BattleForge: Słowniczek pojęć
Aktualizacja:
Słowniczek pojęć
BFP - skrót od BattleForge Points. Jest to wirtualna waluta, za którą kupujesz w grze boostery i karty na aukcjach innych graczy. Przy rejestracji konta otrzymujesz 3000 BFP, później możesz je dokupić za cenę 20 dolarów = 2000 punktów.
Booster - zestaw 8 kart do wykorzystania w grze.
Charge - zdolność jednostki, pozwalająca na podbiegnięcie do przeciwnika i zadanie mu większych obrażeń.
Charges - określa, ile razy możesz użyć danej karty, zanim przeszkodzi Ci w tym cooldown.
Cooldown - czas, w którym dana karta jest niedostępna, mimo że spełniasz warunki do jej wystawienia; czas w którym karta się ponownie "ładuje".
Daze - to czas 15 sekund od przyzwania, w którym dana jednostka posiada połowę punktów życia i nie może wykorzystywać specjalnych umiejętności, występuje tylko wtedy, gdy jednostka zostanie przyzwana z dala od Orbu/Power Wella.
Deck - inaczej: talia kart.
Energia (Power) - obok Orbów, podstawowe kryterium przy zagrywaniu kart. Każda karta ma określony koszt Energii, który zostaje odebrany z całkowitej puli, gdy zagrywasz kartą. Gdy jednostka zginie, 90% Energii wydanej na jej przyzwanie stopniowo wróci to puli.
Forge - miejsce, w którym (prawie) bez żadnych ograniczeń przetestujesz posiadane w swojej kolekcji karty, bez potrzeby budowania Monumentów czy Power Welli. Do testów możesz przyzwać wrogie jednostki ze specjalnie przygotowanego menu. Forge uruchamia się po włączeniu gry, możesz z niego przejść do PvE lub PvP.
Loot - nagroda za przejście scenariusza/zwycięstwo w potyczce.
Monument - jedna z dwóch podstawowych struktur w grze (obok Power Wella). Każdy monument daje jeden Orb wybranego koloru. Monumenty można postawić tylko w ściśle wyznaczonych na mapie miejscach.
Orb (Kula) - obok Energii, podstawowe kryterium przy zagrywaniu kart. Każda karta wymaga konkretnej liczby Orbów w wybranych kolorach. Przykładowo, karta może potrzebować trzech Orbów czerwonego koloru lub jednego Orba zielonego koloru i jednego w dowolnym kolorze.
Power Well (Studnia Energii) - jedna z dwóch podstawowych struktur w grze (obok Orba). Zaopatruje Cię w Energię, konieczną do przyzywania jednostek, budynków i zaklęć.
Pure Deck - inaczej: talia czysta, czyli taka, która zawiera karty tylko jednego koloru, w przeciwieństwie do Splash Decka.
PvE (Player versus Environment) - gra przeciwko jednostkom sterowanym przez Sztuczną Inteligencję.
PvP (Player versus Player) - potyczka z innym graczem. W PvP wyróżniasz mecze jeden na jednego oraz dwóch na dwóch.
Siege - zdolność jednostki, dzięki której zadaje ona o x% więcej obrażeń budynkom.
Splash deck - inaczej: talia mieszana, złożona z kart kilku kolorów. Zobacz też: Pure Deck.
Swift - zdolność jednostki, polegająca na poruszaniu się z dużą prędkością.
Tier - często w grze spotkasz się z tym określeniem. Tier określa, ile Orbów wymaganych jest do zagrania kartą. Przykładowo, karta z Tier 2 (t2) wymaga dwóch Orbów (jakiegoś typu).
Tome - zestaw 6 boosterów, czyli 48 kart. Tome kosztuje mniej niż 6 boosterów kupowanych pojedynczo.
Upgrade - ulepszenie, które dodaje konkretnej karcie więcej punktów ataku, zwiększa ilość życia bądź wyposaża ją w całkiem nowe umiejętności. Po każdorazowym ulepszeniu karty masz możliwość nałożenia tzw. Charge Upgrade, który zwiększa ilość Charges (pojęcie wyjaśnione wyżej).
Void (Próżnia) - miejsce, do którego trafia 90% kosztu użycia każdej karty, gdy jednostka/budynek/zaklęcie przywołane dzięki niej zostanie zabite/zburzone/rzucone. Stamtąd, odzyskana Energia stopniowo przepływa do Twojej właściwej puli.
- BattleForge - poradnik do gry
- BattleForge: Poradnik do gry
- BattleForge: Porady ogólne BattleForge
- BattleForge: Interfejs podczas walki
- BattleForge: Interfejs w Forge
- BattleForge: Ogień cz.1
- BattleForge: Ogień cz.2
- BattleForge: Ogień cz.3
- BattleForge: Ogień cz.4
- BattleForge: Ogień cz.5
- BattleForge: Ogień cz.6
- BattleForge: Ogień cz.7
- BattleForge: Ogień cz.8
- BattleForge: Ogień cz.9
- BattleForge: Mróz cz.1
- BattleForge: Mróz cz.2
- BattleForge: Mróz cz.3
- BattleForge: Mróz cz.4
- BattleForge: Mróz cz.5
- BattleForge: Mróz cz.6
- BattleForge: Mróz cz.7
- BattleForge: Mróz cz.8
- BattleForge: Mróz cz.9
- BattleForge: Natura cz.1
- BattleForge: Natura cz.2
- BattleForge: Natura cz.3
- BattleForge: Natura cz.4
- BattleForge: Natura cz.5
- BattleForge: Natura cz.6
- BattleForge: Natura cz.7
- BattleForge: Natura cz.8
- BattleForge: Natura cz.9
- BattleForge: Cień cz.1
- BattleForge: Cień cz.2
- BattleForge: Cień cz.3
- BattleForge: Cień cz.4
- BattleForge: Cień cz.5
- BattleForge: Cień cz.6
- BattleForge: Cień cz.7
- BattleForge: Cień cz.8
- BattleForge: Cień cz.9
- BattleForge: Encounters with Twilight cz.1
- BattleForge: Encounters with Twilight cz.2
- BattleForge: Siege of Hope cz.1
- BattleForge: Siege of Hope cz.2
- BattleForge: Siege of Hope cz.3
- BattleForge: Defending Hope cz.1
- BattleForge: Defending Hope cz.2
- BattleForge: The Soultree cz.1
- BattleForge: The Soultree cz.2
- BattleForge: PvP - Decki i strategie
- BattleForge: Słowniczek pojęć
- BattleForge: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
