Anno 1503: Tawerna; produkcja i sprzedaż lin
Aktualizacja:
11. Tawerna; produkcja i sprzedaż lin
Co prawda tawernę mogłeś skonstruować o wiele wcześniej, ale moim zdaniem lepiej było odczekać na właściwy moment. Teraz gdy możesz już zająć się tworzeniem plantacji chmielu a zarazem profesjonalnym produkowaniem trunków powinieneś zatroszczyć się o jej postawienie. Tak jak w przypadku kapliczki, jedna tawerna wystarcza przez bardzo długi czas. Kolejnych nie masz co dobudowywać. Wyjątkiem będzie tu upgrade tego budynku, o którym powiem jednak w odpowiednim momencie.
TAWERNA powinna znaleźć się obok istniejących budynków publicznych, czyli na przykład wspomnianej już kapliczki czy też kramików z towarami. W tym konkretnym przypadku NIE MUSI, ale MOŻE ona znajdować się w polu działania domów Twoich kolonistów. Zauważyłem, że nawet Ci, którzy nie mają tego obiektu w swym zasięgu i tak się do niej udają a więc mają tą potrzebę "odfajkowaną". Ogromnie ważne jest to, aby nie zapomnieć o drogach. Tawerna powinna być otoczona z co najmniej dwóch stron. W znacznym stopniu ułatwi dostanie się do jej wnętrza Twoim mieszkańcom. Gdybyś udostępnił tylko jedną stronę mogłoby dojść do niewielkich nieporozumień a więc i spadku zadowolenia mieszkańców. A tego chyba nie chcesz :-) Ogromna zaleta tawerny, oczywiście poza tym, że sama w sobie spełnia pragnienia kolonistów, to fakt, że można dzięki niej zarabiać! I to niemało. Ceny trunków zostały w tej grze dość mocno wygórowane. Jak się więc łatwo domyślić, im więcej mieszkańców znajduje się w jej zasięgu tym lepiej. Niestety, ceny zostały ustalone odgórnie i nie można już ich zmieniać. Do zaopatrywania jednej małej tawerny (a tylko na taką możesz sobie teraz pozwolić) wystarczą dwa browary. Oczywiście równie dobrze można magazynować piwo albo sprzedawać jego nadwyżki. To dlatego zaleciłem skonstruowanie czterech browarów i pięciu plantacji w poprzednim punkcie. Bardzo szybko może się okazać, że trunków zacznie brakować a dzięki temu posunięciu wspomniany problem Cię praktycznie nie będzie dotyczył. Warto też zauważyć, że same trunki są jednym z najbardziej pożądanych przez inne nacje i wolnych kupców towarów. Zyski z ich sprzedaży masz więc zapewnione.
Skoro już rozwinąłem temat alternatywnego pozyskiwania funduszy to przy okazji warto wspomnieć o możliwości produkcji lin. W zamyśle autorów miały one służyć przede wszystkim do konstruowania łuków w specjalnie przeznaczonych do tego budynkach. Z racji tego, że mój poradnik jest bardziej ekonomiczny skupię się jednak na ich sprzedaży :-) Zapewniam, że przy niewielkim wkładzie z Twojej strony możesz zapewnić sobie stabilne i na dodatek zadowalające przychody. Do tego wszystkiego potrzebujesz tylko dwa obiekty, na dodatek z niewysokimi kosztami utrzymania.
PRODUKCJA LIN odbywa się na zbliżonej zasadzie do wymienionych wcześniej łańcuchów produkcyjnych, czyli plantacja-budynek przetwarzający zebrane dobra. W przypadku plantacjii chodzi tu o uprawę konopi (Hemp Field). W ZUPEŁNOŚCI jeden taki obiekt wystarczy. Konopie mogą być uprawiane niemal wszędzie tak więc jeśli tylko masz trochę wolnego miejsca to przeznacz je na postawienie tej plantacji. Jeśli zaś chodzi o drogę to możesz z niej zrezygnować, ale tylko wtedy gdy zamierzasz na bieżąco pozbywać się wytwarzanej konopi. W przeciwnym przypadku dobuduj drogę, aby Twoi ludzie mogli gromadzić ją w magazynach. Do pełni szczęścia potrzebujesz jeszcze budynku Ropemakera. To właśnie on zajmuje się wytwarzaniem gotowych lin, które będą mogły być wykorzystane w militariach lub najzwyczajniej sprzedawane. Ja oczywiście polecam ten drugi wariant. Domek Ropemakera powinien obejmować swym zasięgiem plantację konopi (budynek główny, nie same pola). Musi też być obowiązkowo połączony drogą z najbliższym magazynem. W tym przypadku dobrze jest zlokalizować go w bezpośrednim jego otoczeniu ponieważ ekspresowe dostawy są tu konieczne a to dlatego, że produkcja lin przebiega niezwykle sprawnie a więc mogłoby dojść do jej "blokady".
Myślę, że jest to dobry moment, aby się na chwilę zatrzymać i opanować aktualną sytuację. Przede wszystkim musisz skoncentrować się na aktualnym bilansie. Niestety, model finansowy, który zaprezentowano w "Anno 1503" jest trochę niedoskonały, tzn. nie do końca czytelny. Zauważ, że nawet jeśli Twoja główna kolonia (ta wyspa, na której masz postawione chatki osadników) przynosi duże zyski to nie musi to oznaczać, że będziesz wychodził na plus. Bilans każdej skolonizowanej wyspy jest liczony ODDZIELNIE. Musisz je więc sobie podliczyć albo obserwować wskaźnik aktualnie dostępnych funduszy. Średnio co kilka sekund zmniejsza się on lub zwiększa, oczywiście w zależności od końcowego bilansu po zsumowaniu wyników ze wszystkich kolonii. Poprzez sprzedaż niepotrzebnych albo produkowanych w zbyt dużych ilościach surowców, stawianie kramików z towarami oraz nowych domów kolonistów będziesz musiał wyjść na plus. Jest to trudne działanie, które będzie wymagało trochę pracy, ale myślę, że Ci się uda. Przy okazji warto wspomnieć o możliwości tymczasowego "usypiania" niepotrzebnych budynków. W moim przekonaniu jest to jednak działanie nieopłacalne. Zyski z wyłączenia danego obiektu zwykle nie przekraczają 50% kosztów utrzymania. To już lepiej jest zająć się sprzedażą tych dóbr pływającym kupcom albo samemu potworzyć regularne szlaki handlowe. Zanim posuniesz się dalej upewnij się, że masz już powtórzone wszystkie obiekty, o których wspominałem w poprzednich punktach. Zadbaj też o odpowiednio wysokie dostawy surowców, nie możesz sobie pozwolić, aby czegoś nagle zabrakło.
0
- Anno 1503: The New World - poradnik do gry
- Anno 1503: The New World - poradnik do gry
- Anno 1503: Start
- Anno 1503: Wybór wyspy
- Anno 1503: Wybór miejsca do postawienia magazynu
- Anno 1503: Chata drwala i łowcy; garbarnia
- Anno 1503: Pierwsze chatki mieszkalne
- Anno 1503: Produkcja płócien; pierwsze stragany do sprzedaży dóbr
- Anno 1503: Kapliczka; chatka rybaka
- Anno 1503: Odkrywanie surowców
- Anno 1503: Awansowanie mieszkańców do poziomu Settlers; kamieniołom
- Anno 1503: Nowe kolonie - plantacje przypraw, tytoniu oraz chmielu; stocznia
- Anno 1503: Tawerna; produkcja i sprzedaż lin
- Anno 1503: Hodowla i ubój bydła; szkoła, kościół
- Anno 1503: Przeskoczenie na poziom Citizen; nowe plantacje
- Anno 1503: Pozyskiwanie marmuru; produkcja chleba
- Anno 1503: Najbardziej zaawansowana metoda produkcji alkoholu; ulepszone kopalnie
- Anno 1503: Uniwersytet, publiczna łaźnia; produkcja i sprzedaż lamp naftowych
- Anno 1503: Traper, krawiec, sprzedaż odzieży; awans mieszkańców na kupców
- Anno 1503: Większa tawerna, teatr; konstrukcje "ozdobne"
- Anno 1503: Gromadzenie wina; kopalnie złota oraz klejnotów
- Anno 1503: Domy arystokratów i ostatnie konstrukcje z nimi związane
- Anno 1503: Dyplomacja, Handel
- Anno 1503: Krótko o wojnie
- Anno 1503: Piraci
- Anno 1503: Problemy z niektórymi misjami kampanii singleplayer
- Anno 1503: Najczęstsze problemy z kolonistami
- Anno 1503: The New World - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany317676 Junior
up@
To są różne mapy uporządkowane od najłatwiejszej do najtrudniejszej. obywatel-najłatwiejsze, cesarz(chyba)-najtrudniejsza
Ja mam problem z handlem z Wenecjanami. Kupują strasznie mało. 50 sztuk złota to max. Próbowałem obniżyć ceny i tak samo. Jest to 1 misja kampani nie ma tam przypraw ani tytoniu, więc samym dochodem ze sprzedaży produktów na wyspie osiągam tylko 100-200 złota.:( Co mam zrobić żeby Wenecjanie kupowali więcej??
zanonimizowany463889 Junior
Witam Wszystkich!!!
Mam Pytanie do luzak666 gdzie znalazłeś na mapie mongołów??
Przeszukałem chyba wszystkie wyspy i znalazłem tylko 3 ludy tubylcze jednym sprzedaję tytoń za
wino drugim wino za złoto a trzecim złoto za klejnoty i za nic w świecie nie mogę znaleść od kogo kupić futra czyli z waszych opisów wynika że mongołów .....
zanonimizowany571407 Junior
witam!
jestem chyba na 5-tej misji mam wypełnic ługi zywnością a nie moge jej produkowac(wogole nie moge nic wybudowac)znalazlem tubylców i handluje z nim ale to nic nie daje
jest jakis inny sposob zeby miec tą zywnosci?????
pomozcie z góry dziekuje...........
zanonimizowany617007 Junior
Pomocy. Jestem w 3 misji w Anno 1503 i mam zdobyc futra. Płynę na jedną z wysp tubylczych sprzedaje tytoń i nie otrzymuje wina. A jak gram w nieskonczonej grze to wszytko jest oki. Prosze o pomoc
zanonimizowany673522 Junior
wurst gdzie, jak ty przeszedłeś tą trzecią misję w tej kampanii ??? Trzeci raz do niej siadam do tej misji i nie jestem w stanie jej przejść. Powiedz no jak to zrobiłeś ?
zanonimizowany682060 Junior
Po pierwsze: W piątej misji jak spowodować by moi pionierzy stali się mieszkańcami??, Muszę mieć 30 mieszkańców.
Po drugie: W misji trzeciej tytoń wymieniasz na wino, wino wymieniasz na rudę złota, rudę złota wymieniasz na biżuterię, a biżuterię wymieniasz na futra których potrzebujesz do ukończenia misji. Tak więc musisz odszukać aż cztery wioski tubylcze, wystarczającą ilością tytoniu powinno być 100-120 ton. Powodzenia w czwartej misji :D
zanonimizowany682060 Junior
Dobra rozkminiłem już tą piątą misję. Musisz po prostu pozostać pionierem, a dostaniesz nową misję
zanonimizowany761487 Junior
witam mam problem w jednej misi muszę przejąc fortecę wroga i uwolnić Rachmistrza tylko nie wiem jak to zrobić, mam do dyspozycji wojsko i Zwiadowcę tylko nie wiem poco ten zwiadowca w tej misi, bo jak zburzę fortecę to pokazuje się komunikat że forteca nie wytrzymała mojego natarcia i się zawaliła, pod gruzami zginą rachmistrz, i koniec trafiam za kraty nie wiem co zrobić
zanonimizowany763824 Junior
Witam wszystkich.
Mój problem polega na tym że nie wiem jak skłonić Orelieia żeby sie do mnie pszyłączył mam plynąc po wielorybi tłuszcz i nie wiem jak skłonić ostatniego członka mojej ekspedycji nie wiem która to plansza wiem ze przed nią były futra do zdobycia.
Z Góry dziękuje.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
