BioShock: Arkadia (2)
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry BioShock znajduje się druga część opisu przejścia etapu zatytułowanego Arkadia. W dalszej części eksploracji Arkadii dowiesz się o konieczności "uzdrowienia" roślinności z ogrodu. Do zdobycia jest także jedna z najlepszych broni w grze - miotacz chemiczny (może wypuszczać m.in. napalm i elektryczny żel).
![]() | ![]() |
14 - Jesteś w Grocie przy Wodospadzie [Waterfall Grotto]. Jest tutaj nagranie. Rozejrzyj się i zejdź po schodach w dół.
NAGRANIE : "Rynek jest cierpliwy" [The Market is Patient] - Andrew Ryan
15 - Jest tu dość gorąco: w okolicy stoi kilka wieżyczek i pałęta się tu kilku genofagów.
NAGRANIE : "Zaproponuj lepszy produkt" [Offer a Better Product] - Andrew Ryan
NAGRANIE : "Pierwsze testy, wyniki obiecujące" [Early Tests Promising] - Langford
NAGRANIE : "Bohaterowie i przestępcy" [Heroes and Criminals] - Diane McClintock (aby się do niego dostać, musisz użyć Błyskawicy na zablokowanych drzwiach)
16 - Po powrocie na górę przejdź przez drzwi prowadzące do Dolin Arkadii [Arcadia Glens]
17 - W tych rejonach znajdziesz tylko nieco amunicji. W północnej ścianie są ukryte drzwiczki, które zaprowadzą cię do pomieszczenia z sejfem.
18 - Przejdź do Rolling Hills. Po prawej znajduje się świątynia Houdinich, możesz tam wejść i zabić kolejnego reprezentanta tych "druidów". Gdy będziesz gotów, pędź do schodów opisanych literą A.
![]() | ![]() |
NAGRANIE : "Nie powinniśmy byli przyjeżdżać" [Shouldn't Have Come]- Mariska Lutz
19 - Jesteś w Dolnych Rolling Hills. Gdy zbliżysz się do stacji batysfery na północy, Ryan wypuści w powietrze gaz, który zabije roślinność w całej Arkadii. Uniemożliwi ci to opuszczenie tego poziomu, gdyż uruchomione zostaną mechanizmy zapobiegające utracie tlenu w mieście.
20 - Jest to mała świątynia Houdinich. Znajdziesz tu jedno nagranie oraz kilka pomniejszych gadżetów (w tym roztwór chlorofilu - jeden z rzadkich przedmiotów służących do operowania Wy-twórcami).
NAGRANIE : "Posępni" [The Saturnine] - Langford
21 - W międzyczasie w ogrodzie powinna pojawić się druga Siostrzyczka . Uporaj się z jej Tatuśkiem, po czym idź dalej na zachód - w stronę biur Langford. Gdy przemówi ona do ciebie z monitorów, będziesz musiał wrócić do Groty przy wodospadzie (punkt 14) i zebrać tam kwiat Rosa Galica. Gdy będziesz tam szedł, po drodze zobaczysz trójkę Genofagów okładających jakieś zwłoki. Pozbądź się ich i weź z ciała tonik Omijacz Zabezpieczeń . Przejdź aż do Groty i weź Różę z jej środka. Wróć do Langford i użyj przekaźnika pneumatycznego, by ją jej wysłać. Otworzy ona przed tobą swe laboratorium.
22 - Na stole znajdziesz tonik: Ekspert Włamania . Są tu także dwa nagrania.
NAGRANIE : "Czego oni nie ukradną?" [What Won't They Steal] - Langford
NAGRANIE : "Stary pies i nowe sztuczki" [Teaching an Old Hound] - Langsford
23 - Będziesz świadkiem śmierci pani doktor. Wejdź do jej biura. Ze stołu weź Miotacz Chemiczny . Przy ciele Langford znajdziesz nagranie. Odsuń ilustrację na ścianie i otwórz sejf. Kombinacja to 9457. W środku znajdziesz kolejny dziennik. Dowiesz się z niego, co robić dalej.

NAGRANIE : "Wektor Łazarza" [Lazarus Vector]- Langford
24 - Udaj się na Farmę Drzew. Po drodze znajdziesz 2 dzienniki oraz stację Władza w ręce ludu .
NAGRANIE : "Arkadia i tlen" [Arcadia and Oxygen] - Langford
NAGRANIE : "Instynkt macierzyński" [Maternal Instinct] - Tenenbaum
25 - Skorzystaj z przejścia do Targu Farmerów.
![]() | ![]() |
?
- BioShock - poradnik do gry
- BioShock: Poradnik do gry
- BioShock: Solucja
- BioShock: Witamy w Rapture (Welcome to Rapture) (1)
- BioShock: Witamy w Rapture (Welcome to Rapture) (2)
- BioShock: Pawilon Medyczny (Medical Pavillon) (1)
- BioShock: Pawilon Medyczny (Medical Pavillon) (2)
- BioShock: Skarb Neptuna (Neptune's Bounty) (1)
- BioShock: Skarb Neptuna (Neptune's Bounty) (2)
- BioShock: Kryjówka Przemytników (Smuggler's Hideout)
- BioShock: Arkadia (1)
- BioShock: Arkadia (2)
- BioShock: Targ Farmerów (Farmers' Market)
- BioShock: Arkadia raz jeszcze
- BioShock: Zamek Sybarytów (Fort Frolic) (1)
- BioShock: Zamek Sybarytów (Fort Frolic) (2)
- BioShock: Hefajstos
- BioShock: Główna Rozdzielnia Rapture (Rapture Main Controls)
- BioShock: Olimp (Olympus Heights)
- BioShock: Plac Apolla (Apollo Square)
- BioShock: Punkt Prometeusza (Point Prometheus)
- BioShock: Poligon doświadczalny (Proving Grounds)
- BioShock: Finał
- BioShock: Solucja
- BioShock: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Mógłby ktoś udostępnić wszystkie nagrania audio z tej gry. Najlepiej na maila: ixirafał@gmail.com. Byłbym wdzięczny, bo sam wszystkich nie znalazłem, a chciałbym całość chronologicznie przeczytać, aby lepie poznać fabułę ;)
Hej!
Mały problemik:
Jak dostać się za te drzwi? Lokacja Olimp, pokój dość charakterystyczny, nie powinno być problemu z przypomnieniem gdzie to - tam gdzie parka Houdinich sobie tańcuje i dopóki im nie przeszkodzimy, zajmują się sobą.
Mapka pokazuje, że za tymi drzwiami są schody prowadzące do lokacji, która jako jedyna jeszcze nie została przeze mnie odwiedzona.
miało nie byc żadnych szkodliwych substancji, a jednak papierosy w grze zabierają "życie"
o kimkolwie mowa...
poradnik fajny, jestem na neptune's bounty... warto czasem rzucić okiem, czy czegoś nie opuściłem, zwłaszcza, że gdyby nie wy, to w medicalu poszedłbym prosto do tego lekarza;)
Pytanie z innej beczki , kto jest silniejszy Uszatek czy Tatusiek
Tez wlasnie skonczylem gre.
Sama gra - swietna. Momentami prosta, niekiedy troche trudniejsza, ale co najwazniejsze - zbalansowana i nie nudna.
Poradnik -przejrzysty i chyba dobrze napisany.Przejrzałem tylko początek ,żeby nie psuć sobie zabawy.
Pan Kapitan-> Może kupił ją od ciebie, bo umie myśleć?
nie wiem czym sie tak jaracie, ta gra to imo nic specjalnego. dobrze ze kumpel odpupil ja ode mnie z 10% znizka za rozpakowane pudelko wiec wiele nie stracilem :P
5 minut temu właśnie skończyłem (bez solucji) i musze powiedzieć że zawiodłem się na zakończeniu .
Cały ten pomysł naprawde fajny ale zakończenie ... O_O.
Myślałem że chociaż będe mógł później połazić a tu D**A :/
Nie przeczytałem całego, bo nie chcę tracić przyjemności z gry, która dojdzie do mnie dopiero w poniedziałek, ale z tego, co wychwyciłem bardzo skrupulatnie napisany i nie omieszkam przy drugim przechodzeniu gry z niego skorzystać. :)
Mnie akurat Target Dummy bardzo się przydaje, można łatwo napuścić kogoś na plamę oleju albo do wody, no albo poprostu odwrócić ich uwagę. ;] BTW EK BioShocka rulez :D
Ta gra rzeczywiscie ma swietny klimat , ale straszna nie jest , bardziej smutna w niektorych momentach , chociaz przestraszyc czasem moze np gdy splicer znienacka Cie zaatakuje ;p Ja tez mialem od groma amunicji dopoki
, wtedy mi zabralo prawie cala amunicje i musialem zbierac od nowa , ale teraz znow mam tyle AP do pistoletu i Electrick Buckow ze bez problemu BD rezam :P
A co do trupow tych , to sam widzialem jak po odrabaniu dla ryby glowy ta caly czas mruga albo skacze. Po prostu costam z miesniami jest i sie skurczaja i rozkurczaja , stad te cale zachowanie , przyjmij do wiadomosci ze w BioShocku to poprostu BUG , a nie zamierzone zachowanie :P
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

![14 - Jesteś w Grocie przy Wodospadzie [Waterfall Grotto] - Arkadia (2) | Solucja BioShock - BioShock - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/673/449469750.png)

![NAGRANIE : Nie powinniśmy byli przyjeżdżać [Shouldnt Have Come]- Mariska Lutz - Arkadia (2) | Solucja BioShock - BioShock - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/673/449469781.png)


