BioShock: Hefajstos
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry BioShock znajduje się szczegółowy opis przejścia etapu zatytułowanego Hefajstos. W lokacji tej do stoczenia jest co najmniej jedna duża bitwa z liczną grupą genofagów. Bohater musi też rozwiązać zagadkę z odnalezieniem brakujących składników do skonstruowania bomby. Gotowy ładunek trzeba następnie zamontować na rdzeniu.

DANE POZIOMU:
Liczba nagrań: 17
Liczba stacji upgrade'u broni: 2
Liczba Siostrzyczek: 3
Plazmidy | Toniki |
Błyskawica 3 [ Electro Bolt III ] (do kupienia) | Pole Mrozu 2 [Frozen Field II] |
Pułapka Wiru 2 [ Cyclone Trap II ] (do kupienia) | Cichy Łomiarz 2 [ Wrench Lurker II ] (do kupienia) |
Omijacz Zabezpieczeń 2 [Security Evasion II] | |
Badanie Obrażeń [Damage Research] | |
Krótsze Alarmy 2 [Shorten Alarms II] |
01 - Idź na zachód
02 - Jest tutaj nagranie. Znajduje się w skrzyni obok dystrybutora z zapasami.
NAGRANIE : "Ryan przejął Fontaine Futuristics" [Ryan Takes Fontaine Futuristics] - McDonagh
![]() | ![]() |
03 - Jest tutaj granatnik oraz nieco amunicji. Kiedy go podniesiesz, będziesz musiał pokonać kilku Pajęczych Genofagów. Obok komory witalnej jest nagranie.
NAGRANIE : "Rekonesans przy bramie" [Scoping the Gate] - Kyburz
04 - Doszedłeś do osobliwej galerii trupów przeciwników Ryana. Przeszukaj ciała, a znajdziesz 2 nagrania.
NAGRANIE : "Powstrzymać Ryana" [Stopping Ryan] - McDonagh
NAGRANIE : "Idę do Monitoringu" [Going to Heat Loss] - Andersdotter
![]() | ![]() |
Po chwili Ryan naśle na ciebie dużą grupę Genofagów. Pokonaj ich i weź kolejne nagranie z pokoju na południe. Jest tam także tonik: Pole Mrozu 2 . Idź dalej na południe, by znaleźć się przy rdzeniu.
NAGRANIE : "Człowiek, czy pasożyt" [A Man or a Parasite] - Andrew Ryan
05 - Jest tutaj pierwsza Siostrzyczka z Tatuśkiem. Na najwyższym poziomie jest jedno nagranie. Weź je i zejdź niżej.
NAGRANIE : "Spadek Fontaine'a" [Fontaine's Legacy] - McDonagh
Na środkowym poziomie jest jedno nagranie.
NAGRANIE : "Mały zapas R-34" [Running Short on R-34s] - Pablo Navarro
Na dolnym poziomie jest nagranie oraz Ogród Obfitości. Kupisz w nim kilka nowych plazmidów: Błyskawica 3 , Cichy Łomiarz 2 , Pułapka Wiru 2 . Tuż obok jest też Power to the People .
NAGRANIE : "Zabójczyni" [Assassin] - Andersdotter
Poszukaj też zejścia na sam dół rdzenia, znajdziesz tam jeszcze jedno nagranie.
NAGRANIE : Niemożliwe gdziekolwiek indziej [Impossible Anywhere Else] - Andrew Ryan
Skręć teraz na południe, w stronę wskazywaną przez napisy "Heat Loss Monitoring".
![]() | ![]() |
06 - Wyższy monitoring utraty ciepła. Jest tutaj nagranie, a także Siostrzyczka z Tatuśkiem. Gdy z nimi skończysz, zejdź po schodach na niższy poziom.
NAGRANIE : "Kod do drzwi Kyburza" [Kyburz Door Core]- Pablo Navarro
07 - Rozejrzyj się. Znajdziesz tu 2 nagrania i tonik Omijacz Zabezpieczeń 2 . Aby dostać się do jednego z nagrań, musisz włamać się do wyłącznika prądu po lewej stronie od zejścia do naelektryzowanej wody.
NAGRANIE : "Wycisnąć coś" [Getting a Break] - Pablo Navarro
NAGRANIE : "Genetyczny wyścig zbrojeń" [Genetic Arms Race] - McDonagh
Gdy będziesz wychodził z powrotem na górę, powinieneś napotkać trzecią Siostrzyczkę .
08 - Idź w stronę Warsztatów (drogowskazy na Workshops). Zejdź po schodach [B]
09 - Jest tutaj trochę przedmiotów do zebrania. Przed drzwiami do biura Kyburza są dwie wieżyczki. Obok tej lewej znajduje się bardzo słabo widoczne, drewniane przejście w ścianie. Po drugiej stronie jest nagranie. Drugi dziennik znajduje się na biurku w pokoju we wschodniej części warsztatów.
NAGRANIE : "Kod dla konserwatora targu" [Market Maintenance Code] - Pablo Navarro
NAGRANIE : "Urządzenie jest prawie gotowe" [Device Almost Finished] - Wyburz
NAGRANIE : "Sen" [The Dream] - Kyburz
![]() | ![]() |
10 - Kod do biura Kyburza to 0126. Znajdziesz tam trochę ciekawego sprzętu, m.in. Power to the People i nagranie.
NAGRANIE : "Wielki łańcuch nierychliwy" [Great Chain Moves Slowly] - Andrew Ryan
11 - Przejdź przez ukryty za drewnianymi drzwiczkami tunel, a znajdziesz się w pomieszczeniu gdzie Kyburz montował swoją bombę. Jest tu tonik: Badanie Obrażeń , a także nagranie. Dowiesz się z niego, jakich części potrzebujesz do ukończenia ładunku.
NAGRANIE : "Składanie bomby" [Assembling the Bomb] - Kyburz
Potrzebujesz następujących materiałow:
- Nitrogliceryna: Wróć do biura Kyburza i naciśnij przycisk przy boku jego biurka. Pojemnik z nitrogliceryną z znajduje się na ścianie i możesz go teraz wyjąć ze schowka.
- Uzwojenia R-34: Musisz przeszukać 4 ciała Tatuśków. Jedno leży tuż obok pomieszczenia z bomba. Pozostałych trzech prawdopodobnie będziesz musiał ubić powtórnie. Pamiętaj, że raz pokonani odradzają się oni w tym samym miejscu za jakiś czas.
- Żel jonowy: Jeśli uważnie badałeś ten poziom, na pewno zauważyłeś charakterystyczne, niebieskie butelki, których nie mogłeś do tej pory podnieść. Potrzebujesz dwóch takich. Znajdziesz je chociażby w okolicy Rdzenia.
![]() | ![]() |
12 - Przejdź do Geothermal Control i dojdź do końca pomieszczenia, do zaworu uwalniania magmy. Najlepiej zrobisz przejmując kontrolę nad dwoma wieżyczkami strzelniczymi, które się tutaj znajdują. Zacznij obracać zawór - do pomieszczenia wpadnie banda Genofagów. Nie przejmuj się nimi i kręć aż do oporu. Gdy skończysz, użyj windy (jest za twoimi plecami).
Idź wzdłuż korytarza. Po drodze znajdziesz Krótsze Alarmy 2 . Dojdź do końca i odpal windę. Gdy wyjedziesz na górę, zainstaluj bombę na rdzeniu. Pędź teraz z powrotem aż do bram biura Ryana. Użyj przełącznika, a staną one przed tobą otworem.
- BioShock - poradnik do gry
- BioShock: Poradnik do gry
- BioShock: Solucja
- BioShock: Witamy w Rapture (Welcome to Rapture) (1)
- BioShock: Witamy w Rapture (Welcome to Rapture) (2)
- BioShock: Pawilon Medyczny (Medical Pavillon) (1)
- BioShock: Pawilon Medyczny (Medical Pavillon) (2)
- BioShock: Skarb Neptuna (Neptune's Bounty) (1)
- BioShock: Skarb Neptuna (Neptune's Bounty) (2)
- BioShock: Kryjówka Przemytników (Smuggler's Hideout)
- BioShock: Arkadia (1)
- BioShock: Arkadia (2)
- BioShock: Targ Farmerów (Farmers' Market)
- BioShock: Arkadia raz jeszcze
- BioShock: Zamek Sybarytów (Fort Frolic) (1)
- BioShock: Zamek Sybarytów (Fort Frolic) (2)
- BioShock: Hefajstos
- BioShock: Główna Rozdzielnia Rapture (Rapture Main Controls)
- BioShock: Olimp (Olympus Heights)
- BioShock: Plac Apolla (Apollo Square)
- BioShock: Punkt Prometeusza (Point Prometheus)
- BioShock: Poligon doświadczalny (Proving Grounds)
- BioShock: Finał
- BioShock: Solucja
- BioShock: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Mógłby ktoś udostępnić wszystkie nagrania audio z tej gry. Najlepiej na maila: ixirafał@gmail.com. Byłbym wdzięczny, bo sam wszystkich nie znalazłem, a chciałbym całość chronologicznie przeczytać, aby lepie poznać fabułę ;)
Hej!
Mały problemik:
Jak dostać się za te drzwi? Lokacja Olimp, pokój dość charakterystyczny, nie powinno być problemu z przypomnieniem gdzie to - tam gdzie parka Houdinich sobie tańcuje i dopóki im nie przeszkodzimy, zajmują się sobą.
Mapka pokazuje, że za tymi drzwiami są schody prowadzące do lokacji, która jako jedyna jeszcze nie została przeze mnie odwiedzona.
miało nie byc żadnych szkodliwych substancji, a jednak papierosy w grze zabierają "życie"
o kimkolwie mowa...
poradnik fajny, jestem na neptune's bounty... warto czasem rzucić okiem, czy czegoś nie opuściłem, zwłaszcza, że gdyby nie wy, to w medicalu poszedłbym prosto do tego lekarza;)
Pytanie z innej beczki , kto jest silniejszy Uszatek czy Tatusiek
Tez wlasnie skonczylem gre.
Sama gra - swietna. Momentami prosta, niekiedy troche trudniejsza, ale co najwazniejsze - zbalansowana i nie nudna.
Poradnik -przejrzysty i chyba dobrze napisany.Przejrzałem tylko początek ,żeby nie psuć sobie zabawy.
Pan Kapitan-> Może kupił ją od ciebie, bo umie myśleć?
nie wiem czym sie tak jaracie, ta gra to imo nic specjalnego. dobrze ze kumpel odpupil ja ode mnie z 10% znizka za rozpakowane pudelko wiec wiele nie stracilem :P
5 minut temu właśnie skończyłem (bez solucji) i musze powiedzieć że zawiodłem się na zakończeniu .
Cały ten pomysł naprawde fajny ale zakończenie ... O_O.
Myślałem że chociaż będe mógł później połazić a tu D**A :/
Nie przeczytałem całego, bo nie chcę tracić przyjemności z gry, która dojdzie do mnie dopiero w poniedziałek, ale z tego, co wychwyciłem bardzo skrupulatnie napisany i nie omieszkam przy drugim przechodzeniu gry z niego skorzystać. :)
Mnie akurat Target Dummy bardzo się przydaje, można łatwo napuścić kogoś na plamę oleju albo do wody, no albo poprostu odwrócić ich uwagę. ;] BTW EK BioShocka rulez :D
Ta gra rzeczywiscie ma swietny klimat , ale straszna nie jest , bardziej smutna w niektorych momentach , chociaz przestraszyc czasem moze np gdy splicer znienacka Cie zaatakuje ;p Ja tez mialem od groma amunicji dopoki
, wtedy mi zabralo prawie cala amunicje i musialem zbierac od nowa , ale teraz znow mam tyle AP do pistoletu i Electrick Buckow ze bez problemu BD rezam :P
A co do trupow tych , to sam widzialem jak po odrabaniu dla ryby glowy ta caly czas mruga albo skacze. Po prostu costam z miesniami jest i sie skurczaja i rozkurczaja , stad te cale zachowanie , przyjmij do wiadomosci ze w BioShocku to poprostu BUG , a nie zamierzone zachowanie :P
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.










