Toniki - opis | Bronie, toniki i plazmaidy w BioShock
Aktualizacja:
Toniki pozwalają na pozyskiwanie wielu przydatnych dodatkowych zdolności w grze BioShock. Na tej stronie poradnika znajdziesz zestawienie wszystkich dostępnych toników fizycznych, inżynieryjnych i bojowych. Możesz dowiedzieć się jakie działanie ma każdy z toników i w jaki sposób odblokowuje się go.
Uwagi wstępne
- Podane przez nas lokalizacje toników z trzecich kolumn tabel są zakładkami do odpowiednich rozdziałów solucji, gdzie zostały opisane bardziej szczegółowo (np. Skarb Neptuna).
- W przypadkach, gdy dany tonik jest do kupienia w Ogrodzie Obfitości, uwzględniamy jego PIERWSZE pojawienie się na liście dostępnych towarów. W przypadku prezentów od Tenenbaum za ratowanie Siostrzyczek zakładamy, że gracz ratował wszystkie od początku (czyli jest to najwcześniejsze pojawienie się danego toniku, jakie możemy osiągnąć).
- W przypadku gdy tonik jest premią badawczą w tabeli znajduje się informacja (badania). Więcej informacji możesz uzyskać przechodząc do rozdziału Przeciwnicy i ich badanie.
- W grze są 3 toniki, które można wyprodukować w stacji Wy-twórcy i jest to oznaczone w tabeli informacją U-Invent. Więcej informacji możesz uzyskać w rozdziale Wy-twórca (U-Invent).
- Na kolejnej stronie niniejszego rozdziału znajdziesz mapy z zaznaczonymi lokalizacjami toników. Skorzystaj z niej, jeśli masz problemy z odnalezieniem któregoś z nich.
Toniki fizyczne
Ikona | Opis | Lokalizacja |
![]() | Naturalny Kamuflaż [Natural Camouflage] Jeden z najpotężniejszych toników w grze - daje ci on niewidzialność, ilekroć stoisz w miejscu. Trudny do przecenienia! | 1 - (badania) |
![]() | Atleta [SportBoost] Zwiększa obrażenia zadawane łomem i zwiększa szybkość chodzenia - warto. | 1 - (badania) 2 - (badania) |
![]() | Żądza Krwi [Bloodlust] Regeneruje ułamek zdrowia i EWY ilekroć zadajesz obrażenia łomem. | 1 - U-Invent |
![]() | Dekownik [Scrounger] Gdy przeszukujesz ciała czy różnorakie pojemniki, możesz nie wziąć tego co znalazłeś i spróbować jeszcze raz - w nadziei, że trafi się coś lepszego. | 1 - (badania) |
![]() | Ekspert Medyczny [Medical Expert] Zwiększa liczbę punktów zdrowia przywracanych przez apteczki. | 1 - Skarb Neptuna 2 - Zamek Sybarytów 3 - Plac Apolla |
![]() | Ambrozja Hakera [Hacker's Delight] Przywraca odrobinę punktów życia za każdym razem gdy włamiesz się do jakiegoś urządzenia. | 1 - Pawilon Medyczny 2 - U-Invent 3 - Punkt Prometeusza |
![]() | Omijacz Zabezpieczeń [Security Evasion] Kamery wolniej reagują na twoją obecność. | 1 - Arkadia 2 - Hefajstos |
![]() | Bernardyn [Booze Hound] Alkohol przywraca ci EWĘ, zamiast ją wyczerpywać. | 1 - U-Invent |
![]() | Dobre Trawienie [Extra Nutrition] Przekąski i napoje przywracają więcej zdrowia i EWY niż domyślnie. | 1 - Skarb Neptuna 2 - Zamek Sybarytów 3 - (badania) |
![]() | Sprzężenie EWY [EVE Link] Powoduje, że apteczki oprócz zdrowia regenerują także EWĘ. | 1 - Pawilon Medyczny 2 - Targ Farmerów |
Toniki inżynieryjne
Ikona | Opis | Lokalizacja |
![]() | Szybki haker [Speedy Hacker] Spowalnia bieg cieczy podczas hackowania. | 1 - Pawilon Medyczny 2 - Olimp |
![]() | Ekspert bezpieczeństwa [Security Expert] Spowalnia bieg cieczy podczas hackowania kamer, botów i wieżyczek. | 1 - Pawilon Medyczny 2 - (badania) |
![]() | Skupiony haker [Focused Hacker] Zmniejsza liczbę pól-zwarć na planszy hackowania o 2 (później 4). | 1 - Skarb Neptuna 2 - Plac Apolla |
![]() | Płodny rzemieślnik [Prolific Inventor] Podwaja liczbę przedmiotów wytwarzanych w Wy-twórcy. | 1 - Plac Apolla |
![]() | Zmyślny Konstruktor [Clever Inventor] Zmniejsza zapotrzebowanie na każdy składnik w Wy-twórcy o 1 (minimalnie 1). | 1 - Olimp |
![]() | Krótsze Alarmy [Shorten Alarms] Skraca czas trwania alarmów. | 1 - Skarb Neptuna 2 - Hefajstos |
![]() | Ekspert Włamania [Hacking Expert] Zmniejsza liczbę pól alarmu i zwarcia na planszy hackowania o 1 (później 2). | 1 - Arkadia 2 - Zamek Sybarytów |
![]() | Łamacz Szyfrów [Safecracker] Zmniejsza poziom trudności przy hackowaniu sejfów. | 1 - Arkadia 2 - Punkt Prometeusza |
![]() | Rozbrajanie Alarmów [Alarm Expert] Zmniejsza liczbę pól-alarmów na planszy hackowania o 2 (później 4). | 1 - Zamek Sybarytów 2 - Punkt Prometeusza |
Toniki bojowe
Ikona | Opis | Lokalizacja |
![]() | Oko Fotografa [Photographer's Eye] Przyspiesza proces badania przeciwników. | 1 - Targ Famerów 2 - (badania) |
![]() | Łomiarz [Wrench Jockey] Zwiększa obrażenia zadawane łomem. Brać bez zastanowienia - łom nie potrzebuje amunicji i to jest jego największa zaleta. | 1 - Pawilon Medyczny 2 - (badania) |
![]() | Porażenie [Static Discharge] Za każdym razem gdy ktoś zaatakuje cię w zwarciu (np. kijem), roześlesz wokół siebie pole elektryczne. Uważaj, by nie zdenerwować tym neutralnego Tatuśka. | 1 - Pawilon Medyczny 2 - (badania) |
![]() | Badanie Obrażeń [Damage Research] Zwiększa premie badawcze typu "zwiększone obrażenia". | 1 - Hefajstos 2 - Punkt Prometeusza |
![]() | Elektryczna Skóra [Electric Flesh] Zwiększa odporność na elektryczność oraz siłę naszych ataków elektrycznych. | 1 - Zamek Sybarytów 2 - Olimp |
![]() | Pancerna Skorupa [Armored Shell] Zauważalnie zwiększa odporność na obrażenia - inwestować! | 1 - Pawilon Medyczy 2 - Olimp |
![]() | Cichy Łomiarz [Wrench Lurker] Zwiększa obrażenia, które zadajesz łomem nieświadomym przeciwnikom. Przekombinowane. | 1 -Skarb Neptuna 2- Hefajstos |
![]() | Pole Mrozu [Frozen Field] Zwiększa skuteczność naszych ataków lodowych. | 1 - Zamek Sybarytów 2 - Hefajstos |
0
- BioShock - poradnik do gry
- BioShock - poradnik do gry
- Bronie, toniki i plazmaidy
- Rodzaje broni - opis | Bronie, toniki i plazmaidy w BioShock
- Stacje rozwoju broni - mapki | Bronie, toniki i plazmaidy w BioShock
- Toniki - opis | Bronie, toniki i plazmaidy w BioShock
- Toniki - mapki | Bronie, toniki i plazmaidy w BioShock
- Plazmidy - opis i mapki | Bronie, toniki i plazmaidy w BioShock
- Bronie, toniki i plazmaidy
- BioShock - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Stalker1 Generał

kwestia: "Would you kindly" zapewne stanie sie kultowa odzywka graczy ;)
zanonimizowany365051 Chorąży
miało nie byc żadnych szkodliwych substancji, a jednak papierosy w grze zabierają "życie"
Lechiander Legend

Hej!
Mały problemik:
Jak dostać się za te drzwi? Lokacja Olimp, pokój dość charakterystyczny, nie powinno być problemu z przypomnieniem gdzie to - tam gdzie parka Houdinich sobie tańcuje i dopóki im nie przeszkodzimy, zajmują się sobą.
Mapka pokazuje, że za tymi drzwiami są schody prowadzące do lokacji, która jako jedyna jeszcze nie została przeze mnie odwiedzona.
Lechiander Legend

Chyba mam.
spoiler start
Było nie zabijać Cohena na końcu Fortu Frolic...
Może się komuś przyda.
spoiler stop
ixi1992 Pretorianin

Mógłby ktoś udostępnić wszystkie nagrania audio z tej gry. Najlepiej na maila: ixirafał@gmail.com. Byłbym wdzięczny, bo sam wszystkich nie znalazłem, a chciałbym całość chronologicznie przeczytać, aby lepie poznać fabułę ;)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.