Blitzkrieg 2: Rozdział 4 - Misja Spring Cleaning
Aktualizacja:
Misja "Spring Cleaning"

Cele misji:
- *1 - Zdobądź farmę,
- *2 - Zabezpiecz (zdobądź) południowo-zachodnie miasteczko,
- *3 - Zdobądź fabrykę,
- * - Zniszcz artylerię wroga (sekretny cel misji).
Misję zaczynasz w punktach ^, ^1, ^2 i ^3 . Zaraz na starcie zorganizuj swoją obronę w tych lokacjach (okop czołgi, powłączaj im bonusy, piechotę do budynków lub wykop dla niej okopy, wsadź ją w nie i włącz obserwację przez lornetki), przygotuj się na odparcie ataków tylko niemieckich czołgów z kierunków wskazanych czerwonymi strzałkami . Po odparciu nieprzyjaciela możesz wysłać swoje czołgi lekkie i samochody pancerne na zwiad w interesujące Cię lokacje. Możesz ale nie musisz bo Ci tutaj podaję (prawie) wszystko jak na talerzu. Aha, na dzień dobry możesz wystrzelić parę pocisków z pociągu pancernego (czy moździerza kolejowego; już nie pamiętam, w każdym razie korzystając z panelu posiłków) na wzgórze z czerwoną gwiazdką * . Znajduje się tam niemiecka artyleria samobieżna, która ma chyba w zasięgu wszystkie Twoje pozycje więc lepiej ją już na samym początku wyeliminować z gry (sekretny cel misji). Gdybyś zaś uparł się na szturm górki to w miejscu oznaczonym na mapie czerwonym wykrzyknikiem ! przed gwiazdką * , po obu stronach drogi masz okopy z niemiecką piechotą w środku (plus groźne sekcje p-panc), za nimi po jednym 20 mm działku p-lot, po lewej stronie za okopem stoi Królewski Tygrys. Trochę dalej są owe dwa działa samobieżne i pewnie piechota w namiotach. Wcześniej, zanim wdrapiesz się na górkę, musiałbyś oczyścić punkt !1 (gdybyś ruszał z ^ ) - piechota w dwóch domkach przy ulicy i Wirbelwind (samobieżna artyleria p-lot) przy skrzyżowaniu. Gdybyś zaś zapragnął zrobić to startując z ^1 radzę uważać na okopany czołg typu Panther w miejscu oznaczonym czerwonym wykrzyknikiem ! przy skrzyżowaniu torów kolejowych z drogą oraz na armaty polowe p-panc przy bunkrze w !3 , w których zasięgu mógłbyś się znaleźć. Pora zabrać się za cele misji. Zaczynamy od *1 . Możesz uderzyć na tą lokację równocześnie od strony ^1 i ^3 . Uważaj, jest bardzo silnie broniona - piechota w okopach, za nimi kaemy, armaty polowe p-panc, potężna Jagdpanthera na drodze pośrodku celu, drewniany bunkier - jednym zdaniem to co widzisz na stosownym obrazku. Nie atakuj całością swoich sił z lokacji ^1 i ^3 , część wojska pozostaw by broniło tych miejsc. Kiedy uporasz się z *1 kolej na miasteczko *2 .
![]() | ![]() |
Najpierw zabierz się za !3 , zaatakuj tą lokację od strony ^1 i !1 . W !3 masz mocny betonowy bunkier, okop z piechotą przed mostem kolejowym, km i dwie armaty p-panc za nim (wspominałem już o nich). Co jest w domkach przy skraju mapy w tej lokacji nie wiem bo je zrównałem z ziemią z bezpiecznej odległości ;-). Po opanowaniu tej lokacji zaatakuj stąd przez oba mosty, jak i równocześnie ze swojego punktu ^2 , miasteczko *2 . Ruszając z ^2 pamiętaj o zostawieniu jakichś sił (czołga czy dwóch) do obrony przed atakami wroga od strony punktu !4 . Cały drugi brzeg rzeki powinieneś mieć już opanowany ale zorganizuj obronę przy moście koło ^3 , odpierając wroga atakującego od !2 . W miasteczku czeka na Ciebie wróg jakiego widzisz na stosownym obrazku - bunkry, okopy z piechotą i armaty p-panc na skraju miasta od strony ^2 , dwa działka p-lot głębiej w mieście plus jakaś piechota. Zwycięstwo i ... czas na ostatnią bitwę o fabrykę *3 .
![]() | ![]() |
Możesz ją na początek zbombardować, niech Szkopy wiedzą, że opór wobec Armii Czerwonej nie ma sensu. Nacieraj od strony ^2 i ^3 równocześnie. Po drodze uważaj na drewniany bunkier za mostem po prawej stronie drogi, armatę p-panc po lewej koło młyna i piechotę w domku (!2 ). Z kolei w !4 czekają na Ciebie dwa betonowe bunkry, piechota w okopie między nimi i dwa czołgi. Uważaj też na czołgi wroga w punkcie ! przy wjeździe do fabryki. Co jest w tej ostatniej nie wiem bo ja ją zbombardowałem tak jak Tobie doradzałem wcześniej. Ostatnia porada do tej misji - staraj się przejmować porzucone armaty polowe (głównie p-panc) i podholowywać je ciężarówkami czy przepychać w miejsca gdzie się bronisz tak aby to na nich spoczywał główny ciężar walki z atakującymi czołgami wroga a Twoje "puszki" mogły w tym czasie nacierać na kolejne punkty. Drewniane bunkry możesz rozwalić moździerzami, które na początku masz w lokacji ^3 .
- Blitzkrieg 2 - poradnik do gry
- Blitzkrieg 2: Blitzkrieg 2 - poradnik do gry
- Blitzkrieg 2: Rosja
- Blitzkrieg 2: Rozdział 1 - Misja wprowadzająca Rescue Mission
- Blitzkrieg 2: Rozdział 1 - Misja Factory Evacuation
- Blitzkrieg 2: Rozdział 1 - Misja The Roads to Moscow
- Blitzkrieg 2: Rozdział 1 - Misja Organized Defense
- Blitzkrieg 2: Rozdział 1 - Misja główna The Klin Ledge
- Blitzkrieg 2: Rozdział 2 - Misja Battery Defense
- Blitzkrieg 2: Rozdział 2 - Misja Chaperone
- Blitzkrieg 2: Rozdział 2 - Misja Cover of Darkness
- Blitzkrieg 2: Rozdział 2 - Misja Sapun Mountain
- Blitzkrieg 2: Rozdział 2 - Misja główna Sevastopol Defense
- Blitzkrieg 2: Rozdział 3 - Misja Steel Avalanche
- Blitzkrieg 2: Rozdział 3 - Misja Covert Action
- Blitzkrieg 2: Rozdział 3 - Misja Romanian Push
- Blitzkrieg 2: Rozdział 3 - Misja Bottle Stopper
- Blitzkrieg 2: Rozdział 3 - Misja główna War in Steppes
- Blitzkrieg 2: Rozdział 4 - Misja Factory Rescue
- Blitzkrieg 2: Rozdział 4 - Misja Spring Cleaning
- Blitzkrieg 2: Rozdział 4 - Misja Pigeon Shoot
- Blitzkrieg 2: Rozdział 4 - Misja The Strongest Link
- Blitzkrieg 2: Rozdział 4 - Misja Dodgeball
- Blitzkrieg 2: Rozdział 4 - Misja główna The Berlin Prize
- Blitzkrieg 2: Medale radzieckie
- Blitzkrieg 2: Rosja
- Blitzkrieg 2: Blitzkrieg 2 - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Stranger. Senator
Poradnik pierwsza klasa :) Niezle sie rozpisales ;)
zanonimizowany56818 Generał
Taaak, a ile razy robiąc go ząbkami zaryłem w ścianę i z banieczki stuknąłem klawiarkę ;-) ...
Poza tym nie przesadzajmy - mógłby być lepszy, że mucha nie siada ... ale musiałbym chyba wówczas ze 3 miechy przy nim harować ...
P.S.:
Shuck Was nacisnął aby podnieść mnie na duchu (bo mu często marudziłem majstrując przy tym poradniku) czy Wy tak sami od siebie ? ;-) Jeśli to drugie to Bóg Wam zapłać, dobrzy ludzie ;-) ....
zanonimizowany245132 Senator
To prawda, świetny poradnik, aż mi się grac zachciało.
zanonimizowany3733 Konsul
PaZur76 >> Nic takiego nie miało miejsca, ale pomysł jest godzien zapamiętania. :-)
wojtekdu Legionista
Do Paweł „PaZur76” Surowiec. Gratuluję poradnika - doskonały. Czy zamierzasz również wziąść się za instrukcję do edytora map?
zanonimizowany56818 Generał
Hmmm ... nie - przecież jest obszerny manual (instrukcja) do edytora na płycie z grą (przynajmniej w "angliku"). Może w pol. wer. jest przetłumaczony ? A jeśli nie jest to ja się nie będę za to zabierał bo to zwykłe tłumaczenie nie mające nic wspólnego z poradnikiem ... (Czyt. ---> to robota dla ekipy lokalizującej grę, oni powinni o to zadbać.)
P.S.:
Dzięki za docenienie mojego wysiłku włożonego w ten poradniczek, senior.
zanonimizowany794980 Junior
Mógł by ktoś podac linka na darmowym servie np chomikuj multiupload bo nie moge wysłac sms za poradnik porszę o link .
Geralt207 Junior
Nie wiem szczerze mówiąc jak ale może po pacz 1.5 zmienia piechotę w jakieś totalne łajzy. W moim przypadku misja "Król wzgórza" jest totalnie niewykonalna. Nie rozumiem jakim cudem ale szkopy a) mają większy zasięg od moich żołdaków; b) okopy w tym przypadku nic nie dają szfaby rozszarpują okopanych chłopaków w kilka chwil. Czy to wina patch'a? Nie wiem. Twój sposób opisany tutaj jest całkowicie bezużyteczny w moim przypadku. I przyznam szczerze jeszcze raz piechota jest useless poza komandosami ale oni sami zbyt nieliczni aby coś zdziałać. Pozdrawiam.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.




