Anno 1503: Wybór miejsca do postawienia magazynu
Aktualizacja:
03. Wybór miejsca do postawienia magazynu (Warehouse)
Wybór lokacji do postawienia pierwszego magazynu, który będzie tym samym stanowił niejaką bazę wypadową nie odgrywa już tak istotnej roli. Nie zmienia to oczywiście faktu, iż powinno się mieć na uwadze wiele czynników, tak aby został zlokalizowany w najbardziej odpowiednim do tego miejscu. Oto czym powinieneś się zainteresować:
1] Górzystość wyspy - generalnie tyczy się to tylko tych wysp, które będą dość silnie zapełnione (w przyszłości). Nie jest przy tym istotne czy będzie to tradycyjna kolonia (z chatkami mieszkańców) czy też tylko wyspa, która będzie służyła do pozyskiwania surowców, np. poprzez stawianie plantacji. Element ten musisz jednak wziąć pod uwagę jeśli planujesz zagospodarować większą powierzchnię. Równiny powinny równać się obszarowi uzyskiwanemu dzięki wybudowaniu dwóch magazynów. Jeśli w danym miejscu znajdują się jakieś wzgórza, rzeki czy nawet skały to rozważ postawienie magazynu w innej części wyspy lub, jeśli jest ona za mała, zdecydowania się na inną (oczywiście jeśli możesz, gra nie zawsze udostępnia taką możliwość).
2] Czy ma to być magazyn połączony z wodą czy też wewnątrz lądu - ZDECYDOWANIE polecam tę pierwszą opcję. Gra niejako podpowiada, że tylko takie obiekty powinny być stawiane (tzn. jako pierwsze na danej wyspie, wszystkie kolejne magazyny powinny się już znajdować w głębi lądu). Chodzi o to, że magazyn, który ma połączenie z wodą jako jedyny będzie w łatwy sposób mógł dokonywać przerzutu surowców, czy to od Twoich statków czy od wolnych kupców, którzy pojawiają się na niemal każdej planszy. Jeśli się już jednak uprzesz na magazyn w głębi lądu to aby go postawić będziesz musiał skorzystać ze scouta. Po jego zaznaczeniu dokonujesz wymiany towarów ze statkiem każąc mu jednocześnie zabrać te surowce, które są potrzebne do postawienia magazynu (oczywiście zawsze możesz wziąć ich więcej i później przerzucić je do postawionego budynku). Zupełnie inaczej jest w przypadku kolejnych magazynów, które podobnie jak budynki militarne w "The Settlers" zwiększają niejako umowne (bo niewidoczne na mapie bez zaznaczenia magazynu) granice Twojej kolonii. One powinny się już znajdować wewnątrz lądu. Dzięki temu poszerzą dostępny obszar o maksymalną możliwą ilość gruntów. O tym kiedy i gdzie należy je stawiać opowiem dokładniej w kolejnych punktach.
3] Obecność surowców - w przypadku konstruowania magazynów na wyspach, które będą wykorzystywane wyłącznie do pozyskiwania niedostępnych na Twojej "głównej" kolonii surowców możesz stawiać je w bezpośredniej ich okolicy. Tyczy się to jednak niemal wyłącznie surowców naturalnych (pasma górskie) oraz kamieni (różnego rodzaju skały). Obiekty w stylu różnorakich plantacji czy też chatek łowców mogą być stawiane niemal wszędzie. Wtedy należy jedynie uwzględnić podpowiedzi wyświetlane w plikach pomocy (wiadomo, że na przykład chatka takiego łowcy powinna być maksymalnie oddalona od innych budynków a w szczególności domów kolonistów).
Po postawieniu swojego pierwszego magazynu nie zapomnij przerzucić do niego wszystkich posiadanych surowców. Jest to niezwykle ważne, ponieważ tylko wtedy będziesz mógł rozpocząć stawianie budynków. Pamiętaj, że surowce ZAWSZE muszą znajdować się na wyspie abyś mógł je jakoś spożytkować!
0
- Anno 1503: The New World - poradnik do gry
- Anno 1503: The New World - poradnik do gry
- Anno 1503: Start
- Anno 1503: Wybór wyspy
- Anno 1503: Wybór miejsca do postawienia magazynu
- Anno 1503: Chata drwala i łowcy; garbarnia
- Anno 1503: Pierwsze chatki mieszkalne
- Anno 1503: Produkcja płócien; pierwsze stragany do sprzedaży dóbr
- Anno 1503: Kapliczka; chatka rybaka
- Anno 1503: Odkrywanie surowców
- Anno 1503: Awansowanie mieszkańców do poziomu Settlers; kamieniołom
- Anno 1503: Nowe kolonie - plantacje przypraw, tytoniu oraz chmielu; stocznia
- Anno 1503: Tawerna; produkcja i sprzedaż lin
- Anno 1503: Hodowla i ubój bydła; szkoła, kościół
- Anno 1503: Przeskoczenie na poziom Citizen; nowe plantacje
- Anno 1503: Pozyskiwanie marmuru; produkcja chleba
- Anno 1503: Najbardziej zaawansowana metoda produkcji alkoholu; ulepszone kopalnie
- Anno 1503: Uniwersytet, publiczna łaźnia; produkcja i sprzedaż lamp naftowych
- Anno 1503: Traper, krawiec, sprzedaż odzieży; awans mieszkańców na kupców
- Anno 1503: Większa tawerna, teatr; konstrukcje "ozdobne"
- Anno 1503: Gromadzenie wina; kopalnie złota oraz klejnotów
- Anno 1503: Domy arystokratów i ostatnie konstrukcje z nimi związane
- Anno 1503: Dyplomacja, Handel
- Anno 1503: Krótko o wojnie
- Anno 1503: Piraci
- Anno 1503: Problemy z niektórymi misjami kampanii singleplayer
- Anno 1503: Najczęstsze problemy z kolonistami
- Anno 1503: The New World - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany317676 Junior
up@
To są różne mapy uporządkowane od najłatwiejszej do najtrudniejszej. obywatel-najłatwiejsze, cesarz(chyba)-najtrudniejsza
Ja mam problem z handlem z Wenecjanami. Kupują strasznie mało. 50 sztuk złota to max. Próbowałem obniżyć ceny i tak samo. Jest to 1 misja kampani nie ma tam przypraw ani tytoniu, więc samym dochodem ze sprzedaży produktów na wyspie osiągam tylko 100-200 złota.:( Co mam zrobić żeby Wenecjanie kupowali więcej??
zanonimizowany463889 Junior
Witam Wszystkich!!!
Mam Pytanie do luzak666 gdzie znalazłeś na mapie mongołów??
Przeszukałem chyba wszystkie wyspy i znalazłem tylko 3 ludy tubylcze jednym sprzedaję tytoń za
wino drugim wino za złoto a trzecim złoto za klejnoty i za nic w świecie nie mogę znaleść od kogo kupić futra czyli z waszych opisów wynika że mongołów .....
zanonimizowany571407 Junior
witam!
jestem chyba na 5-tej misji mam wypełnic ługi zywnością a nie moge jej produkowac(wogole nie moge nic wybudowac)znalazlem tubylców i handluje z nim ale to nic nie daje
jest jakis inny sposob zeby miec tą zywnosci?????
pomozcie z góry dziekuje...........
zanonimizowany617007 Junior
Pomocy. Jestem w 3 misji w Anno 1503 i mam zdobyc futra. Płynę na jedną z wysp tubylczych sprzedaje tytoń i nie otrzymuje wina. A jak gram w nieskonczonej grze to wszytko jest oki. Prosze o pomoc
zanonimizowany673522 Junior
wurst gdzie, jak ty przeszedłeś tą trzecią misję w tej kampanii ??? Trzeci raz do niej siadam do tej misji i nie jestem w stanie jej przejść. Powiedz no jak to zrobiłeś ?
zanonimizowany682060 Junior
Po pierwsze: W piątej misji jak spowodować by moi pionierzy stali się mieszkańcami??, Muszę mieć 30 mieszkańców.
Po drugie: W misji trzeciej tytoń wymieniasz na wino, wino wymieniasz na rudę złota, rudę złota wymieniasz na biżuterię, a biżuterię wymieniasz na futra których potrzebujesz do ukończenia misji. Tak więc musisz odszukać aż cztery wioski tubylcze, wystarczającą ilością tytoniu powinno być 100-120 ton. Powodzenia w czwartej misji :D
zanonimizowany682060 Junior
Dobra rozkminiłem już tą piątą misję. Musisz po prostu pozostać pionierem, a dostaniesz nową misję
zanonimizowany761487 Junior
witam mam problem w jednej misi muszę przejąc fortecę wroga i uwolnić Rachmistrza tylko nie wiem jak to zrobić, mam do dyspozycji wojsko i Zwiadowcę tylko nie wiem poco ten zwiadowca w tej misi, bo jak zburzę fortecę to pokazuje się komunikat że forteca nie wytrzymała mojego natarcia i się zawaliła, pod gruzami zginą rachmistrz, i koniec trafiam za kraty nie wiem co zrobić
zanonimizowany763824 Junior
Witam wszystkich.
Mój problem polega na tym że nie wiem jak skłonić Orelieia żeby sie do mnie pszyłączył mam plynąc po wielorybi tłuszcz i nie wiem jak skłonić ostatniego członka mojej ekspedycji nie wiem która to plansza wiem ze przed nią były futra do zdobycia.
Z Góry dziękuje.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
