BioShock: Skarb Neptuna (Neptune's Bounty) (2)
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry BioShock zamieściliśmy drugą część opisu przejścia poziomu Skarb Neptuna. Etap ten wymusza konieczność pokonania kolejnego mini-bossa, którym będzie Peach Wilkins. Oprócz tego w trakcie eksploracji Skarbu Neptuna natrafisz m.in. na pierwszą stację do ulepszania posiadanych broni.
09 - Po wybuchu zeskocz na dół przez okno. Znajdziesz tutaj następnego plazmida - Oko bezpieczeństwa . Jest tu też jedno nagranie, a kawałek dalej na południe - następne.
NAGRANIE : "Odkrycie Adama" [Adam Discovery] - Tenenbaum
NAGRANIE : "Eden przecieka" [Eden Leaking] - McDonagh

10 - Na rozwidleniu jest kolejne nagranie.
NAGRANIE : "Przemytnicy Fontaine'a" [Fontaine's Smugglers] - Tenenbaum
11 - Na Poczcie Błyskawicznej znajdziesz jednego z Pajęczych Genofagów, których musisz sfotografować. Pokonaj go najpierw (jeśli ucieknie na sufit, skutecznie sprowadzisz go na dół Błyskawicą), a później zrób jego zdjęcie. Aparatem operujesz tak samo, jak dowolną bronią. Jeśli zabraknie ci klisz, możesz je dokupić w Cyrku Wartości. Zanim wyjdziesz, zgarnij jeszcze nagranie.
NAGRANIE : "Kara śmierci w Rapture" [Death Penalty in Rapture] - Andrew Ryan
12 - By znaleźć schowane tu nagranie, musisz wejść do wody obok Komory witalnej i wejść w kratkę wentylacyjną. Przejdź na drugi koniec tego tunelu.
NAGRANIE : "Spotkanie z Ryanem" [Meeting Ryan] - McDonagh
13 - Jest tutaj kolejne nagranie oraz sejf w małym, ukrytym pomieszczeniu. Dostaniesz się do niego rozbijając skrzynki blokujące małe przejście w ścianie.
NAGRANIE : "Rapture się zmienia" [Rapture changing] - McDonagh
14 - Wracając z punktu (13) dostaniesz się tutaj używając Błyskawicy na panelu przy drzwiach.
NAGRANIE : "Siatka przemytników" [Smuggling Ring] - Sullivan (stolik na środku)
NAGRANIE : "Znów się spóźnię" [Working late again] - Andrew Ryan (stolik przy oknie)
![]() | ![]() |
15 - W toalecie tawerny znajduje się kilka min zbliżeniowych. Aby do niej wejść, musisz wrzucić 5 dolarów do automatu.
16 - Wyjdź po schodach. Na piętrze tawerny zaatakuje cię ostatni już Pajęczy Genofag. Sfotografuj jego ciało. Zanim wrócisz do Peacha, przejdź się jeszcze po piętrze karczmy. W pokoju nr 6 jest nagranie (użyj Błyskawicy na mechanizmie przy drzwiach, by je otworzyć). Kod do pokoju 7 to 7533. Tam również znajdziesz nagranie, a także tonik: Krótsze alarmy . Zanim opuścisz karczmę, na jej terenie pojawi się Siostrzyczka z Tatuśkiem - pozbądź się tego ostatniego i zgarnij nieco Adama.
NAGRANIE : "Aresztujemy Fontaine'a" [Arresting Fontaine] - McDonagh
NAGRANIE : "Widzieliśmy dziś Mashę" [Saw Masha today] - Mariska Lutz
17 - Nieopodal Ogrodu Obfitości pojawił się tonik: Cichy Łomiarz . Zrób niezbędne zakupy i ruszaj w stronę przetwórni ryb. Zapukaj do drzwi Wilkinsa - tym razem otworzy je przed tobą.
![]() | ![]() |
18 - W bryle lodu jest tu zamarznięty tonik - Skupiony haker . Użyj na nim Spopielenia. Jeśli nie masz akurat tego plazmidu wśród aktywnych slotów, możesz skorzystać z pobliskiego banku genów. Musisz włożyć teraz wszystkie swoje giwery do przekaźnika pneumatycznego.
19 - Musisz tu stoczyć walkę z Peachem Wilkinsem. Trudność polega na tym, że masz do dyspozycji tylko plazmidy. Pozornie - jako że dobrym sposobem na zapewnienie sobie wsparcia jest tu włamanie się do kamery bezpieczeństwa. Tym sposobem Peach będzie pod ciągłym obstrzałem botów. Ze swojej strony powinieneś skupić się na rzucaniu w niego wybuchających kanistrów za pomocą Telekinezy. Jest on bardzo odporny na działanie Błyskawicy oraz Spopielenia.
![]() | ![]() |
Po walce weź swoją broń z kolejnego przekaźnika. Rozejrzyj się też po okolicy - każdą bryłę lodu i kupę śniegu możesz stopić za pomocą Spopielenia.
20 - Znajdziesz tutaj pierwszą stację upgrade'u broni (Władza w ręce ludu [Power to the people]). W tego typu automatach możesz zawsze wybrać jedno usprawnienie dla wybranej giwery. Otrzymasz je za darmo, ale stacja zostanie w efekcie na stałe wyłączona. Zanim udasz się do wyjścia, zbadaj jeszcze magazyn po prawej. Jest tam nagranie.
NAGRANIE : "Dokręcanie śruby" [Putting the screws on] - Peach Wilkins
21 - Gdy będziesz gotowy, zmierzaj do wyjścia z tego poziomu.
- BioShock - poradnik do gry
- BioShock: Poradnik do gry
- BioShock: Solucja
- BioShock: Witamy w Rapture (Welcome to Rapture) (1)
- BioShock: Witamy w Rapture (Welcome to Rapture) (2)
- BioShock: Pawilon Medyczny (Medical Pavillon) (1)
- BioShock: Pawilon Medyczny (Medical Pavillon) (2)
- BioShock: Skarb Neptuna (Neptune's Bounty) (1)
- BioShock: Skarb Neptuna (Neptune's Bounty) (2)
- BioShock: Kryjówka Przemytników (Smuggler's Hideout)
- BioShock: Arkadia (1)
- BioShock: Arkadia (2)
- BioShock: Targ Farmerów (Farmers' Market)
- BioShock: Arkadia raz jeszcze
- BioShock: Zamek Sybarytów (Fort Frolic) (1)
- BioShock: Zamek Sybarytów (Fort Frolic) (2)
- BioShock: Hefajstos
- BioShock: Główna Rozdzielnia Rapture (Rapture Main Controls)
- BioShock: Olimp (Olympus Heights)
- BioShock: Plac Apolla (Apollo Square)
- BioShock: Punkt Prometeusza (Point Prometheus)
- BioShock: Poligon doświadczalny (Proving Grounds)
- BioShock: Finał
- BioShock: Solucja
- BioShock: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Mógłby ktoś udostępnić wszystkie nagrania audio z tej gry. Najlepiej na maila: ixirafał@gmail.com. Byłbym wdzięczny, bo sam wszystkich nie znalazłem, a chciałbym całość chronologicznie przeczytać, aby lepie poznać fabułę ;)
Hej!
Mały problemik:
Jak dostać się za te drzwi? Lokacja Olimp, pokój dość charakterystyczny, nie powinno być problemu z przypomnieniem gdzie to - tam gdzie parka Houdinich sobie tańcuje i dopóki im nie przeszkodzimy, zajmują się sobą.
Mapka pokazuje, że za tymi drzwiami są schody prowadzące do lokacji, która jako jedyna jeszcze nie została przeze mnie odwiedzona.
miało nie byc żadnych szkodliwych substancji, a jednak papierosy w grze zabierają "życie"
o kimkolwie mowa...
poradnik fajny, jestem na neptune's bounty... warto czasem rzucić okiem, czy czegoś nie opuściłem, zwłaszcza, że gdyby nie wy, to w medicalu poszedłbym prosto do tego lekarza;)
Pytanie z innej beczki , kto jest silniejszy Uszatek czy Tatusiek
Tez wlasnie skonczylem gre.
Sama gra - swietna. Momentami prosta, niekiedy troche trudniejsza, ale co najwazniejsze - zbalansowana i nie nudna.
Poradnik -przejrzysty i chyba dobrze napisany.Przejrzałem tylko początek ,żeby nie psuć sobie zabawy.
Pan Kapitan-> Może kupił ją od ciebie, bo umie myśleć?
nie wiem czym sie tak jaracie, ta gra to imo nic specjalnego. dobrze ze kumpel odpupil ja ode mnie z 10% znizka za rozpakowane pudelko wiec wiele nie stracilem :P
5 minut temu właśnie skończyłem (bez solucji) i musze powiedzieć że zawiodłem się na zakończeniu .
Cały ten pomysł naprawde fajny ale zakończenie ... O_O.
Myślałem że chociaż będe mógł później połazić a tu D**A :/
Nie przeczytałem całego, bo nie chcę tracić przyjemności z gry, która dojdzie do mnie dopiero w poniedziałek, ale z tego, co wychwyciłem bardzo skrupulatnie napisany i nie omieszkam przy drugim przechodzeniu gry z niego skorzystać. :)
Mnie akurat Target Dummy bardzo się przydaje, można łatwo napuścić kogoś na plamę oleju albo do wody, no albo poprostu odwrócić ich uwagę. ;] BTW EK BioShocka rulez :D
Ta gra rzeczywiscie ma swietny klimat , ale straszna nie jest , bardziej smutna w niektorych momentach , chociaz przestraszyc czasem moze np gdy splicer znienacka Cie zaatakuje ;p Ja tez mialem od groma amunicji dopoki
, wtedy mi zabralo prawie cala amunicje i musialem zbierac od nowa , ale teraz znow mam tyle AP do pistoletu i Electrick Buckow ze bez problemu BD rezam :P
A co do trupow tych , to sam widzialem jak po odrabaniu dla ryby glowy ta caly czas mruga albo skacze. Po prostu costam z miesniami jest i sie skurczaja i rozkurczaja , stad te cale zachowanie , przyjmij do wiadomosci ze w BioShocku to poprostu BUG , a nie zamierzone zachowanie :P
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.






