Skarb Neptuna (Neptune's Bounty) (2) | Solucja BioShock
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry BioShock zamieściliśmy drugą część opisu przejścia poziomu Skarb Neptuna. Etap ten wymusza konieczność pokonania kolejnego mini-bossa, którym będzie Peach Wilkins. Oprócz tego w trakcie eksploracji Skarbu Neptuna natrafisz m.in. na pierwszą stację do ulepszania posiadanych broni.
09 - Po wybuchu zeskocz na dół przez okno. Znajdziesz tutaj następnego plazmida - Oko bezpieczeństwa . Jest tu też jedno nagranie, a kawałek dalej na południe - następne.
NAGRANIE : "Odkrycie Adama" [Adam Discovery] - Tenenbaum
NAGRANIE : "Eden przecieka" [Eden Leaking] - McDonagh

10 - Na rozwidleniu jest kolejne nagranie.
NAGRANIE : "Przemytnicy Fontaine'a" [Fontaine's Smugglers] - Tenenbaum
11 - Na Poczcie Błyskawicznej znajdziesz jednego z Pajęczych Genofagów, których musisz sfotografować. Pokonaj go najpierw (jeśli ucieknie na sufit, skutecznie sprowadzisz go na dół Błyskawicą), a później zrób jego zdjęcie. Aparatem operujesz tak samo, jak dowolną bronią. Jeśli zabraknie ci klisz, możesz je dokupić w Cyrku Wartości. Zanim wyjdziesz, zgarnij jeszcze nagranie.
NAGRANIE : "Kara śmierci w Rapture" [Death Penalty in Rapture] - Andrew Ryan
12 - By znaleźć schowane tu nagranie, musisz wejść do wody obok Komory witalnej i wejść w kratkę wentylacyjną. Przejdź na drugi koniec tego tunelu.
NAGRANIE : "Spotkanie z Ryanem" [Meeting Ryan] - McDonagh
13 - Jest tutaj kolejne nagranie oraz sejf w małym, ukrytym pomieszczeniu. Dostaniesz się do niego rozbijając skrzynki blokujące małe przejście w ścianie.
NAGRANIE : "Rapture się zmienia" [Rapture changing] - McDonagh
14 - Wracając z punktu (13) dostaniesz się tutaj używając Błyskawicy na panelu przy drzwiach.
NAGRANIE : "Siatka przemytników" [Smuggling Ring] - Sullivan (stolik na środku)
NAGRANIE : "Znów się spóźnię" [Working late again] - Andrew Ryan (stolik przy oknie)
![]() | ![]() |
15 - W toalecie tawerny znajduje się kilka min zbliżeniowych. Aby do niej wejść, musisz wrzucić 5 dolarów do automatu.
16 - Wyjdź po schodach. Na piętrze tawerny zaatakuje cię ostatni już Pajęczy Genofag. Sfotografuj jego ciało. Zanim wrócisz do Peacha, przejdź się jeszcze po piętrze karczmy. W pokoju nr 6 jest nagranie (użyj Błyskawicy na mechanizmie przy drzwiach, by je otworzyć). Kod do pokoju 7 to 7533. Tam również znajdziesz nagranie, a także tonik: Krótsze alarmy . Zanim opuścisz karczmę, na jej terenie pojawi się Siostrzyczka z Tatuśkiem - pozbądź się tego ostatniego i zgarnij nieco Adama.
NAGRANIE : "Aresztujemy Fontaine'a" [Arresting Fontaine] - McDonagh
NAGRANIE : "Widzieliśmy dziś Mashę" [Saw Masha today] - Mariska Lutz
17 - Nieopodal Ogrodu Obfitości pojawił się tonik: Cichy Łomiarz . Zrób niezbędne zakupy i ruszaj w stronę przetwórni ryb. Zapukaj do drzwi Wilkinsa - tym razem otworzy je przed tobą.
![]() | ![]() |
18 - W bryle lodu jest tu zamarznięty tonik - Skupiony haker . Użyj na nim Spopielenia. Jeśli nie masz akurat tego plazmidu wśród aktywnych slotów, możesz skorzystać z pobliskiego banku genów. Musisz włożyć teraz wszystkie swoje giwery do przekaźnika pneumatycznego.
19 - Musisz tu stoczyć walkę z Peachem Wilkinsem. Trudność polega na tym, że masz do dyspozycji tylko plazmidy. Pozornie - jako że dobrym sposobem na zapewnienie sobie wsparcia jest tu włamanie się do kamery bezpieczeństwa. Tym sposobem Peach będzie pod ciągłym obstrzałem botów. Ze swojej strony powinieneś skupić się na rzucaniu w niego wybuchających kanistrów za pomocą Telekinezy. Jest on bardzo odporny na działanie Błyskawicy oraz Spopielenia.
![]() | ![]() |
Po walce weź swoją broń z kolejnego przekaźnika. Rozejrzyj się też po okolicy - każdą bryłę lodu i kupę śniegu możesz stopić za pomocą Spopielenia.
20 - Znajdziesz tutaj pierwszą stację upgrade'u broni (Władza w ręce ludu [Power to the people]). W tego typu automatach możesz zawsze wybrać jedno usprawnienie dla wybranej giwery. Otrzymasz je za darmo, ale stacja zostanie w efekcie na stałe wyłączona. Zanim udasz się do wyjścia, zbadaj jeszcze magazyn po prawej. Jest tam nagranie.
NAGRANIE : "Dokręcanie śruby" [Putting the screws on] - Peach Wilkins
21 - Gdy będziesz gotowy, zmierzaj do wyjścia z tego poziomu.
0
- BioShock - poradnik do gry
- BioShock - poradnik do gry
- Solucja
- Witamy w Rapture (Welcome to Rapture) (1) | Solucja BioShock
- Witamy w Rapture (Welcome to Rapture) (2) | Solucja BioShock
- Pawilon Medyczny (Medical Pavillon) (1) | Solucja BioShock
- Pawilon Medyczny (Medical Pavillon) (2) | Solucja BioShock
- Skarb Neptuna (Neptune's Bounty) (1) | Solucja BioShock
- Skarb Neptuna (Neptune's Bounty) (2) | Solucja BioShock
- Kryjówka Przemytników (Smuggler's Hideout) | Solucja BioShock
- Arkadia (1) | Solucja BioShock
- Arkadia (2) | Solucja BioShock
- Targ Farmerów (Farmers' Market) | Solucja BioShock
- Arkadia raz jeszcze | Solucja BioShock
- Zamek Sybarytów (Fort Frolic) (1) | Solucja BioShock
- Zamek Sybarytów (Fort Frolic) (2) | Solucja BioShock
- Hefajstos | Solucja BioShock
- Główna Rozdzielnia Rapture (Rapture Main Controls) | Solucja BioShock
- Olimp (Olympus Heights) | Solucja w BioShock
- Plac Apolla (Apollo Square) | Solucja BioShock
- Punkt Prometeusza (Point Prometheus) | Solucja BioShock
- Poligon doświadczalny (Proving Grounds) | Solucja BioShock
- Finał | Solucja BioShock
- Solucja
- BioShock - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Stalker1 Generał

kwestia: "Would you kindly" zapewne stanie sie kultowa odzywka graczy ;)
zanonimizowany365051 Chorąży
miało nie byc żadnych szkodliwych substancji, a jednak papierosy w grze zabierają "życie"
Lechiander Legend

Hej!
Mały problemik:
Jak dostać się za te drzwi? Lokacja Olimp, pokój dość charakterystyczny, nie powinno być problemu z przypomnieniem gdzie to - tam gdzie parka Houdinich sobie tańcuje i dopóki im nie przeszkodzimy, zajmują się sobą.
Mapka pokazuje, że za tymi drzwiami są schody prowadzące do lokacji, która jako jedyna jeszcze nie została przeze mnie odwiedzona.
Lechiander Legend

Chyba mam.
spoiler start
Było nie zabijać Cohena na końcu Fortu Frolic...
Może się komuś przyda.
spoiler stop
ixi1992 Pretorianin

Mógłby ktoś udostępnić wszystkie nagrania audio z tej gry. Najlepiej na maila: ixirafał@gmail.com. Byłbym wdzięczny, bo sam wszystkich nie znalazłem, a chciałbym całość chronologicznie przeczytać, aby lepie poznać fabułę ;)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.