Anno 1503: Chata drwala i łowcy; garbarnia
Aktualizacja:
04. Chata drwala i łowcy; garbarnia
Wymienione w temacie budynki będą pierwszymi, na które musisz się zdecydować. Jeśli ich nie postawisz to nie masz co nawet myśleć o tym, aby rozpocząć dany etap. O ile chatka drwala przez bardzo krótki okres czasu jest zbędna (tzn. do momentu wyczerpania początkowych zapasów) to już chatka łowcy jest absolutnie konieczna. Bez niej mieszkańcy nie będą się mieli czym żywić. A trzeba powiedzieć, że większość poziomów zaczynasz nie mając żadnych zapasów pożywienia w ładowniach statku!
Oba te budynki muszą być postawione w rozsądnych miejscach, tak aby nie gryzły się ani z właściwymi chatkami kolonistów, które postawisz za kilka chwil ani ze sobą.
Zauważ, że oba te budynki (jak i wiele podobnych) są jak gdyby scharakteryzowane obszarem działania. Oznacza to, że znajdujący się w nich pracownicy będą pozyskiwali surowce tylko i wyłącznie w tym rejonie. Istnieją co prawda od tego drobne wyjątki aczkolwiek w przypadku ogromnej większości budynków należy mieć to na uwadze. W przeciwnym przypadku budynek bardzo szybko zacznie przynosić straty dodatkowo nic przy tym nie oferując "od siebie". Miej również na uwadze to, iż w przypadku niektórych konstrukcji należy dodatkowo zapamiętać o miejscu będących kolejnym ogniwem danego cyklu produkcyjnego. Przykładowo, chatka osoby zajmującej się polowaniem na zwierzęta futerkowe musi znajdować się w strefie działania osobnika trudniącego się ich dalszym przerabianiem. Na szczęście zasięg działania budynków zajmujących się dalszym przetwarzaniem danego surowca jest zazwyczaj wyższy tak więc nie będą one w jakikolwiek sposób kolidowały w strefę działania obiektów "najniższych" (czyli takich, które zajmują się pozyskiwaniem surowców wykorzystywanych w dalszych gałęziach produkcji).
CHATKA DRWALA - na początek wystarczy jedna, później będziesz musiał dobudować co najmniej dwie. Liczba chatek powinna się stopniowo zwiększać, tzn. wraz ze wzrostem populacji Twojej kolonii. Jeśli tylko zauważysz, że drewna zaczyna brakować to musisz dobudować kolejne. Dobrym pomysłem jest też wyniszczanie tych chatek, które kolidują z rozrastającą się kolonią. Nie radziłbym jednak się na to decydować jeśli kolonia nie liczy więcej niż 600-700 mieszkańców. Na pewno będzie to jednak dobry sposób na zwiększanie dostępnej przestrzeni tak więc radziłbym o nim pamiętać. Chatka drwala nie musi znajdować się na kompletnym odludziu, ALE powinna mieć zalesione całe pole działania. Wyjątkiem jest ścieżka od magazynu, którą musisz pod nią podprowadzić. Nie jest tu akurat istotne, z której strony ją "dotknie" (mowa o drodze). Pamiętaj jednak, aby to była prosta dróżka bez żadnych zawijasów. Nie chciałbyś w końcu, aby tragarze niepotrzebnie tracili czas na dotarcie na miejsce. Pierwsze chatki drwali powinny znajdować się w bezpośredniej okolicy magazynu, ale w takich lokacjach, które w przyszłości nie będą zasiedlone przez kolonistów. Dobrze jest więc podzielić sobie dostępną przestrzeń na dwie strefy. 1/3 powinny znajdować takie właśnie chatki (drwal, łowca itp.) a pozostałe 2/3 domy kolonistów i wszystko to co jest potrzebne do ich zadowolenia (o tym później). Oczywiście nie musisz szukać gęstych lasów do postawienia w nich swoich chatek. Zauważ, że można samemu zalesiać wybrane obszary. Kosztuje to oczywiście odpowiednią ilość gotówki, ale radziłbym z tego korzystać możliwie jak najczęściej (także w miejsca drzew ściętych już przez drwali). Pamiętaj o tym, że lasy rosną na aż trzech rodzajach wysp tak więc jeśli cierpisz na brak miejsca na tej startowej to zawsze możesz pokusić się o wodny transport z jednej z pomniejszych.
Zostało jeszcze 56% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie0
- Anno 1503: The New World - poradnik do gry
- Anno 1503: The New World - poradnik do gry
- Anno 1503: Start
- Anno 1503: Wybór wyspy
- Anno 1503: Wybór miejsca do postawienia magazynu
- Anno 1503: Chata drwala i łowcy; garbarnia
- Anno 1503: Pierwsze chatki mieszkalne
- Anno 1503: Produkcja płócien; pierwsze stragany do sprzedaży dóbr
- Anno 1503: Kapliczka; chatka rybaka
- Anno 1503: Odkrywanie surowców
- Anno 1503: Awansowanie mieszkańców do poziomu Settlers; kamieniołom
- Anno 1503: Nowe kolonie - plantacje przypraw, tytoniu oraz chmielu; stocznia
- Anno 1503: Tawerna; produkcja i sprzedaż lin
- Anno 1503: Hodowla i ubój bydła; szkoła, kościół
- Anno 1503: Przeskoczenie na poziom Citizen; nowe plantacje
- Anno 1503: Pozyskiwanie marmuru; produkcja chleba
- Anno 1503: Najbardziej zaawansowana metoda produkcji alkoholu; ulepszone kopalnie
- Anno 1503: Uniwersytet, publiczna łaźnia; produkcja i sprzedaż lamp naftowych
- Anno 1503: Traper, krawiec, sprzedaż odzieży; awans mieszkańców na kupców
- Anno 1503: Większa tawerna, teatr; konstrukcje "ozdobne"
- Anno 1503: Gromadzenie wina; kopalnie złota oraz klejnotów
- Anno 1503: Domy arystokratów i ostatnie konstrukcje z nimi związane
- Anno 1503: Dyplomacja, Handel
- Anno 1503: Krótko o wojnie
- Anno 1503: Piraci
- Anno 1503: Problemy z niektórymi misjami kampanii singleplayer
- Anno 1503: Najczęstsze problemy z kolonistami
- Anno 1503: The New World - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany317676 Junior
up@
To są różne mapy uporządkowane od najłatwiejszej do najtrudniejszej. obywatel-najłatwiejsze, cesarz(chyba)-najtrudniejsza
Ja mam problem z handlem z Wenecjanami. Kupują strasznie mało. 50 sztuk złota to max. Próbowałem obniżyć ceny i tak samo. Jest to 1 misja kampani nie ma tam przypraw ani tytoniu, więc samym dochodem ze sprzedaży produktów na wyspie osiągam tylko 100-200 złota.:( Co mam zrobić żeby Wenecjanie kupowali więcej??
zanonimizowany463889 Junior
Witam Wszystkich!!!
Mam Pytanie do luzak666 gdzie znalazłeś na mapie mongołów??
Przeszukałem chyba wszystkie wyspy i znalazłem tylko 3 ludy tubylcze jednym sprzedaję tytoń za
wino drugim wino za złoto a trzecim złoto za klejnoty i za nic w świecie nie mogę znaleść od kogo kupić futra czyli z waszych opisów wynika że mongołów .....
zanonimizowany571407 Junior
witam!
jestem chyba na 5-tej misji mam wypełnic ługi zywnością a nie moge jej produkowac(wogole nie moge nic wybudowac)znalazlem tubylców i handluje z nim ale to nic nie daje
jest jakis inny sposob zeby miec tą zywnosci?????
pomozcie z góry dziekuje...........
zanonimizowany617007 Junior
Pomocy. Jestem w 3 misji w Anno 1503 i mam zdobyc futra. Płynę na jedną z wysp tubylczych sprzedaje tytoń i nie otrzymuje wina. A jak gram w nieskonczonej grze to wszytko jest oki. Prosze o pomoc
zanonimizowany673522 Junior
wurst gdzie, jak ty przeszedłeś tą trzecią misję w tej kampanii ??? Trzeci raz do niej siadam do tej misji i nie jestem w stanie jej przejść. Powiedz no jak to zrobiłeś ?
zanonimizowany682060 Junior
Po pierwsze: W piątej misji jak spowodować by moi pionierzy stali się mieszkańcami??, Muszę mieć 30 mieszkańców.
Po drugie: W misji trzeciej tytoń wymieniasz na wino, wino wymieniasz na rudę złota, rudę złota wymieniasz na biżuterię, a biżuterię wymieniasz na futra których potrzebujesz do ukończenia misji. Tak więc musisz odszukać aż cztery wioski tubylcze, wystarczającą ilością tytoniu powinno być 100-120 ton. Powodzenia w czwartej misji :D
zanonimizowany682060 Junior
Dobra rozkminiłem już tą piątą misję. Musisz po prostu pozostać pionierem, a dostaniesz nową misję
zanonimizowany761487 Junior
witam mam problem w jednej misi muszę przejąc fortecę wroga i uwolnić Rachmistrza tylko nie wiem jak to zrobić, mam do dyspozycji wojsko i Zwiadowcę tylko nie wiem poco ten zwiadowca w tej misi, bo jak zburzę fortecę to pokazuje się komunikat że forteca nie wytrzymała mojego natarcia i się zawaliła, pod gruzami zginą rachmistrz, i koniec trafiam za kraty nie wiem co zrobić
zanonimizowany763824 Junior
Witam wszystkich.
Mój problem polega na tym że nie wiem jak skłonić Orelieia żeby sie do mnie pszyłączył mam plynąc po wielorybi tłuszcz i nie wiem jak skłonić ostatniego członka mojej ekspedycji nie wiem która to plansza wiem ze przed nią były futra do zdobycia.
Z Góry dziękuje.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
