Witamy w Rapture (Welcome to Rapture) (1) | Solucja BioShock
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry BioShock znajdziesz pierwszą część opisu przejścia etapu Witamy w Rapture. Opisaliśmy wszystkie lokacje odwiedzane tuż po rozpoczęciu gry i zawitaniu po raz pierwszy w podwodnym mieście. W początkowych minutach kampanii możesz wejść w posiadanie klucza francuskiego (podstawowej broni) oraz pierwszego plazmida - Błyskawicy.
Uwaga - Do lokacji tej nie można powrócić w dalszej części gry.
Jak korzystać z naszego opisu przejścia do gry BioShock?
Poniższa instrukcja obsługi dotyczy całej naszej solucji do gry BioShock.
- Na górze każdej strony znajduje się mapa okolicy. Warto dzięki niej wstępnie zapoznać się z rozkładem pomieszczeń nadających się do odwiedzenia.
- Na mapie zaznaczyliśmy przede wszystkim ważne lokacje do zbadania - 01, 02, 03 itd. Oprócz tego żółtymi literami A, B, C itd. oznaczone zostały przejścia pomiędzy różnymi lokacjami (np. sąsiadującymi ze sobą pomieszczeniami czy różnymi piętrami tej samej konstrukcji). Dodatkowe ikony na mapie informują ponadto np. o możliwości natrafienia na automat czy stację odblokowywania ulepszeń.
- Pod mapą znajdują się dane poziomu, czyli najważniejsze informacje na jego temat. Możesz dowiedzieć się np. o liczbie znajdziek, interaktywnych stacji czy nowych elementów wyposażenia.
- Jeszcze niżej znajdują się opisy punktów z mapy. Po zapoznaniu się z opisem danego punktu możesz odszukać go na mapie i dzięki temu łatwo ustalić jakiego obszaru on dotyczy.
- W opisie przejścia znajdują się także różnorakie ramki. Są to dodatkowe informacje pozwalające łatwiej zlokalizować np. miejsce pozyskania ważnej broni.
- W solucji zastosowaliśmy również oznaczenia kolorystyczne. Nazwy istotnych przedmiotów (plazmidów, rodzajów broni, toników), które można znaleźć na danym poziomie, pisane są niebieską czcionką. Kolor zielony oznacza miejsce odpowiadające właściwemu numerkowi na mapie. Kolor brązowy wyróżnia dzienniki audio, które zbieramy w trakcie gry.

DANE POZIOMU:
Liczba nagrań: 2
Liczba stacji upgrade'u broni: 0
Nowe rodzaje broni: Klucz francuski [ Wrench ], Rewolwer [ Pistol ]
Plazmidy | Toniki |
Błyskawica [Electro Bolt] | Brak |
Gra rozpoczyna się od sceny, w której twój samolot rozbija się w oceanie. Płynąc wśród płomieni skieruj się do znajdującej się nieopodal latarni morskiej. Wejdź do środka. Znajdziesz tam otwartą batysferę - wejdź do niej i wciśnij klawisz [E] na Batysphere Lever [Dźwignia Batysfery], a rozpocznie się twoja droga do podwodnego miasta Rapture.
Zanim batysfera zostanie otwarta, będziesz świadkiem krwawej sceny rozgrywającej się za szybą. W głośniku rozlegnie się głos - to Atlas, jeden z mieszkańców miasta, prosi cię abyś podniósł radio znajdujące się w batyskafie. Wciśnij [E], by je podnieść. Od tego czasu cała komunikacja z odległymi mieszkańcami miasta będzie odbywała się przez ten właśnie przyrząd.
![]() | ![]() |
01 - Tu zaczynamy swoją przygodę. Aby najpełniej korzystać z poradnika, często zerkaj na mapę i zwiedzaj poziom w kolejności wskazanej przez zielone numery, odpowiadające kolejnym pomieszczeniom. Tym sposobem niczego nie przegapisz.
![]() | Dostań się na wyższy poziom [Get to higher ground] - Atlas sugeruje nam abyśmy uciekając przed napastnikiem i zalewającą pomieszczenia wodą wydostali się na wyższe pokłady. |
02 - Jest tutaj Vita-Chamber [Komora witalna] - w takich komorach odradzamy się, jeśli zostaniemy uśmierceni w trakcie gry. Komór nie musimy w żaden sposób aktywować - zawsze przeniesiemy się do tej najbliższej.
03 - Podnieś Wrench (Broń: Klucz francuski). Zgodnie z sugestią Atlasa podnosimy z ziemi naszą pierwszą broń - Klucz francuski . Do czasu, gdy znajdziemy inne rodzaje broni i amunicję, bronimy się kluczem. (uwaga: więcej informacji na temat dostępnych typów broni znajdziesz w dziale poradnika "Broń"). Użyj klucza, by przebić się przez gruzy, po czym kucnij [C], by przejść do następnego pomieszczenia.

UWAGA: W grze przeszukujemy wszystko i wszystkich. Każde zwłoki, każdą szafkę. Zbieramy wszystkie przedmioty, jakie znajdziemy. Nie ma tu niczego, co mogłoby nas otruć, zarazić, czy w jakikolwiek inny sposób ujemnie wpłynąć na naszą postać. Jedynie alkohol w większej ilości powoduje chwilowe zamroczenie. Nawet przedmioty, które z pozoru są niepotrzebne, będziemy mogli wykorzystać w dalszych etapach gry np. przerabiają je na użyteczny ekwipunek.
![]() | ![]() |
04 - Zaatakuje nas tu pierwszy przeciwnik: Zwyrodniały Genofag [Thuggish Splicer]. Pokonaj go kilkoma uderzeniami klucza i wyjdź po schodach na górze. Po prawej znajdziesz kosz, gdzie znajduje się apteczka oraz zastrzyk Ewy. Drugi zastrzyk jest w podobnym koszu po lewej. Z automatu pośrodku weź swego pierwszego plazmida - Błyskawicę [Electro Bolt]. Po krótkiej scence użyj swej nowej mocy, by otworzyć drzwi: wyceluj w kontrolkę na lewo od nich i "strzel". Zanim wyjdziesz, zgarnij jeszcze kilka przekąsek ze stołu, a uzupełnisz nadwątlone siły.
UWAGA: Połączenie Klucza (i umiejętności podnoszących jego skuteczność) oraz Błyskawicy (i jego późniejszych wersji) służyły nam przez prawie przez całą grę jako jeden z najskuteczniejszych sposobów pozbywania się przeciwników. Aby w pełni wykorzystać dawane przez nie możliwości, zawsze najpierw paraliżuj przeciwnika Błyskawicą, a następnie podbiegnij do niego i zadaj kilka ciosów kluczem.
UWAGA: Pomiędzy atakiem za pomocą broni i Plazmidów przełączamy się prawym przyciskiem myszki.
0
- BioShock - poradnik do gry
- BioShock - poradnik do gry
- Solucja
- Witamy w Rapture (Welcome to Rapture) (1) | Solucja BioShock
- Witamy w Rapture (Welcome to Rapture) (2) | Solucja BioShock
- Pawilon Medyczny (Medical Pavillon) (1) | Solucja BioShock
- Pawilon Medyczny (Medical Pavillon) (2) | Solucja BioShock
- Skarb Neptuna (Neptune's Bounty) (1) | Solucja BioShock
- Skarb Neptuna (Neptune's Bounty) (2) | Solucja BioShock
- Kryjówka Przemytników (Smuggler's Hideout) | Solucja BioShock
- Arkadia (1) | Solucja BioShock
- Arkadia (2) | Solucja BioShock
- Targ Farmerów (Farmers' Market) | Solucja BioShock
- Arkadia raz jeszcze | Solucja BioShock
- Zamek Sybarytów (Fort Frolic) (1) | Solucja BioShock
- Zamek Sybarytów (Fort Frolic) (2) | Solucja BioShock
- Hefajstos | Solucja BioShock
- Główna Rozdzielnia Rapture (Rapture Main Controls) | Solucja BioShock
- Olimp (Olympus Heights) | Solucja w BioShock
- Plac Apolla (Apollo Square) | Solucja BioShock
- Punkt Prometeusza (Point Prometheus) | Solucja BioShock
- Poligon doświadczalny (Proving Grounds) | Solucja BioShock
- Finał | Solucja BioShock
- Solucja
- BioShock - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Stalker1 Generał

kwestia: "Would you kindly" zapewne stanie sie kultowa odzywka graczy ;)
zanonimizowany365051 Chorąży
miało nie byc żadnych szkodliwych substancji, a jednak papierosy w grze zabierają "życie"
Lechiander Legend

Hej!
Mały problemik:
Jak dostać się za te drzwi? Lokacja Olimp, pokój dość charakterystyczny, nie powinno być problemu z przypomnieniem gdzie to - tam gdzie parka Houdinich sobie tańcuje i dopóki im nie przeszkodzimy, zajmują się sobą.
Mapka pokazuje, że za tymi drzwiami są schody prowadzące do lokacji, która jako jedyna jeszcze nie została przeze mnie odwiedzona.
Lechiander Legend

Chyba mam.
spoiler start
Było nie zabijać Cohena na końcu Fortu Frolic...
Może się komuś przyda.
spoiler stop
ixi1992 Pretorianin

Mógłby ktoś udostępnić wszystkie nagrania audio z tej gry. Najlepiej na maila: ixirafał@gmail.com. Byłbym wdzięczny, bo sam wszystkich nie znalazłem, a chciałbym całość chronologicznie przeczytać, aby lepie poznać fabułę ;)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.