się Amerykanie błędnie naprowadzający swoje lotnictwo bombowe, którzy jakimś cudem przebywają dokładnie pośród Niemców - *3 strzegą dwa drewniane bunkry, armata p-lot 88 mm i trochę piechoty. Wyeliminuj Szwabów i nawiąż kontakt z tępymi hamburgerożercami a naloty amerykańskich bombowców na Twoje wojska powinny ustać.
![]() | ![]() |
Teraz pora zająć się północnym miasteczkiem *2 . Amerykanie pomogą Ci bombardowaniami z powietrza domów również tutaj ale pewnie nie zrzucą bomb na skrzyżowania w !4 a jest tam pełno Szkopów - piechota w okopach i "luzem", bunkry drewniane, czołgi ( w tym kilka okopanych), armaty polowe. Odpal więc w to miejsce trochę rakiet lub ostrzelaj artylerią dalekiego zasięgu. Do miasteczka *2 Twoje wojsko zdążające od *1 może dostać się albo właśnie tędy przez owo skrzyżowanie !4 albo przy lewym skraju mapy, przez punkt M (miny - czołgi nie przejadą, tylko piechota) do stacji kolejowej, którą oznaczyłem kolejną *2 ponieważ na torach stoi tam sobie radzieckie działo kolejowe, które powinieneś odzyskać. Po opanowaniu stacji kolei *2 działo kolejowe otworzy ogień do jakichś swoich celów (nie zwróciłem uwagi, chyba na miasto *4 ) a Ty dostaniesz kolejne posiłki na drogę koło stacji - czołgi średnie, ciężarówki, katiusze. Spożytkuj je dobrze na oczyszczenie tego miasteczka z "niemieckich pozostałości" po nalotach. Uważaj na armaty polowe i czołgi, które przetrwały bombardowania, samobieżną artylerię rakietową dokładnie w centrum miasta w punkcie *2 oraz piechotę i armaty na wschodnim skraju miasta, którego bombardowania nie ruszyły pewnie. Teraz już czas zabrać się za zdobycie ostatniego miasta *4 . Ruszaj od strony *2 i !1 jednocześnie. Poruszając się drogą i jej lewą stroną od *2 uważaj na armaty p-panc i bunkry w miejscu oznaczonym czerwonym wykrzyknikiem ! (koło jeziorka), zaś od strony !1 (przez górkę z młynem) również uważaj na stanowiska armat polowych p-panc (kolejne czerwone wykrzykniki ! ). Amerykanie znowu powinni pomóc swoimi samolotami zrzucając bomby na miasteczko ale uważaj szczególnie na jego skrajach (punkty !5 i !6 ).
![]() | ![]() |
Znajdują się tam okopy z piechotą i naprawdę sporo polowych armat p-panc (!5 - ostrzelaj ogniem zaporowym lub rakietami) oraz kolejne armaty, okopany czołg na skrzyżowaniu i trochę piechoty "luzem" (!6 ). W centrum miasteczka, koło *4 na placu za betonowym murem są niemieckie moździerze i armata p-lot 88 mm, które mogą przetrwać bombardowania. Po pokonaniu nieprzyjaciela misja zakończy się.
- Blitzkrieg 2 - poradnik do gry
- Blitzkrieg 2: Blitzkrieg 2 - poradnik do gry
- Blitzkrieg 2: Rosja
- Blitzkrieg 2: Rozdział 1 - Misja wprowadzająca Rescue Mission
- Blitzkrieg 2: Rozdział 1 - Misja Factory Evacuation
- Blitzkrieg 2: Rozdział 1 - Misja The Roads to Moscow
- Blitzkrieg 2: Rozdział 1 - Misja Organized Defense
- Blitzkrieg 2: Rozdział 1 - Misja główna The Klin Ledge
- Blitzkrieg 2: Rozdział 2 - Misja Battery Defense
- Blitzkrieg 2: Rozdział 2 - Misja Chaperone
- Blitzkrieg 2: Rozdział 2 - Misja Cover of Darkness
- Blitzkrieg 2: Rozdział 2 - Misja Sapun Mountain
- Blitzkrieg 2: Rozdział 2 - Misja główna Sevastopol Defense
- Blitzkrieg 2: Rozdział 3 - Misja Steel Avalanche
- Blitzkrieg 2: Rozdział 3 - Misja Covert Action
- Blitzkrieg 2: Rozdział 3 - Misja Romanian Push
- Blitzkrieg 2: Rozdział 3 - Misja Bottle Stopper
- Blitzkrieg 2: Rozdział 3 - Misja główna War in Steppes
- Blitzkrieg 2: Rozdział 4 - Misja Factory Rescue
- Blitzkrieg 2: Rozdział 4 - Misja Spring Cleaning
- Blitzkrieg 2: Rozdział 4 - Misja Pigeon Shoot
- Blitzkrieg 2: Rozdział 4 - Misja The Strongest Link
- Blitzkrieg 2: Rozdział 4 - Misja Dodgeball
- Blitzkrieg 2: Rozdział 4 - Misja główna The Berlin Prize
- Blitzkrieg 2: Medale radzieckie
- Blitzkrieg 2: Rosja
- Blitzkrieg 2: Blitzkrieg 2 - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Stranger. Senator
Poradnik pierwsza klasa :) Niezle sie rozpisales ;)
zanonimizowany56818 Generał
Taaak, a ile razy robiąc go ząbkami zaryłem w ścianę i z banieczki stuknąłem klawiarkę ;-) ...
Poza tym nie przesadzajmy - mógłby być lepszy, że mucha nie siada ... ale musiałbym chyba wówczas ze 3 miechy przy nim harować ...
P.S.:
Shuck Was nacisnął aby podnieść mnie na duchu (bo mu często marudziłem majstrując przy tym poradniku) czy Wy tak sami od siebie ? ;-) Jeśli to drugie to Bóg Wam zapłać, dobrzy ludzie ;-) ....
zanonimizowany245132 Senator
To prawda, świetny poradnik, aż mi się grac zachciało.
zanonimizowany3733 Konsul
PaZur76 >> Nic takiego nie miało miejsca, ale pomysł jest godzien zapamiętania. :-)
wojtekdu Legionista
Do Paweł „PaZur76” Surowiec. Gratuluję poradnika - doskonały. Czy zamierzasz również wziąść się za instrukcję do edytora map?
zanonimizowany56818 Generał
Hmmm ... nie - przecież jest obszerny manual (instrukcja) do edytora na płycie z grą (przynajmniej w "angliku"). Może w pol. wer. jest przetłumaczony ? A jeśli nie jest to ja się nie będę za to zabierał bo to zwykłe tłumaczenie nie mające nic wspólnego z poradnikiem ... (Czyt. ---> to robota dla ekipy lokalizującej grę, oni powinni o to zadbać.)
P.S.:
Dzięki za docenienie mojego wysiłku włożonego w ten poradniczek, senior.
zanonimizowany794980 Junior
Mógł by ktoś podac linka na darmowym servie np chomikuj multiupload bo nie moge wysłac sms za poradnik porszę o link .
Geralt207 Junior
Nie wiem szczerze mówiąc jak ale może po pacz 1.5 zmienia piechotę w jakieś totalne łajzy. W moim przypadku misja "Król wzgórza" jest totalnie niewykonalna. Nie rozumiem jakim cudem ale szkopy a) mają większy zasięg od moich żołdaków; b) okopy w tym przypadku nic nie dają szfaby rozszarpują okopanych chłopaków w kilka chwil. Czy to wina patch'a? Nie wiem. Twój sposób opisany tutaj jest całkowicie bezużyteczny w moim przypadku. I przyznam szczerze jeszcze raz piechota jest useless poza komandosami ale oni sami zbyt nieliczni aby coś zdziałać. Pozdrawiam.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.






