Anno 1503: Większa tawerna, teatr; konstrukcje "ozdobne"
Aktualizacja:
18. Większa tawerna, teatr; konstrukcje "ozdobne"
Z pewnością zauważyłeś, że liczba ciekawych budynków po przejściu na poziom Merchants drastycznie się skurczyła. Tak naprawdę to powinieneś się zainteresować ulepszeniem tawerny, teatrem oraz magazynowaniem wina. Dodatkowa atrakcja to liczne (ja tak sobie to nazwałem) ozdoby, które przede wszystkim mają służyć poprawieniu nastrojów u Twoich mieszkańców. Twoim nadrzędnym zadaniem powinno być jednak zapewnienie regularnych i BEZPROBLEMOWYCH dostaw wszystkich tych dóbr, o których pisałem w poprzednich punktach. Na tym poziomie zaawansowania nawet niewielkie braki mogą spowodować drastyczny spadek zadowolenia kupców a nawet ich degradację. Prawdopodobnie spotkasz się też z problemem zasięgu budynków publicznych. Może się okazać tak, że niektóre będziesz musiał dobudować, bo na przykład Twoim kupcom nie będzie się chciało do nich maszerować. Prawdopodobnie nie ominie Cię też konieczność postawienia drugiego rzędu straganów. Tym najlepiej jest zająć się już teraz. Dopiero gdy będziesz miał tę czynność za sobą skup się na nowych budynkach publicznych.
Większa tawerna nie zastępuje tej, którą już masz a jedynie ją uzupełnia. Nie burz więc tej pierwszej a nową postaw gdzieś obok. Nie radziłbym jednak konstruować jej tuż obok, postaraj się aby swym zasięgiem obejmowała te domy, do których pierwsza (mała) tawerna ledwo docierała. Jeśli masz wystarczająco dużo gotówki, surowców oraz przestrzeni możesz ewentualnie zastanowić się nad zastąpieniem tej wcześniejszej jej większym odpowiednikiem. Nie jest to jednak absolutnie konieczne.
Teatr jest kolejnym budynkiem, który służy wyłącznie zwiększaniu zadowolenia wśród mieszkańców Twojej kolonii. Niestety, z racji tego, iż jest on drogi zarówno w postawieniu (ogromna ilość potrzebnych surowców do produkcji) jak i utrzymaniu musisz się porządnie zastanowić czy aby na pewno go potrzebujesz. Zauważ, że kupcy się go nie domagają. Decyzja należy do Ciebie. Ja mimo wszystko postawiłem teatr, jeden taki obiekt w zupełności powinien wystarczyć.
Mniej więcej od tego momentu będziesz miał do dyspozycji cały szereg konstrukcji pełniących niejako rolę ozdób mających jedynie umilić życie tutejszym mieszkańcom. Podobnie jak w przypadku teatru, ich konstruowanie nie jest konieczne, ale często inwestycja ta się opłaci, szczególnie wtedy gdy masz minimalne braki w dostawach towarów a nie chcesz tracić poparcia społecznego. Przede wszystkim powinieneś zainteresować się:
1] Flower Bed - altanka; zajmuje tylko cztery pola; możesz skonstruować cztery i sformować z nich kwadrat a całość otoczyć na przykład żywopłotem (Ornamental Hedge)
2] Grand Bridge - jeśli Twoja kolonia jest poprzecinana licznymi rzekami to powinieneś się na niego zdecydować
3] Pavilion - inwestycja ta opłaci się w przyszłości gdy zajmiesz się arystokratami, jeśli chcesz możesz już teraz postawić 2-3 takie obiekty; otocz je czymś ładnym
Dodatkowo powinieneś przeznaczyć trochę cegieł na wybrukowanie częściej uczęszczanych uliczek. W przeciwieństwie do "Anno 1602" takie działanie nie powoduje zwiększenia prędkości przypływu towarów (tzn. przyśpieszenia osób odpowiedzialnych za przenoszenie towarów). Jeśli chcesz możesz też zająć się projektowaniem targowisk, na których później umieszcza się dostępne kramiki. To wszystko zależy już jednak od Twojej inwencji i chęci działania.
0
- Anno 1503: The New World - poradnik do gry
- Anno 1503: The New World - poradnik do gry
- Anno 1503: Start
- Anno 1503: Wybór wyspy
- Anno 1503: Wybór miejsca do postawienia magazynu
- Anno 1503: Chata drwala i łowcy; garbarnia
- Anno 1503: Pierwsze chatki mieszkalne
- Anno 1503: Produkcja płócien; pierwsze stragany do sprzedaży dóbr
- Anno 1503: Kapliczka; chatka rybaka
- Anno 1503: Odkrywanie surowców
- Anno 1503: Awansowanie mieszkańców do poziomu Settlers; kamieniołom
- Anno 1503: Nowe kolonie - plantacje przypraw, tytoniu oraz chmielu; stocznia
- Anno 1503: Tawerna; produkcja i sprzedaż lin
- Anno 1503: Hodowla i ubój bydła; szkoła, kościół
- Anno 1503: Przeskoczenie na poziom Citizen; nowe plantacje
- Anno 1503: Pozyskiwanie marmuru; produkcja chleba
- Anno 1503: Najbardziej zaawansowana metoda produkcji alkoholu; ulepszone kopalnie
- Anno 1503: Uniwersytet, publiczna łaźnia; produkcja i sprzedaż lamp naftowych
- Anno 1503: Traper, krawiec, sprzedaż odzieży; awans mieszkańców na kupców
- Anno 1503: Większa tawerna, teatr; konstrukcje "ozdobne"
- Anno 1503: Gromadzenie wina; kopalnie złota oraz klejnotów
- Anno 1503: Domy arystokratów i ostatnie konstrukcje z nimi związane
- Anno 1503: Dyplomacja, Handel
- Anno 1503: Krótko o wojnie
- Anno 1503: Piraci
- Anno 1503: Problemy z niektórymi misjami kampanii singleplayer
- Anno 1503: Najczęstsze problemy z kolonistami
- Anno 1503: The New World - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany317676 Junior
up@
To są różne mapy uporządkowane od najłatwiejszej do najtrudniejszej. obywatel-najłatwiejsze, cesarz(chyba)-najtrudniejsza
Ja mam problem z handlem z Wenecjanami. Kupują strasznie mało. 50 sztuk złota to max. Próbowałem obniżyć ceny i tak samo. Jest to 1 misja kampani nie ma tam przypraw ani tytoniu, więc samym dochodem ze sprzedaży produktów na wyspie osiągam tylko 100-200 złota.:( Co mam zrobić żeby Wenecjanie kupowali więcej??
zanonimizowany463889 Junior
Witam Wszystkich!!!
Mam Pytanie do luzak666 gdzie znalazłeś na mapie mongołów??
Przeszukałem chyba wszystkie wyspy i znalazłem tylko 3 ludy tubylcze jednym sprzedaję tytoń za
wino drugim wino za złoto a trzecim złoto za klejnoty i za nic w świecie nie mogę znaleść od kogo kupić futra czyli z waszych opisów wynika że mongołów .....
zanonimizowany571407 Junior
witam!
jestem chyba na 5-tej misji mam wypełnic ługi zywnością a nie moge jej produkowac(wogole nie moge nic wybudowac)znalazlem tubylców i handluje z nim ale to nic nie daje
jest jakis inny sposob zeby miec tą zywnosci?????
pomozcie z góry dziekuje...........
zanonimizowany617007 Junior
Pomocy. Jestem w 3 misji w Anno 1503 i mam zdobyc futra. Płynę na jedną z wysp tubylczych sprzedaje tytoń i nie otrzymuje wina. A jak gram w nieskonczonej grze to wszytko jest oki. Prosze o pomoc
zanonimizowany673522 Junior
wurst gdzie, jak ty przeszedłeś tą trzecią misję w tej kampanii ??? Trzeci raz do niej siadam do tej misji i nie jestem w stanie jej przejść. Powiedz no jak to zrobiłeś ?
zanonimizowany682060 Junior
Po pierwsze: W piątej misji jak spowodować by moi pionierzy stali się mieszkańcami??, Muszę mieć 30 mieszkańców.
Po drugie: W misji trzeciej tytoń wymieniasz na wino, wino wymieniasz na rudę złota, rudę złota wymieniasz na biżuterię, a biżuterię wymieniasz na futra których potrzebujesz do ukończenia misji. Tak więc musisz odszukać aż cztery wioski tubylcze, wystarczającą ilością tytoniu powinno być 100-120 ton. Powodzenia w czwartej misji :D
zanonimizowany682060 Junior
Dobra rozkminiłem już tą piątą misję. Musisz po prostu pozostać pionierem, a dostaniesz nową misję
zanonimizowany761487 Junior
witam mam problem w jednej misi muszę przejąc fortecę wroga i uwolnić Rachmistrza tylko nie wiem jak to zrobić, mam do dyspozycji wojsko i Zwiadowcę tylko nie wiem poco ten zwiadowca w tej misi, bo jak zburzę fortecę to pokazuje się komunikat że forteca nie wytrzymała mojego natarcia i się zawaliła, pod gruzami zginą rachmistrz, i koniec trafiam za kraty nie wiem co zrobić
zanonimizowany763824 Junior
Witam wszystkich.
Mój problem polega na tym że nie wiem jak skłonić Orelieia żeby sie do mnie pszyłączył mam plynąc po wielorybi tłuszcz i nie wiem jak skłonić ostatniego członka mojej ekspedycji nie wiem która to plansza wiem ze przed nią były futra do zdobycia.
Z Góry dziękuje.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
