Anno 1503: Problemy z niektórymi misjami kampanii singleplayer
Aktualizacja:
04. Problemy z niektórymi misjami kampanii singleplayer
Poniżej znajduje się lista najczęstszych problemów związanych z kampanią singleplayer. Niektóre z nich wynikają z niejasnych celów danego etapu, inne z kolei wiążą się z wysokim poziomem trudności konkretnego scenariusza. Podpowiedzi obejmują takie właśnie momenty, nie jest to żadna solucja. Myślę, że po dogłębnej analizie pierwszego rozdziału z resztą nie będziesz miał żadnych problemów.
ETAP 1 - Nova Fora
- dobrze jest zająć się handlem z tutejszymi tubylcami, ale tylko do momentu założenia kilku własnych kolonii
- zapamiętaj sobie miejsce, w którym po raz pierwszy ukazano Katherine von Breitenstein; dzięki temu szybciej ją później odnajdziesz; musi się ona znaleźć na pokładzie dowolnego statku (podobny slot do tego, który "okupuje" Scout); odwieź ją do wyspy startowej; gdy znajdzie się na suchym lądzie cel zostanie zaliczony
- ostatni cel misji rozkazuje załadować statki towarami (jeśli chcesz mieć ich więcej wybuduj dodatkowe stocznie) i ruszyć na zachód; musisz udać się do zachodniego krańca mapy
- koniecznie zapisz stan gry tuż przed zakończeniem tego etapu i nie modyfikuj go aż dojdziesz do trzeciej misji (nie ma możliwości zaczynania drugiej misji od początku)
ETAP 2 - Barbarossas' Throne
- przez cały czas pilnuj swoich statków ponieważ mogą być one atakowane przez siły wroga; staraj się nie kolonizować tych wysp, które już zajął główny przeciwnik
- jeśli chcesz możesz handlować z Covaną (zanim wyślesz mu żelazo)
- na sam koniec będziesz musiał zniszczyć dwie stolice sił wroga; aby tego dokonać zbuduj porządną flotę a następnie załaduj na nią wojsko i katapulty; odradzam atak ze strony morza - przeciwnik dysponuje zbyt silnymi statkami
ETAP 3 - Helter-Skelter
- etap czysto ekonomiczny, nie zajmuj się nawet produkowaniem oddziałów militarnych
- skup się na rozbudowie kolonii; jeśli będzie to konieczne zdecyduj się na kolejne obszary dla kolonistów (niedomknięty prostokąt, po szczegóły zapraszam do pierwszego rozdziału)
- uważaj na gotówkę; zamykaj lub niszcz te interesy, które źle wpływają na bilans
- aby zdobyć skóry (Furs) będziesz musiał nawiązać stosunki handlowe z tubylcami
ETAP 4 - Infernal Triad
- aby móc zrekrutować wskazanych w celach misji ludzi będziesz musiał dokładnie zbadać całą mapę
- skoncentruj się na gromadzeniu gotówki ponieważ będziesz ją musiał przeznaczyć na zrekrutowanie jednego z wymienionych w celach misji panów
- na koniec zajmij się militariami; aby zniszczyć instalacje wroga będziesz potrzebował dwa-trzy statki wypełnione wojakami; sprawdzą się tu też katapulty
ETAP 5 - Pack-Ice
- wyładuj statek, który jest dostępny od samego początku a następnie go zatop
- ogranicz wydatki do absolutnego minimum
- polecam handel z tubylcami (Eskimosi); z radością wymienią się oni posiadaną żywnością za aktualnie posiadane towary
- Twoi koloniści powinni pozostać na poziomie Pioneer (pionier)
ETAP 6 - Toguldur's Stone
- misja jest dość krótka i oparta na jednym, sprawdzonym sposobie jej ukończenia
- udaj się na północny-wschód i wysadź ludzi oraz sprzęt na najbliższej wyspie; posuwaj się wgłąb lądu
- zniszcz skały, które blokują dostępu do dalszej części wyspy
- zbliż się do Stone of Toguldur; kiedy go zdobędziesz misja zostanie zaliczona
ETAP 7 - New Acquaintances
- zlikwiduj budynki, które przynoszą straty; rozpocznij rozbudowę kolonii, tak aby możliwie jak najszybciej zaczęła przynosić zyski
- powoli zacznij rozbudowywać swoją flotę; nie zapomnij też o oddziałach naziemnych; wyszkol odpowiednią liczbę rycerzy, łuczników; możesz się też zdecydować na kilka katapult; polecam militarne wynalazki
- możesz spróbować utrzymywać stosunki handlowe z Elagabalosem (gracz żółty)
- nie martw się pojedynczymi stratami budynków a skup na jak najszybszym zdobyciu kolonii wroga
ETAP 8 - Resistance
- zauważ, że musisz zniszczyć tylko wyznaczoną fortecę; nie zajmuj się więc podbijaniem całej wrogiej kolonii
- nie posyłaj od razu wszystkich oddziałów do wrogiej kolonii, zamiast tego staraj się stopniowo posuwać do przodu eliminując napotykane zagrożenia
- aby forteca została zajęta musi znaleźć się ona w Twoim obszarze działania; stanie się tak gdy postawisz w jej okolicy własny magazyn
ETAP 9 - Genesis
- uważaj na statki wroga, które staraj się wymijać; otwarta walka nie ma tu większego sensu
- staraj się nie wysyłać zbyt często swoich statków po nowe towary (do innych kolonii, np. po przyprawy); najlepiej wykonuj to manualnie; każdy statek handlowy powinien mieć przyporządkowaną ochronę
- na koniec zajmij się Wyspą Umarłych (Isle of the Dead); zbuduj armię i przy jej użyciu zniszcz wszystkie zabudowania na wyspie
ETAP 10 - Revenge
- zauważ, że z racji ograniczonej przestrzeni będziesz musiał się porządnie zastanowić co postawić a z czego zrezygnować podczas rozbudowy kolonii
- trochę problemów może Ci sprawić odnalezienie soli, znajduje się ona na jednej z wysp z klimatu Northern
- spróbuj zająć kilka kolonii przeciwnika zanim wyprowadzisz końcowy atak
ETAP 11 - Quentin's Reef
- nie będziesz mógł dopuścić do tego, aby statek de Freerena opuścił mapę
- koniecznie zapisz stan gry i poświęć trochę czasu, aby go odnaleźć; musisz się śpieszyć; najłatwiej będzie Ci tego dokonać w okolicach środka mapy
- atakuj wyznaczony statek; w pewnym momencie de Freeren się podda; jest to jedyna skuteczna metoda na zaliczenie tej misji!
ETAP 12 - Justice
- po raz pierwszy spotkasz się z licznymi i przez to niezwykle uciążliwymi atakami ze strony piratów
- poświęć trochę czasu na wybadanie okolicznych wysp, aby odnaleźć te najbardziej wartościowe; następnie wczytaj stan gry i jak najszybciej je zajmij; musisz się śpieszyć, bo inaczej wpadną w ręce wrogów!
- zauważ, że musisz zniszczyć sam pałac wroga; niestety, z racji tego, iż składa się on z wielu segmentów zajmie Ci to trochę czasu
ETAP BONUSOWY - Good Or Bad (należy go wybrać z ekranu kampanii)
- skarb może być odnaleziony wyłącznie przez Scouta; musisz go posyłać na kolejne wyspy, które następnie należy DOKŁADNIE badać
- powinieneś unikać pirackich statków; nie warto z nimi walczyć, na szczęście są stosunkowo wolne
0
- Anno 1503: The New World - poradnik do gry
- Anno 1503: The New World - poradnik do gry
- Anno 1503: Start
- Anno 1503: Wybór wyspy
- Anno 1503: Wybór miejsca do postawienia magazynu
- Anno 1503: Chata drwala i łowcy; garbarnia
- Anno 1503: Pierwsze chatki mieszkalne
- Anno 1503: Produkcja płócien; pierwsze stragany do sprzedaży dóbr
- Anno 1503: Kapliczka; chatka rybaka
- Anno 1503: Odkrywanie surowców
- Anno 1503: Awansowanie mieszkańców do poziomu Settlers; kamieniołom
- Anno 1503: Nowe kolonie - plantacje przypraw, tytoniu oraz chmielu; stocznia
- Anno 1503: Tawerna; produkcja i sprzedaż lin
- Anno 1503: Hodowla i ubój bydła; szkoła, kościół
- Anno 1503: Przeskoczenie na poziom Citizen; nowe plantacje
- Anno 1503: Pozyskiwanie marmuru; produkcja chleba
- Anno 1503: Najbardziej zaawansowana metoda produkcji alkoholu; ulepszone kopalnie
- Anno 1503: Uniwersytet, publiczna łaźnia; produkcja i sprzedaż lamp naftowych
- Anno 1503: Traper, krawiec, sprzedaż odzieży; awans mieszkańców na kupców
- Anno 1503: Większa tawerna, teatr; konstrukcje "ozdobne"
- Anno 1503: Gromadzenie wina; kopalnie złota oraz klejnotów
- Anno 1503: Domy arystokratów i ostatnie konstrukcje z nimi związane
- Anno 1503: Dyplomacja, Handel
- Anno 1503: Krótko o wojnie
- Anno 1503: Piraci
- Anno 1503: Problemy z niektórymi misjami kampanii singleplayer
- Anno 1503: Najczęstsze problemy z kolonistami
- Anno 1503: The New World - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany673522 Junior
wurst gdzie, jak ty przeszedłeś tą trzecią misję w tej kampanii ??? Trzeci raz do niej siadam do tej misji i nie jestem w stanie jej przejść. Powiedz no jak to zrobiłeś ?
zanonimizowany682060 Junior
Po pierwsze: W piątej misji jak spowodować by moi pionierzy stali się mieszkańcami??, Muszę mieć 30 mieszkańców.
Po drugie: W misji trzeciej tytoń wymieniasz na wino, wino wymieniasz na rudę złota, rudę złota wymieniasz na biżuterię, a biżuterię wymieniasz na futra których potrzebujesz do ukończenia misji. Tak więc musisz odszukać aż cztery wioski tubylcze, wystarczającą ilością tytoniu powinno być 100-120 ton. Powodzenia w czwartej misji :D
zanonimizowany682060 Junior
Dobra rozkminiłem już tą piątą misję. Musisz po prostu pozostać pionierem, a dostaniesz nową misję
zanonimizowany761487 Junior
witam mam problem w jednej misi muszę przejąc fortecę wroga i uwolnić Rachmistrza tylko nie wiem jak to zrobić, mam do dyspozycji wojsko i Zwiadowcę tylko nie wiem poco ten zwiadowca w tej misi, bo jak zburzę fortecę to pokazuje się komunikat że forteca nie wytrzymała mojego natarcia i się zawaliła, pod gruzami zginą rachmistrz, i koniec trafiam za kraty nie wiem co zrobić
zanonimizowany763824 Junior
Witam wszystkich.
Mój problem polega na tym że nie wiem jak skłonić Orelieia żeby sie do mnie pszyłączył mam plynąc po wielorybi tłuszcz i nie wiem jak skłonić ostatniego członka mojej ekspedycji nie wiem która to plansza wiem ze przed nią były futra do zdobycia.
Z Góry dziękuje.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.