Anno 1503: Chata drwala i łowcy; garbarnia

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

04. Chata drwala i łowcy; garbarnia

Wymienione w temacie budynki będą pierwszymi, na które musisz się zdecydować. Jeśli ich nie postawisz to nie masz co nawet myśleć o tym, aby rozpocząć dany etap. O ile chatka drwala przez bardzo krótki okres czasu jest zbędna (tzn. do momentu wyczerpania początkowych zapasów) to już chatka łowcy jest absolutnie konieczna. Bez niej mieszkańcy nie będą się mieli czym żywić. A trzeba powiedzieć, że większość poziomów zaczynasz nie mając żadnych zapasów pożywienia w ładowniach statku!

Oba te budynki muszą być postawione w rozsądnych miejscach, tak aby nie gryzły się ani z właściwymi chatkami kolonistów, które postawisz za kilka chwil ani ze sobą.

Zauważ, że oba te budynki (jak i wiele podobnych) są jak gdyby scharakteryzowane obszarem działania. Oznacza to, że znajdujący się w nich pracownicy będą pozyskiwali surowce tylko i wyłącznie w tym rejonie. Istnieją co prawda od tego drobne wyjątki aczkolwiek w przypadku ogromnej większości budynków należy mieć to na uwadze. W przeciwnym przypadku budynek bardzo szybko zacznie przynosić straty dodatkowo nic przy tym nie oferując "od siebie". Miej również na uwadze to, iż w przypadku niektórych konstrukcji należy dodatkowo zapamiętać o miejscu będących kolejnym ogniwem danego cyklu produkcyjnego. Przykładowo, chatka osoby zajmującej się polowaniem na zwierzęta futerkowe musi znajdować się w strefie działania osobnika trudniącego się ich dalszym przerabianiem. Na szczęście zasięg działania budynków zajmujących się dalszym przetwarzaniem danego surowca jest zazwyczaj wyższy tak więc nie będą one w jakikolwiek sposób kolidowały w strefę działania obiektów "najniższych" (czyli takich, które zajmują się pozyskiwaniem surowców wykorzystywanych w dalszych gałęziach produkcji).

CHATKA DRWALA - na początek wystarczy jedna, później będziesz musiał dobudować co najmniej dwie. Liczba chatek powinna się stopniowo zwiększać, tzn. wraz ze wzrostem populacji Twojej kolonii. Jeśli tylko zauważysz, że drewna zaczyna brakować to musisz dobudować kolejne. Dobrym pomysłem jest też wyniszczanie tych chatek, które kolidują z rozrastającą się kolonią. Nie radziłbym jednak się na to decydować jeśli kolonia nie liczy więcej niż 600-700 mieszkańców. Na pewno będzie to jednak dobry sposób na zwiększanie dostępnej przestrzeni tak więc radziłbym o nim pamiętać. Chatka drwala nie musi znajdować się na kompletnym odludziu, ALE powinna mieć zalesione całe pole działania. Wyjątkiem jest ścieżka od magazynu, którą musisz pod nią podprowadzić. Nie jest tu akurat istotne, z której strony ją "dotknie" (mowa o drodze). Pamiętaj jednak, aby to była prosta dróżka bez żadnych zawijasów. Nie chciałbyś w końcu, aby tragarze niepotrzebnie tracili czas na dotarcie na miejsce. Pierwsze chatki drwali powinny znajdować się w bezpośredniej okolicy magazynu, ale w takich lokacjach, które w przyszłości nie będą zasiedlone przez kolonistów. Dobrze jest więc podzielić sobie dostępną przestrzeń na dwie strefy. 1/3 powinny znajdować takie właśnie chatki (drwal, łowca itp.) a pozostałe 2/3 domy kolonistów i wszystko to co jest potrzebne do ich zadowolenia (o tym później). Oczywiście nie musisz szukać gęstych lasów do postawienia w nich swoich chatek. Zauważ, że można samemu zalesiać wybrane obszary. Kosztuje to oczywiście odpowiednią ilość gotówki, ale radziłbym z tego korzystać możliwie jak najczęściej (także w miejsca drzew ściętych już przez drwali). Pamiętaj o tym, że lasy rosną na aż trzech rodzajach wysp tak więc jeśli cierpisz na brak miejsca na tej startowej to zawsze możesz pokusić się o wodny transport z jednej z pomniejszych.

Zostało jeszcze 56% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie
Podobało się?

0

Anno 1503: The New World

29 października 2002

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2006-12-30
15:37

zanonimizowany317676 Junior

up@
To są różne mapy uporządkowane od najłatwiejszej do najtrudniejszej. obywatel-najłatwiejsze, cesarz(chyba)-najtrudniejsza

Ja mam problem z handlem z Wenecjanami. Kupują strasznie mało. 50 sztuk złota to max. Próbowałem obniżyć ceny i tak samo. Jest to 1 misja kampani nie ma tam przypraw ani tytoniu, więc samym dochodem ze sprzedaży produktów na wyspie osiągam tylko 100-200 złota.:( Co mam zrobić żeby Wenecjanie kupowali więcej??

Komentarz: zanonimizowany317676
2007-05-31
08:11

zanonimizowany463889 Junior

😒

Witam Wszystkich!!!

Mam Pytanie do luzak666 gdzie znalazłeś na mapie mongołów??
Przeszukałem chyba wszystkie wyspy i znalazłem tylko 3 ludy tubylcze jednym sprzedaję tytoń za
wino drugim wino za złoto a trzecim złoto za klejnoty i za nic w świecie nie mogę znaleść od kogo kupić futra czyli z waszych opisów wynika że mongołów .....

Komentarz: zanonimizowany463889
2008-07-10
19:18

zanonimizowany564945 Junior

witam

Komentarz: zanonimizowany564945
2008-08-08
14:27

zanonimizowany571407 Junior

witam!
jestem chyba na 5-tej misji mam wypełnic ługi zywnością a nie moge jej produkowac(wogole nie moge nic wybudowac)znalazlem tubylców i handluje z nim ale to nic nie daje
jest jakis inny sposob zeby miec tą zywnosci?????
pomozcie z góry dziekuje...........

Komentarz: zanonimizowany571407
2009-02-05
14:25

zanonimizowany617007 Junior

😒

Pomocy. Jestem w 3 misji w Anno 1503 i mam zdobyc futra. Płynę na jedną z wysp tubylczych sprzedaje tytoń i nie otrzymuje wina. A jak gram w nieskonczonej grze to wszytko jest oki. Prosze o pomoc

Komentarz: zanonimizowany617007
2009-10-12
21:02

zanonimizowany673522 Junior

wurst gdzie, jak ty przeszedłeś tą trzecią misję w tej kampanii ??? Trzeci raz do niej siadam do tej misji i nie jestem w stanie jej przejść. Powiedz no jak to zrobiłeś ?

Komentarz: zanonimizowany673522
2009-11-13
16:08

zanonimizowany682060 Junior

😉

Po pierwsze: W piątej misji jak spowodować by moi pionierzy stali się mieszkańcami??, Muszę mieć 30 mieszkańców.

Po drugie: W misji trzeciej tytoń wymieniasz na wino, wino wymieniasz na rudę złota, rudę złota wymieniasz na biżuterię, a biżuterię wymieniasz na futra których potrzebujesz do ukończenia misji. Tak więc musisz odszukać aż cztery wioski tubylcze, wystarczającą ilością tytoniu powinno być 100-120 ton. Powodzenia w czwartej misji :D

Komentarz: zanonimizowany682060
2009-11-14
12:10

zanonimizowany682060 Junior

😊

Dobra rozkminiłem już tą piątą misję. Musisz po prostu pozostać pionierem, a dostaniesz nową misję

Komentarz: zanonimizowany682060
2010-11-02
23:45

zanonimizowany761487 Junior

😒

witam mam problem w jednej misi muszę przejąc fortecę wroga i uwolnić Rachmistrza tylko nie wiem jak to zrobić, mam do dyspozycji wojsko i Zwiadowcę tylko nie wiem poco ten zwiadowca w tej misi, bo jak zburzę fortecę to pokazuje się komunikat że forteca nie wytrzymała mojego natarcia i się zawaliła, pod gruzami zginą rachmistrz, i koniec trafiam za kraty nie wiem co zrobić

Komentarz: zanonimizowany761487
2010-11-16
16:56

zanonimizowany763824 Junior

Witam wszystkich.
Mój problem polega na tym że nie wiem jak skłonić Orelieia żeby sie do mnie pszyłączył mam plynąc po wielorybi tłuszcz i nie wiem jak skłonić ostatniego członka mojej ekspedycji nie wiem która to plansza wiem ze przed nią były futra do zdobycia.
Z Góry dziękuje.

Komentarz: zanonimizowany763824

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl