Punkt Prometeusza (Point Prometheus) | Solucja BioShock
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry BioShock znalazł się kompletny opis przejścia poziomu Punkt Prometeusza. W etapie tym trzeba m.in. rozwiązać zagadkę dotyczącą "przemiany" w Tatuśka i wiąże się to z koniecznością pozyskania szeregu składników. Skompletowanie i założenie skafandra pozwoli ci awansować do wielkiego finału gry.

DANE POZIOMU:
Liczba nagrań: 9
Liczba stacji upgrade'u broni: 2
Liczba Siostrzyczek: 3
Plazmidy | Toniki |
brak | Łamacz Szyfrów 2 [Safecracker II] |
Rozbrajanie Alarmów 2 [Alarm Expert II] | |
Ambrozja Hakera 3 [Hacker's Delight III] | |
Badanie Obrażeń 2 [Damage Research II] |
01 - Idź na wschód, goniąc Fontaine'a.
02 - Gdy Fontaine ucieknie, przeszukaj leżące tu ciało Tatuśka. Weź z niego System Kontroli Skafandra. Tuż obok jest stacja Power to the People .
03 - Skieruj się na wschód, do ośrodka Małe Cuda. W przedsionku musisz wskoczyć na przewrócony stół i kucnąć, by przejść przez rozbite okno.
04 - Musisz odnaleźć 3 próbki feromonów Tatuśka. Przeszukaj wszystkie pokoje oraz salę Autopsji na końcu (jest tam Łamacz Szyfrów 2 ). Jedna próbka jest w pokoju nr 5, druga w sali Autopsji, trzecia i czwarta (dodatkowa) na biurku na piętrze (na mapie obszar ten jest widoczny jako Balkon Atrium (schody są w Małych cudach). Nieopodal jednej z próbek na piętrze znajdziesz nagranie. Gdy będziesz miał wszystko, wróć do głównego holu (idąc po piętrze) i skieruj się do Optimized Eugenics.
NAGRANIE : "Dlaczego tylko dziewczynki?" [Why Just Girls?] - Tenenbaum
![]() | ![]() |
05 - Centrum Eugeniki Optymalnej. Przed wejściem znajduje się magazynek z zamrożonymi drzwiami - użyj na nich Spopielenia i przeszukaj kosze na śmieci, a znajdziesz nagranie. Kawałek dalej, do pomieszczenia strażników dostaniesz się używając Błyskawicy na mechanizmie drzwi. W środku użyj dźwigni [Obejście Kontroli Generatora].
NAGRANIE : "Zmiana pracodawcy" [Changing Employers] - Suchong
06 - Szybko obiegnij ten korytarz i wejdź do sali, w której wyłączyłeś prąd. Znajdziesz tu nieco amunicji i sejf.
07 - Pomieszczenie dla obiektów doświadczalnych. Jest tutaj nagranie.
NAGRANIE : "Kopalnia złota" [Marketing Gold] - Andrew Ryan
08 - Analiza Eugeniczna. Tutaj znajduje się stacja Power to the People .
09 - Prototypy Plazmidów. Kolejne nagranie.
NAGRANIE : "Dodatkowa amunicja" [Extra Munitions] - Suchong
![]() | ![]() |
10 - Testy na Obiektach Żywych. Tutaj znajdziesz tonik: Rozbrajanie Alarmów 2 , a także Głośnik Modyfikujący - aparaturę potrzebną ci do upodobnienia się do Tatuśka. Gdy go weźmiesz, zmierzaj w południowe rejony poziomu.
11 - Biblioteka Mendla. Jest tutaj tonik: Obrażenia Specyficzne 2 , a także niezbędne ci Buty Tatuśka.
12 - Pomieszczenie ochrony. Jest tu trochę nieaktywnych botów, które możesz wykorzystać jako ochroniarzy.
13 - Wprowadzanie kandydatów. Jest tutaj tonik: Ambrozja Hakera 3 . Znajdziesz tu też Hełm Tatuśka.
UWAGA: Gdy założysz hełm, będziesz miał nieco ograniczone pole widzenia.
14 - Centrum składania skafandrów. Tutaj znajdziesz skafander Tatuśka.
15 - Magazyn. Kod to drzwi to 1921. W środku jest sporo amunicji.
16 - Magazyn. Użyj Spopielenia, by odblokować wejście. W środku znajduje się nagranie.
NAGRANIE : "Skąpy skur***l" [Cheap Son of a Bitch] - Suchang
![]() | ![]() |
17 - Przekształcanie kandydatów. Jest tu nagranie.
NAGRANIE : Brakujące buty - Suchang
18 - Montownia, górne piętro. Są tu 3 nagrania.
NAGRANIE : "Zapach obrońców" [Protector Smell] - Suchang
NAGRANIE : "Błędy" [Mistakes] - Andrew Ryan
NAGRANIE : "Ochrona Maleństw" [Protecting Little Ones] - Suchong
19 - Gdy skompletujesz skafander Tatuśka, wróć do holu i uderz kluczem francuskim w kratkę wentylacyjną Siostrzyczek, a jedna z nich wyjdzie i otworzy dla ciebie drzwi. Idź za nią do wyjścia z tego poziomu.

0
- BioShock - poradnik do gry
- BioShock - poradnik do gry
- Solucja
- Witamy w Rapture (Welcome to Rapture) (1) | Solucja BioShock
- Witamy w Rapture (Welcome to Rapture) (2) | Solucja BioShock
- Pawilon Medyczny (Medical Pavillon) (1) | Solucja BioShock
- Pawilon Medyczny (Medical Pavillon) (2) | Solucja BioShock
- Skarb Neptuna (Neptune's Bounty) (1) | Solucja BioShock
- Skarb Neptuna (Neptune's Bounty) (2) | Solucja BioShock
- Kryjówka Przemytników (Smuggler's Hideout) | Solucja BioShock
- Arkadia (1) | Solucja BioShock
- Arkadia (2) | Solucja BioShock
- Targ Farmerów (Farmers' Market) | Solucja BioShock
- Arkadia raz jeszcze | Solucja BioShock
- Zamek Sybarytów (Fort Frolic) (1) | Solucja BioShock
- Zamek Sybarytów (Fort Frolic) (2) | Solucja BioShock
- Hefajstos | Solucja BioShock
- Główna Rozdzielnia Rapture (Rapture Main Controls) | Solucja BioShock
- Olimp (Olympus Heights) | Solucja w BioShock
- Plac Apolla (Apollo Square) | Solucja BioShock
- Punkt Prometeusza (Point Prometheus) | Solucja BioShock
- Poligon doświadczalny (Proving Grounds) | Solucja BioShock
- Finał | Solucja BioShock
- Solucja
- BioShock - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Stalker1 Generał

kwestia: "Would you kindly" zapewne stanie sie kultowa odzywka graczy ;)
zanonimizowany365051 Chorąży
miało nie byc żadnych szkodliwych substancji, a jednak papierosy w grze zabierają "życie"
Lechiander Legend

Hej!
Mały problemik:
Jak dostać się za te drzwi? Lokacja Olimp, pokój dość charakterystyczny, nie powinno być problemu z przypomnieniem gdzie to - tam gdzie parka Houdinich sobie tańcuje i dopóki im nie przeszkodzimy, zajmują się sobą.
Mapka pokazuje, że za tymi drzwiami są schody prowadzące do lokacji, która jako jedyna jeszcze nie została przeze mnie odwiedzona.
Lechiander Legend

Chyba mam.
spoiler start
Było nie zabijać Cohena na końcu Fortu Frolic...
Może się komuś przyda.
spoiler stop
ixi1992 Pretorianin

Mógłby ktoś udostępnić wszystkie nagrania audio z tej gry. Najlepiej na maila: ixirafał@gmail.com. Byłbym wdzięczny, bo sam wszystkich nie znalazłem, a chciałbym całość chronologicznie przeczytać, aby lepie poznać fabułę ;)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.